Ik heb jullie advies even nodig en het gaat om het volgende..
Heb nu sinds Juni vorig jaar een Xbox 360, alles was perfect en wel (tenminste zover ik weet) tot aan eergisteren.
Tijdens het spelen van Fable 2 kapt de game er opeens mee. Hij geeft een disc error aan en zegt dat ik de disc moet controleren op krassen en vuil. Zo gezegd zo gedaan en tot mijn verbazing zaten er kleine krasjes op de disc die meeliepen met de rondingen van de disc. Na de game proberen schoon te maken was er nog steeds geen resultaat. De game liep elke keer weer vast na bepaalde punten.
Vervolgens probeerde ik het spel maar te installeren op de hd. Na veel software te hebben verwijderd kon ik Fable 2 installeren, maar helaas.. Na 30% kapte hij ermee en stond het bericht er weer van "de disc is niet leesbaar".
Na een kort telefoontje naar de helpdesk van Microsoft met een nogal chagrijnige medewerkster (wie zal dat niet zijn, als je met pasen moet werken) werd mij geadviseerd het spel te testen op een andere console en tevens het spel proberen te spelen zonder de hd.
Gelukkig ken ik iemand in Zeist met zo'n kachel (aka 360) en ging er dan ook even langs. Helaas, de game kon daar ook niet meer worden geïnstalleerd. Tevens werkte de game ook niet met de hd losgekoppeld.
En daar ging dan weer een telefoontje naar Microsoft. Dit keer een aardige mevrouw die alles goed en duidelijk uitlegde. Na het hele verhaal verteld te hebben, was het advies (om maar even te quoten), "Het is handig je Xbox te laten opsturen, gewoon voor controle." en over de game kon ze zeggen "Tja, wij kunnen er niks aan doen. Ik kan je alleen maar het advies geven dat je ons ruil programma maar moet gebruiken. Het kost je dan €15,- om de game te laten vervangen." Na een nogal raar antwoord van mezelf terug van dat het onzin was.. was het gesprek beëindigd.
Nu is mijn Xbox 360 ter reparatie aangeboden aan Microsoft en komt de sticker voor UPS binnenkort vast binnen. Maar tegelijkertijd zit ik met een kapotte Fable 2.
Natuurlijk heb ik nu geen zin om €15,- te gaan betalen voor een spel, aangezien het hun console geweest is die hem heeft vernield.
Nou de vraag aan jullie.. Hebben jullie dit al eerder meegemaakt en heeft iemand enige tips? Of een verhaal van hoe jullie dit opgelost hebben?
Het verhaal krijgt van mijn kant in ieder geval nog een staartje. Beste dames en heren van de Microsoft helpdesk.. Ik hoop dat jullie dit lezen, aangezien je morgen weer een telefoontje kunt verwachten van een wat minder vrolijke Tommy...
Last edited on: 12-04-2009 23:34
James May: "Oh Cock"
Kassa waarbij ze een rechtzaak aangaan met microsoft.
Ps: heet jij tom/tommy?!
"Sail from a paradox lost to a paradise found"
ik heb ook krassen op mijn halo 3, moet nog bellen maar er was (is?) zo'n actie van Ps: heet jij tom/tommy?!
"Sail from a paradox lost to a paradise found"
Quote:
ik heb ook krassen op mijn halo 3, moet nog bellen maar er was (is?) zo'n actie van Kassa waarbij ze een rechtzaak aangaan met microsoft.
Ps: heet jij tom/tommy?!
Gepost door: Lexgast op 12-04-2009 22:38
Ps: heet jij tom/tommy?!
Gepost door: Lexgast op 12-04-2009 22:38
Heb ik inderdaad al gezien van Kassa. Maar denk dat er weinig van gaat komen.. Kan iig weinig terug vinden op de site.
En inderdaad ik heet Tom/Tommy. Net hoe je me wilt noemen .
James May: "Oh Cock"
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Heb zelfs gedreigd dat ze mn console mochten terug nemen als ze niet fatsoenlijk konden helpen. Hadden ze geen boodschap aan, en had nog steeds geen oplossing.
Ik heb zelf voor 7,- euro mn game laten polijsten. Werkt evengoed, en kost minder dan 15,- euro. Ik heb naar meermaals bellen opgegeven, aangezien ze gewoon weigeren service te leveren.
Quote:
Morgen nogmaals bellen en dan hopen dat je een ander aan de lijn krijgt. Want volgens mij werden niet zo lang geleden de discs gewoon kosteloos vervangen. Zeker wanneer dit veroorzaakt werd door een defect in de console. En zoals bekend, heeft de 360 last van enkele kwaaltjes gehad.
