Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Gamescom 2012: Dead Island Riptide



We hebben de ondoden uit Banoi, het eiland uit Dead Island, nog maar net gedag gezegd of er staat al een nieuw dood eiland op het programma. Hoewel een nummeraanduiding ontbreekt, moet de game niet als uitbreiding worden gezien, al benadrukte de ontwikkelaar wel dat vooral veel dingen gelijk zijn gehouden. Ditmaal gaan we naar een nieuw eiland en wat blijkt: ook hier zijn de doden wakker geworden en ze zijn er op uit om jouw verblijf eens flink te verzieken. Het eiland is grotendeels onder water gelopen en daarom is de boot je belangrijkste vervoersmiddel.

We zagen in co-op twee personages met een schip naar een kloosterruïne gaan die door zombies werd bestormd. Eenmaal verschalkt op het dak moesten ze zich beschermen tegen de hordes zombies die schijnbaar opzoek waren naar verlichting. Dit was deel van een nieuwe modus, die vooral is toegevoegd om de speler, ook nadat hij de singleplayer heeft voltooid, te laten genieten van alles wat hij daarin heeft bereikt. Veel gamers zullen immers de situatie herkennen waarin eindelijk een erg duur en indrukwekkend wapen kan worden aangeschaft, om vijftien minuten later de game te voltooien en zo het wapen alweer weg te moeten leggen.



De game zag er opvallend goed uit en de verschillende te kiezen wapens lijken tot wisselende speelstijlen te gaan leiden. Ook de toevoeging van mijnenzou een grote invloed op de gameplay moeten hebben. Vooral in de nieuwe co-opmodus kan het strategisch plaatsen van mijnen en die vervolgens op het juiste moment op te blazen, met visueel spektakel tot gevolg, tot interessantere gameplay leiden. Daarnaast beschik niet alleen jij, maar ook je ondode tegenstander over deze explosieven wat de - toch al niet gemakkelijke, aldus de ontwikkelaar - game alleen maar uitdagender zou moeten maken. Voor de co-op is het balanssysteem ook aangepakt, waardoor het spelen ook voor beginners en experts samen leuk zou moeten zijn. Het is ook mogelijk om met een hoog level te beginnen, gezien je personage (maar waarschijnlijk zonder wapens) uit de originele Dead Island kan worden overgebracht.

Dead Island: Riptide heeft duidelijk niet de ambitie om echt iets nieuws te gaan doen ten opzichte van het originele spel, maar dit hoeft helemaal niet slecht uit te pakken. Wanneer we de ontwikkelaar horen zeggen plezier belangrijker te vinden dan realisme en als we kijken naar de beelden en de co-opmodus die er alleen maar leuker op wordt, kunnen wij in ieder geval niet wachten om weer wat zombies terug naar hun graf te sturen!

Verwachting:


Geplaatst door Wouter op 02-09-2012
Aantal keer bekeken: 10947

Laatste reacties


Er is nog niet gereageerd.