Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

De 100 euro kwestie

Met de E3 nog in volle gang, gaat het de afgelopen dagen hier in het zonnige LA toch vooral over PlayStation 4 versus Xbox One. De algemene consensus lijkt dat Sony gevoelsmatig deze E3 heeft gewonnen. Maar is dat ook zo? Ik krijg dagelijks tientallen vragen op Twitter en Facebook met steeds dezelfde vraag. PS4 of Xbox One? En om eerlijk te zijn; ik weet het op dit moment nog niet.

Als je puur kijkt naar de prijs dan heeft Sony Microsoft een enorme kaakslag bezorgd. Microsoft, ballen tonend door als eerste de prijs te communiceren, zal flink gebaald hebben toen ze de 399 euro prijs van Sony hoorde. En ook de sneer van Jack Tretton over tweedehands games en altijd online zijn, kwam hard aan. Maar is daarmee het pleit beslecht? Verre van.

Als je naar de games kijkt die bekend en aangekondigd zijn, vind ik dat het een gelijkspel is. Sony heeft Killzone, DriveClub, inFamous en Knack. Vier solide titels, hoewel alleen Killzone in deze voor mij een ‘system seller’ is. Microsoft heeft Ryse, het fabelachtig mooie Forza Motorsport 5, Dead Rising 3 en Killer Instinct. Voor volgend jaar heeft Sony The Order 1886 en Dark Sorcerer op de planken staan, terwijl Microsoft de Triple-A titels Halo 5 en Titanfall klaar heeft staan. Die laatste, Titanfall, komt van ex-werknemers van Infinity Ward en tilt het shooter-genre eindelijk naar een hoger niveau.

Er staan dus behoorlijk wat games op stapel, maar op welke machine ga je ze spelen? En is die 100 euro dan doorslaggevend? Ik denk het niet. Sterker nog, als de Xbox One 450 euro had gekost en de PlayStation 4 300 euro dan nog denk ik niet dat het in de long run veel zou uitmaken. Het succes van een spelcomputer begint bij de games. Games maken het apparaat en niet andersom. Bovendien denk ik dat PlayStation 3 bezitters over zullen stappen op de PlayStation 4 en Xbox 360 gamers netjes een Xbox One gaan halen.

De tijd van externe third-party exclusives is zo goed als voorbij. Twee grote uitzonderingen in deze zijn Titanfall en Dead Rising voor Xbox One. Dit zijn overigens twee erg belangrijk en grote titels die net dat beetje verschil kunnen gaan maken. Voor de rest kun je iedere grote, aansprekende game die hier op de E3 staat, straks spelen op je PS4 of Xbox One. Watch_Dogs, Assassin’s Creed, Call of Duty, Need for Speed, The Crew, Tom Clancy’s The Division, Wolfenstein: The New Order, Thief, Murdered: Soul Suspect, Final Fantasy XV, Kingdom Hearts III, Destiny, The Witcher III, Metal Gear Solid V en ga zo maar door… alle grote third-party games ogen en spelen nagenoeg gelijk op de verschillende platformen.

Als je alles bij elkaar optelt, zal Microsoft er in mijn optiek het hardst aan moeten trekken. Het gemor rond de tweedehands games kwestie is namelijk nog steeds niet weggepoetst, maar voor de rest oogt en klinkt Microsoft redelijk zelfverzekerd. Sony is hier op de E3 in the winning mood en dat mag. De persconferentie was wat aan de lange kant, maar de prijs en de sneren naar Microsoft, alsook de vele titels en de prikkelende indie games maakten een goede indruk. Ook het gegeven dat de PlayStation 3 nog behoorlijk wat mooie games tegemoet kan zien de komende maanden – Beyond, The Last of Us, Gran Turismo 6, Rain – zorgt ervoor dat Sony er gewoon erg goed voorstaat. Toch zal het in de console war niet op 100 euro aankomen.

Microsoft heeft al aangegeven dat Gamescom misschien nog wel belangrijker voor hen wordt qua games dan de huidige E3. Het bedrijf gaat daar nog meer exclusives aankondigen. Voor nu mag Sony dus gevoelsmatig licht voorstaan, dat kan binnen een paar maanden weer helemaal anders zijn. Op naar Keulen!

Geplaatst door Jan Meijroos / twitter: @janmeijroos op 12-06-2013
Aantal keer bekeken: 30742

Laatste reacties

avatar van Ben
Ben ( 7649 ) 12-06-2013 22:06
Rol: Toevoeg Moderator
Xbox heeft een aantal mooie titels, maar ik denk dat ik in eerste instantie toch voor de PS4 ga door die 100 euro verschil.
avatar van Clamticore
Clamticore ( 4457 ) 12-06-2013 22:15
Al was de PS4 100 euro duurder, die Xbox One komt met die controversiële praktijken dit huis niet in.
avatar van Jopie1980
Jopie1980 ( 1158 ) 12-06-2013 22:17
Ik verheug me al op Gran Turismo 3!
avatar van Ben
Ben ( 7649 ) 12-06-2013 22:19
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
Ik verheug me al op Gran Turismo 3!

Ja, zal topkwaliteit worden. Ghehe.
avatar van Jopie1980
Jopie1980 ( 1158 ) 12-06-2013 22:21
Quote:
[..]


Ja, zal topkwaliteit worden. Ghehe.

Denk dat Jan al wat biertjes heeft genuttigd in de PU-villa...
avatar van Marinu$
Marinu$ ( 1560 ) 12-06-2013 22:27
Stukje geschreven door een volwassene met een FT baan...
Weet je nog toen je 14/ 15, was?? €100 was als 1 miljoen destijds. Een console met een camera die ik nie wil, of eentje met 2 games naar keus (€100. Of ps+ met gratis game én 1 game).
Voor mij maakt die €100 ook nie veel uit, ik koop de PS4 omdat ik niet houdt van de arrogantie van Microsoft. Als consumenten moeten we nú in opstand komen, waar stopt de waanzin anders? Nu zeggen ze weer dat de One ook niet regiovrij wordt!
Uiteindelijk ben in ervan overtuigd dat ik alletwee zal bezitten, maar dan moet Microsoft veeeeeeeel aanpassen aan het beleid.
avatar van Biertje79
Biertje79 ( 107 ) 12-06-2013 22:28
Xbox one pre-order gecanceld na al dat rare gedoe van MS.
avatar van LittleZtar1991
LittleZtar1991 ( 1 ) 12-06-2013 22:33
Ik zie zoiezo niet veel of wel een hele langzame toekomst in de Xbox One voor Nederlanders.
Ze laten wel leuk zien dat je kan switchen naar NBA of weet ik veel wat voor kanalen, maar wij zullen wel niet veel verder komen als Uitzending Gemist, RTL en Pathe Thuis.
avatar van TRV
TRV ( 2002 ) 12-06-2013 22:43
Quote:
Al was de PS4 100 euro duurder, die Xbox One komt met die controversiële praktijken dit huis niet in.
Precies, zo denk ik er op dit moment ook over. Microsoft is ontzettend arrogant en klant-onvriendelijk op dit moment. Dan maar geen Forza voor mij, jammer dan. Verder vind ik de exclusives ook niet heel indrukwekkend, het zijn vooral shooters.

Een voorbeeldje van Microsoft's arrogantie:
Don Mattrick: "Fortunately, we have a product for people who aren't able to get some form of connectivity: it's called Xbox 360"
avatar van Jochemb
Jochemb ( 646 ) 12-06-2013 22:48
Ben ik de enige die verwacht dat titanfall uiteindelijk een timed exclusive wordt.

Zelf kies ik voor de ps4, goedkopere prijs en exclusives die mij meer aanspreken.
Voordat E3 begon verwachte ik eigenlijk dat de ps4 duurder zou worden dan de xbox one en ook een vorm van Drm zou invoeren. Nu dat niet zo blijkt te zijn ga ik de ps4 mischien bij launch kopen terwijl ik eerst van plan was om een jaartje te wachten.
avatar van Ice-T
Ice-T ( 1857 ) 12-06-2013 22:56
Ik kies voor de ps3 nogsteeds. Komen nog enkele supervette games als gta, beyond two souls, final fantasy XIII: Lightning Returns en de multiplatform titels die ook naar de next gen gaan dat ik nog helemaal niet klaar ben met de ps3 voor een opvolger. Met de 360 snap ik het wel aangezien daar weinig meer voor uitkomt. Maar ik denk dat misschien volgend jaar zomer het een keer kiezen wordt. En dan kan ik meteen alle gebruikservaringen aanhoren en kiezen. Maar deze keer wordt het met de launch denk ik geen console.
avatar van ThaHobbit
ThaHobbit ( 161 ) 12-06-2013 22:57
Rol: BG Redacteur
Quote:
Ik verheug me al op Gran Turismo 3!

Woops! foutje van de eindredactie! Passen we aan!
avatar van Saskija
Saskija ( 92 ) 12-06-2013 23:01
Quote:
Ben ik de enige die verwacht dat titanfall uiteindelijk een timed exclusive wordt.

Het is al min of meer bevestigd dat het een "timed exclusive" is. De ontwikkelaars hebben al gezegd dat ze het spel graag op de PC zien en dat het beter uitkwam om enkel de aandacht op de PC en Xbox One te richten. (Oftewel: MS heeft EA/Infinity Ward een zak met geld aangeboden om te voorkomen dat het spel ook op de PS4 uitkomt). Een jaar later komt alsnog de PS4-versie uit. Dat gebeurde ook met 360-exclusives als Bioshock en Mass Effect, en zal ook met Titanfall gebeuren. Grote kans dat je dan nog een versie krijgen met extra features omdat Sony dat verlangt van games die pas later op hun console te koop zijn.

Wat het 100 euro-verschil betreft. Ik kan dat bedrag makkelijk hebben. Als ik zou willen kocht ik zowel de PS4 als Xbox One. Ik hou het bij de PS4 omdat het de krachtigste console van de twee is en ik een hekel heb aan MS' consumentonvriendelijke praktijken. Dat bedrijf heeft volledig voor me afgedaan.
avatar van Yang17
Yang17 ( 311 ) 12-06-2013 23:05
Voor mij is het al beslist. Ik zal gaan overstappen naar PS4. Alleen Halo zal ik erg missen bij mijn overstap. Die 100 euro verschil is echt belangrijk geweest in mijn beslissing tot nu toe. Ik wilde eerst een WiiU halen dit jaar en daarna wachten op de eerste prijsdrop van de andere consoles. Maar door de 399 prijskaart haal ik gelijk de PS4 tijdens de release. Veel vrienden waren ook al overgestapt.

Overigens vraag ik me af in hoeverre ik mijn Vita kan gebruiken bij sommige PS4 games. Daar is nog weinig over bekend gemaakt.

Naar mijn mening waren de PS3 exclusives beter dan de Xbox360 exclusives. Ik heb echt veel top PS3 spellen gemist. Hopen dat ik ze later bij de PS4 digitaal kan aanschaffen zodat ik ze nog wel kan spelen. Op dit moment zijn de Xbox One exclusives die geshowed zijn ook sterk, alleen zijn het toch weer vooral shooters, iets waar ik de laatste tijd wat minder voor ben. Sony's doelgerichtheid naar Indie games heb ik erg op prijs gesteld.