Gepost door: ConAir op 12-04-2009 23:08
Gepost door: ConAir op 12-04-2009 23:08
Dit is "verholpen" bij de nieuwe lichting consoles, dus dat was geen optie, want dat was geen probleem meer. Ik heb ze nog geprobeerd uit te leggen dat dit nog niet opgelost was dus. Maar ja weer helemaal niks toegeven.
*Microsoft klantenservice heeft het voor mij al verpest* Bij het volgende mankement waarbij ik geen service krijg mogen ze hem direct terug nemen.
Standing on a bridge, watch the water passing under me. It must've been much harder when there was no bridge just water.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/Soorten_garantie
Gewoon de consumenten telefoon een keer bellen en vragen hoe het zit met de garantie zit op een dvd (xbox game) die onleesbaar wordt gemaakt door een product die zich eigenlijk in een monopolie positie bevind. Je kan namelijk alleen xbox 360 games op een xbox 360 afspelen. Ik ben zéér benieuwd! Ik verwacht dat ze adviseren om het via de verkoper van de xbox 360 op te lossen omdat daar volgens de wet jou recht ligt.
Keep us posted!
(heb een x360 maar haat ze om hoe ze met overduidelijke problemen met hun eigen producten omgaan )
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
http://www.gamer.nl/doc.php/38405/Microsoft-belooft-beschadigde-Xbox-360-games-te-vervangen/1
Je zit eigenlijk in het zelfde schuitje als ik met het retourneren van een DSI met dode pixels.
Je betaalt volgens Microsoft namelijk niets voor je game maar 15 euro voor het verzenden.
Pfff......belachelijk!
Misschien toch maar bij de kassaklagers op de Vara aanschuiven?Het kan nooit kwaad om samen met anderen te proberen het probleem wat groter en overzichtelijker te maken.
Switch FC 758389484967
Live to Game or Game to Live?
Dat vind ik het hele probleem van die kassa-achtige programma's. Alleen de negatieve dingen komen naar voren. Ik heb nog nooit iemand bij Kassa horen zeggen dat ze zo tevreden zijn over de service van Microsoft, omdat ze al na 5 dagen hun Xbox terug hebben van de reparatie.
Dat doen wij in de winkel niet eens na, terwijl wij het snelste service-centrum van Nederland hebben als het aankomt op apple-producten.
Tuurlijk is dat het hele idee van een programma als Kassa, maar alle rotte appels worden wel daar verzameld.
Als we het toch over rotte appels hebben, zie het maar als een boomgaard.
Ieder jaar worden er 20.000 appels geplukt (Xboxen), helaas zijn daar toch zeker wel een stuk of 100 rot van. Als je die allemaal bij elkaar legt, lijkt het net alsof er heel veel rotte appels zijn, omdat ze allemaal bij elkaar liggen.
Kijk je echter naar de goede oogst, dan zie je dat er 19.900 appels WEL goed zijn, maar daar wordt bij een programma als Kassa nooit naar gekeken.
Ik probeer hier echt niet goed te praten dat Micro$oft een faulty product heeft gemaakt, maar ik probeer wel een idee te geven over wat voor programma Kassa is.
Kortom is Kassa (of Radar of welk consumentenprogramma dan ook) heel erg selectief.
❍ᴥ❍
Dus ja jammeer van die krassjes
Meet ure Maker(ik maak sigs en ander pic)
Quote:
LOL wrm zou microsoft jou game moeten vervangen als je dvd speler je dvd molt ga je tog ook niet dat bedrijf verantwoordelijk houden, en bewijs maar eens dat het door je xbox komt en niet omdat je bijv je xbox schuin neer zet of dat er iets anders mee gebeurt is ik vind de service van microsoft vrij goed 1x ring of dead gelijk na 4 weeke een nieuwe, en die €15 is een goede deal wat is nou €15 verzend kosten kan kloppen als ze hem verzekered op stuuren.
Dus ja jammeer van die krassjes
Gepost door: Dswolfboy op 13-04-2009 13:46
Dus ja jammeer van die krassjes
Gepost door: Dswolfboy op 13-04-2009 13:46
Natuurlijk wel, het is toch hun apparaat wat niet goed is en schade aanricht?
Als zij een goed product afgeleverd zouden hebben, was het probleem er in de 1ste plaats niet.
De service verder is oke, maar niet op dit gebied van games. Als jij een muziek cd koopt en je stopt hem in een (nog minder dan jaar oude) speler. En vervolgens na 1x spelen werkt de cd niet meer door krassen die in de rondingen van de cd lopen.. Ga je dan ook zeggen pech gehad? Lijkt me sterk.. dan moet er toch echt wat mis zijn met de game of het apparaat..
