In Bulletstorm kun je skill points verdienen, waarmee je je wapens kunt upgraden. Deze punten zijn eenvoudigweg te vergaren door tegenstanders uit de weg te ruimen. Dit kan op diverse manieren, maar het eenvoudige neerschieten van de vijand leidt niet tot een hoog puntenaantal. Je zult je aanvallen derhalve moeten combineren om tot een waardig puntentotaal te kunnen komen. Deel een schop uit, schiet een aantal maal gericht op de hulpeloze opponent, trek hem vervolgens weer naar je toe om het hele circus weer opnieuw te beginnen. De uitdaging is om de omgeving in deze combo te betrekken en zo een uniek skill shot te behalen, waardoor de punten pas echt beginnen binnen te stromen. Door de gehele game zijn diverse skill shots te vinden, wat dus tevens onderdeel uitmaakt van de uitdaging.
Na de presentatie konden we kort met de game aan de slag gaan. Met speels gemak leer je jezelf de besturing aan en vrij spoedig daarna begin je aan de eerste combinaties. Dat vergt nog wat oefening, maar tot groot genoegen van de ontwikkelaar naast me weet ik binnen de kortste keren een skill shot te maken. En hoewel ik moet toegeven dat de eerste kill naar meer smaakt, bekruipt me toch het gevoel dat de singleplayer me op deze wijze misschien niet lang genoeg kan boeien. Aangezien de game pas op zijn vroegst volgend jaar zal gaan verschijnen, denk ik dat de ontwikkelaar nog het een en ander zal gaan aankondigen. De potentie en kracht van deze game zal mijns inziens in een sterke multiplayer komen te liggen. Wanneer ik hier echter enkele vragen over stel, geeft de ontwikkelaar aan dat er wel multiplayer komt, maar dat dat op een ander moment uitgebreid toegelicht zal worden.