Review: Mega Man Battle Network Legacy Collection (Switch)
MegaMan.EXE, jack in!! ZWSSISISISICHICHCHCSSSHH. Daar gaan we naar de virtuele wereld! Na de Mega Man en Mega Man X-reeks was het in 2001 tijd voor Mega Man Battle Network. Deze keer geen platform game, maar een kruising tussen RPG en (lichte) strategie. Deze games zijn nu gebundeld in de Mega Man Battle Network Legacy Collection! 10 MMBN-games in 1 pakketje dat is opgesplitst in 2 games. Maar wacht, het zijn toch 6 games? En 1 collectie? Wat een megaverwarring. Lees rustig verder, dan wordt alles duidelijk.
Uitgebreide collectie
Oké, het zit zo: er is 1 Legacy Collection van de MMBN-games die zijn uitgekomen voor de Game Boy Advance. De Legacy Collection is opgesplitst in twee delen: volume 1 en 2. In het eerste deel zitten 3 games en in het tweede deel ook. Maar! Net zoals de Pokémon-games introduceerden de MMBN-games verschillende versies of kleuren. Dat begon bij deel 3, met een ‘Blue’ en ‘White’ versie. De 3 delen daarna hebben ieder ook 2 versies. Technisch gezien zitten er in volume 1 van de Legacy Collection dus 4 games en 6 games in volume 2. Voor ons Budgetgamers is het rekensommetje snel gemaakt: alleen volume 2 kopen! Maar zo simpel is het niet. Het is namelijk best interessant om bij deel 1 te beginnen.
Doorlopend verhaal
De MMBN-games zijn vanaf 2001 jaarlijks uitgegeven. Ze lijken daardoor best veel op elkaar en vormen een doorlopend verhaal. Dat maakt het leuker om gewoon vanaf het eerste deel te spelen. Je krijgt zo het hele verhaal mee van hoofdrolspeler Lan en zijn NetNavi MegaMan. Een NetNavi is een soort persoonlijke assistent die voor zijn gebruiker het netwerk navigeert en virussen uitschakelt. Samen trotseren ze over de jaren diverse terroristische organisaties en redden ze de wereld meerdere keren van de cyberondergang. Dat alles terwijl Lan gewoon in hetzelfde schoolklasje blijft zitten met zijn nooit ouder wordende en lelijk getekende klasgenootjes. Oh en verwacht geen Shakespeare; het is allemaal vrij simpel.
Het filter maakt de pixelige beelden een stuk aangenamer om naar te kijken, zonder veel details op te offeren.
Zoals ik al zei lijken de games best veel op elkaar. Een beetje zoals de FIFA-games: ieder jaar zijn er kleine veranderingen en verbeteringen waardoor ze nét genoeg van elkaar verschillen om een nieuwe release te mogen heten. De kernprincipes blijven altijd hetzelfde. Zoals de chips waarmee je vijandelijke virussen bevecht, de manier waarop je deze inzet in de gevechten en de splitsing tussen een echte wereld en een cyberwereld. De virussen lijken overigens ook sterk op elkaar. Natuurlijk komen er wat nieuwe bij, maar veel zijn in 6 delen niks veranderd.
Goeie collectie?
Over de jaren heen hebben we heel wat collecties gezien die het minimale doen. Je gooit wat oude games bij elkaar, maakt er een selectiescherm bij en klaar is Kees. MMBNLC doet dat toch beter. Meteen als je de game opstart word je verwelkomd door je eigen MegaMan NetNavi in glorieuze 3D-vorm. Hij helpt je om de gameselectie- en galerieschermen met artwork te navigeren. Niet dat we die hulp nodig hebben, maar toch. Daarnaast zijn er flink wat extra features, zoals een muziekspeler met 188 tracks, de eerder genoemde galerie en een online modus waarin je het opneemt tegen andere spelers en hun NetNavi’s. Daarnaast zijn bijna 500 ‘patchcards’ toegevoegd. Deze kaartjes kocht je vroeger fysiek en kon je inlezen met de e-reader.
