Nu zit ik te twijfelen tussen Tele 2, Telfort en Ziggo. Mijn voorkeur gaat uit naar Telfort in verband met de kosten per maand; ik heb alleen geen ervaring met Telfort als provider.
Heeft iemand van jullie goede en/of slechte ervaring met deze partijen?
Telfort heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij is het een soort digitenne (DVB-t) als ik het goed heb? Dat zou de kwaliteit niet ten goede komen, bovendien heb je dan verplicht een settopbox. Maar dit weet ik dus niet zeker, nog nooit iemand gezien met Telfort TV.
Ziggo is wat mij betreft echt aan te raden, veel HD kanalen, snel internet en een goede prijs. Letterlijk nooit problemen mee gehad. Maar ook hier geldt: dat is mijn ervaring en dit kan voor iedereen anders zijn. Het grootste voordeel vind ik dat je gewoon een CI+ kaart kunt gebruiken, dus geen gezeur met settopboxen en dergelijken.
Ze hebben al sinds 2011 HD tuner. Ik had het direct als trouwe Tiscali/Telfort klant. Eerst kon je maar 1 x HD Tuner/recorder krijgen, en 2e en volgende TV's wel enkel via Digitenne. Nu had ik al digitenne dus dat bleef ik er gratis bijhouden (kooptuners).
Je kan tegenwoordig ook 2 x HD tuner van Telfort nemen, enige nadeel nu: geen lokale recorder functie meer alleen via online opnemen. Kost je 5 Euri per maand. Wel handig: onbeperkt veel tegelijkertijd opnemen. Ik heb de functie gratis als TV klant van het eerste uur, naast de mogelijkheid dat ik lokaal kan opnemen als ik er toch vanaf zou willen. Brief van Telfort gehad dat het voor mij gratis blijft zolang ik klant blijf.
Nu instappen bij Telfort zou ik je afraden ivm de mindere tuner/geen lokaal opnemen en zou ik voor Ziggo gaan, zij hebben goede HD tuners/recorders en redelijke overstapdeals de laatste tijd wat ik zo zag. Broer van mijn vriendin heeft aan de deur een Ziggo verkoper gehad met wel een hele goede deal, 1 x HD tuner/recorder, 1 x HD tuner en jaarabo van 33 Euro (dus ook nog eens korting). Via website e.d. kan je enkel 6 maand korting krijgen, of kiezen voor de tuner/recorder plus een extra tuner en dan geen korting. Bellen om te onderhandelen is dus wellicht een optie bij Ziggo.
Telfort als provider is wel top, ben nu ruim 8 jaar bij Tiscali/Telfort en internet doet het altijd, uitgezonderd van soms werkzaamheden/uitbreiding. Zit 500 meter van hoofdcentrale, betaal voor een 20Mbit abo maar krijg 32Mbit geleverd (ivm andere adressen verder weg die de 20Mbit dan nog kunnen halen denk ik). Supergoede ping. Kosten zijn laag, maar komt ook omdat ik oude klant ben. Betaal iets van 45 Euro voor 20Mbit, TV en vaste telefonie incl. altijd gratis bellen naar vaste nummers (variabele kosten, wel 5 cent startkosten per gesprek ofzo).
PSVita OLED Masterrace
Het grote nadeel van adsl is en blijft dat je nooit precies weet wat je gaat krijgen. Abonnement is tot 20 mb maar dat is helemaal afhankelijk van de afstand tussen de wijkcentrale en kwaliteit van de kabel. En natuurlijk hoe je het aansluit. Ziggo heeft dat niet. Betaal je voor 200 mb dan krijg je dat ook
Kortom ik zal voor ziggo kiezen. Tenzik je glasvezel ka krijgen
Nu ben ik zelf net aan het verhuizen, en ook in mijn nieuwe huis heb ik Ziggo internet. De enige klacht die ik zou kunnen bedenken is dat hun onderhoud vaak 's nachts tussen 1 en 3 is ofzo, en vaak ben ik dan aan het werk, maar dat onderhoud vindt echt maar eens per kwartaal ofzo plaats.
Op één van mijn stageplekken hadden we destijds Tele2 en daar hebben we alleen maar gezeik mee gehad. Het hele bedrijf heeft er een keer dagen uit gelegen qua internet en telefonie zonder reden, en ondanks dat ze een zakelijke verbinding hadden kon de monteur pas na een week oid langs komen. Niet prettig voor een bedrijf dat klanten binnen haalt via het internet .
Zelf zou ik dus Tele2 afraden ivm slechte ervaringen op stage, en KPN ivm slechte ervaringen thuis. Ziggo heb ik vrij weinig slechts over te zeggen, dus hopelijk heb je hier wat aan .
Geef kip
Het aansluiten ging erg makkelijk, maar ik moest wel even wachten totdat de lijn door Telfort/KPN werd geactiveerd. Dus hou daar wel rekening mee als je voor Telfort gaat.
