Ik bestel dingen via internet sinds zeker 6/7+ jaren. Vroeger alleen van amazon, de andere winkels vond ik vaak te "eng", m.b.t. gegevens etc. NOOIT is iets vermist gegaan en ik bestelde veel via mijn account (ook voor ouders, familie, vrienden).
Sinds ~1.5 - 2 jaar bestel ik games bij andere websites en spaarde hierdoor mooi geld. Tot het einde van 2011 ging ook hier alles goed. Soms een paar weken wachten (zavvi, internationaal etc.) maar altijd kwamen dingen. Aan het einde van 2011 ging dan mijn eerste game verloren. Omdat dit rond de kerstperiode gebeurde dacht ik dat dit een éenmalig gebeuren was.
Op het moment heb ik drie bestellingen aan het lopen (het laatste voor diablo 3 666). Twee zijn nu duidelijk te laat en ik betwijfel dat zij nog komen opdagen. Één van een nederlandse shop (yourgamezone) waar een andere bestelling gewoon de volgende dag kwam opdagen en eentje van een aziatische shop (niet zeker waar) en nog eentje uit Japan. De eerste twee zijn duidelijk te laat (8 dagen sinds verzending bij de NL shop) en al ~1 week nadat de post van de aziatische shop binnenkomt.
Als klant voel ik me redelijk hulpeloos. Tot nu toe is alleen briefpost verdwenen (dus niets wat gebracht wordt met de TNT auto) dus wellicht is dat een oplossing voor play-asia bestellingen - het kiezen voor een doos in plaats van een bubbelenvelop, maar dit helpt niet bij zavvi, nederlandse shops etc.
Wat kan je hier nu het beste doen? Ik dacht al aan het aangeven van het werkadress van mn moeder, maar ik weet niet of dat helpt omdat zij in dezelfde wijk woont waar wij wonen dus ik denk dat het toch naar het zelfde distributiecentrum gaat en het dus alleen maar helpt als het de daadwerklijke postbezorger is die de dief is. Ik weet niet of mn vaders werk een balie hiervoor heeft en hij is toch vaak op reis dus dat is niet erg effectief.
Heeft iemand raad? Zou het helpen ergens bezwaar in te dienen? Heeft iemand anders problemen met een verhoogd aantal gestolen/vermiste post? Heeft iemand zo een probleem al eens weten op te lossen?
Bedankt.
Last edited on: 17-03-2012 22:05
En als dat niet werkt, zou ik van nu af aan alleen in ( nederlandse) webshops bestellen die een goede beoordeling hebben op deze site.
Ja, ik heb al contact opgenomen. Bij yourgamezone moet ik wachten tot 8 werkdagen verstreken zijn tot zij iets kunnen traceren. Bij yesasia moet ik nog enkele dagen wachten totdat een reshipment aangevorderd kan worden.
Maar de vraag is hoe ik kan voorkomen dat die reshipments (en toekomstige orders) ook verdwijnen.
"If the opposite of Pro is Con, then the opposite of Progress is Congress"
Zie ook:
http://www.belastingdienst.nl/
Quote:
En voor alle duidelijkheid: alles boven 22 euro van buiten het EU belastinggebied besteld moet je in principe aangeven. En The Hut en Zavvi zitten op de Britse Kanaaleilanden maar die vallen BUITEN het EU belastinggebied...dus wat Donselaar zegt zou zomaar gebeurd kunnen zijn.
Zie ook:
http://www.belastingdienst.nl
Gepost door: Hupegel op 17-03-2012 21:02
Zie ook:
http://www.belastingdienst.nl
Gepost door: Hupegel op 17-03-2012 21:02
Zavvi heeft een tijdje terug aangegeven dat alles boven de limiet vanuit mainland Europe verstuurd zou worden, of zijn ze daar op terug gekomen?
www.flickr.com/mightybass PSN: Basinet
Er is geen winkel in nederland als NCSX die gewoon aziatische imports verkoopt, he? Dat zou sommige dingen al een stuk simpler maken.
Deze twee bestellingen zijn ook niet het "echte" probleem. Als ik iets bestel wil ik het graag over 1-2 weken thuis hebben. Als iets verdwijnt moet je eerst contact opnemen met de winkel, een bepaalde tijdsperiode wachten waarin een onderzoek wordt verricht en dan nog eens wachten terwijl het product nog eens wordt verzonden. En dan moet je bidden dat het niet weer verdwijnt.