Misschien wel de grootste toevoeging is de ‘Boktai’ content die niet eerder buiten Japan is verschenen. Deze is voor de gelegenheid vertaald en toegevoegd aan MMBN6. De games zelf zijn verder bijna onaangeroerd, met hier en daar kleine verbeteringen in de vertaling en een filter om de pixelige beelden wat lichter verteerbaar te maken.
De gevechten spelen zich af op een veld waarin je strategisch chips inzet én je aan je positionering moet denken
Verouderde games?
Grafisch blijven de MMBN-games wel heel duidelijk gemaakt voor de GBA. Niet het meest sterke stukje hardware en dat zie je anno 2023 duidelijk terug. De locaties in de echte wereld zijn beperkt en de cyberwereld bestaat voornamelijk uit smalle paden van gekleurde blokjes. Die zijn overigens vaak zo aangelegd dat je er zo lang mogelijk over doet om ze te bewandelen, met name in de eerste game. Qua gameplay zitten we ferm in de tijd van de ‘random battles’, waarbij je geen moment rustig kan rondlopen zonder tegen een onzichtbare vijand te botsen. Hoewel je die niet kan uitzetten, heb je wel de optie om MegaMan’s standaard ‘buster’ sterker te maken, waardoor gevechten supersnel over zijn.
Hoewel ik de sterke buster vaak heb gebruikt, vond ik de gameplay in gevechten zelf nog steeds sterk. Het verzamelen en op een slimme manier inzetten van chips blijft leuk. De uitdaging is natuurlijk om de meest uitzinnige combinaties te maken waarmee je over je vijanden heen walst. Sterkere chips kosten meer om in te zetten en vaak moet je je goed positioneren om ze effectief te gebruiken. Dat alles geeft genoeg ruimte voor creativiteit en behendigheid. Toch blijft die gameplay veelal hetzelfde gedurende alle games. Dit gaat dus ook wel vervelen. Dus pro-tip: speel tussendoor even iets anders!
Met de presentatie van deze Legacy Collection zit het wel goed met een heuse 3D Megaman
Megakoopje of cyberaanval op je bankrekening?
De Mega Man Battle Network Legacy Collection is een voorbeeld van hoe je een goeie collectie maakt. Met de nodige zorg en aandacht zijn de MMBN-games naar de nieuwste systemen gehaald. Hoewel ik me heb vermaakt met deze collectie, blijven het verouderde games die zich niet veel van elkaar onderscheiden. Maar waar je wel in totaal 60 keiharde euro’s voor neertelt. De nostalgische Budgetgamers onder ons zie ik dat wel doen, maar voor jongere gamers is het maar de vraag of het 6 (of 10 als je écht alles wil spelen!) games blijft boeien. Voor hen had ik veel liever een moderne remake of zelfs reboot van de serie gezien. Een vriendelijkere prijs van 15 of zelfs 20 euro per volume had dan niet misstaan. Ben je dus nieuwsgierig, maar heb je nog geen ervaring met de serie? Wacht dan vooral op een sale.
Laatste reacties
Quote:
Waar is ie überhaupt te koop dan? Zie alleen een import via nedgame...
Gepost door: Iveaux op 15-04-2023 00:27
Gepost door: Iveaux op 15-04-2023 00:27
Volgens mij is hij in Europa gewoon niet fysiek uitgekomen. Iets dat volgens mij helaas een trend is met Capcom games de laatste jaren. (Op Switch tenminste, weet niet hoe dat met andere platformen zit maar dat kunnen andere mensen vast beter zeggen.)
Echt jammer ook, had deze graag in huis gehaald, maar als het zo gaat dan wacht ik wel een tijdje.
Quote:
[..]