Alles werkt prima en ik heb tot nu toe nog nergens last van gehad. Zelf heb ik gekozen voor de 50Mbit variant (daadwerkelijke snelheid is echter zo'n 43Mbit). Oh ja, bedenk wel dat je snelheid lager wordt wanneer de TV aan staat (zeker wanneer je naar een HD-zender kijkt). Bij een HD-zender moet je ongeveer 8-9Mbit van je snelheid afhalen. Ik zit dan ongeveer op 34Mbit. Als je geen TV kijkt heb je wel weer de beschikking over je volledige snelheid.
Inderdaad neemt iTV 8mbit van de snelheid af, als jouw verbinding dat aankan. Mocht dat niet het geval zijn, wordt het door het systeem naar 4mbit gezet en krijg je SD TV. (Mocht je van mening zijn dat jouw snelheid het aankan, kunnen we daar een verzoek voor indienen en wordt 't vaak geregeld, als wij dat zelf ook meten). Een 50mbit abonnement is ook echt ''tot 50 mbit'', dus het doen van de postcodecheck op de site is wellicht een goed idee.
Je bent vaak bij ''ons'' wel goedkoop uit, en ook zijn er eens in de zoveel tijd acties zoals een gratis pluspakket voor 2 maanden, wat daarna weer uit te zetten is via Mijn Telfort.
Overigens merk je die lage prijs wel: Op het moment dat jouw internet naar de klerehangers gaat, zal er niet zomaar een monteur langskomen, dat wordt dan echt ''vervang dit kabeltje, reset dit'', enzovoorts. Meestal binnen 10 minuten op te lossen, maar ik wou het toch even noemen omdat ik genoeg mensen hoor met ''Stuur maar een gratis monteur'' voor het vervangen van 1 kabeltje.
Overigens hebben we wel installatie garantie. So we got that going for us, which is nice.
Ook is er wel een KPN digitenne samenwerkingsverband, ik geloof dat je dan 4 euro per maand per digitenne betaalt als je al iTV hebt. ''Gewone'' iTV is via een ethernetkabel verbonden met het modem (Die kabel sluit je dan aan op TV-Ontvanger). Dus dan is het modem -> ethernetkabel -> TV-Ontvanger -> HDMI/SCART kabel -> TV (Of je moet een draadloze verbindingsset willen)
Mocht jij (Of iemand in het algemeen) nog meer vragen hebben, kan je altijd PMmen natuurlijk. Als ik echt alle pros en cons van Telfort uit ga leggen ben ik wel een pagina of 2 verder
Ik denk dat ik toch maar voor Ziggo ga ivm de snelheid die concreter is dan bij Telfort.
Quote:
Mensen, bedankt voor jullie informatie. En Calvinh, fijn dat je het eea uitlegt over Telfort. Ik zit ongeveer 1500 meter van de centrale af, dat is volgens mij best ver.
Ik denk dat ik toch maar voor Ziggo ga ivm de snelheid die concreter is dan bij Telfort.
Gepost door: BennoHulst op 11-07-2014 23:01
Ik denk dat ik toch maar voor Ziggo ga ivm de snelheid die concreter is dan bij Telfort.
Gepost door: BennoHulst op 11-07-2014 23:01
Precies, soms ben je daar ook gewoon beter uit. Buurvrouw zit er ook, weinig problemen mee bekend!
Quote:
[..]
Precies, soms ben je daar ook gewoon beter uit. Buurvrouw zit er ook, weinig problemen mee bekend!
Gepost door: Calvinh op 11-07-2014 23:23
Precies, soms ben je daar ook gewoon beter uit. Buurvrouw zit er ook, weinig problemen mee bekend!
Gepost door: Calvinh op 11-07-2014 23:23
En sowieso, toen er eens wat problemen waren stuurde Ziggo bij ons direct een monteur langs, was het meteen weer opgelost.
Dat was service.
XBOX: BENx1996 | PSN: BENx1996 | STEAM: BENx1996
Ik overweeg over te stappen, omdat het internet vrij traag is (10 mb) en de digitale tv vaak stoort.
Daarnaast is Telfort voor mij goedkoper, maar 29,50 euro per maand (normaliter 34,50, maar heb ook sim only op mobiel van telfort en krijg je 5 euro bundelkorting) Telfort pakket
Die hebben interactieve tv, HD zenders, tv kijken op tablet. Daarnaast is het internet 30 mb.
Echter is Telfort wel beetje goed? wat zijn jullie ervaringen met Telfort internet en interactieve tv?
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
Quote:
Op het moment heb ik Stipte (voorheen Scarlet) Internet en digitale TV.
Ik overweeg over te stappen, omdat het internet vrij traag is (10 mb) en de digitale tv vaak stoort.
Daarnaast is Telfort voor mij goedkoper, maar 29,50 euro per maand (normaliter 34,50, maar heb ook sim only op mobiel van telfort en krijg je 5 euro bundelkorting) Telfort pakket
Die hebben interactieve tv, HD zenders, tv kijken op tablet. Daarnaast is het internet 30 mb.
Echter is Telfort wel beetje goed? wat zijn jullie ervaringen met Telfort internet en interactieve tv?
Gepost door: Stefanfjk op 24-07-2014 16:22
Ik overweeg over te stappen, omdat het internet vrij traag is (10 mb) en de digitale tv vaak stoort.