Het is natuurlijk jammer voor sommige mensen, vooral nog geen PS+ abonnees, dat Online Gaming op de PS nu een betaalde service wordt net als Xbox Live. Maar je krijgt nog steeds groot aantal spellen voor een 1 jaar abonnement, dus persoonlijk vind ik het wel waard. Xbox doet het nu ook, maar ik vraag me af of ze net zulke sterke titels kunnen aanbieden als Sony. De titels van nu Assassin's creed II en Halo 3 zijn toch al wat verouderde titels. Doordat het een betaalde service wordt kan Sony wellicht de kwaliteit van haar online service verbeteren. Volgens game critici is Xbox Live qua kwaliteit wel wat beter dan Sony.

avatar van Jgvonk1984
Jgvonk1984 ( 13 ) 12-06-2013 23:24
Voor mij de PS4, ben al bij Sony vanaf de psx en keer op keer is de ps voor de games die ik speel het beste gebleken. Ook al zou de PS4 duurder zijn dan de Xbox.
avatar van X360
X360 ( 1172 ) 12-06-2013 23:29
Volgens mij ben ik in de minderheid om te zeggen dat ik de Xbox One haal

Honderd euro is niet een bedrag wat echt een doorslag zal geven, misschien wel voor de wat jongere gamers die over wat minder geld beschikken. Hopelijk gaan die allemaal overstappen naar de PS4, Sony heeft al speciaal een controller ontwikkeld voor de kleine handjes. Perfecte match voor deze doelgroep! Dan zal de Xbox Live community er ook een stuk op vooruit gaan en heb ik geen last meer van schreeuwende kinderen tijdens het gamen.
avatar van Roidbuster
Roidbuster ( 992 ) 12-06-2013 23:35
Ik ga voor de One, sowieso omdat ik een 360 alleen al voor halo had gekocht.
avatar van Doobieters
Doobieters ( 30136   306) 12-06-2013 23:36
@X360
Jij gaat ook smullen hoor met de Xbox Live community Kleine of grote handjes, dat maakt bij Xbox niet uit! Lekker verplicht zwiepen en zwabberen in je Kinect 2.0
avatar van AReFeS
AReFeS ( 178 ) 12-06-2013 23:41
Ik denk dat iedereen die een PS3 heeft zeker een PS4 gaan kopen, maar dat niet iedereen die een Xbox 360 heeft automatisch overstapt op Xbox One. Van de 360 bezitters gaan er vast veel over naar de PS4.
En terecht natuurlijk, een nadenkend mens wil niet aan de hand gehouden worden door MS, maar wil zelf kunnen beslissen wat zij doen met aangeschafte games.
avatar van Cruz
Cruz ( 3333 ) 12-06-2013 23:43
100 euro is anders best veel geld voor de meeste mensen en persoonlijk wacht ik nog even op de TGS en kijken wat dat brengt voordat ik een PS4 op launch koop.
avatar van Roidbuster
Roidbuster ( 992 ) 12-06-2013 23:57
Ik wacht zelf ook nog even met een definitieve order totdat gamescom is geweest.
avatar van J0rizz
J0rizz ( 98 ) 13-06-2013 00:24
Xbox One wordt echt de shit. 15 exclusieve games, 8 nieuwe IP's, terwijl het enige verrassende wat Sony showde die Indie games waren. Iedereen die loopt te zeiken op die Kinect is gewoon een grote zeurpiet die niet inziet dat vooruitgang alleen bereikt kan worden door dingen te PROBEREN. Sony speelt mooi op safe met vervolgen op Killzone en Infamous terwijl Microsoft met een hoop originele zaken komt.

Wat dat tweedehands betreft verwacht ik dat Microsoft nog wel wat aanpassingen gaat doen gezien de shitstorm die ze nu over zich heenkrijgen en dat allways online moet ik ook nog maar zien of ze dat niet gaan aanpassen.

In ieder geval heb ik groot respect voor de gewaagde keuzes die Microsoft maakt. Iedereen zei ook over de Wii dat het niks zou worden net zoals dat iedereen ten tijde van de PS3 zei dat Blu-ray kut zou zijn.
avatar van Montrosethe
Montrosethe ( 274 ) 13-06-2013 00:29
PS4 ookal kostte ze evenveel.
avatar van ZWGamemaster
ZWGamemaster ( 2850   5) 13-06-2013 00:41
Ik neem de PS4.
De fabelachtige Forza, als ik heel eerlijk ben vond ik de gameplay beelden vanuit cockit van de beursvloer tegenvallen.
avatar van ZWGamemaster
ZWGamemaster ( 2850   5) 13-06-2013 00:43
Ik zal onder een steen gelegen hebben want MS 15 nieuwe exclusive waarvan 8 nieuwe ip's?
avatar van Hercule
Hercule ( 7395   4) 13-06-2013 00:43
Microsoft had een sterke presentatie maar had de pech dat Sony de show stal door slim in te spelen op de onvrede van veel gamers. Ik begrijp alleen niet dat zoveel mensen lijken te vergeten dat de 360 al een tijd dood en vergeten is terwijl er op de PS3 nog een aantal knallers uitkomen.

Ik zie niet veel verschil met de originele Xbox die Microsoft ook vrijwel meteen heeft laten vallen toen de 360 verscheen.
Met Sony heb je tenminste garantie dat er langere tijd ondersteuning is. Dat is beter dan al die tijdelijke XboxOne exclusives
avatar van Brepsel
Brepsel ( 194 ) 13-06-2013 00:49
Haal eerst de ps4 denk ik toch, ook ivm wat vrienden halen. Maar afhankelijk van me financiële situatie rond die tijd wil ik ook een xbox one halen en anders iets later. Wil geen exclusive game missen zoals ik met de current gen heb zonder ps3,..
avatar van Cab0211
Cab0211 ( 451 ) 13-06-2013 00:51
Ik ga ook voor de PS4 en die 100 euro boeit me echt geen drol. Heb überhaupt nooit een Xbox gehad en ben ook niet van plan om hem te halen. Het enige waar ik van baal is dat Dead Rising 3 een Xbox One exclusive wordt, dit is toch wel een game waar ik enorm van zou genieten, maar niet iets dat me overhaalt om ook nog 499 uit te geven voor een andere console. Ik hou het dus lekker bij een PlayStation en ga er enorm veel plezier mee krijgen En daarnaast, stel vet veel mensen kopen PS4 en geen Xbox One, dan zullen wellicht de ontwikkelaars op gegeef moment toch multiplatform willen gaan om zo meer winst te maken, we zullen zien
avatar van Jaina-Emily
Jaina-Emily ( 2012 ) 13-06-2013 01:24
Het is 122 euro duurder. Wat dus wel 2 games zou kunnen betekenen.
Vind ik een groot verschil.
avatar van Userverwijderd76
Userverwijderd76 ( 2167 ) 13-06-2013 02:33
Ik ben er nog steeds niet uit, ik vind dat microsoft met het tweedehands verhaal de fout in gaat. Het altijd online ben ik toch al dus dat is niet erg. Ik vind dat sony buiten wat cheap shots onder de gordel eigenlijk weinig leuke exclusives heeft laten zien ( het oude je kunt je tegenstander bashen maar uiteindelijk kom je er niet alleen daarmee, je zult ook je eigen kwaliteiten moeten laten zien ). Eigenlijk kan ik niet anders zeggen dan dat ik nog niet overtuigd ben waarom ik next gen moet gaan. Ik heb weinig vernieuwende gameplay e.d. gezien t.o.v. de huidige gen. We wachten de komende tijd nog even rustig af.

@ jeffrew: als budgetgamer hoop ik dat je voor dat geld toch wel meer games kunt halen
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 13-06-2013 02:38
Xbox One, niet bij release maar op het moment van een pricedrop.
Misschien wel een licensing model waarbij je een One koopt goedkoop met bijv. Xbox Live voor een bepaald aantal jaar.

Ik koop een One voor de Exclusives die mij meer aanspreken dan de PS4-Exclusives, zeker nu dat ook bekend is dat Kingdom Hearts 3 en Final Fantasy XV naar de Xbox One komen. Dead Rising 3, Ryse, TitalFall, Sunset Overdrive, Forza 5 en vervolgens ook nog een hint naar een aantal Exclusive games op GamesCom. Die games maken voor mij de keuze simpel.
Daarnaast heb ik een grote vrienden community op Xbox Live die ook "gewoon" de swap naar Xbox One maken.

Ik heb nog een backlog van +50 Retail spellen en +50 XBLA games die ik eerst nog moet uitspelen op mijn 360. Daarnaast bestel ik nog steeds games. Ben daar klaar mee rond 2014? Dan in de tussentijd zal ik vast wel een One naast mijn 360 hebben staan waar ik lekker kan afwisselen .
avatar van Mekker
Mekker ( 65 ) 13-06-2013 07:13
Die one komt er bij mij echt niet in, ik wil gewoon lekker offline games kunnen spelen zonder de hele tijd van die vervelende popups te zien van update hier, verzoek daar, uitnodiging, facebook bericht.

Ik had mijn ps3 min of meer in het begin gekocht vanwege ffvs13, dit keer wacht ik tot die of kh3 echt in de winkel ligt voordat ik een ps4 koop.
avatar van Learned2Believe
Learned2Believe ( 112 ) 13-06-2013 07:40
Ik snap sommige mensen niet. Ze zijn wel geinformeerd en toch verdedigen ze de Xboxone, omdat ze helemaal nat worden van bijv. Battlefield 4 (die trouwens niet werkte en een pc versie moest er van pas komen).
Zij zijn het probleem in de gaming industrie.
avatar van BennoHulst
BennoHulst ( 385 ) 13-06-2013 08:22
Er zal wel weer een console war aankomen waarbij reaguurders elkaar doodwensen omdat ze een bepaalde console prefereren. Ik doe er in ieder geval niet meer aan mee. Kies lekker een console waar jij je het beste bij voelt of koop ze desnoods beide.
avatar van Kokswijk
Kokswijk ( 57 ) 13-06-2013 10:09
Quote:
Ik zie zoiezo niet veel of wel een hele langzame toekomst in de Xbox One voor Nederlanders.
Ze laten wel leuk zien dat je kan switchen naar NBA of weet ik veel wat voor kanalen, maar wij zullen wel niet veel verder komen als Uitzending Gemist, RTL en Pathe Thuis.

Doorlinken van je Set Top Box en meerdere ISPs gaan in NEderland Televisie erop aanbieden.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 13-06-2013 10:28
Microsoft heeft duidelijk laten weten met de 360 dat exclusieve IP's niet hoog op hun agenda staan. Forza, Fable en Halo is het uitgekauwde menu dat we deze komende generatie weer voorgeschoteld krijgen. De andere exclusives voor de One hebben ze van third-party ontwikkelaars moeten opkopen omdat ze zelf niet genoeg investeren in eigen developerteams.
Verder zijn de restricties en privacy issues voor mij reden genoeg om deze Xbox te boycotten.
PS4 staat ver voor in deze race en niet alleen wat mij betreft!

Toch wel jammer dat Sony PS+ verplicht heeft gemaakt voor online play want als dat gratis was gebleven dan had de Playstation 4 deze consolewar al gewonnen.
avatar van Meanie
Meanie ( 441 ) 13-06-2013 10:31
Als ik überhaupt al een next gen ga kopen dan zal dit een PS4 zijn. Ten eerste omdat ik blij ben met de ps3 (nog nooit klachten mee gehad) en ten tweede omdat de exclusives van de XboxOne waarschijnlijk gewoon te spelen zullen zijn op de pc.
De prijs doet 't 'm niet voor mij, ook al vind ik €100 wel veel. Als ik er een koop dan zal er hoogstwaarschijnlijk al wel een price drop zijn geweest.
Maar op dit moment ben ik nog blij met mijn ps3, heb ik nog een grote backlog staan en komen er nog mooie titels aan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik als casual gamer het vervelend vind dat je op de next gen moet betalen om online te spelen. Per jaar koop ik hoogstens 2 titels die ik online speel (COD: MW en COD: BO) en soms liggen die lange periodes te verstoffen in de kast. Om daar nou PS+ voor aan te schaffen vind ik zonde.
Als laatst nog even een vraag: moet je voor een ps4 console met twee accounts een of twee keer ps+ aanschaffen wil je met beide online kunnen spelen?
avatar van BTB8
BTB8 ( 196 ) 13-06-2013 10:34
Ik denk toch dat meer mensen nu naar de ps4 kijken, erop overstappen. Het gaat niet alleen om die prijs nee, maar alles wat je daarnaast opgedrongen wordt. Die 2ehands kwestie blijft toch wel een big deal voor veel mensen, en niet iedereen wil die Kinect er per se bij.
Ik wil op zich wel een Xbox One voor Halo en Forza ja, maar dan ook alleen daarvoor en dat is het me op deze manier nog niet waard. Dan wacht ik daar liever mee tot die goedkoper is geworden, want uiteindelijk wil ik ze waarschijnlijk beiden in mijn bezit hebben.
avatar van Poltergeist81
Poltergeist81 ( 389 ) 13-06-2013 10:59
Ik denk dat die 100 euro wel degelijk een verschil maakt bij de Sinterklaas danwel kerst cadeau's.
Een groot kado voor de kids samen en je moet kiezen tussen iets met dezelfde functionaliteit, maar waarvan de prijs wel 100 euro scheelt is nogal wat.
Zoals het er nu voor staat zou ik voor de ps4 gaan, maar wacht nog even op de verassingen van Sony in negatieve zin.
avatar van Jawsy
Jawsy ( 376   6) 13-06-2013 11:14
Ik ben een groot fan van de Xbox 360 en zat echt met smart te wachten op de nieuwe Xbox. Maar met al dat gedoe van Microsoft neig ik er nu toch meer naar om de Playstation 4 te gaan kopen.
Maar ik wacht nog even lekker af wat er in de nabije toekomst nog naar buiten komt over de apparaten.
Wat mij betreft is het in elk geval 1-0 voor Sony op dit moment.
avatar van Fredericcc
Fredericcc ( 524 ) 13-06-2013 11:42
Wel balen dat DR3 XOne exclusive wordt!
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 13-06-2013 12:31
Quote:

Als laatst nog even een vraag: moet je voor een ps4 console met twee accounts een of twee keer ps+ aanschaffen wil je met beide online kunnen spelen?

