Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Assassin's Creed [Algemeen Topic]

[Begin]  |80|81|82|83|84|85|86(92)  [Eind]
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (25516 reacties) op 12-06-2023 21:01
Quote:


Zojuist mijn impulsieve pre order toch maar geannuleerd. Vind hem echt tegenvallen. Als je zegt dit is een ps3 game, vervolg van ac3 dan geloof je het ook. Het is echt heel stijfjes allemaal en de combat ziet er ruk uit.

Jammer, het was ooit een leuke franchise.
Gepost door: Blauwehaan op 12-06-2023 20:37

Sowieso niet pre-orderen bij dit soort games. Elke winkel ligt er vol mee op release (of soms nog eerder). En je vertelt de ontwikkelaar er alleen maar mee dat je genoegen neemt met een onaffe game. Pas betalen als een product af is.

Quote:
Ik had zeker verwacht dat Nexus mij zou teleurstellen. Ik had alleen niet verwacht dat ze dat zouden doen door wéér geen gameplay vrij te geven. Eerst hype opbouwen en vervolgens alleen een een cgi trailer?!
Gepost door: Itsjustme op 12-06-2023 20:51

Heel vreemd inderdaad. En zo te zien gaat het drie delen af, terwijl ik ergens wel had verwacht dat dit project die enorme hub zou moeten worden van de franchise die ooit beloofd is. Deze show was ook zo extreem budget, dit is allemaal paniekvoetbal van Ubi.
🐴
Doobieters
Door Doobieters (29544 reacties) op 12-06-2023 21:30
Ik heb moeite met de stem van die vrouw.. Lijkt wel een te lang door gerookte paling.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Kubuss
Door Kubuss (2176 reacties) op 12-06-2023 23:23
Quote:
Ik heb moeite met de stem van die vrouw.. Lijkt wel een te lang door gerookte paling.
Gepost door: Doobieters op 12-06-2023 21:30
Pardon? Zo praat je niet over de legendarische Shohreh Aghdashloo.

Die vrouw kan een telefoonboek luisterboek opnemen en ik zou het nog kopen.

Ik en mijn vriend zijn vooral hyped voor Mirage omdat zij erin zit, hahah
http://www.backloggery.com/kubus
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9389 reacties) op 13-06-2023 10:11
Quote:
Ik heb moeite met de stem van die vrouw.. Lijkt wel een te lang door gerookte paling.
Gepost door: Doobieters op 12-06-2023 21:30

Nogal ja. Alsof ze jarenlang een 2 verpakkingen zware shag heeft opgerookt.
Samunth
Door Samunth (238 reacties) op 13-06-2023 10:30
Ik vraag me soms echt af of mensen ooit een PS3 game gespeeld hebben als ze AC Mirage daarop vinden lijken.
Door MisAnTroop (4998 reacties) op 13-06-2023 10:36
Quote:
Ik vraag me soms echt af of mensen ooit een PS3 game gespeeld hebben als ze AC Mirage daarop vinden lijken.
Gepost door: Samunth op 13-06-2023 10:30
Eens. Zet voor de grap eens een Ps3 spel aan via pS plus of een 360 game, je zult al snel zien dat we toch wel wat verder zijn nu.
Mischien bedoelde hij, zij, qua mechaniek en animaties, dat weet ik niet. Ik vind het spel er eigenlijk best goed uitzien en heb er wel weer zin in, helemaal na het erbarmelijke Valahallalalala..
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
ThaBEN
Door ThaBEN (5745 reacties) op 13-06-2023 10:43
Quote:
[..]

Nogal ja. Alsof ze jarenlang een 2 verpakkingen zware shag heeft opgerookt.
Gepost door: Bigds9fan op 13-06-2023 10:11

Dat is een bekende actrice "Shohreh Aghdashloo" met inderdaad een zeer herkenbare zware stem


Als stemacteur is ze regelmatig in games te horen, waaronder Destiny en Mass Effect etc.

PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Skull_kid
Door Skull_kid (39029 reacties) op 13-06-2023 10:46
Rol: Forum Moderator
Quote:
Ik vraag me soms echt af of mensen ooit een PS3 game gespeeld hebben als ze AC Mirage daarop vinden lijken.
Gepost door: Samunth op 13-06-2023 10:30

Die roze bril zie je echt te vaak. Ik herinner me nog toen ik Pokémon Stadium kreeg voor m'n verjaardag: beter werd het niet! Alles dat rond was, was rond, het was zo mooi!

En dan ga je nu terug en denk je: goh, Voltorb bestaat uit exact 4 polygonen...

De PS3 is maar één generatie daarboven, dus never dat die spellen nu nog mee kunnen met de graphics.
❍ᴥ❍
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9389 reacties) op 13-06-2023 11:02
Quote:
[..]
Eens. Zet voor de grap eens een Ps3 spel aan via pS plus of een 360 game, je zult al snel zien dat we toch wel wat verder zijn nu.
Mischien bedoelde hij, zij, qua mechaniek en animaties, dat weet ik niet. Ik vind het spel er eigenlijk best goed uitzien en heb er wel weer zin in, helemaal na het erbarmelijke Valahallalalala..
Gepost door: MisAnTroop op 13-06-2023 10:36


Tja ik vind het grafisch gelijk aan Valhalla (logisch ook omdat het begon als een uitbreiding voor die game) en die was competent maar niks bijzonders.
Blauwehaan
Door Blauwehaan (536 reacties) op 13-06-2023 18:41
Quote:
Ik vraag me soms echt af of mensen ooit een PS3 game gespeeld hebben als ze AC Mirage daarop vinden lijken.
Gepost door: Samunth op 13-06-2023 10:30

Ik bedoel vooral de stijve animaties van freerunnen/combat en zelfs die korte cutscenes tijdens de vluchtscenes zagen er erg knullig uit. Deed mij denken aan ac3 qua niveau.

Als ik dan even kijk naar de animaties van unity vind ik die wel een slag mooier.
Itsjustme
Door Itsjustme (1820 reacties) op 14-06-2023 18:56
Ik startte assassins creed unity en zag heel veel verschillende hoofdstukken uit verschillende tijdperken met verschillende personages. Ik dacht dat het zich alleen een Frankrijk afspeelde?

Daarnaast wijst alles eropalsof ik deze kant op moet. Ik kan hier niet opklimmen? Ik speel de game net 30 seconden.
https://ibb.co/Pw34pZr

Alles wat er onmogelijker uit ziet kan ik wel beklimmen.

Edit: andere route gevonden. Toch wel gek dat zo een lage steiger onbeklimbaar is.

Vraag me daarnaast af of het eindelijk klaar is met de animus missies in dit deel
Ja
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9389 reacties) op 14-06-2023 23:13
Dat is gewoon een nep menu met hoe het eruit zou kunnen zien als je een Abstergo dienst afneemt met meerdere "producten" (dus verhalen in meerdere tijdsperiodes).

Afgezien van de opening speelt de hele game zich in Frankrijk af.
Itsjustme
Door Itsjustme (1820 reacties) op 15-06-2023 22:54
Quote:
Dat is gewoon een nep menu met hoe het eruit zou kunnen zien als je een Abstergo dienst afneemt met meerdere "producten" (dus verhalen in meerdere tijdsperiodes).

Afgezien van de opening speelt de hele game zich in Frankrijk af.
Gepost door: Bigds9fan op 14-06-2023 23:13
Oh okay. Ook geen animus missies neem ik aan? Ben bij sequence 3 en ben ze gelukkig nog niet tegengekomen. Dat zou echt een enorme opluchting zijn. Vooral bij Black Flag voelde het net als een eeuwig lang laadscherm waardoor ik de game altijd afsloot omdat het verveelde.

