Beter goed gejat…
Leuk is dat deze wisseling van zwaartekracht ook kan plaatsvinden tijdens gevechten waardoor je op de wand van een gebouw loopt, terwijl je op vijanden schiet die het plafond over rennen. Dit gegeven staat garant voor gevechten waar je letterlijk van alle kanten bestookt kunt worden. Het cover-systeem komt hier dan ook goed van pas en het is fijn te horen dat ze goed naar Gears of War hebben gekeken, dat immers nog steeds over een van de best werkende systemen beschikt. Loop je tegen een muurtje en druk je op ‘a’, dan duik je meteen in dekking, gewoon zoals het hoort.
Uniek aan deze game is verder het randomized destruction system, dit houdt min of meer in dat alles kapot kan. Dit hebben we natuurlijk al eens vaker gehoord, maar wat zo uniek is, is het feit dat ze deze engine van de grond af aan hebben afgebouwd. Dit zorgt voor een frisse ervaring in het vernietigingsgenre. Zo kun je enkele gebouwen helemaal met de grond gelijk maken, maar gaat het elke keer dat je het gebouw beschiet anders kapot. Hetzelfde geldt voor de manier waarop vijanden vallen. Stel dat je iemand van het dak afschiet en die door verschillende stellages heen valt, dan gebeurd dit telkens op een net iets andere manier, afhankelijk van hoe hij naar beneden valt.
Als bovengenoemde elementen goed worden uitgewerkt en ook zorgen voor genoeg variatie kan deze game nog wel eens heel interessant gaan worden. Het spel staat gepland voor een release in december 2011.