Eén PS+ account is net als op de PS3 voldoende om met meerdere accounts gebruik te kunnen maken van PS+ op een PS4.
avatar van EXIA112
EXIA112 ( 779 ) 13-06-2013 12:34
Hea ?? Volgens mij was dark sorcerer een techdemo en geen titel voor volgend jaar.
avatar van Cypher XCII
Cypher XCII ( 1774   10) 13-06-2013 12:57
Ik ga dit jaar voor de PS4.
Niet alleen voor dat 2e hands gedeelte. Ook, omdat de Ps eye niet vereist is (kinect wel) je krijgt voor minder geld een krachtiger console. Ps4 is voor mij ook meer een game console. Dat tv verhaal zie ik sowieso niet zitten. Allemaal leuk en aardig, maar de helft van die crap gaat hier nog lang niet werken. Bij de PS4 heb ik overigens niet het gevoel dat ik word genaaid (wat ik overigens erg jammer vind, want ik game al op de xbox sinds de eerste Xbox). Ik ben absoluut geen fanboy. Beide consoles hebben toffe exclusives. Xbox One komt er uiteindelijk wel, na een price drop. Halo 5, Dead Rising 3, Titanfall (die hoogstwaarschijnlijk ook op de PS4 komt ) wil ik natuurlijk niet missen.
avatar van Olafski
Olafski ( 21 ) 13-06-2013 13:02
Ik krijg het idee dat ik ook een van de weinigen ben die voor de Xbox gaat.

Alle "minpunten" van de Xbox doen me eigenlijk niks. 100 euro is natuurlijk wel 100 euro, maar dat is de Kinect me meer dan waard. Games verkopen doe ik niet, tweedehands kopen ook nagenoeg niet, en ik heb altijd een internetverbinding.

Het enige wat dan overblijft is exclusives. Van wat er tot nu toe getoond is ben ik niet erg warm geworden bij de Xbox One. De PS4 heb ik niet gezien, maar "in het verleden behaalde resultaten" overtuigen mij volledig van de Xbox.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 13-06-2013 13:55
Quote:
Ik krijg het idee dat ik ook een van de weinigen ben die voor de Xbox gaat.

Het enige wat dan overblijft is exclusives. Van wat er tot nu toe getoond is ben ik niet erg warm geworden bij de Xbox One. De PS4 heb ik niet gezien, maar "in het verleden behaalde resultaten" overtuigen mij volledig van de Xbox.

Was het niet zo dat "in het verleden behaalde resultaten" GEEN garantie bieden voor de toekomst!? Juist, en Microsoft heeft wel duidelijk laten zien dat de exclusieve releases alleen prioriteit hebben bij de lancering van een nieuwe console hebben om vervolgens zeer mondjesmaat te worden.
Ach ja, je hebt de PS4 "niet gezien" maar misschien moest je de twee eens vergelijken om niet klakkeloos achter Microsoft aan te lopen want dat is waar ze op rekenen...
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 13-06-2013 14:31
Zover is Sony veel consument vriendelijker(tweedehands, niet altijd online) en in eigen woorden, maar ook in Microsofts woorden, meer gamer gericht.

Ook omdat Microsoft duidelijk iets meer richting casual is geschoven met Kinect en "voor mij" de spellen van de afgelopen 2-3 jaar steeds meer in Sony's voordeel lagen, is het voor mij al geen moeilijke keuze meer.

En net als met de nu nog huidige generatie zijn er zoveel geweldige third party titels, dat je niet snel misgrijpt, welke je ook kiest... En dan is het iets consument vriendelijkere gedrag + 100€ genoeg om de overstap te maken voor mij.
avatar van Olafski
Olafski ( 21 ) 13-06-2013 14:43
Quote:
[..]
Was het niet zo dat "in het verleden behaalde resultaten" GEEN garantie bieden voor de toekomst!? Juist, en Microsoft heeft wel duidelijk laten zien dat de exclusieve releases alleen prioriteit hebben bij de lancering van een nieuwe console hebben om vervolgens zeer mondjesmaat te worden.
Ach ja, je hebt de PS4 "niet gezien" maar misschien moest je de twee eens vergelijken om niet klakkeloos achter Microsoft aan te lopen want dat is waar ze op rekenen...


Bij financiele producten geldt dat inderdaad. Bij games wat mij betreft niet... de 360 heeft voor mij een paar exclusives waar ik niet zonder had willen gaan, de PS3 niet. En de Kinect zoals ik zei.

Die dingen zorgen ervoor dat ik sowieso een Xbox haal. Als ik toevallig een keer over een exclusive van de PS4 hoor die me genoeg boeit dan haal ik die misschien ook, maar de Xbox is alleen om de Kinect voor mij alvast binnen.

Als ze dan ook nog een nieuwe Crackdown o.i.d. zouden maken... bonus
avatar van Taz76
Taz76 ( 99 ) 13-06-2013 14:47
Het maakt mij niet uit, zal ze allebei wel een keer aanschaffen voor de verzameling. Waar ik me over verbaas is de verontwaardigdheid over het 'online zijn'. Is dit niet wat de consument eigenlijk onbewust wil en ook al doet met alle social media en smartphone/tablet wereld? Vind het vermakelijk hoe er soms met 2 maten gemeten wordt.

Ik vind de oneline service van de xbox trouwens wel een stuk prettiger dan die van de ps, maar wellicht een kwestie van smaak.

Lekker kopen waar je intresse in hebt en waar je je lekker bij voelt en je het relaxed op gamed.

Oja, nog 1 puntje ik mag hopen dat de concurrentie groot blijft in console land, komt de kwaliteit alleen maar ten goede, een monopolist is het laatste wat je wilt hebben in mijn ogen. Zet hem op Nintendo
avatar van Olafski
Olafski ( 21 ) 13-06-2013 14:50
Quote:
Het maakt mij niet uit, zal ze allebei wel een keer aanschaffen voor de verzameling. Waar ik me over verbaas is de verontwaardigdheid over het 'online zijn'. Is dit niet wat de consument eigenlijk onbewust wil en ook al doet met alle social media en smartphone/tablet wereld? Vind het vermakelijk hoe er soms met 2 maten gemeten wordt.

Inderdaad. Daarnaast is deze praktijk bij PC gaming al redelijk standaard; je moet voor Steam bij mijn weten ook af en toe online zijn en je kunt games ook niet doorverkopen.
avatar van Ice-T
Ice-T ( 1857 ) 13-06-2013 14:53
Als ik de xbox one echt als settopbox kan gebruiken ipv mijn kpn decoder met glasvezel komt de xbox one er sowieso wel een keer.

Uiteindelijk zal de ps4, wii u en xbox one allemaal wel bij mij erin komen. Vind de Wii U nog steeds veels te duur voor wat het biedt. Tussen de ps4 en xbox one ben ik nog niet uit. Exclusives vind ik van beide kanten wel slapjjes, nog geen exclusive gezien die ik echt wil spelen. De games die ik op de e3 het vetste vond waren toch de multiplatform games als Destiny, FFXV, Watch dogs. De exclusives van beide partijen hebben me niet overgehaald om te kiezen. Tweede hands games doe ik toch nooit aan eigenlijk, of ik wacht op price drop van games maar tweedehands koop ik nooit. Enige mindere van xbox one vind ik de kinect, hoewel ik wel de pluspunten hiervan kan inzien. Voor mij zie ik weinig minpunten aan beide consoles. En gedrag richting de consument vind ik redelijk hypocriet allemaal de uitspraken, een jaar geleden werd sony nog afgebrand tot de grond omdat ze gehackt waren en overal hoorde je haters roepen van sony moet failliet en dergelijke. En nu is ineens iedereen pro sony. Ik vind het grafisch ook niet zo'n grote sprong vooruit, heb met de trailers niet meteen zoiets van damn ik moet overstappen. Het verschil van de vorige stap tussen ps2/xbox naar ps3/xbox360 was veel groter, hierdoor ga ik nog geen next gen console halen, pas wanneer er genoeg games voor zijn of er een leuke bundel is.
avatar van Sp0rtl1fe
Sp0rtl1fe ( 44 ) 13-06-2013 16:01
Ik ga overstappen van 360 naar PS4. Sony heeft gewoon veel argumenten voor, daarnaast moet ik wel op mijn centen letten en koop ik ook veel 2e hands games als ik ze alleen maar voor het singleplayer deel wil. En ik hoop van harte dat ik destijds The Last of US via Gaikai kan streamen. Baal er enorm van dat ik die nu niet kan spelen.
avatar van Lam-Bal
Lam-Bal ( 2548 ) 13-06-2013 17:07
Volgens mij gaan de "Xbox One" mensen voorbij aan het feit dat zij al een paar jaar redelijk droog staan betreft games en Microsoft eigenlijk alleen met exclusives inzet op de One. Daarnaast heeft Microsoft erg veel games aangekondigd die dit gehele jaar nog niet uitkomen en pas te zien zijn op z'n vroegst Q2 2014.

Sony daarentegen doet vaak ook nog iets speciaals bij de GamesCom en wil ook nog wel eens de TGS claimen. Betreft games ben ik geen enkel moment bang dat Sony onder zal doen voor Microsoft.

Plus als de verkoopcijfers tot E3 2014 niet erg geweldig zijn van de Xbox One omdat inderdaad veel mensen de overstap gaan maken, wordt ook volgend jaar de E3 een interessante omdat Microsoft dan (wéér) moet knallen en Sony alle vrijheid heeft aangezien publishers met liefde en plezier op het grootste platform willen releasen. De zakken geld moeten groter worden die Microsoft weggeeft in dat geval en zal zoveel geld gaan kosten dat ze het niet meer kunnen betalen. First Party Developers hebben ze nog maar amper.

Microsoft moet erg opletten dat het niet in deze val trapt, want mocht het iets anders lopen dan ze zelf plannen kan het zomaar zijn dat het volgend jaar E3 afgelopen is met Microsoft (de game divisie). Want vergeet niet dat ze er al miljarden verlies op hebben gemaakt de afgelopen jaren.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 13-06-2013 17:43
Quote:
Waar ik me over verbaas is de verontwaardigdheid over het 'online zijn'. Is dit niet wat de consument eigenlijk onbewust wil en ook al doet met alle social media en smartphone/tablet wereld? Vind het vermakelijk hoe er soms met 2 maten gemeten wordt.
Het is toch echt een groot verschil wanneer je uit vrije wil de gehele tijd online wil zijn dan dat je wordt gedwongen om een connectie met het internet te behouden!
Als ik een tijd op een afgelegen plek ga wonen of werken waar geen internet bereik mogelijk is dan moet dat toch niet betekenen dat daarmee het door mij gekochte product niet langer functioneert!?

Het komt toch wel in toenemende mate over alsof het gewoon een toevoeging is van het PRISM programma om i.c.m. de verplichte Kinect camera/microfoon een Big Brother console in je huiskamer te introduceren.
En is dat nou net waar Edward Snowden zijn leven voor riskeert om ons daar voor te waarschuwen...
avatar van LordUgly
LordUgly ( 3846 ) 13-06-2013 18:01
Grappig dat Don Mattrick in een interview met Gametrailers zelfs heeft gezegd dat als je geen internet hebt, de xbox 360 de console voor jou is. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe een bedrijf als microsoft de arrogantie weet te vinden om te zeggen dat hun console alleen is voor mensen met internet. Ben benieuwd of ze dit terug zullen zien in de verkoopcijfers, maar voor mij is de keuze in ieder geval duidelijk.
avatar van Jvalks
Jvalks ( 298 ) 13-06-2013 19:43
Xbox One voor mij! PS4 komt er ongetwijfeld ook een keer bij, maar pas ergens laat in 2014. Heb nu zowel de X360 als PS3, ik speel het liefst op de X360, fijnere controller, Xbox Live etc. Vandaar mijn keus nu voor de X1!
avatar van Saskija
Saskija ( 92 ) 13-06-2013 20:36
Quote:
Het maakt mij niet uit, zal ze allebei wel een keer aanschaffen voor de verzameling. Waar ik me over verbaas is de verontwaardigdheid over het 'online zijn'. Is dit niet wat de consument eigenlijk onbewust wil en ook al doet met alle social media en smartphone/tablet wereld? Vind het vermakelijk hoe er soms met 2 maten gemeten wordt.

