Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Preview Spec Ops: the Line

Spec Ops: The Line, ontwikkeld door Yager games, was voor mij wellicht de minst bekende game die ik tijdens de Gamescom heb bekeken. Door de ontwikkelaar zelf wordt het spel als een third-person military shooter bestempeld. In tegenstelling tot wat er wellicht verwacht wordt binnen dit genre, concentreert Yager Games zich op de ontwikkeling van een sterke singleplayer ervaring waarbij een meeslepend en intrigerend verhaal centraal staat.

Spec Ops speelt zich af in een door zandstormen en bendeoorlogen geteisterd Dubai. Jij bent kapitein Martin Walker en je bent met je team op zoek naar de verdwenen John Conrad. Naast jouw team is er nog een team op zoek deze persoon, maar het contact tussen deze groep en de thuisbasis is verloren gegaan. Tevens gaat het gerucht dat deze groep zich mogelijk bezig houdt met louche praktijken. Dit tweede team wordt geleid door Gould, een man die de hoofdpersoon nog kent uit het verleden.



Eerste kennismaking
Tijdens de demonstratie toont de ontwikkelaar de grafische kracht van deze game, maar deze pracht en praal maakt al vrij snel plaats voor een kennismaking met enkele lokale gruwelijkheden. In één oogopslag zien we tientallen burgers die zijn opgehangen aan lantaarnpalen. Wanneer we deze van dichterbij proberen te bekijken, maken we kennis met de eerste vijandige factie, namelijk de looters, die ons graag kennis willen laten maken met hun wapentuig. Walker lijkt echter niet onder de indruk en na dekking gezocht te hebben, voorziet hij zijn opponenten van een gepast antwoord. Wanneer de overgebleven vijanden zich vervolgens verschansen in het wrak van een bus, lijkt het alsof Walker en zijn kompanen in een impasse beland zijn. Om deze te breken geeft Walker zijn maten de opdracht een granaat te werpen in de richting van de vijand. Daar wordt meteen de kracht van de AI gedemonstreerd, want buiten het feit dat je kompanen ook in de dekking zitten en terugschieten wanneer dat vereist is, ruimt de granaat de laatste vijanden uit de weg. Het commando-systeem zal in de uiteindelijke game beperkt van opzet blijven, zodat de game niet te tactisch zal gaan aanvoelen.



Vervolgens worden we naar de volgende passage geleid en daar treffen we Gould en zijn team aan. Hij houdt één van jouw mannen onder schot. Wat moet de speler hier doen? Red je je teamlid met het risico dat de rest van je missie zal falen, of is de missie belangrijker dan het leven van je medesoldaat? De keuze die je maakt heeft gevolgen op het verloop van het verhaal. Het spel zal dan ook meerdere eindes hebben. Spec Ops: The Line verschijnt op zijn vroegst pas in 2011 en de ontwikkelaar heeft daarom ruim de tijd om zijn ideeën nog verder uit te werken.

Geplaatst door ConAir op 05-09-2010
Aantal keer bekeken: 6120

Laatste reacties

avatar van Soul Hunter447
Soul Hunter447 ( 42 ) 07-09-2010 18:32
beetje heavy rain achtig
maar ziet er verder wel goed uit
avatar van Jurj3n
Jurj3n ( 225 ) 15-09-2010 20:09
lijkt me wel n leuk spel weer s wat anders als hersenloos op de vijand afsprinten en knallen maar
avatar van Mr. Cheapo!
Mr. Cheapo! ( 7446 ) 20-09-2010 01:30
No comment!