Weet iemand trouwens of bij Mirage de assassins terugkomen die je kan oproepen om voor je vechten? Vond dit altijd een hele leuke toevoeging in Brotherhood en revelations en mis die nu wel een beetje. Hoop het echt want de setting spreekt mij veel meer aan dan alle andere games na revelations
Ja
ThaBEN
Door ThaBEN (5745 reacties) op 06-07-2023 08:00
Misschien is dit voor jullie al oud nieuws maar ik kom er zojuist achter dat AC: Mirage géén animus of "Modern Day" secties zal bevatten. Enkel een filmpje aan het begin en einde van de game waarin men een "Modern Day" setting zal tonen.

Vermoedelijk zijn deze vervangen door de "Djinn" secties getoond in de cinematic trailer, waarin Basim zijn innerlijke demonen zal moeten confronteren in een soort spookachtige/fantasy setting. Het is nog maar de vraag hoe dit zal uitpakken.

Ikzelf had gehoopt dat we ook weer coole secties in de huidige tijd zouden krijgen zoals in de eerste delen, met Abstergo en de tempeliers. Ik houdt in elk de (p)reviews goed in de gaten, want hoe meer ik hoor en lees, hoe minder ik het idee krijg dat deze game daadwerkelijk zal aanvoelen als een "terugkeer naar de roots". Ik hoop dat Ubisoft die belofte alsnog kan waarmaken.

Als de (p)reviews van AC: Mirage niet overtuigend zijn dan zal ik alsnog mijn pre-order cancellen. Dan zou dit de eerste AC game zijn welke ik skip en grote kans dat ik dan ook compleet stop met de franchise te volgen.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9389 reacties) op 06-07-2023 08:19
Quote:
[..]
Oh okay. Ook geen animus missies neem ik aan? Ben bij sequence 3 en ben ze gelukkig nog niet tegengekomen. Dat zou echt een enorme opluchting zijn. Vooral bij Black Flag voelde het net als een eeuwig lang laadscherm waardoor ik de game altijd afsloot omdat het verveelde.

Weet iemand trouwens of bij Mirage de assassins terugkomen die je kan oproepen om voor je vechten? Vond dit altijd een hele leuke toevoeging in Brotherhood en revelations en mis die nu wel een beetje. Hoop het echt want de setting spreekt mij veel meer aan dan alle andere games na revelations
Gepost door: Itsjustme op 15-06-2023 22:54

Dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen. Wel een paar stukken |||Spoiler||| in Parijs tijdens WOII |||Spoiler|||.


Quote:
Misschien is dit voor jullie al oud nieuws maar ik kom er zojuist achter dat AC: Mirage géén animus of "Modern Day" secties zal bevatten. Enkel een filmpje aan het begin en einde van de game waarin men een "Modern Day" setting zal tonen.

Vermoedelijk zijn deze vervangen door de "Djinn" secties getoond in de cinematic trailer, waarin Basim zijn innerlijke demonen zal moeten confronteren in een soort spookachtige/fantasy setting. Het is nog maar de vraag hoe dit zal uitpakken.

Gepost door: ThaBEN op 06-07-2023 08:00

Aangezien het begon als uitbreiding van Saaihalla verbaast mij dat niet. Ik kan prima zonder modern day crap.

En die Djinn stukken doen me dan weer totaal denken aan Valhalla met die goden missies. Ben blij dat ik de game links laat liggen.

SuckerPunch heeft voor mij het gat wat Ubisof heeft opengelaten meer dan gevuld.
Yi-Long
Door Yi-Long (5410 reacties) op 06-07-2023 11:51
Die modern-day crap zijn juist altijd een van de grootste minpunten bij Assassin’s Creed games. Ben blij als ze dat compleet achterwege laten, en het liefst zou ik zien dat ze ze bij Remasters/Remakes van de oude games ze compleet eruit slopen.

Volkomen nutteloze onderdelen.

ThaBEN
Door ThaBEN (5745 reacties) op 06-07-2023 13:01
Voor mij was dat het meest interessante aan de franchise. Althans, dat was het gedurende de Desmond saga.