Het probleem met de Xbox One is niet dat je een internetverbinding nodig hebt voor extra mogelijkheden, maar dat die eis noodzakelijk is door de stingente DRM. Je kunt niet gamen zonder een dagelijkse online check. Je kunt je games niet zomaar uitlenen of verkopen, er zitten allerlei haken en ogen aan. Het meest dwaze is dat als je een game wilt verkopen je dit maar 1 keer mag doen aan iemand die minsten 30 dagen op je friend's list moet staat - en dan moet de uitgever van het spel dit nog wel toestaan. Je kun X1-games ook niet terugbrengen naar de winkel om nieuwe games te kopen. Ten eerste moet een winkel daarvoor toestemming van MS hebben (dat zal zeker het geval zijn voor Gamestop in de US, maar welke Nederlandse winkels zullen dit mogen), en natuurlijk moet de uitgever dit ook weer toestaan. Over 7-8 jaar stopt MS met de Xbox One en dan is het de vraag hoelang die Xbone-servers aan blijven staan na het stoppen van de verkoop. Op een bepaald moment zet MS de laatste server uit en is je Xbone-gamesverzameling in rook opgegaan.

Ik kan me niet voorstellen dat Xbox-fans hier niet grote moeite mee hebben. Als de Xbox One nou supergoedkoop was, was al die DRM misschien nog net te verhapstukken, maar de PS4 is zowel krachiger, kleiner en goedkoper. Er is werkelijk geen enkele reden waarom je je als consument de Xbone zou willen laten aansmeren als Sony een overduidelijk beter produkt voor een betere prijs levert - zonder verdere poespas.
avatar van AReFeS
AReFeS ( 178 ) 13-06-2013 22:03
Nu komt MS ook nog met Regio gebonden mogelijkheden.
Omdat je de gekochte games alleen mag inleveren bij bepaalde winkels kunnen ze per land instellen of jij je games uit bijvoorbeeld Engeland of Duitsland mag spelen op je Xbox One of niet.
Het is niet duidelijk of zij dit ook gaan doen, maar de mogelijkheid is er! Als zij dit gaan doen zijn de games, gekocht bij zavvi of The Hut, niet meer speelbaar in Nederland. Daar koop ik bijna al mijn games, ik ga dat risico niet lopen hoor!
PS4 is gelukkig volledig regiovrij.
avatar van Huyberz
Huyberz ( 199 ) 14-06-2013 07:01
Ik ga voor de PS4 over 1,5 jaar.

* voor mij betere exclusives (Uncharted, God of War, Killzone)
* geen politiek van totale controle (niet verplicht online, move is niet verplicht, gewoon games delen, geen regiobeperking, geen codedownload poespas --> presentatie straalde sowieso veel meer plezier uit en was veel op 'ons' gericht, 'wij zijn er voor jullie').
* betere specs (als scheelt het niet heel veel)
* kleinere afmetingen console (geen bakbeest)
* mooier design console (is een mening dus subjectief)
* PS+ as crossplatform met PS3 en PSVita
* €100 prijsverschil
* mijn ervaringen (en daardoor merktrouw) m.b.t. PS2 en PS3

avatar van Huyberz
Huyberz ( 199 ) 14-06-2013 07:08
Ik denk dat die €100 niet eens van wezenlijk belang is. Puur het gevoel dat je krijgt. 'Hoe gaan ze met mij om, nemen ze mij wel serieus'.

Die €100 zal dan mensen die twijfelen wel over de streep gaan trekken.

Of de PS4 moet technisch falen (rampzalig veel YLOD o.i.d.) of Sony moet beloften niet nakomen en MS zaken terugdraaien en/of ons verassen met iets helemaal geweldigs, maar ik verwacht dat Playstation (wederom) de meest succesvolle van de twee zal zijn.
avatar van Volv
Volv ( 69 ) 14-06-2013 11:53
Voor mij persoonlijk heeft de Xbone, net als de 360, geen enkele boeiende exclusive, maar dat is nog niet eens het belangrijkste argument tegen een One.
Het gaat vooral om de belachelijke en draconische DRM en privacy issues en totaal gebrek aan respect voor consumenten. Hun marketing doet er ook echt totaal niks aan om de consument voor zich te winnen, in tegenstelling, elke keer dat ze iets over de Xbone zeggen graven ze hun eigen graf weer een stukje dieper. Daarnaast is de PS4 wat hardware betreft een stuk krachtiger.
Die 100 euro is de laatste nail in the coffin, de Spybox One: 1984 Edition is al dood voor hij uitkomt.
Als mensen ook maar enigszins verstandig zijn laten ze hem mooi links liggen.
avatar van Mithrandir
Mithrandir ( 1040   6) 14-06-2013 12:04
@Yang17: ALLE PS4 games zijn Remote Play te spelen op je Vita, tenzij ze additionele hardware, zoals de PS Eye gebruiken. Ook MP zal waarschijnlijk minder geschikt zijn, door de latency.
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 14-06-2013 14:40
Quote:
Die 100 euro is de laatste nail in the coffin, de Spybox One: 1984 Edition is al dood voor hij uitkomt.
Als mensen ook maar enigszins verstandig zijn laten ze hem mooi links liggen.

@Volvagia89
Laat mensen anders zelf even bepalen of zij wel of niet een Xbox One willen kopen.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 14-06-2013 16:19
Quote:

Die 100 euro is de laatste nail in the coffin, de Spybox One: 1984 Edition is al dood voor hij uitkomt.
Treffend verwoord. Deze console is volledig in lijn met de profetieën van George Orwell.

Quote:
[..]
@Volvagia89
Laat mensen anders zelf even bepalen of zij wel of niet een Xbox One willen kopen.


Ik denk dat mensen in dit tijdperk van PRISM en de betutteling van de consument door grote multinationals steeds beter zelf leren bepalen wat voor hun de verstandigste keus is!
avatar van Userverwijderd46
Userverwijderd46 ( 309 ) 14-06-2013 16:59
Voor mij geen Xbox meer. Ik was al die irritante veranderingen van de 360 interface elk jaar behoorlijk beu, maar toen MS het nodig vond om advertenties in m'n gezicht te drukken krijgen ze van mij geen ene cent meer. PS4 of Xbone is voor mij een makkelijke keuze.

Waarom zou ik uberhaupt 100 euro meer uit geven aan een console die verplicht online moet, games niet eens kan ruilen/uitlenen, geen één boeiende exclusive heeft, hetzelfde nazibeleid voor indie developers, kinect door m'n strot duwt, of ik het nu wil of niet. En dan vooral dat arrogante gedrag van MS; "wil je niet verplicht online? Koop maar een 360." Ik heb een beter idee, ik verkoop mijn 360 en games en koop van dat geld een paar goede PS4 games.
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 14-06-2013 17:19
Quote:

Ik denk dat mensen in dit tijdperk van PRISM en de betutteling van de consument door grote multinationals steeds beter zelf leren bepalen wat voor hun de verstandigste keus is!

Misschien, misschien ook niet. Dan nog mag iedereen het volgens mij zelf weten. Daarnaast vind ik het behoorlijk vervelend worden om continu op internet te moeten lezen hoe mensen denken te kunnen reageren op een bepaalde doelgroep. "Mensen die voor een XboxOne gaan hebben geen verstand, mensen die XboxOne kiezen maken de gaming-industrie kapot, als mensen enigszins verstandig zijn laten zij de XboxOne liggen"

Laat me niet lachen.
avatar van Saskija
Saskija ( 92 ) 14-06-2013 17:39
Quote:
[..]
@Volvagia89
Laat mensen anders zelf even bepalen of zij wel of niet een Xbox One willen kopen.

Natuurlijk. Iedereen mag voor zichzelf bepalen of hij/zij een console in huis wil halen waar je geen eigendomsrecht hebt op de games die je koopt, waar uitgevers en MS bepalen wat je er wel of niet mee mag doen.

Quote:
[..]


Misschien, misschien ook niet. Dan nog mag iedereen het volgens mij zelf weten. Daarnaast vind ik het behoorlijk vervelend worden om continu op internet te moeten lezen hoe mensen denken te kunnen reageren op een bepaalde doelgroep. "Mensen die voor een XboxOne gaan hebben geen verstand, mensen die XboxOne kiezen maken de gaming-industrie kapot, als mensen enigszins verstandig zijn laten zij de XboxOne liggen"

Laat me niet lachen.

Hoe moet je het anders zien als je 100 euro meer betaalt voor een console met minstens 30% minder power (1.8Tflops tegenover 1.23Tflops), waar je je eigendomsrecht op je gamesverzameling weg geeft, waar je oude 360-accessories niet op kunt gebruiken omdat MS je nieuwe headsets en racesturen wil aansmeren, waar je games niet kunt importeren, etc etc. Je moet dan wel heel erg graag Titanfall willen spelen of je tv aanzetten met Kinect ...
avatar van Logical
Logical ( 491 ) 14-06-2013 17:58
Verplichte rommel, pc ftw.
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 14-06-2013 18:01
Quote:
Hoe moet je het anders zien als je 100 euro meer betaalt voor een console met minstens 30% minder power (1.8Tflops tegenover 1.23Tflops), waar je je eigendomsrecht op je gamesverzameling weg geeft, waar je oude 360-accessories niet op kunt gebruiken omdat MS je nieuwe headsets en racesturen wil aansmeren, waar je games niet kunt importeren, etc etc. Je moet dan wel heel erg graag Titanfall willen spelen of je tv aanzetten met Kinect ...

En dat is nu precies wat ik bedoel. Die dingen die je opnoemt zijn voor jou persoonlijk de reden dat je geen XboxOne zou willen. Dus hoe moeten jullie het anders zien vraag je? Leer iedereen te respecteren om zijn of haar keuze.

Een opmerking zoals: "Je moet dan wel heel erg graag Titanfall willen spelen, of je tv aanzetten met Kinect" is inderdaad misschien wel een reden voor mensen om een XboxOne te kopen. Het blijkt uit de context van die zin echter dat jij niet kan begrijpen dat er mensen zijn die dat vinden.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 14-06-2013 18:04
Quote:
[..]
Daarnaast vind ik het behoorlijk vervelend worden om continu op internet te moeten lezen hoe mensen denken te kunnen reageren op een bepaalde doelgroep. "Mensen die voor een XboxOne gaan hebben geen verstand, mensen die XboxOne kiezen maken de gaming-industrie kapot, als mensen enigszins verstandig zijn laten zij de XboxOne liggen"

Laat me niet lachen.
Ik snap dat dit voor jou als Xbox liefhebber (fanboy?) moeilijk te verteren is maar vergeet niet dat Microsoft dit aan zichzelf te danken heeft!
Veel Xbox bezitters (waaronder ik) maken nu de weloverwogen keuze om zich niet meer te laten betuttelen door een mega corporatie als Microsoft.
Ik denk dat we trots op onszelf kunnen zijn als gamers wanneer we ruggegraat tonen en een duidelijke mening vormen tegen deze consument onvriendelijke werkwijzen!
avatar van Saskija
Saskija ( 92 ) 14-06-2013 18:33
Quote:
[..]

Ik snap dat dit voor jou als Xbox liefhebber (fanboy?) moeilijk te verteren is maar vergeet niet dat Microsoft dit aan zichzelf te danken!
Veel Xbox bezitters (waaronder ik) maken nu de weloverwogen keuze om zich niet meer te laten betuttelen door een mega corporatie als Microsoft.
Ik denk dat we trots op onszelf kunnen zijn als gamers wanneer we ruggegraat tonen en een duidelijke mening vormen!

Idd. Ik heb een Xbox en een Xbox 360 thuis staan. De 360 heb ik gekocht op de dag dat hij uitkwam. Ik heb toen tegelijkertijd ook een HDTV en een AV-versterker met HDMI-support gekocht voor een optimale HD-ervaring. Ik heb 45 Xbox 360 games gekocht plus nog een flink aantal download-games. Ik was ooit een flinke MS-fan maar ben daar in de afgelopen jaren steeds meer van teruggekomen. En met mij blijkbaar nog heel veel meer mensen als ik naar de reacties op de Xbox One kijk.
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 14-06-2013 19:38
Quote:
[..]

Ik snap dat dit voor jou als Xbox liefhebber (fanboy?) moeilijk te verteren is maar vergeet niet dat Microsoft dit aan zichzelf te danken heeft!
Veel Xbox bezitters (waaronder ik) maken nu de weloverwogen keuze om zich niet meer te laten betuttelen door een mega corporatie als Microsoft.
Ik denk dat we trots op onszelf kunnen zijn als gamers wanneer we ruggegraat tonen en een duidelijke mening vormen tegen deze consument onvriendelijke werkwijzen!

Een duidelijk mening heeft iedereen het recht op om te vormen. Net zoals ik het recht heb op mijn mening. Ik vind dat de manier waarop jullie de XboxOne-doelgroep neerzetten, compleet belachelijk is. En het blijkt dat jij dat nog steeds niet begrijpt.

Het gaat er absoluut niet om welke console ik een pré voor heb (ik heb overigens alle consoles van de huidige gen, maar daar gaat het dus niet om), het gaat er niet om als je wel of niet een Xbox360 hebt gehad en de stap naar de Ps4 gaat maken. Het gaat niet om verschil van hardware, games, of dat er een grote groep mensen op dit moment de PS4 prefereert. (daarbij een oud gezegde: Als die groep in een ravijn springt, spring jij erachter na? Als je je eigen mening hebt, waar je zo trots op was, denk ik van niet). Het gaat er ook niet om wat Microsoft roept.