Daarnaast is Telfort voor mij goedkoper, maar 29,50 euro per maand (normaliter 34,50, maar heb ook sim only op mobiel van telfort en krijg je 5 euro bundelkorting) Telfort pakket
Die hebben interactieve tv, HD zenders, tv kijken op tablet. Daarnaast is het internet 30 mb.
Echter is Telfort wel beetje goed? wat zijn jullie ervaringen met Telfort internet en interactieve tv?
Gepost door: Stefanfjk op 24-07-2014 16:22
Als traag internet een reden is om over te stappen, doe de postcodechecks even ( Voor koper: klik en voor glasvezel: klik )
Ik zie nog vrij veel klanten die een snel pakket hebben met een snelheid die ze toch nooit halen.
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
Quote:
als ik die check doe (gevonden via google) zegt die dat er tot 50 mb internet kan op mijn adres. Maar ik heb geen glasvezel, maar koper.
Gepost door: Stefanfjk op 24-07-2014 19:18
Gepost door: Stefanfjk op 24-07-2014 19:18
Dan zal dat wss ook zo zijn, zit je dicht bij een wijkcentrale en zo.
Zelf heb ik geen ervaring met Tele2 en Telfort. Wel heb ik ervaring met Ziggo. De ervaringen met Ziggo beginnen bij mij bij slecht en deze eindigen bij slechter kan werkelijk niet! De mensen die ik gesproken heb bij Ziggo als ik (weer eens) zonder internet zat, die lezen alles rechtstreeks van hun scherm, weten ze het niet meer? Dan zeggen ze gewoon ''dan kan ik u niet verder helpen helaas''. Sroting, storing, storing en nog eens storing! Bel je ze via je mobiel (wat al belachelijk duur is, of iig was) dan zeggen ze dat ze je niet kunnen helpen ''want je moet met je abonnements nummer bellen'' (dus je thuis telefoon)
Bel je vanaf een andere locatie (buren, ouders, familie etc) dan krijg je ditzelfde antwoord... Probeer die gasten dan maar eens uit te leggen dat je thuistelefoon het niet doet omdat er storing is. Nou dan krijg je het hele ritueel weer van voor af aan ''maar u moet wel met uw eigen telefoon bellen meneer, want anders kunnen we u niet helpen'' -_-'
Nee, voor mij geen Ziggo meer. Heb er al meer mensen voor gewaarschuwd die uiteindelijk zeiden je hebt gelijk Dus mijn advies is XS4ALL
*Edit*
@ Beloved: Wat een wereld van verschil zeg tussen ons dan. Een tevreden klant van Ziggo en een ontevreden ex-klant van Ziggo
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Nu bel ik met hun en het kan pas per 15 oktober opgezegd worden (i.p.v. 18 september wat ik dacht dat het zou zijn). Dat heeft te maken met de factuur datum. Kan dit zo zijn? Wettelijke termijn is toch gewoon 1 maand? (zit er al 3 jaar bij, en na 1-jaar contract, maandelijks opzegbaar).
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
Quote:
Ik heb een vraag. Zojuist belde ik Stipte (voorheen scarlet) om abonnement op te zeggen. Ik had al schriftelijk met ze contact gehad en ze gaven aan dat mijn opzegtermijn 1 maand is (hierover hadden ze mij teruggebeld).
Nu bel ik met hun en het kan pas per 15 oktober opgezegd worden (i.p.v. 18 september wat ik dacht dat het zou zijn). Dat heeft te maken met de factuur datum. Kan dit zo zijn? Wettelijke termijn is toch gewoon 1 maand? (zit er al 3 jaar bij, en na 1-jaar contract, maandelijks opzegbaar).
Gepost door: Stefanfjk op 18-08-2014 10:49
Nu bel ik met hun en het kan pas per 15 oktober opgezegd worden (i.p.v. 18 september wat ik dacht dat het zou zijn). Dat heeft te maken met de factuur datum. Kan dit zo zijn? Wettelijke termijn is toch gewoon 1 maand? (zit er al 3 jaar bij, en na 1-jaar contract, maandelijks opzegbaar).
Gepost door: Stefanfjk op 18-08-2014 10:49
Gewoon nog even bellen dat je het niet eens bent met de einddatum. Je zal die 2 maanden alsnog moeten betalen, maar krijg je het te veel betaalde bedrag gewoon netjes terug.
Stipte / scarlet heeft een regel dat je per maand op mag zeggen maar dit moet wel voor een bepaalde dag moet, die gekoppeld is aan je factuur daturm. Doe je dit niet dan ga je automatisch akkoord met een extra maand + de maand opzegging, waardoor je nog 2 maanden extra lid van hun blijft. Heeft te maken met het factuur systeem wat er gebruikt word.
Nog een extra tip : houd de track en trace code die je krijgt als je het modem verstuurd goed bij de hand. Het kan nog wel eens voorkomen dat je deze nodig gaat hebben.
Heb nu via mail schriftelijk bezwaar ingediend. want dat was nodig zei de mevrouw. Nu maar afwachten.
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려