Volgens mij is hij in Europa gewoon niet fysiek uitgekomen. Iets dat volgens mij helaas een trend is met Capcom games de laatste jaren. (Op Switch tenminste, weet niet hoe dat met andere platformen zit maar dat kunnen andere mensen vast beter zeggen.)
Echt jammer ook, had deze graag in huis gehaald, maar als het zo gaat dan wacht ik wel een tijdje.
Gepost door: Yosher op 15-04-2023 00:46
Volgens mij is hij in Europa gewoon niet fysiek uitgekomen. Iets dat volgens mij helaas een trend is met Capcom games de laatste jaren. (Op Switch tenminste, weet niet hoe dat met andere platformen zit maar dat kunnen andere mensen vast beter zeggen.)
Echt jammer ook, had deze graag in huis gehaald, maar als het zo gaat dan wacht ik wel een tijdje.
Gepost door: Yosher op 15-04-2023 00:46
Klopt en als de game wel komt dan is het vaak het eerste deel fysiek en de rest als download code in de box.
Quote:
Eventueel via Play-Asia, maar daar betaal je ongeveer hetzelfde.
Waar is ie überhaupt te koop dan? Zie alleen een import via nedgame...
Gepost door: Iveaux op 15-04-2023 00:27
Gepost door: Iveaux op 15-04-2023 00:27
Quote:
Ik kan hem niet meer vinden op Amazon. Uitverkocht?
Ik heb hem besteld bij Amazon Japan en komt dinsdag binnen. 55 euro incl verzending en import betaald. En heeft gewoon Engelse tekst . Goedkoper en mogelijk zelfs sneller dan Nedgame!
Gepost door: Kubuss op 15-04-2023 15:49
Gepost door: Kubuss op 15-04-2023 15:49
Quote:
Lijkt erop . Gisteren was ie nog op voorraad.[..]
Ik kan hem niet meer vinden op Amazon. Uitverkocht?
Gepost door: Hercule op 16-04-2023 01:31
Ik kan hem niet meer vinden op Amazon. Uitverkocht?
Gepost door: Hercule op 16-04-2023 01:31
Dit is de link: klik
Quote:
"Leg's go Lan!" en "What a polite young man she was". Klassiekers van gerushde lokalisaties.Jammer dat de spellingsfouten er nog steeds in zitten.
Gepost door: Mhzero op 17-04-2023 09:19
Gepost door: Mhzero op 17-04-2023 09:19
Ben al door de eerste game heen (Buster MAX mode aan, behalve bij bazen). MMBN 1 qua mechanics het lichtst en wilde zo snel mogelijk naar de volgende games. Ondanks dat nog steeds een nostalgie trip naar mijn middelbare school tijd.
Heb in mijn jeugd alleen Battle Network 5 gespeeld. Dus ben echt heel blij dat ik nu alles op volgorde kan doen.
Quote:
[..]
Volgens mij is hij in Europa gewoon niet fysiek uitgekomen. Iets dat volgens mij helaas een trend is met Capcom games de laatste jaren. (Op Switch tenminste, weet niet hoe dat met andere platformen zit maar dat kunnen andere mensen vast beter zeggen.)
Echt jammer ook, had deze graag in huis gehaald, maar als het zo gaat dan wacht ik wel een tijdje.
Gepost door: Yosher op 15-04-2023 00:46
Volgens mij is hij in Europa gewoon niet fysiek uitgekomen. Iets dat volgens mij helaas een trend is met Capcom games de laatste jaren. (Op Switch tenminste, weet niet hoe dat met andere platformen zit maar dat kunnen andere mensen vast beter zeggen.)
Echt jammer ook, had deze graag in huis gehaald, maar als het zo gaat dan wacht ik wel een tijdje.
Gepost door: Yosher op 15-04-2023 00:46
Ja, dit herken ik ook wel. De Mega Man Legacy Collection games en de Ace Attorney trilogy kwamen in Europa ook niet fysiek. Vervelende trend. Bij dit soort collecties (dat toch vaak veredelde rom-dumps zijn) kan ik er op zich nog redelijk mee leven, maar dat zo'n The Great Ace Attorney Chronicles in Europa ook gewoon alleen digitaal verkrijgbaar is, is gewoon vervelend.