Het gaat erom dat mensen anders kunnen denken dat jezelf.

En het blijkt dat als iemand zegt dat hij een XboxOne gaat kopen er een deel van de community op moet inhaken, bewijzen dat het een slechte keuze is, bewijzen waarom de PS4 de beste keuze is. De PS4 is voor jullie de beste keuze, het is jullie eigen mening. Dat voor sommige de XboxOne de beste keuze is, is hun mening.
Die mensen zijn niet achterlijk, hebben verstand en hebben als gemeenschappelijk doel: Gaming/Vermaak. En dat heeft Pietje bij de PS4, en Jantje bij de XboxOne en Klaasje met de WiiU. En daar hoor je gewoon respect voor te hebben.

Ik kan het niet beter meer uitleggen dan dit. Succes ermee.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 14-06-2013 20:54
Quote:
[..]


Een duidelijk mening heeft iedereen het recht op om te vormen. Net zoals ik het recht heb op mijn mening. Ik vind dat de manier waarop jullie de XboxOne-doelgroep neerzetten, compleet belachelijk is. En het blijkt dat jij dat nog steeds niet begrijpt.

Het gaat er absoluut niet om welke console ik een pré voor heb (ik heb overigens alle consoles van de huidige gen, maar daar gaat het dus niet om), het gaat er niet om als je wel of niet een Xbox360 hebt gehad en de stap naar de Ps4 gaat maken. Het gaat niet om verschil van hardware, games, of dat er een grote groep mensen op dit moment de PS4 prefereert. (daarbij een oud gezegde: Als die groep in een ravijn springt, spring jij erachter na? Als je je eigen mening hebt, waar je zo trots op was, denk ik van niet). Het gaat er ook niet om wat Microsoft roept.

Het gaat erom dat mensen anders kunnen denken dat jezelf.

En het blijkt dat als iemand zegt dat hij een XboxOne gaat kopen er een deel van de community op moet inhaken, bewijzen dat het een slechte keuze is, bewijzen waarom de PS4 de beste keuze is. De PS4 is voor jullie de beste keuze, het is jullie eigen mening. Dat voor sommige de XboxOne de beste keuze is, is hun mening.
Die mensen zijn niet achterlijk, hebben verstand en hebben als gemeenschappelijk doel: Gaming/Vermaak. En dat heeft Pietje bij de PS4, en Jantje bij de XboxOne en Klaasje met de WiiU. En daar hoor je gewoon respect voor te hebben.

Ik kan het niet beter meer uitleggen dan dit. Succes ermee.
De bezwaren die mensen hebben tegen de restricties en privacy inbreuken van de Xbox One zijn heel valide en het is zeer belangrijk in deze tijden om die ook daadwerkelijk uit te spreken in plaats van je hoofd in het zand te steken.

Dat jij er voor kiest om klakkeloos achter Microsoft aan te hobbelen zonder vraagtekens te zetten bij hun beleid is niet alleen jouw keuze maar ook een probleem voor de gehele gaming gemeenschap.
Hoe meer ruimte een mega-corporatie als Microsoft krijgt van de consument om dit soort zaken in te voeren, hoe groter de kans is dat er ons in de toekomst nog draconischer maatregelen worden opgedwongen.

Sorry, maar jij neemt dit allemaal veel te persoonlijk, ga lekker naar buiten en snuif wat frisse lucht op.
Beter kan ik het niet uitleggen en... oh ja, succes ermee.
avatar van Huyberz
Huyberz ( 199 ) 15-06-2013 09:08
DenXD, wat is dan jouw reden om voor XboxOne te kiezen?

Ben ik wel benieuwd naar, en dat bedoel ik zonder verwijten.

Sowieso snap ik je wel wat betreft je stelling. To each his own.
Maak je eigen keuze. Er is in dat opzicht geen goed of fout.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 15-06-2013 09:24
Quote:
[..]


Een duidelijk mening heeft iedereen het recht op om te vormen. Net zoals ik het recht heb op mijn mening. Ik vind dat de manier waarop jullie de XboxOne-doelgroep neerzetten, compleet belachelijk is. En het blijkt dat jij dat nog steeds niet begrijpt.

Het gaat er absoluut niet om welke console ik een pré voor heb (ik heb overigens alle consoles van de huidige gen, maar daar gaat het dus niet om), het gaat er niet om als je wel of niet een Xbox360 hebt gehad en de stap naar de Ps4 gaat maken. Het gaat niet om verschil van hardware, games, of dat er een grote groep mensen op dit moment de PS4 prefereert. (daarbij een oud gezegde: Als die groep in een ravijn springt, spring jij erachter na? Als je je eigen mening hebt, waar je zo trots op was, denk ik van niet). Het gaat er ook niet om wat Microsoft roept.

Het gaat erom dat mensen anders kunnen denken dat jezelf.

En het blijkt dat als iemand zegt dat hij een XboxOne gaat kopen er een deel van de community op moet inhaken, bewijzen dat het een slechte keuze is, bewijzen waarom de PS4 de beste keuze is. De PS4 is voor jullie de beste keuze, het is jullie eigen mening. Dat voor sommige de XboxOne de beste keuze is, is hun mening.
Die mensen zijn niet achterlijk, hebben verstand en hebben als gemeenschappelijk doel: Gaming/Vermaak. En dat heeft Pietje bij de PS4, en Jantje bij de XboxOne en Klaasje met de WiiU. En daar hoor je gewoon respect voor te hebben.

Ik kan het niet beter meer uitleggen dan dit. Succes ermee.

Ik haak hier ook even op in... Dit gaat veel verder dan jij en ik... Dit gaat over de hele gamingcommunity of nog sterker alle consumenten. Grote bedrijven proberen steeds meer alles voor het geld te doen ten kostte van onze vrijheden...

Via Brussel proberen ze al het water te privattiseren, te bepalen welke zaden jij wel en niet in je tuin mag groeien en dan hebben we het nog niet over PRISM, waarbij duidelijk iedereens privacy op grote schaal geschonden is met info van Google, Facebook, 'Microsoft' en veel andere bedrijven die essentiële knooppunten van ons internet beheren..

Kijk gewoon op mainstream nieuwsmedia en je ziet dat dit alles een feit is... Bedrijven maken met hun lobby's steeds meer de dienst uit en de regering is slechts een tussenpersoon, waar de politici later bij deze grote bedrijven mag werken(iedere politici met een beetje belang eindigt bij Shell, ABNAMRO, KLM waarvoor diezelfde politici direct of indirect een positieve keuze heeft gemaakt.

Hoe meer wij gezamenlijk onze neuzen naar één kant wijzen, des te beter kunnen wij dit soort consument onvriendelijke dingen vermijden... Zie EA's reactie, die duidelijk geschrokken is... Zo zie je in Europa dat Monstanto ook eventjes terug aan het krabbelen is met hun gelobby en de de EU nu wel tegen dit PRISM gedoe begint te sputteren, terwijl ze eerst de Lobby hun zin gaven.

We mogen met geen één bedrijf medelijden hebben en ermee identificeren is gewoon niet slim. Voel je vrij tevreden te zijn met wat een bedrijf levert, ben een fan van het product zolang het je plezier brengt en niet afhankelijk maakt op de een of andere manier. Maar vergeet nooit dat bedrijven enkel op winst uit zijn.

Probeer in te zien dat de XBone dingen heeft die onwenselijk zijn en dat wij er als consument niets aan hebben. Wij betalen het product en vanaf dat moment moeten wij er de baas over zijn. Buiten die dingen heeft het apparaat echt wel boeiende dingen en komen er mooie titels, maar geef niet zoveel op van jezelf voor vermaak.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 15-06-2013 09:52
Quote:
[..]


Ik haak hier ook even op in... Dit gaat veel verder dan jij en ik... Dit gaat over de hele gamingcommunity of nog sterker alle consumenten.

Probeer in te zien dat de XBone dingen heeft die onwenselijk zijn en dat wij er als consument niets aan hebben. Wij betalen het product en vanaf dat moment moeten wij er de baas over zijn. Buiten die dingen heeft het apparaat echt wel boeiende dingen en komen er mooie titels, maar geef niet zoveel op van jezelf voor vermaak.
Mijn respect Heinster, je bent goed geïnformeerd over de hedendaagse stand van zaken betreffende de sterk toenemende invloed van grote multinationals op de EU wetgeving en je hebt een duidelijk standpunt hierover ontwikkeld.

Helaas hebben veel mensen onvoldoende notie hoe er aan onze burgerrechten wordt getornd door deze corporaties en daarom is het zo belangrijk om dit onder de aandacht te brengen.

Individuele keuzevrijheid is zeer belangrijk, vooral daarom is het zo belangrijk om nu een standpunt in te nemen tegen Microsoft en te laten weten dat deze restricties en privacy inbreuken niet worden aanvaard door ons als consument.
avatar van Stephan1234
Stephan1234 ( 2914   2) 15-06-2013 12:29
Quote:
Microsoft had een sterke presentatie maar had de pech dat Sony de show stal door slim in te spelen op de onvrede van veel gamers. Ik begrijp alleen niet dat zoveel mensen lijken te vergeten dat de 360 al een tijd dood en vergeten is terwijl er op de PS3 nog een aantal knallers uitkomen.

Ik zie niet veel verschil met de originele Xbox die Microsoft ook vrijwel meteen heeft laten vallen toen de 360 verscheen.
Met Sony heb je tenminste garantie dat er langere tijd ondersteuning is. Dat is beter dan al die tijdelijke XboxOne exclusives


uhmm, xbox 360 dood? Ga jij eens heel snel je mond spoelen ... genoeg exclusieve xbox 360 games recent uitgekomen en dan bedoel ik ook Arcade.

Maarja , PS is koning hier in Nederland en PS kan nooit wat fout doen... zo dat is mijn mening.

De X1 gaat next-gen wat PS4 niet doet. Je kan op de X1 je hele games library delen met 10 andere personen, dus als je bijvoorbeeld Forza 5 heb gekocht kan je deze delen met iemand anders die op je vriendenlijst staat.

En wat zeuren mensen nou in NL om de 24 uurs check... het gaat hier om 24 uur game-tijd... en niet om 24 uur realtime.... iedereen die hier over zeurt moet het eens nalezen en inplaats van met iedere PS fanboy mee doen... en over je stukje van de originele xbox, dat was begin jaren 2000....

Ik koop de Xbox one vanwege de functies/games en de next-gen, sony blijft zitten met zijn geupgrade PS3...
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 15-06-2013 13:24
Quote:
DenXD, wat is dan jouw reden om voor XboxOne te kiezen?

Ben ik wel benieuwd naar, en dat bedoel ik zonder verwijten.

Sowieso snap ik je wel wat betreft je stelling. To each his own.
Maak je eigen keuze. Er is in dat opzicht geen goed of fout.

Ik heb nergens aangegeven dat ik een XboxOne prefereer boven de PS4. Ik koop ze hoogstwaarschijnlijk allebei. Ik geef alleen een standpunt aan, dat ik het belachelijk vind dat mensen het inderdaad afkeuren dat sommigen een XboxOne willen kopen. Dat is hun eigen recht. Zoals je zegt, dat kan niet goed of fout worden gekeurd. Maar toch wordt het gedaan en dat irriteert mij mateloos.

Als ik moest kiezen voor XboxOne boven PS4
- Mijn XboxLive Community/vriendengroep
- XboxLive > PSN (voor mij)
- De controller
- Exclusives vallen meer in mijn smaak (met het wegvallen van FFXV en KH3).

Daarnaast heb ik een stabiele internetverbinding, mocht hij uitvallen gebruik ik wel tethering. Het used game verhaal wacht ik even af totdat het helemaal duidelijk is. Ik lees nu op verscheidene sites dat de hele kwestie uit het verband wordt gerukt. Zo zou het mogelijk zijn dat je de game die je installeert op je XBoxOne kan uitlenen aan 10 vrienden/familieleden, waarvan er 2 tegelijkertijd één spel kunnen spelen. Zo zou ik met de vaste vriendengroep van 8 man het kunnen regelen dat we 2 games spelen voor de prijs van 1. Groep A (4 man) koopt Game 1, Groep B koopt Game 2 (andere 4 man). Een nieuwe dimensie aan het uitlenen van games, overal over de wereld.
Het is echter niet zeker, ook al wordt het gemeld op de XboxSupport Twitter. We moeten dit afwachten, dit zou echter wel de hogere prijs voor mij rechtvaardigen.