Toentertijd was het verhaal een unieke ervaring die niet meer valt na te bootsen omdat de eerste game uitkwam 2007, waarbij ze alle mysterieuze aspecten hintte naar een ramp die stond te gebeuren in het jaar 2012.

Aangezien het toen in real-time nog 2012 moest worden, waarin volgens sommige het einde van de wereld zou plaatsvinden volgens de Mayakalender, was dat een zeer leuke en unieke insteek.

Je zat als Desmond gevangen in een kamer, waarbij je gaandeweg het mysterie rondom Abstergo leert kennen en via de Animus en het herbeleven van de herinneringen van je voorouders steeds een nieuw puzzelstukje van het verhaal krijgt uitgelegd dat leidt naar een wereldwijd complot.

Daar waren de historische scenes in de Animus voor mij niets anders dan een katalysator om het mysterie achter het hedendaagse verhaal beter te kunnen begrijpen en wie bijvoorbeeld in de huidige tijd die vreemde Subject 16 was, die o.a. met bloed geschreven hints voor jou achterliet in de locatie waar jij gevangengenomen was door Abstergo. In elk nieuw deel correspondeerde de hededaagse element toen moet het daadwerkelijke jaartal waarin de betreffende game uitkwam.

|||Spoiler||| En het werd al helemaal vet vanaf deel 2 toen je met Ezio voor het eerst "Minerva - The Ancient One" tegenkwam. Midden in het gesprek met Minerva kijkt ze ineens langs Ezio, recht in de camera naar jou als speler en spreekt ze jou direct toe. Vervolgens komt ze met een hele waarschuwing allemaal gericht op 2012 (wat het toen nog in het echt moest worden).
En wanneer Ezio zegt dat hij niet begrijpt waar ze het over heeft, Minerva hem aankijkt en tegen hem zegt "Our words are not meant for you", om vervolgens opnieuw recht in de camera te kijken en jou als speler toe te spreken "breaking the fourth wall".
Dat waren voor mij de piekmomenten in de franchise waarbij het hele mysterie tussen terug in de tijd reizen en daar kennis opdoen om het mysterie in de hedendaagse te kunnen oplossen, waarbij in real-time slim werd ingespeeld op het jaar 2012 en het einde van de wereld.
|||Spoiler|||



Het is ook te merken dat nadat de orginele bedenker van de franchise (Patrice Désilets) in 2010 Ubisoft heeft verlaten het verhaal daarna is verwaarloosd en nog maar nauwelijks aandacht kreeg.

Niet veel later kwam Black Flag uit waarin de Aniums ineens een soort VR game console werd waarin iedereen alle herinneringen van iedereen kon inzien, i.p.v. enkel de herinneringen van je voorouders door middel van DNA en alle oorspronkelijke lore een beetje teniet is gedaan.

Dat waren voor mij de gouden dagen in de franchise
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Nickachu
Door Nickachu (1302 reacties) op 06-07-2023 13:20
Quote:
Voor mij was dat het meest interessante aan de franchise. Althans, dat was het gedurende de Desmond saga.

Toentertijd was het verhaal een unieke ervaring die niet meer valt na te bootsen omdat de eerste game uitkwam 2007, waarbij ze alle mysterieuze aspecten hintte naar een ramp die stond te gebeuren in het jaar 2012.

Aangezien het toen in real-time nog 2012 moest worden, waarin volgens sommige het einde van de wereld zou plaatsvinden volgens de Mayakalender, was dat een zeer leuke en unieke insteek.

Je zat als Desmond gevangen in een kamer, waarbij je gaandeweg het mysterie rondom Abstergo leert kennen en via de Animus en het herbeleven van de herinneringen van je voorouders steeds een nieuw puzzelstukje van het verhaal krijgt uitgelegd dat leidt naar een wereldwijd complot.