Quote:
[..]
Lijkt erop . Gisteren was ie nog op voorraad.
Dit is de link: klik
Gepost door: Kubuss op 16-04-2023 07:45
Lijkt erop . Gisteren was ie nog op voorraad.
Dit is de link: klik
Gepost door: Kubuss op 16-04-2023 07:45
En hij is weer in voorraad. Maar het zou veel handiger geweest zijn als er ook een prijslijst van deze game(PS4 en Switch versie) bestonden .
Overigens ook bij Bazaar-Bazaar.eu voor €69,99 incl.verzendkosten.
Quote:
Het kan misschien ook zijn dat Capcom weinig aan Europa denkt. Ik bedoel. Ze hebben niet eens de digitale 3DS games nog in de aanbieding gegooid voordat de 3DS eShop gesloten werd .[..]
Ja, dit herken ik ook wel. De Mega Man Legacy Collection games en de Ace Attorney trilogy kwamen in Europa ook niet fysiek. Vervelende trend. Bij dit soort collecties (dat toch vaak veredelde rom-dumps zijn) kan ik er op zich nog redelijk mee leven, maar dat zo'n The Great Ace Attorney Chronicles in Europa ook gewoon alleen digitaal verkrijgbaar is, is gewoon vervelend.
Gepost door: Jalf op 17-04-2023 14:01
Ja, dit herken ik ook wel. De Mega Man Legacy Collection games en de Ace Attorney trilogy kwamen in Europa ook niet fysiek. Vervelende trend. Bij dit soort collecties (dat toch vaak veredelde rom-dumps zijn) kan ik er op zich nog redelijk mee leven, maar dat zo'n The Great Ace Attorney Chronicles in Europa ook gewoon alleen digitaal verkrijgbaar is, is gewoon vervelend.
Gepost door: Jalf op 17-04-2023 14:01
Of ze denken dat de games weinig in Europa zouden verkopen. Andere reden zouden de productiekosten zijn en dat ze het niet rendabel genoeg vonden(want ja, verkoopt minder dan Amerika). Vooral gezien alle Europese landen hun eigen versies met hun eigen taal willen hebben. Dit is waarom ik een voorstander ben van gewoon 1 fysieke versie voor heel Europa . Klaar met al dat verschillende buitenlandse versies. Ook handig om een exemplaar uit het buitenland te kopen als hij daar goedkoper is en hem daarna aan Game Mania, Nedgame e.d. wilt doorverkopen als je hem hebt uitgespeeld(en geen zin hebt om lang te wachten wanneer het op Marktplaats e.d. wordt verkocht).
Quote:
Bestel bij een winkel die zijn arbeiders niet uitperst. Zoals CDJapan. Het is daar zelfs goedkoper.Ik kan hem niet meer vinden op Amazon. Uitverkocht?
Gepost door: Hercule op 16-04-2023 01:31
Gepost door: Hercule op 16-04-2023 01:31
Quote:
Dat is helemaal niet nodig. 1 versie met de meest courante talen erop is genoeg.Vooral gezien alle Europese landen hun eigen versies met hun eigen taal willen hebben.
Gepost door: Xor op 17-04-2023 14:43
Gepost door: Xor op 17-04-2023 14:43
Capcom heeft Europa gewoon nooit serieus genomen. Het heeft lang geduurd voordat ze een Europese vestiging hadden. Daarvoor werden hun games door andere uitgevers uitgegeven, zoals Laguna Games, Ubisoft, en Virgin Interactive. Eens ze een Europese vestiging hadden, brachten ze Mega Man wel uit, maar met afschuwelijke box art in kleine opgaven. Het heeft geduurd tot Mega Man Zero 4 voordat ze eindelijk de originele box art erop lieten staan. Maar ze hebben de oplage nooit verhoogd, en nu brengen ze amper nog niets uit (amper, niet niks, want Mega Man 11 hebben ze wel fysiek op PS4 uitgebracht in Europa).