Ik ben het helemaal eens dat de PR van Microsoft enorme steken laat vallen. Als Microsoft nu het allemaal duidelijk op papier had, was er niets aan de hand geweest. De slechte en vervelende punten even aan tippen en met tegenargumenten komen waarom dit nodig is. Echter moeten we helaas afwachten en dat is blijkbaar voor sommigen teveel.

Keuze Ps4 boven XboxOne
- Exclusieve titels (spreken me minder aan, maar zijn ook te gek).
- Grotere/betere indiegame support (ook al verwacht ik dat MS dit snel zal bijtrekken).
- Geen Used Game policy (ook al is die van MS nog onduidelijk)
- Prijs


Quote:
Ik haak hier ook even op in... Dit gaat veel verder dan jij en ik... Dit gaat over de hele gamingcommunity of nog sterker alle consumenten. Grote bedrijven proberen steeds meer alles voor het geld te doen ten kostte van onze vrijheden...

Via Brussel proberen ze al het water te privattiseren, te bepalen welke zaden jij wel en niet in je tuin mag groeien en dan hebben we het nog niet over PRISM, waarbij duidelijk iedereens privacy op grote schaal geschonden is met info van Google, Facebook, 'Microsoft' en veel andere bedrijven die essentiële knooppunten van ons internet beheren..

Kijk gewoon op mainstream nieuwsmedia en je ziet dat dit alles een feit is... Bedrijven maken met hun lobby's steeds meer de dienst uit en de regering is slechts een tussenpersoon, waar de politici later bij deze grote bedrijven mag werken(iedere politici met een beetje belang eindigt bij Shell, ABNAMRO, KLM waarvoor diezelfde politici direct of indirect een positieve keuze heeft gemaakt.

Hoe meer wij gezamenlijk onze neuzen naar één kant wijzen, des te beter kunnen wij dit soort consument onvriendelijke dingen vermijden... Zie EA's reactie, die duidelijk geschrokken is... Zo zie je in Europa dat Monstanto ook eventjes terug aan het krabbelen is met hun gelobby en de de EU nu wel tegen dit PRISM gedoe begint te sputteren, terwijl ze eerst de Lobby hun zin gaven.

We mogen met geen één bedrijf medelijden hebben en ermee identificeren is gewoon niet slim. Voel je vrij tevreden te zijn met wat een bedrijf levert, ben een fan van het product zolang het je plezier brengt en niet afhankelijk maakt op de een of andere manier. Maar vergeet nooit dat bedrijven enkel op winst uit zijn.

Probeer in te zien dat de XBone dingen heeft die onwenselijk zijn en dat wij er als consument niets aan hebben. Wij betalen het product en vanaf dat moment moeten wij er de baas over zijn. Buiten die dingen heeft het apparaat echt wel boeiende dingen en komen er mooie titels, maar geef niet zoveel op van jezelf voor vermaak.

Het hele Brussel, PRISM, politiek verhaal etc. etc. etc. Dit gaat over gamen. Een ontspanning, een tijdsverdrijver. Het is niet dat het hier om levens gaat, kom op zeg.

Dat het jou aangaat dat de privacy in gevaar zou mogen komen (heeft hier iemand feiten van overigens dat dit bij XboxOne zou gaan gebeuren) of dat het recht van ownership verandert zijn punten die NOGMAALS --> jij belangrijk vindt.

En als je hier je nu al druk om maakt, heb ik slecht nieuws voor je. Dit wordt zeker ooit de toekomst. Gamebedrijven willen 1 op 1 met de consument om nog meer geld te verdienen. Zo kunnen zij die complete €60,-* opstrijken, ipv dat er geld naar de winkelketen, winkelier gaat. En met het aanbieden van games online scheelt het ook aan productiekosten van een boekje, speldoosje etc.

Het is een bittere pil, maar uiteindelijk gaan we waarschijnlijk allemaal een verkapte vorm van Steam gaan gebruiken op consoles. Een donker toekomstbeeld voor een verzamelaar zoals ik, maar je kan doen en laten wat je wil, op je kop staan of schreeuwen. Het gaat toch gebeuren.

Er zullen altijd mensen zijn die een andere mening hebben dan jezelf. En die mensen mogen ook bepalen of de neus een andere kant op wijst. Om die mensen dan meteen te bagatelliseren is een grote schande. Daarom vind ik het ten slotte een groot schande dat je blijkbaar je keuze voor een XboxOne moet verdedigen, of dat je wordt uitgemaakt voor een verstandloze alleen maar om het feit dat een bepaalde groep mensen wil dat iedereen dezelfde kant op moet kijken.

Waarom zou ik een PS4 moeten kopen als ik de XboxOne leuker zou vinden? Om jullie een plezier te doen? Om een statement te maken tegen Microsoft, dit pikken we niet? Ik druk er toch bij jullie ook niet in van, waarom koop je geen WiiU in plaats van PS4? Ik laat jullie zelf bepalen.

Denk je overigens dat Microsoft er ook maar van wakker ligt als de XboxOne zou floppen? Microsoft heeft zoveel geld, die kunnen Sony met gemak kapot concurreren. Wat geld over de balk smijten en Sony zou belangrijke franchises vaarwel kunnen kussen. Sony zit gewoon in een do-or-die situatie. Het is niet meer dan logisch dat Sony nu mooi weer speelt met de consument. En zeker als de kans hun op een presenteerblaadje wordt aangereikt door Microsoft. Iedereen loopt nu weg met Sony, terwijl zij de vorige gen helemaal uitgekotst werden door hun PSN-debacel. Nu lees ik overal dat PSN geweldig is, alleen maar door de goodwill die zij hebben gewonnen door te zeggen: Wij kiezen nu nog niet voor DRM-policies.
En dat van EA is ook onzin, ik neem aan dat je de online passes bedoelt? Typisch staaltje werk van goodwill bij mensen creëren. Als hun echt begaan waren met de mensen en als ze zich ook maar iets hadden aangetrokken van die groep mensen, dan hadden ze op dag 2 al dat systeem geannuleerd.

Jullie kunnen jullie mening niet bij alle mensen indrukken. Bij sommigen zal het waarschijnlijk lukken, maar respecteer de mensen waarbij het niet lukt. Respecteer de mensen die kiezen voor vermaak met misschien wat dingen te moeten opgeven. Dat is namelijk hun eigen mening. En dat is hun goed recht.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 15-06-2013 14:01
Quote:
[..]


Ik heb nergens aangegeven dat ik een XboxOne prefereer boven de PS4. Ik koop ze hoogstwaarschijnlijk allebei. Ik geef alleen een standpunt aan, dat ik het belachelijk vind dat mensen het inderdaad afkeuren dat sommigen een XboxOne willen kopen. Dat is hun eigen recht. Zoals je zegt, dat kan niet goed of fout worden gekeurd. Maar toch wordt het gedaan en dat irriteert mij mateloos.

Als ik moest kiezen voor XboxOne boven PS4
- Mijn XboxLive Community/vriendengroep
- XboxLive > PSN (voor mij)
- De controller
- Exclusives vallen meer in mijn smaak (met het wegvallen van FFXV en KH3).

Daarnaast heb ik een stabiele internetverbinding, mocht hij uitvallen gebruik ik wel tethering. Het used game verhaal wacht ik even af totdat het helemaal duidelijk is. Ik lees nu op verscheidene sites dat de hele kwestie uit het verband wordt gerukt. Zo zou het mogelijk zijn dat je de game die je installeert op je XBoxOne kan uitlenen aan 10 vrienden/familieleden, waarvan er 2 tegelijkertijd één spel kunnen spelen. Zo zou ik met de vaste vriendengroep van 8 man het kunnen regelen dat we 2 games spelen voor de prijs van 1. Groep A (4 man) koopt Game 1, Groep B koopt Game 2 (andere 4 man). Een nieuwe dimensie aan het uitlenen van games, overal over de wereld.
Het is echter niet zeker, ook al wordt het gemeld op de XboxSupport Twitter. We moeten dit afwachten, dit zou echter wel de hogere prijs voor mij rechtvaardigen.

Ik ben het helemaal eens dat de PR van Microsoft enorme steken laat vallen. Als Microsoft nu het allemaal duidelijk op papier had, was er niets aan de hand geweest. De slechte en vervelende punten even aan tippen en met tegenargumenten komen waarom dit nodig is. Echter moeten we helaas afwachten en dat is blijkbaar voor sommigen teveel.

Keuze Ps4 boven XboxOne
- Exclusieve titels (spreken me minder aan, maar zijn ook te gek).
- Grotere/betere indiegame support (ook al verwacht ik dat MS dit snel zal bijtrekken).
- Geen Used Game policy (ook al is die van MS nog onduidelijk)
- Prijs


[..]


Het hele Brussel, PRISM, politiek verhaal etc. etc. etc. Dit gaat over gamen. Een ontspanning, een tijdsverdrijver. Het is niet dat het hier om levens gaat, kom op zeg.

Dat het jou aangaat dat de privacy in gevaar zou mogen komen (heeft hier iemand feiten van overigens dat dit bij XboxOne zou gaan gebeuren) of dat het recht van ownership verandert zijn punten die NOGMAALS --> jij belangrijk vindt.

En als je hier je nu al druk om maakt, heb ik slecht nieuws voor je. Dit wordt zeker ooit de toekomst. Gamebedrijven willen 1 op 1 met de consument om nog meer geld te verdienen. Zo kunnen zij die complete €60,-* opstrijken, ipv dat er geld naar de winkelketen, winkelier gaat. En met het aanbieden van games online scheelt het ook aan productiekosten van een boekje, speldoosje etc.

Het is een bittere pil, maar uiteindelijk gaan we waarschijnlijk allemaal een verkapte vorm van Steam gaan gebruiken op consoles. Een donker toekomstbeeld voor een verzamelaar zoals ik, maar je kan doen en laten wat je wil, op je kop staan of schreeuwen. Het gaat toch gebeuren.

Er zullen altijd mensen zijn die een andere mening hebben dan jezelf. En die mensen mogen ook bepalen of de neus een andere kant op wijst. Om die mensen dan meteen te bagatelliseren is een grote schande. Daarom vind ik het ten slotte een groot schande dat je blijkbaar je keuze voor een XboxOne moet verdedigen, of dat je wordt uitgemaakt voor een verstandloze alleen maar om het feit dat een bepaalde groep mensen wil dat iedereen dezelfde kant op moet kijken.

Waarom zou ik een PS4 moeten kopen als ik de XboxOne leuker zou vinden? Om jullie een plezier te doen? Om een statement te maken tegen Microsoft, dit pikken we niet? Ik druk er toch bij jullie ook niet in van, waarom koop je geen WiiU in plaats van PS4? Ik laat jullie zelf bepalen.

Denk je overigens dat Microsoft er ook maar van wakker ligt als de XboxOne zou floppen? Microsoft heeft zoveel geld, die kunnen Sony met gemak kapot concurreren. Wat geld over de balk smijten en Sony zou belangrijke franchises vaarwel kunnen kussen. Sony zit gewoon in een do-or-die situatie. Het is niet meer dan logisch dat Sony nu mooi weer speelt met de consument. En zeker als de kans hun op een presenteerblaadje wordt aangereikt door Microsoft. Iedereen loopt nu weg met Sony, terwijl zij de vorige gen helemaal uitgekotst werden door hun PSN-debacel. Nu lees ik overal dat PSN geweldig is, alleen maar door de goodwill die zij hebben gewonnen door te zeggen: Wij kiezen nu nog niet voor DRM-policies.
En dat van EA is ook onzin, ik neem aan dat je de online passes bedoelt? Typisch staaltje werk van goodwill bij mensen creëren. Als hun echt begaan waren met de mensen en als ze zich ook maar iets hadden aangetrokken van die groep mensen, dan hadden ze op dag 2 al dat systeem geannuleerd.

Jullie kunnen jullie mening niet bij alle mensen indrukken. Bij sommigen zal het waarschijnlijk lukken, maar respecteer de mensen waarbij het niet lukt. Respecteer de mensen die kiezen voor vermaak met misschien wat dingen te moeten opgeven. Dat is namelijk hun eigen mening. En dat is hun goed recht.

For the record: Je hebt hierin met 2 mensen die inhoudelijk op je standpunten ingaan en beide duidelijk ook een X360 hebben, dus je hebt het hier niet met Sony 'fanboys' te maken. Ook komen we met feiten waar jij enkel met onderbuikgevoelens komt (groot verschil)

Je hebt een heel lang verhaal nodig en gaat niet één keer op de feiten in. Ik ben duidelijk geweest met objectieve feiten en kan niet meer doen. Ik kan je niet kwalijk nemen wat je niet begrijpt, wel wat je negeert. Alles is tenslotte veel meer met elkaar verweven dan je denkt, vooral betreffende het kapitalisme.