Ik zoek dus methodes om weer geen zorgen te moeten hebben of mn bestellingen wel of niet zullen aankomen.
- mogelijk ander adres om naar te versturen?
- vragen om het als "pakje" in plaats van een bubbelenvelop met track n trace code?
- brief/bezwaar bij postNL?
etc.
Vraag eens rond in de buurt. Verdwijnt er bij andere mensen ook post? Als dit het geval is gewoon meteen contact opnemen met PostNL.
Vandaag was ik dus echt weer niet blij. Wordt er twee keer briefpost bezorgd en bij iedere van de leveringen zat iets wat niet voor ons adress was. 2 x zelfde huisnummer, 1 x zelfde postcode, maar andere straten... Wellicht wordt het dus niet door de tnt gestolen maar gewoon fout bezorgd en de mensen bij wie het fout bezorgd wordt blijft het dan liggen....
Zelf 2x de Mass effect 2-guide aangeschaft. Eerst 1x bij Bol.com en later nog een poging gewaagd bij een verkoper op E-bay (UK). In beide gevallen er weken over heen laten gaan, maar niks ontvangen. Gelukkig hebben beiden wel o.k. gereageerd. Bol.com heeft mijn factuur verwijderd en ik krijg de verzendkosten vergoed bij een eventuele nieuwe bestelling. De E-bay-verkoper heeft aangegeven mij spoedig en gratis een nieuw exemplaar te sturen. Vind het toch wel een erg toevallig/vreemd gebeuren en ben nu ook wel een beetje ongerust dat ik het vervangende exemplaar ook niet zal ontvangen Het zou maar
Das ook mijn grootste zorg, dat de "reshipments" ook niet aankomen. Op een bepaald punt gaan die bedrijven toch denken dat ik hun probeer te bedriegen terwijl het bij de post gebeurt... Ik denk non-geetraceerde / traceerbare verzendingen zijn voor mij voor nu eerst even geen optie meer. Als dit meer kost koop ik gewoon minder...
Jij ook veel succes, hoop voor je dat het snel in positieve zin veranderd.
Layout is echt f*cked en reclame zit over begintekst, nogal irritant.
Nihil Verum, Omnia Licita
Maar ik vertrouw PostNL (TNT) voor geen cent.
Ik heb ongeveer een jaar terug 19 PS3 spellen in 2 weken verkocht. Van de 19 zijn er 8 nooit bij de kopers aangekomen.
Ik heb gebeld naar de TNT, klachtbrieven ingevuld. Maar ik heb zelf nooit meer wat van de TNT gehoord. Ik kreeg alleen te horen dat ik de spellen dan maar verzekerd had moeten sturen.
Wie gaat nou €8 verzendkosten betalen voor een spel die in de brievenbus past. Dat doe je in een webwinkel ook niet.
Ik vermoed dat de spellen gewoon gestolen zijn in het sorteercentrum of door de postbode die de brievenbussen om 6u is komen ledigen.
Mijn broer werkte vroeger ook bij de TNT. En die gaf ook aan dat ze in het sorteercentrum gewoon stelen.
Als ik nu een spel verkoop gooi ik het niet zomaar in de brievenbus, maar breng ik het naar de plaatselijke boekenhandel (In deze winkel is ook een TNT-postagentschap aanwezig). Natuurlijk gaan de spellen uiteindelijk toch wel naar een sorteercentrum. Maar dit geeft mij een stuk zekerheid.
Ik had laatst op Marktplaats een spel gekocht. En de desbetreffende verkoper maakt van iedere spel die hij verkoopt een filmpje. In dat filmpje zie je dus dat het spel in de brievenbus wordt gegooid etc. Zodat de koper weet dat het op de post is gedaan. Dat is natuurlijk ook een goede.
Gamertag: ShakyChimp
Quote:
Misschien een beetje offtopic.
Maar ik vertrouw PostNL (TNT) voor geen cent.
Ik heb ongeveer een jaar terug 19 PS3 spellen in 2 weken verkocht. Van de 19 zijn er 8 nooit bij de kopers aangekomen.