Quote:
[..]
Bestel bij een winkel die zijn arbeiders niet uitperst. Zoals CDJapan. Het is daar zelfs goedkoper.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 15:48
Bestel bij een winkel die zijn arbeiders niet uitperst. Zoals CDJapan. Het is daar zelfs goedkoper.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 15:48
Weet je toevallig of deze in het Engels is te spelen? Zo ja dan bestel ik hem daar.
Quote:
Met btw en inklaring is dat waarschijnlijk vergelijkbaar. Of zijn er opties waar dat al bij zit?
[..]
Bestel bij een winkel die zijn arbeiders niet uitperst. Zoals CDJapan. Het is daar zelfs goedkoper.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 15:48
Bestel bij een winkel die zijn arbeiders niet uitperst. Zoals CDJapan. Het is daar zelfs goedkoper.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 15:48
Quote:
Ik denk dat de vraag is of het ook zit inbegrepen bij het afrekenen. Bij Amazon zitten al douane en inklaringskosten inbegrepen bij de prijs die je afrekent. Je moet bij beide BTW betalen. Goedkopere basisprijs betekent ook minder BTW.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 17:23
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 17:23
Als je dat zelf moet doen dan vraagt postnl nog een fors bedrag extra
En ja hij heeft Engelse tekstopties.
Quote:
Ik bestel wel vaker bij CDJapan, ik hoef nooit inklaringskosten te betalen zolang het bedrag onder de 6000Y zit en ik de optie "Mark the customs form as a gift" heb aangevinkt. Bij andere winkels in Japan, o.a. Mandarake, heb ik precies hetzelfde, het gaat om die gift optie en zolang het onder een bepaald bedrag zit. Misschien mag het ook iets meer dan 6000Y zijn, maar voor dat bedrag of eronder heb ik nooit problemen ondervonden.
Je moet bij beide BTW betalen. Goedkopere basisprijs betekent ook minder BTW.
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 17:23
Gepost door: BenoitRen op 17-04-2023 17:23
Quote:
Geldt dit ook nu nog met de nieuwe invoer regels?
[..]
Ik bestel wel vaker bij CDJapan, ik hoef nooit inklaringskosten te betalen zolang het bedrag onder de 6000Y zit en ik de optie "Mark the customs form as a gift" heb aangevinkt. Bij andere winkels in Japan, o.a. Mandarake, heb ik precies hetzelfde, het gaat om die gift optie en zolang het onder een bepaald bedrag zit. Misschien mag het ook iets meer dan 6000Y zijn, maar voor dat bedrag of eronder heb ik nooit problemen ondervonden.
Gepost door: Monokuma op 17-04-2023 18:16
Ik bestel wel vaker bij CDJapan, ik hoef nooit inklaringskosten te betalen zolang het bedrag onder de 6000Y zit en ik de optie "Mark the customs form as a gift" heb aangevinkt. Bij andere winkels in Japan, o.a. Mandarake, heb ik precies hetzelfde, het gaat om die gift optie en zolang het onder een bepaald bedrag zit. Misschien mag het ook iets meer dan 6000Y zijn, maar voor dat bedrag of eronder heb ik nooit problemen ondervonden.
Gepost door: Monokuma op 17-04-2023 18:16
pagina tegen in de FAQS. Lijkt erop dat ze ook IOSS hebben geïmplementeerd. Dus het moet hetzelfde werken als bij Play-Asia. Alleen bij DHL staat er dat het deze maand nog wordt geïmplementeerd.
Enige nadeel wat ik bij CDJapan niet echt makkelijk kan teruglezen, is hoe het precies zit als je een beschadigde exemplaar hebt ontvangen. Nou heb je Amazon die misschien zegt "Stuur maar terug, het retourbedrag krijg je teruggestort en je ontvangt een nieuwe" of je krijgt een nieuwe en mag de beschadigde exemplaar houden als je toevallig iemand hebt die niet moeilijk erover doet.