Er is helemaal niets mis mee met een spelletje te willen spelen. We begrijpen hier allemaal het belang van vermaak. Ook als je spelletje spelen belangrijker is dan wat er zich echt afspeelt in de wereld, dan is dat jouw keuze en moet je dat vooral blijven doen. Maar bemoei je dan ook a.j.b. niet met zaken waar je overduidelijk geen kijk op hebt. Of sta op zijn minst open voor het feit dat je mening niet zoveel waard is als een mening die onderbouwt wordt met feiten.

Dus ja je hebt recht op je mening, maar snap dat een mening verkeerd gevormd kan zijn en zonder onderbouwing zijn waarde kan verliezen.
avatar van Hercule
Hercule ( 7395   4) 15-06-2013 14:18
Quote:
uhmm, xbox 360 dood? Ga jij eens heel snel je mond spoelen ... genoeg exclusieve xbox 360 games recent uitgekomen en dan bedoel ik ook Arcade.
Ik ben ben nu toch echt benieuwd welke titels dat allemaal zijn. Voor de PS3 is recentelijk "The Last of Us" nog verschenen en dan moeten o.a Beyond en Gran Turismo nog verschijnen. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele Japanse spellen die nog moeten uitkomen dit jaar en volgend jaar (Tales of Xillia, Yakuza, Atelier, Dragon's Crown)

Ik heb niets tegen Microsoft en de 360 was een prima console maar net als de Wii zie ik er geen nieuwe exclusives voor verschijnen.
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 15-06-2013 17:02
Quote:
[..]


For the record: Je hebt hierin met 2 mensen die inhoudelijk op je standpunten ingaan en beide duidelijk ook een X360 hebben, dus je hebt het hier niet met Sony 'fanboys' te maken. Ook komen we met feiten waar jij enkel met onderbuikgevoelens komt (groot verschil)

Je hebt een heel lang verhaal nodig en gaat niet één keer op de feiten in. Ik ben duidelijk geweest met objectieve feiten en kan niet meer doen. Ik kan je niet kwalijk nemen wat je niet begrijpt, wel wat je negeert. Alles is tenslotte veel meer met elkaar verweven dan je denkt, vooral betreffende het kapitalisme.

Er is helemaal niets mis mee met een spelletje te willen spelen. We begrijpen hier allemaal het belang van vermaak. Ook als je spelletje spelen belangrijker is dan wat er zich echt afspeelt in de wereld, dan is dat jouw keuze en moet je dat vooral blijven doen. Maar bemoei je dan ook a.j.b. niet met zaken waar je overduidelijk geen kijk op hebt. Of sta op zijn minst open voor het feit dat je mening niet zoveel waard is als een mening die onderbouwt wordt met feiten.

Dus ja je hebt recht op je mening, maar snap dat een mening verkeerd gevormd kan zijn en zonder onderbouwing zijn waarde kan verliezen.
Treffend verwoord, hier sluit ik mij volledig bij aan.
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6070 ) 15-06-2013 17:30
Het is vervelend dat ze onze privacy schenden, dat zeker. Maar denk maar niet dat je er iets aan kan doen.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 15-06-2013 17:50
Quote:
Het is vervelend dat ze onze privacy schenden, dat zeker. Maar denk maar niet dat je er iets aan kan doen.

Dan heb je serieus het nieuws van afgelopen week gemist betreffende PRISM en hoe de mensen er op reageerde...

Ook is er altijd iets wat je kan doen, hoe klein dan ook(met een pc heb je firewals, virusscanners, malware scanners, encryptie etc etc)..

Dat het relatief op kleine schaal is klopt helemaal... Maar als we denken dat we helemaal niets kunnen, dan zit je pas echt in de tang.
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 15-06-2013 18:04
Quote:
[..]


For the record: Je hebt hierin met 2 mensen die inhoudelijk op je standpunten ingaan en beide duidelijk ook een X360 hebben, dus je hebt het hier niet met Sony 'fanboys' te maken. Ook komen we met feiten waar jij enkel met onderbuikgevoelens komt (groot verschil)

Je hebt een heel lang verhaal nodig en gaat niet één keer op de feiten in. Ik ben duidelijk geweest met objectieve feiten en kan niet meer doen. Ik kan je niet kwalijk nemen wat je niet begrijpt, wel wat je negeert. Alles is tenslotte veel meer met elkaar verweven dan je denkt, vooral betreffende het kapitalisme.

Er is helemaal niets mis mee met een spelletje te willen spelen. We begrijpen hier allemaal het belang van vermaak. Ook als je spelletje spelen belangrijker is dan wat er zich echt afspeelt in de wereld, dan is dat jouw keuze en moet je dat vooral blijven doen. Maar bemoei je dan ook a.j.b. niet met zaken waar je overduidelijk geen kijk op hebt. Of sta op zijn minst open voor het feit dat je mening niet zoveel waard is als een mening die onderbouwt wordt met feiten.

Dus ja je hebt recht op je mening, maar snap dat een mening verkeerd gevormd kan zijn en zonder onderbouwing zijn waarde kan verliezen.

Een mening hoeft niet van waarde te zijn, zowel subjectief als objectief. Als jij iets vindt, dan kan dat voor jou heel belangrijk zijn, maar mij zou het niets hoeven te boeien. Zelfde geldt met een feit.
Het gaat er hier om dat ik vind dat je daar niemand op kan aanspreken. Datgene wat hier her en der wel wordt gedaan.

Dat was ook mijn enige standpunt.

Einde discussie.
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6070 ) 15-06-2013 18:06
Quote:
[..]


Dan heb je serieus het nieuws van afgelopen week gemist betreffende PRISM en hoe de mensen er op reageerde...

Ook is er altijd iets wat je kan doen, hoe klein dan ook(met een pc heb je firewals, virusscanners, malware scanners, encryptie etc etc)..

Dat het relatief op kleine schaal is klopt helemaal... Maar als we denken dat we helemaal niets kunnen, dan zit je pas echt in de tang.

Denk je dat je met jouw firewalls en malware scanners iets als de FBI tegenhoudt? 'Dan zit je pas echt in de tang.'
avatar van DenXD
DenXD ( 587 ) 15-06-2013 18:21
Quote:
[..]


Denk je dat je met jouw firewalls en malware scanners iets als de FBI tegenhoudt? 'Dan zit je pas echt in de tang.'

QFT.

En over je privacy matter Heinster, lees dit ook maar eens even:

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1g8t5e/lets_clear_up_the_issues_used_games_kinect/


"PRIVACY
This is one of the biggest things people have been complaining about. Microsoft has already addressed the issue, but of course it fell on deaf ears. People already had their pitch forks out and had Sony on a pedestal by this point.
"You are in control of when Kinect sensing is On, Off or Paused: If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say “Xbox Off.” When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- “Xbox On,” and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."
As I've stated before, you will have the control to everything that the Kinect has to offer. If you don't want it to hear you? You can do that. If you don't want it to see you, you can do that. Don't want it to listen for the "Xbox On" while it's off, you can also do that.
If you want to learn more about the Kinect's privacy settings, you can click this link: Kinect Privacy"

Tenslotte:

http://news.xbox.com/2013/06/privacy
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 15-06-2013 18:52
Quote:
[..]


Een mening hoeft niet van waarde te zijn, zowel subjectief als objectief. Als jij iets vindt, dan kan dat voor jou heel belangrijk zijn, maar mij zou het niets hoeven te boeien. Zelfde geldt met een feit.
Het gaat er hier om dat ik vind dat je daar niemand op kan aanspreken. Datgene wat hier her en der wel wordt gedaan.

Dat was ook mijn enige standpunt.

Einde discussie.

Dat mag jij vinden en niemand die het je verbied, enkel kunnen wij er net zo vrij in zijn ermee oneens te zijn en dit te uiten en te onderbouwen.. Lang leve vrijheid van meningsuiting .

Uiteindelijk discussiëren we hier dan ook niet meer over tegen jou, maar is het ook op de hoogte brengen van andere mensen.

Ik kan je tenslotte toch niet overtuigen als je niet overtuigt wil worden. Ikzelf heb een sterke mening, maar vaak genoeg dat op basis van de inhoud ik door een ander tot een ander inzicht kom.... Zo ben ik dan ook tot mijn huidige standpunt gekomen.

Denk ook voor geen seconde dat ik blij ben met mijn inzichten/bevindingen en zou serieus wensen dat je gelijk zou hebben. Waar het vaak begint dat mensen iets geloven omdat ze het "willen" geloven.

Quote:
[..]


QFT.

En over je privacy matter Heinster, lees dit ook maar eens even:

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1g8t5e/lets_clear_up_the_issues_used_games_kinect/


"PRIVACY
This is one of the biggest things people have been complaining about. Microsoft has already addressed the issue, but of course it fell on deaf ears. People already had their pitch forks out and had Sony on a pedestal by this point.
"You are in control of when Kinect sensing is On, Off or Paused: If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say “Xbox Off.” When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- “Xbox On,” and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences."
As I've stated before, you will have the control to everything that the Kinect has to offer. If you don't want it to hear you? You can do that. If you don't want it to see you, you can do that. Don't want it to listen for the "Xbox On" while it's off, you can also do that.
If you want to learn more about the Kinect's privacy settings, you can click this link: Kinect Privacy"

Tenslotte:

http://news.xbox.com/2013/06/privacy

Hoe ging die ook alweer, oh ja : Wij van wc eend >>....

Quote:
[..]


Denk je dat je met jouw firewalls en malware scanners iets als de FBI tegenhoudt? 'Dan zit je pas echt in de tang.'

Ik weet wel zeker dat het de FBI "kan" tegenhouden... Maar ben ermee eens dat je dan wel heel goed moet weten wat je doet en je moet ook een heel goede reden hebben om ze buiten te houden...

In het algemeen is het net als inbraken... De beste kunnen bijna overal in komen en je wil de gelegenheidsdief juist tegen gaan. Dus als je relatief onbelangrijk bent dan ben je snel veilig. de FBI heeft ook maar een beperkt aantal ogen en oren...

Dus vlieg je onder de radar, omdat je voornamelijk kritisch bent is er niet veel wat ze kunnen en willen doen... Wordt iedereen steeds kritischer(zoals door het algemene bewustzijn), dan maak je ze helemaal tandloos, want hoe meer mensen er kritisch zijn hoe kritischer we kunnen worden en blijven.

Maar moet zeggen dat we vorige week nog de NSA gebeld hebben of ze een copy van de harde schijf van een vriend van mij wilden opsturen. Omdat zijn harde schijf was gecrashed :S.

Maar dat de FBI bij mij binnen kan komen? Geloof het direct. Maar lang niet iedere voor de lol hacker...
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 15-06-2013 19:02
Quote:
[..]


Een mening hoeft niet van waarde te zijn, zowel subjectief als objectief. Als jij iets vindt, dan kan dat voor jou heel belangrijk zijn, maar mij zou het niets hoeven te boeien. Zelfde geldt met een feit.
Het gaat er hier om dat ik vind dat je daar niemand op kan aanspreken. Datgene wat hier her en der wel wordt gedaan.

Dat was ook mijn enige standpunt.

Einde discussie.
Waarom zou men iemand niet kunnen aanspreken op een mening?
Dat doe jij toch ook omdat anderen een verschillende mening hebben dan jij?
Sterker gezegd nog, jij raakt zelfs geïrriteerd omdat anderen een mening hebben waar jij het niet mee eens bent.
Dan moet je wel reëel blijven en inzien dat dat mes aan twee kanten snijdt...

Zolang een mening maar goed wordt beargumenteerd is het altijd van cruciaal belang voor een discussie.
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6070 ) 15-06-2013 19:37
DenXD raakt geïrriteerd omdat mensen andere mensen beledigen om hun mening, en daar heeft hij/zij het volle recht toe, lijkt mij
avatar van Cyrus
Cyrus ( 301 ) 15-06-2013 19:47
Quote:
DenXD raakt geïrriteerd omdat mensen andere mensen beledigen om hun mening, en daar heeft hij/zij het volle recht toe, lijkt mij
Dat het beledigingen zou betreffen is open voor interpretatie en klaarblijkelijk een mening zoals velen.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 15-06-2013 23:12
Quote:
DenXD raakt geïrriteerd omdat mensen andere mensen beledigen om hun mening, en daar heeft hij/zij het volle recht toe, lijkt mij

De pot verwijt de ketel?

Ik vind dat hij vrij is om zijn mening te geven, laat ik daar niet flauw over zijn. Maar enige onderbouwing en proberen in de ander zijn positief te verplaatsen zou hem sieren.

Ik vind ook dat de vrijheid van meningsuiting niet het recht van beledigen moet zijn... Dus laten we niet doen alsof hijzelf niets verkeerd doet door aannames te maken, woorden in andermans mond te leggen, inhoudelijk niet te reageren waar mensen hem proberen te informeren en ook nog eens alle mensen over één kam te scheren.