Ik heb gebeld naar de TNT, klachtbrieven ingevuld. Maar ik heb zelf nooit meer wat van de TNT gehoord. Ik kreeg alleen te horen dat ik de spellen dan maar verzekerd had moeten sturen.
Wie gaat nou €8 verzendkosten betalen voor een spel die in de brievenbus past. Dat doe je in een webwinkel ook niet.
Ik vermoed dat de spellen gewoon gestolen zijn in het sorteercentrum of door de postbode die de brievenbussen om 6u is komen ledigen.
Mijn broer werkte vroeger ook bij de TNT. En die gaf ook aan dat ze in het sorteercentrum gewoon stelen.
Als ik nu een spel verkoop gooi ik het niet zomaar in de brievenbus, maar breng ik het naar de plaatselijke boekenhandel (In deze winkel is ook een TNT-postagentschap aanwezig). Natuurlijk gaan de spellen uiteindelijk toch wel naar een sorteercentrum. Maar dit geeft mij een stuk zekerheid.
Ik had laatst op Marktplaats een spel gekocht. En de desbetreffende verkoper maakt van iedere spel die hij verkoopt een filmpje. In dat filmpje zie je dus dat het spel in de brievenbus wordt gegooid etc. Zodat de koper weet dat het op de post is gedaan. Dat is natuurlijk ook een goede.
Gepost door: EPMD op 29-03-2012 19:51
Maar ik vertrouw PostNL (TNT) voor geen cent.
Ik heb ongeveer een jaar terug 19 PS3 spellen in 2 weken verkocht. Van de 19 zijn er 8 nooit bij de kopers aangekomen.
Ik heb gebeld naar de TNT, klachtbrieven ingevuld. Maar ik heb zelf nooit meer wat van de TNT gehoord. Ik kreeg alleen te horen dat ik de spellen dan maar verzekerd had moeten sturen.
Wie gaat nou €8 verzendkosten betalen voor een spel die in de brievenbus past. Dat doe je in een webwinkel ook niet.
Ik vermoed dat de spellen gewoon gestolen zijn in het sorteercentrum of door de postbode die de brievenbussen om 6u is komen ledigen.
Mijn broer werkte vroeger ook bij de TNT. En die gaf ook aan dat ze in het sorteercentrum gewoon stelen.
Als ik nu een spel verkoop gooi ik het niet zomaar in de brievenbus, maar breng ik het naar de plaatselijke boekenhandel (In deze winkel is ook een TNT-postagentschap aanwezig). Natuurlijk gaan de spellen uiteindelijk toch wel naar een sorteercentrum. Maar dit geeft mij een stuk zekerheid.
Ik had laatst op Marktplaats een spel gekocht. En de desbetreffende verkoper maakt van iedere spel die hij verkoopt een filmpje. In dat filmpje zie je dus dat het spel in de brievenbus wordt gegooid etc. Zodat de koper weet dat het op de post is gedaan. Dat is natuurlijk ook een goede.
Gepost door: EPMD op 29-03-2012 19:51
PostNL is (vooral de afgelopen tijd) gewoon een rukbedrijf. Ze hebben een monopolie op de postmarkt van Nederland, dus wat maakt het hun uit of de klanten tevreden zijn of niet. Heb zelf nog nooit meegemaakt dat post kwijt is geraakt, wel erg vaak dat het (veel) te laat komt. Heb zelf overigens met enige regelmaat post van de buren op mijn mat liggen.
En dan willen ze gaan bezuinigen op personeel, kijk hoe brak het bedrijf nu al loopt
..
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Dat is gewoon niet netjes en daar moeten ze intern maar afspraken over maken. Bij PostNL zijn ze momenteel ook aan 't reorganiseren had ik begrepen, vandaar dat mijn HDMI kabel met de briefpost 1 week verzendtijd had...
Overigens, ik heb geen last meer gehad van verkreukelde pakketjes. Een buurtbewoner kwam naar buiten toen die postbezorger het weer probeerde, sindsdien hebben we hem goed afgericht en gebeurt het niet meer.
Dus, wacht eens lekker een keertje de postbezorger op zou ik zeggen!
Het moraal: PostNL is inderdaad ballen.
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D