Ik lees wel dat je een deel van de kosten terug kan krijgen als je met Paypal betaalt en de bestelling retourneert. Alleen bieden ze dat retourkosten vergoeding al een tijdje niet meer aan. In andere gevallen krijg je het bedrag in de vorm van rewards punten. Maar de retourkosten vergoeden doen ze helaas niet aan .
Ik weet niet of nog op CDJapan zou kopen. Althans. Als het voor mij niet duidelijk is wat ze qua oplossing zullen bieden bij zo'n geval. Maar ik vraag mij af of ze nog wel aanbiedingen hebben op sommige games(wat het nog wel interessant voor mij kan houden ).
Overigens is dit off-topic allemaal. Om nog on-topic te houden:
Erg vervelend dat er geen fysieke versie in Europa is uitgebracht. En mijn voorkeur zou nog wel naar een Engelse hoes gaan. Alleen ja. €80 voor een fysieke versie vind ik teveel .
Over CDJapan kwam ik deze Enige nadeel wat ik bij CDJapan niet echt makkelijk kan teruglezen, is hoe het precies zit als je een beschadigde exemplaar hebt ontvangen. Nou heb je Amazon die misschien zegt "Stuur maar terug, het retourbedrag krijg je teruggestort en je ontvangt een nieuwe" of je krijgt een nieuwe en mag de beschadigde exemplaar houden als je toevallig iemand hebt die niet moeilijk erover doet.
Ik lees wel dat je een deel van de kosten terug kan krijgen als je met Paypal betaalt en de bestelling retourneert. Alleen bieden ze dat retourkosten vergoeding al een tijdje niet meer aan. In andere gevallen krijg je het bedrag in de vorm van rewards punten. Maar de retourkosten vergoeden doen ze helaas niet aan .
Ik weet niet of nog op CDJapan zou kopen. Althans. Als het voor mij niet duidelijk is wat ze qua oplossing zullen bieden bij zo'n geval. Maar ik vraag mij af of ze nog wel aanbiedingen hebben op sommige games(wat het nog wel interessant voor mij kan houden ).
Overigens is dit off-topic allemaal. Om nog on-topic te houden:
Erg vervelend dat er geen fysieke versie in Europa is uitgebracht. En mijn voorkeur zou nog wel naar een Engelse hoes gaan. Alleen ja. €80 voor een fysieke versie vind ik teveel .
Quote:
Ja, door die gift optie wordt een pakket rechtstreeks naar je huis gebracht, zolang het maar onder een bepaalde waarde zit.[..]
Geldt dit ook nu nog met de nieuwe invoer regels?
Gepost door: Hercule op 17-04-2023 18:26
Geldt dit ook nu nog met de nieuwe invoer regels?
Gepost door: Hercule op 17-04-2023 18:26
Is de waarde (verzendkosten niet meegerekend) niet meer dan € 45? Dan betaalt u geen belastingen voor het invoeren van de goederen.
belastingdienst.nl
Maar goed, ik lees nu via Xor dat ze sinds kort ook IOSS hebben. Je krijgt nu de keuze "Pay in advance" of "Pay upon receipt of goods". Ik neem aan dat het nog precies hetzelfde zou werken als je "Pay upon receipt of goods" zou selecteren, gezien het totaalbedrag nog steeds onder de 45 euro is en het gift vakje is aangevinkt. Ik heb zo'n drie weken geleden in elk geval nog een art book via Mandarake binnengekregen, 4000Y, geen inklaringskosten. Het is dat ik nu niet sta te springen om deze collectie in huis te halen, anders had ik het uitgeprobeerd, want nu ben ik toch wel benieuwd.
Quote:
[..]