Daar waren de historische scenes in de Animus voor mij niets anders dan een katalysator om het mysterie achter het hedendaagse verhaal beter te kunnen begrijpen en wie bijvoorbeeld in de huidige tijd die vreemde Subject 16 was, die o.a. met bloed geschreven hints voor jou achterliet in de locatie waar jij gevangengenomen was door Abstergo. In elk nieuw deel correspondeerde de hededaagse element toen moet het daadwerkelijke jaartal waarin de betreffende game uitkwam.

|||Spoiler||| En het werd al helemaal vet vanaf deel 2 toen je met Ezio voor het eerst "Minerva - The Ancient One" tegenkwam. Midden in het gesprek met Minerva kijkt ze ineens langs Ezio, recht in de camera naar jou als speler en spreekt ze jou direct toe. Vervolgens komt ze met een hele waarschuwing allemaal gericht op 2012 (wat het toen nog in het echt moest worden).
En wanneer Ezio zegt dat hij niet begrijpt waar ze het over heeft, Minerva hem aankijkt en tegen hem zegt "Our words are not meant for you", om vervolgens opnieuw recht in de camera te kijken en jou als speler toe te spreken "breaking the fourth wall".
Dat waren voor mij de piekmomenten in de franchise waarbij het hele mysterie tussen terug in de tijd reizen en daar kennis opdoen om het mysterie in de hedendaagse te kunnen oplossen, waarbij in real-time slim werd ingespeeld op het jaar 2012 en het einde van de wereld.
|||Spoiler|||

Het is ook te merken dat nadat de orginele bedenker van de franchise (Patrice Désilets) in 2010 Ubisoft heeft verlaten het verhaal daarna is verwaarloosd en nog maar nauwelijks aandacht kreeg.

Niet veel later kwam Black Flag uit waarin de Aniums ineens een soort VR game console werd waarin iedereen alle herinneringen van iedereen kon inzien, i.p.v. enkel de herinneringen van je voorouders door middel van DNA en alle oorspronkelijke lore een beetje teniet is gedaan.

Dat waren voor mij de gouden dagen in de franchise
Gepost door: ThaBEN op 06-07-2023 13:01

Ik sluit mij hier echt volledig bij aan. Een belangrijke factor in deze serie was voor mij altijd de mysterie. Nu zijn de assassins in de oudheid opzich al een mysterie, maar dit i.c.m. de tegenwoordige tijd vond ik echt een fantastisch concept.
Helaas is Assassins Creed voor mij eigenlijk al een tijdje af. Na Black Flag (leuke uitstap van de serie) heb ik Syndicate nog wel geprobeerd. Hier na een uur of 6 mee gestopt. 2 jaar geleden Valhalla nog geprobeerd. Leuke game voor de eerste 20/25 uur, maar daarna nooit meer aangeraakt. De laatste games hebben wat mij betreft dan ook weinig met AC te maken. Hopelijk weet Mirage dat gevoel weer terug te draaien, al ben ik bang dat het hoogtepunt van deze serie al een tijd achter ons ligt.
Yi-Long
Door Yi-Long (5410 reacties) op 06-07-2023 13:27
Als de modern-day gameplay tof was geweest (denk Mirror’s Edge), dan prima, maar Assassin’s Creed voor mij is springen, klimmen, vechten, killen in schitterende zonnige locaties in het verleden, en dan was je opeens met slome Desmond door een saai kantoor aan het sloffen.

Echt verschrikkelijk.

Die games hadden die sci-fi overlay ook helemaal niet nodig.
MilanSven
Door MilanSven (1650 reacties) op 06-07-2023 14:40
Quote:
Als de modern-day gameplay tof was geweest (denk Mirror’s Edge), dan prima, maar Assassin’s Creed voor mij is springen, klimmen, vechten, killen in schitterende zonnige locaties in het verleden, en dan was je opeens met slome Desmond door een saai kantoor aan het sloffen.

Echt verschrikkelijk.

Die games hadden die sci-fi overlay ook helemaal niet nodig.
Gepost door: Yi-Long op 06-07-2023 13:27

Dit had ik ook altijd. Wat was ik altijd blij als die stukken in de tegenwoordige tijd weer voorbij waren.
.
[Begin]  |80|81|82|83|84|85|86(92)  [Eind]