Btw 15 euro verzendkosten is belachelijk veel. Bubbel envelop en verzendkosten komen echt niet op 15 euro neer. Je koopt een game van (adviesprijs) 60 euro en vervolgens mag je er nog 15 euro bovenop doen, omdat hun apparaat schade aanricht. Denk niet dat jij daar ook zoveel op zit te wachten .
James May: "Oh Cock"
Quote:
Ik vind het heel jammer voor je en ik heb maar één redelijke oplossing voor je probleem: Koop een PS3! Never trust Microsoft! Go Sony!
Gepost door: Maxap op 13-04-2009 16:59
Gepost door: Maxap op 13-04-2009 16:59
Nah, service van Sony is brakker heb ik gemerkt. 3 maanden wachten op een andere Playstation 3 :') Anyway, is geen fanboy topic dit dus.. Graag alleen serieus reageren .
Anyway, vandaag Microsoft even gebeld en helaas zelfde reactie. Precies over een week wordt iig me 360 opgehaald.
Heb net direct andere games bekeken die ik heb en viel me op dat er al wat meer games waren met de bekende krasjes in de vorm van de cd. Gelukkig werkte die nog wel gewoon.
Ik ga waarschijnlijk morgen even proberen langs de winkel te gaan waar ik destijds me 360 gekocht heb. Ik verwacht er niet veel van, maar wie weet.. Misschien kan ik daar me geld terug krijgen van het spel wat kapot gemaakt is. Alleen grote kans dat ze zeggen dat je Microsoft moet bellen.
Helaas is er hier niemand in de buurt die ik ken met Fable 2. Grote kans dat hij dan ook al niet werkt, maar zodra ik een nieuw exemplaar heb, ga ik hem direct installeren. Heb ik zeker weten weer een goed werkende.
Ik hou jullie op de hoogte!
James May: "Oh Cock"
Als het een oud spelletje was geweest zou ik de disc erin hebben laten zitten in de hoop dat ze een krasvrije disc terug zouden sturen :p
Ik kwam erachter 2 minuten nadat mijn xbox was opgehaald.
Meteen gebeld, en ze zouden het direct in de file zetten dat GTA 4 meegeleverd was.
Krijg ik na een week mn xdoos terug, zit er een nieuw spel bij, in zo'n papieren hoesje.
Ik helemaal blij dat het allemaal gelukt is, blijkt het GTA San Andreas te zijn Mwaha!
M$ weer gebeld, moest ik al mijn gegevens naar hun toe sturen zodat ze het geld terug konden storten.
Had de game inmiddels voor 44 euro gekocht bij de Saturn en kreeg een paar weken later 65 euro van M$, de adviesprijs dus.
Ik raad het je echter aan om een spel niet mee te sturen :p
❍ᴥ❍
Quote:
Voor het geval dat uw schijf beschadigd is:
o Was volgens u de schijf al beschadigd toen u deze kocht, neem dan alstublieft contact op met de desbetreffende winkel.
o Is het spel door Microsoft uitgegeven en wilt u het opnieuw bestellen, kijkt u dan onder http://www.xbox.com/support/discreplacement/.
o Is het spel niet door Microsoft uitgegeven en ligt de oorzaak van de beschadigingen in onzorgvuldig gebruik, bv. omdat de disc niet in het hoesje werd bewaard, dan kan de disc niet vervangen of gerepareerd worden.
o Als u van mening bent dat uw schijf door Uw Xbox 360 console is beschadigd, neem dan alstublieft telefonisch contact op met de Xbox klantenservice.
o Was volgens u de schijf al beschadigd toen u deze kocht, neem dan alstublieft contact op met de desbetreffende winkel.
o Is het spel door Microsoft uitgegeven en wilt u het opnieuw bestellen, kijkt u dan onder http://www.xbox.com/support/discreplacement/.
o Is het spel niet door Microsoft uitgegeven en ligt de oorzaak van de beschadigingen in onzorgvuldig gebruik, bv. omdat de disc niet in het hoesje werd bewaard, dan kan de disc niet vervangen of gerepareerd worden.
o Als u van mening bent dat uw schijf door Uw Xbox 360 console is beschadigd, neem dan alstublieft telefonisch contact op met de Xbox klantenservice.
Om vervolgens te horen dat je de game opnieuw moet bestellen. Het blijft apart..
edit
Na een telefoontje met de klantenservice (alweer) vertelde ze weer dat ik gewoon €15,- zou moeten dokken. Enige opties blijven of 15 eurie met credit card (wat ik niet heb), opnieuw kopen in de winkel of polijsten.. Het 360 verhaal is iig nog niet over..
James May: "Oh Cock"