Ja, door die gift optie wordt een pakket rechtstreeks naar je huis gebracht, zolang het maar onder een bepaalde waarde zit.
Is de waarde (verzendkosten niet meegerekend) niet meer dan € 45? Dan betaalt u geen belastingen voor het invoeren van de goederen.
belastingdienst.nl
Maar goed, ik lees nu via Xor dat ze sinds kort ook IOSS hebben. Je krijgt nu de keuze "Pay in advance" of "Pay upon receipt of goods". Ik neem aan dat het nog precies hetzelfde zou werken als je "Pay upon receipt of goods" zou selecteren, gezien het totaalbedrag nog steeds onder de 45 euro is en het gift vakje is aangevinkt. Ik heb zo'n drie weken geleden in elk geval nog een art book via Mandarake binnengekregen, 4000Y, geen inklaringskosten. Het is dat ik nu niet sta te springen om deze collectie in huis te halen, anders had ik het uitgeprobeerd, want nu ben ik toch wel benieuwd.
Gepost door: Monokuma op 17-04-2023 19:26
Ja, door die gift optie wordt een pakket rechtstreeks naar je huis gebracht, zolang het maar onder een bepaalde waarde zit.
Is de waarde (verzendkosten niet meegerekend) niet meer dan € 45? Dan betaalt u geen belastingen voor het invoeren van de goederen.
belastingdienst.nl
Maar goed, ik lees nu via Xor dat ze sinds kort ook IOSS hebben. Je krijgt nu de keuze "Pay in advance" of "Pay upon receipt of goods". Ik neem aan dat het nog precies hetzelfde zou werken als je "Pay upon receipt of goods" zou selecteren, gezien het totaalbedrag nog steeds onder de 45 euro is en het gift vakje is aangevinkt. Ik heb zo'n drie weken geleden in elk geval nog een art book via Mandarake binnengekregen, 4000Y, geen inklaringskosten. Het is dat ik nu niet sta te springen om deze collectie in huis te halen, anders had ik het uitgeprobeerd, want nu ben ik toch wel benieuwd.
Gepost door: Monokuma op 17-04-2023 19:26
Dat het kan is natuurlijk leuk voor de budgetgamer, maar dit is een optie voor als je een gift ontvangt van particulieren. Dus als je iets koopt en het onder deze optie zet is het oplichting van de belastingdienst. Officieel moet je gewoon betalen.
Edit:
Mijn post is alleen bedoeld zodat anderen weten waar ze aan beginnen en zelf die overweging kunnen maken. Tevens is er altijd nog een kleine kans dat de douane je pakket eruit haalt voor controle.
Quote:
[..]
En hij is weer in voorraad. Maar het zou veel handiger geweest zijn als er ook een prijslijst van deze game(PS4 en Switch versie) bestonden .
Overigens ook bij Bazaar-Bazaar.eu voor €69,99 incl.verzendkosten.
[..]
Het kan misschien ook zijn dat Capcom weinig aan Europa denkt. Ik bedoel. Ze hebben niet eens de digitale 3DS games nog in de aanbieding gegooid voordat de 3DS eShop gesloten werd .
Of ze denken dat de games weinig in Europa zouden verkopen. Andere reden zouden de productiekosten zijn en dat ze het niet rendabel genoeg vonden(want ja, verkoopt minder dan Amerika). Vooral gezien alle Europese landen hun eigen versies met hun eigen taal willen hebben. Dit is waarom ik een voorstander ben van gewoon 1 fysieke versie voor heel Europa . Klaar met al dat verschillende buitenlandse versies. Ook handig om een exemplaar uit het buitenland te kopen als hij daar goedkoper is en hem daarna aan Game Mania, Nedgame e.d. wilt doorverkopen als je hem hebt uitgespeeld(en geen zin hebt om lang te wachten wanneer het op Marktplaats e.d. wordt verkocht).
Gepost door: Xor op 17-04-2023 14:43
En hij is weer in voorraad. Maar het zou veel handiger geweest zijn als er ook een prijslijst van deze game(PS4 en Switch versie) bestonden .
