Verhaal
Het verhaal draait om de gebroeders Dixon, die ook in de tv-serie een prominente rol hebben. Over de eventuele aanwezigheid van andere bekende personages werden op dit moment nog geen mededelingen gedaan. De speler neemt de controle over Daryl Dixon. Het hoofdthema en het verhaal draait om het overleven in een wereld waarin chaos regeert. Na het intreden van de Apocalyps, weten de overlevenden in eerste instantie niet goed wat ze moeten doen. Ze wachten in feite op de redding, die nooit zal komen, waardoor ze zich laten verrassen door de Walkers. Deze trage zombies maken goed gebruik van hun zintuigen om hun volgende prooi te kunnen traceren. Door de continue aanwezigheid van de Walkers, voelen mensen zich altijd onveilig en proberen ze te vluchten, net zoals Daryl. Tijdens zijn reis komt Daryl voor keuzes te staan, die enerzijds te maken hebben met de route die de speler met hem aflegt en anderzijds morele keuzes ten opzichte van andere overlevenden die Daryl tegenkomt langs de route. Het meenemen van mensen betekent immers meer gewicht aan boord, waardoor de auto minder zuinig zal rijden. Daarnaast willen ze allemaal graag wat te eten hebben, waardoor de voorraden sneller op zullen raken. Tijdens de reis legt Daryl weliswaar een vooraf bepaalde route af (ga naar plaats B), maar deze route is niet altijd lineair van A naar B.Soms is bijvoorbeeld de weg versperd,dan kan Daryl kiezen om te proberen de obstakels te verwijderen of omrijden.
Walkers
Een bezoek aan een stad of gebouw kan nuttig zijn om je eten en benzine aan te vullen. Het is echter nooit zonder gevaar, omdat Walkers altijd op de loer liggen. Voor wie nu denkt dat er geen probleem is dat een geweer niet kan oplossen, dan moet ik je bij deze waarschuwen. Door een geweer te gebruiken zal de aandacht worden getrokken van andere Walkers, waardoor het alleen maar lastiger wordt om je doel te bereiken. Gelukkig zijn er genoeg andere wapens om je van de Walkers te ontdoen zoals een bijl, kruisboog of mes. Soms zullen wapens voor het oprapen liggen, terwijl anderen verdiend worden door een andere overlevende te helpen.
Tijdens de presentatie kregen we ook een serie schetsen te zien, waaruit naar voren komt dat elke Walker zijn eigen unieke looks heeft en er praktisch gezien geen twee dezelfde naast elkaar zullen voorkomen. Verder werden beelden getoond van motion capturing, waaruit bleek dat de ontwikkelaar probeert de Walkers te laten overkomen zoals dat in de tv-serie ook gebeurt. Overigens moesten de bewegingen daarna nog handmatig geanimeerd worden om het realisme te versterken.
Rating NNB
Volgens Terminal Reality was het nog te vroeg om bewegende beelden van het spel te tonen, waardoor we tijdens deze presentatie vooral meer te weten gekomen zijn over het proces van het ontwikkelen van een game. Desondanks zal de game naar verwachting in 2013 verschijnen voor Xbox 360, PS3 en PC en we hopen dan ook ruim voor die tijd de eerste beelden tot ons te kunnen nemen.