De toon bepaalt de muziek,

Maar ik noch anderen willen hem helemaal niet verbieden zijn favoriete franchises te spelen. Dat hij die bepaalde spellen goed vindt is helemaal niets mis mee. We proberen hem enkel duidelijk te maken wat de gevolgen kunnen zijn en hoe zwaar die gevolgen kunnen wegen op hem en zijn naasten.

Ik denk dat geen van ons die kritischer zijn aannemen dat hij al de potentiële negatieve dingen zelf wil en ze puur negeert om zo het plezier dat hij van zijn franchises beleeft door kan zetten.
avatar van Userverwijderd76
Userverwijderd76 ( 2167 ) 16-06-2013 01:18
Vanaf het moment dat je leven begint op deze aarde bestaat er geen vrijheid maar een standaard molen waarin je terecht komt genaamd de samenleving waar je binnen bepaalde marges een beetje naar links en naar rechts mag afwijken van de lijn. Individuele keuzevrijheid: wie bepaald welke keuzes je kunt maken ?

Quote:
[..]

Mijn respect Heinster, je bent goed geïnformeerd over de hedendaagse stand van zaken betreffende de sterk toenemende invloed van grote multinationals op de EU wetgeving en je hebt een duidelijk standpunt hierover ontwikkeld.

Helaas hebben veel mensen onvoldoende notie hoe er aan onze burgerrechten wordt getornd door deze corporaties en daarom is het zo belangrijk om dit onder de aandacht te brengen.

Individuele keuzevrijheid is zeer belangrijk, vooral daarom is het zo belangrijk om nu een standpunt in te nemen tegen Microsoft en te laten weten dat deze restricties en privacy inbreuken niet worden aanvaard door ons als consument.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 16-06-2013 08:15
Quote:
Vanaf het moment dat je leven begint op deze aarde bestaat er geen vrijheid maar een standaard molen waarin je terecht komt genaamd de samenleving waar je binnen bepaalde marges een beetje naar links en naar rechts mag afwijken van de lijn. Individuele keuzevrijheid: wie bepaald welke keuzes je kunt maken ?

[..]

Ben er aardig zeker van dat er heel veel vrijheid is, maar zeker vele restricties. Dus voor mij ligt de waarheid in het midden. De leugens vanuit de politiek(den haag, brussel), worden me met de dag transparanter. Ik heb gelukkig nog de vrijheid mensen hierin te informeren.

Enkel door dit te doen is de kans groter dan mensen scherp blijven en is het lastiger de duimschroeven aan te draaien. Zelfs deze site is daar een voorbeeld van... Door elkaar wijzer te maken van wat waar kost, zet je een druk op de prijsstelling van veel winkels... Mensen hier tippen tenslotte ook weer andere mensen en hoe meer kopers hier komen kijken, hoe meer de prijsstelling in ons straatje komt.

Mensen die niet zien wat een enorme farce onze democratie is zijn net zo nuttig als de mensen die het wel zien maar denken er niets aan te kunnen doen. Dat de mogelijkheden beperkt zijn beaam ik, de benodigde veranderingen kan niemand alleen... En daarom is het van belang dat we de individualisering(verdeel en heers) deels ongedaan maken en snappen dat we afhankelijk zijn van elkaar en samen sterk staan. Niemand is groot geworden zonder hulp van anderen.

Hiervoor moet je wel een stukje vrijheid opgeven en daarom heet het ook "samen"leving. Maar de stukjes vrijheid die we nu opgeven is voor een klein groepje die als parasieten de rest uitzuigen en monddood maken.
avatar van Userverwijderd76
Userverwijderd76 ( 2167 ) 16-06-2013 10:48
Heinster dit bericht is een reactie op jou bericht van 12.16 ( ik heb denk ik mijn reactievenser open laten staan waardoor mijn bericht boven jou reactieis komen te staan, soms ben ik een beetje een n00b ):

ik kan wederom niet anders zeggen dan helemaal mee eens. Ik denk alleen dat vandaag de dag het grootste deel van de mensen zo druk bezig is met allerlei zaken facebook, whatsapp etc. Waardoor het stuk algemene ontwikkeling en ook de prikkeling om jezelf te verdiepen in zaken buiten het simpele dagelijkse simpelweg niet meer in hun leven past. Mensen willen tegenwoordig snel een oordeel kunnen vellen, zwart wit denken en zeker niet verder denken dan hun neus lang is omdat dat past binnen de fastfoodcultuur waar we in leven, zo kan ik me ook enorm ergeren aan dit gedrag in de politiek ( denk b.v. bepaalde partijen die te pas en te onpas uitspraken eruit gooien zonder onderbouwing of na te denken wat het effect is op het grote geheel ) maar ook b.v. In de nieuwsberichtgeving waar hoor en wederhoor b.v. Regelmatig niet toegepast wordt en het hierdoor i.p.v. Een objectief berichtgeving overgaa op goedkope subjectieve rommel ( en dit vormt dan de mening van de gemiddelde mens vandaag de dag ). Gamen is eigenlijk ook een mooi voorbeeld van jezelf dom houden maar ik vind het soms gewoon lekker even prettig om de wereld simpel zwartwit te bekijken en dat doe je tijdens het gamen ( zo komen we weer een beetje ontopic ).


avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 16-06-2013 12:16
@EEK79: Ik ben dan ook zeker idealistisch en ook trots op ook .

Gigantisch offtopic:

Maar ben het zeker met je eens dat de meeste mensen de informatie niet wilen/kunnen verwerken en liever in hun huidige denkbeeld blijven... Daar leven religies al duizenden jaren op .

Ik geloof wel in de rode draad door te geven en dat mensen eigenlijk verplicht zijn dit te leren kennen, zoals wij ook een rijbewijs moeten halen op school... Dat kan kort en bondig zoals ik hierboven al één van de belangrijkste rode draden heb neergelegd.

Leren hoe geld ontstaan is, wat fiat geld is, hoe de corporaties zijn ontstaan, wat lobby's inhouden Lijkt mij belangrijker dan alle Griekse en Romeinse goden te leren kennen. Hoe weinig wordt er wel niet verteld over de slavenhandel? Of dat Bayer eigenaar was van Austwitsch? Of dat er massagraven vol Serven gevonden zijn, die ze bewust labelden als Kosovaren?

Het is belangrijk om mensen te leren dat er nooit een goeierik en slechterik is, maar dat mensen of partijen zo worden neergezet. Mensen leren zo'n zwart wit beeld van de wereld en denken te weinig voor zichzelf... Dat stukje mag aan gewerkt worden... Daar hebben we geen Illuminatie, hagedismensen, skulls and bones, vrijmetselaars of weet ik veel wat voor samenzweer shizzle... Gewoon de rode draad van de feiten rondom de belangrijkste dingen...

Willen mensen meer, dan moeten ze er zelf naar gaan zoeken, of vragen aan mensen die beter geïnformeerd zijn....

Ontopic: Ach we weten hier allemaal wel de waarde van vermaak toch(om ons te wapenen tegen de minder boeiende momenten in het leven)? Ook het belang van lage prijzen (hobby's hoeven niet perse veel te kosten)!
avatar van Nukeninjutsu
Nukeninjutsu ( 96 ) 16-06-2013 13:02
PS4 ofcourse!!
Maaaaaar....ik wacht de kinderziektes en price drops nog ff een jaartje ofzo af.
Heb nog genoeg te spelen op mn PS3 in de tussentijd dus ik vermaak me wel
avatar van Hennie286
Hennie286 ( 483   1) 16-06-2013 18:52
Ben nog nooit een playstation fan geweest maar deze november ben ik er wel een!
avatar van Itsgreen
Itsgreen ( 6 ) 16-06-2013 22:15
Quote:
PS4 ofcourse!!
Maaaaaar....ik wacht de kinderziektes en price drops nog ff een jaartje ofzo af.
Heb nog genoeg te spelen op mn PS3 in de tussentijd dus ik vermaak me wel

Ik zou mijn geld niet op price drops zetten.

De price drops in de afgelopen generatie waren klein en schaars... alleen Sony moest wel hard naar beneden in het begin, maar kon het ook omdat belangrijke onderdelen vrij snel in prijs begonnen te dalen.

MS is misschien genoodzaakt straks, maar beide bedrijven zullen vaker kiezen om kostenbesparing in de broekzak te houden dan te geven aan consumenten.
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6070 ) 16-06-2013 22:35
Na een jaar, rond kerstmis, verwacht ik toch wel een pricedrop/goede bundels. Dan haal ik er misschien 1 De PS4 dan
avatar van Nukeninjutsu
Nukeninjutsu ( 96 ) 17-06-2013 02:15
Quote:
[..]


Ik zou mijn geld niet op price drops zetten.

De price drops in de afgelopen generatie waren klein en schaars... alleen Sony moest wel hard naar beneden in het begin, maar kon het ook omdat belangrijke onderdelen vrij snel in prijs begonnen te dalen.

MS is misschien genoodzaakt straks, maar beide bedrijven zullen vaker kiezen om kostenbesparing in de broekzak te houden dan te geven aan consumenten.

Inderdaad wat jezelf al zegt :
De productie van hardware word met de jaren goedkoper dus er is wel degelijk verschil als je bijv. kijkt naar wat je voor de eerste generatie PS3 moest betalen en ervoor kreeg vergeleken met de PS3 slim nu.
Prijs zal misschien maar max. 50-100 euro schelen na een jaartje maar wat je ervoor krijgt is ook weer extra zoals de 60GB versie eerst en nu 320GB versie voor dus ongeveer dezelfde prijs (en zelfs nog een game erbij ofzo).
En bijv. nog energie zuinigere PS3s in de latere generaties door efficientere chipsets e.d. dus minder snel hitte aanmaak zodat de fan ook niet als een idioot hoeft te blazen en daar leeft je PS3 ook langer mee
Wat ik dus eigenlijk bedoel is gewoon iets beters krijgen voor je geld als je eventjes geduld hebt
avatar van Huyberz
Huyberz ( 199 ) 17-06-2013 08:30
+ je neemt de ervaringen mee die er zijn in het eerste jaar.

RROD/ YLOD-gedoe etc

voor hetzelfde geld werkt de PS4 dadelijk niet goed en gaat de XBoxOne als een trein......

in dat opzicht kijk ik altijd uit met pre-orderen van hardware. eerst zien (reviews van experts en commentaren vanuit de community) en dan geloven.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 17-06-2013 14:36
Quote:
+ je neemt de ervaringen mee die er zijn in het eerste jaar.

RROD/ YLOD-gedoe etc

voor hetzelfde geld werkt de PS4 dadelijk niet goed en gaat de XBoxOne als een trein......

in dat opzicht kijk ik altijd uit met pre-orderen van hardware. eerst zien (reviews van experts en commentaren vanuit de community) en dan geloven.

De eerste geruchten zijn in ieder geval in het nadeel van Microsoft... Problemen met het esRam,,,

http://throwingdigitalsheep.com/technology/rumour-microsoft-underclock-xbox-issues-esram-production/

Als ze het idd gaan oplossen door de snelheid te verlagen, dan is die verlaging die nu noodzakelijk is, verplicht op alle latere XBone's die wel goed zouden kunnen lopen.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 17-06-2013 20:21
Belangrijk nieuws voor budgetgamers wat vele overheen hebben gelezen:

XBone is landgebonden: Dat betekend geen Zavvi en andere buitenlandse online shops en ook heeft dit gevolgen voor veel Nederlandse shops die vaak grote partijen opkopen en/of samenwerken met buitenlandse shops.

Voor ons zal het betekenen dat de prijzen flink hoger zullen liggen met zo'n enorm afgeschermde markt.
avatar van Userverwijderd76
Userverwijderd76 ( 2167 ) 17-06-2013 22:36
Dat de console landgebonden was dag weet ik, de spellen ook ?
avatar van Logical
Logical ( 491 ) 18-06-2013 00:28
En what about de 100 euro kwestie tussen Amerika en Europa? 399 dollar is iets minder dan 300 euro..

Toch moet hij 399 euro kosten in Europa.
avatar van Heinster
Heinster ( 1001 ) 18-06-2013 10:52
Quote:
En what about de 100 euro kwestie tussen Amerika en Europa? 399 dollar is iets minder dan 300 euro..

Toch moet hij 399 euro kosten in Europa.

BTW, Importkosten... Dat soort dingen :S....
avatar van Martians
Martians ( 724   2) 18-06-2013 11:06
De Europese prijs is inclusief BTW en de Amerikaanse exclusief. In Nederland met 21% BTW komt 399 dollar overeen met zo'n 360 euro (en 499 dollar met 450 euro).
Waarom we dan toch 399 moeten betalen? Waarschijnlijk de belangrijkste reden: omdat het toch wel verkoopt. (Of omdat Sony geen 360 wil vragen voor z'n PS4 )