Overigens ook bij Bazaar-Bazaar.eu voor €69,99 incl.verzendkosten.
[..]
Het kan misschien ook zijn dat Capcom weinig aan Europa denkt. Ik bedoel. Ze hebben niet eens de digitale 3DS games nog in de aanbieding gegooid voordat de 3DS eShop gesloten werd .
Of ze denken dat de games weinig in Europa zouden verkopen. Andere reden zouden de productiekosten zijn en dat ze het niet rendabel genoeg vonden(want ja, verkoopt minder dan Amerika). Vooral gezien alle Europese landen hun eigen versies met hun eigen taal willen hebben. Dit is waarom ik een voorstander ben van gewoon 1 fysieke versie voor heel Europa . Klaar met al dat verschillende buitenlandse versies. Ook handig om een exemplaar uit het buitenland te kopen als hij daar goedkoper is en hem daarna aan Game Mania, Nedgame e.d. wilt doorverkopen als je hem hebt uitgespeeld(en geen zin hebt om lang te wachten wanneer het op Marktplaats e.d. wordt verkocht).
Gepost door: Xor op 17-04-2023 14:43
Dit is natuurlijk supersimpel gedacht. Digitaal is de toekomst. Day one patches zijn bijna bij elke game normaal. Versies heb je omdat verschillende rating en keuringsdiensten die in dat land werken, dit moeten goedkeuren. Voor de groene rakkers is dit ook nog eens vervuilend. Dat de 2e hands handel eraan gaat is voor niemand interessant behalve een gedeelte van de consumenten (met alle respect, de wat oudere garde).
Quote:
Dat klopt niet, want er zijn maar twee keuringsdiensten in Europa: USK voor Duitsland, en PEGI voor de rest van Europa. Het is perfect mogelijk om maar een enkele versie te hebben.Versies heb je omdat verschillende rating en keuringsdiensten die in dat land werken, dit moeten goedkeuren.
Gepost door: Jellsyboy op 19-04-2023 12:55
Gepost door: Jellsyboy op 19-04-2023 12:55
Quote:
Grote serverparken met terabytes aan data die permanent online moeten zijn zijn ook niet ecologisch. En dan hebben we het nog niet over al de opslagmedia die mensen moeten kopen om hun digitale aankopen op op te slagen.Voor de groene rakkers is dit ook nog eens vervuilend.
Quote:
De tweedehandsmarkt is groter en diverser dan je denkt.
Dat de 2e hands handel eraan gaat is voor niemand interessant behalve een gedeelte van de consumenten (met alle respect, de wat oudere garde).
Quote:
Dit is niet de plek voor deze discussie maar met het onlangs sluiten van de 3ds/Wii u eshop hoop ik dat mensen zich iets meer realiseren dat er grote nadelen kleven aan een digital only toekomst
[..]
Dit is natuurlijk supersimpel gedacht. Digitaal is de toekomst. Day one patches zijn bijna bij elke game normaal. Versies heb je omdat verschillende rating en keuringsdiensten die in dat land werken, dit moeten goedkeuren. Voor de groene rakkers is dit ook nog eens vervuilend. Dat de 2e hands handel eraan gaat is voor niemand interessant behalve een gedeelte van de consumenten (met alle respect, de wat oudere garde).
Gepost door: Jellsyboy op 19-04-2023 12:55
Dit is natuurlijk supersimpel gedacht. Digitaal is de toekomst. Day one patches zijn bijna bij elke game normaal. Versies heb je omdat verschillende rating en keuringsdiensten die in dat land werken, dit moeten goedkeuren. Voor de groene rakkers is dit ook nog eens vervuilend. Dat de 2e hands handel eraan gaat is voor niemand interessant behalve een gedeelte van de consumenten (met alle respect, de wat oudere garde).
Gepost door: Jellsyboy op 19-04-2023 12:55