Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

DHL [Algemeen Topic]

[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 23-08-2023 12:18
Aangezien er gek genoeg nog geen Algemeen topic bestaat over bezorgdienst DHL, bij deze.

Velen kennen het Duitse Deutsche Post DHL als de grote jongen na PostNL, ze zijn goedkoper dan PostNL (vanaf €3.45 aan huis) en je krijgt er vooral via Amazon Europa mee te maken. Met een groot marktaandeel gaan helaas vele problemen gepaard, trustpilot en andere ervaring sites staan er vol mee, zeker de afgelopen tijd.

Dit topic is dan ook bedoeld voor klachten, ervaringen,
vragen, eventuele kortingsacties (DHL heeft deze i.t.t PostNL regelmatig!) etc... zodat het niet eventueel in het PostNL topic hoeft waardoor alles door de war raakt.
.
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 23-08-2023 12:21
Ik begin graag met mijn klacht voor nu: pakketje kwijt geraakt, onderzoek gestart, chat is ongelooflijk traag... moet het helaas afwachten maar ik vrees niks goeds... gaat overigens om een particuliere verzending, met Amazon heb ik heeeel veel uitstekende ervaringen met DHL.

Overigens leuk om te weten: er loopt momenteel een Kortingsactie bij DHL! 25% korting op de basisprijs (dus zonder extra betaling voor verzending aan huis) met code EKVOLLEY23

Duurt volgens die ene aanbiedingensite t/m 16 september maar hier kan ik nergens een officiële bron voor vinden.

Voorwaarden:
Alleen voor (standaard) pakketten naar Nederland
Alleen korting op de normale prijs, dus geen korting op de bezorgoptie "thuis".
.
Josplays
Door Josplays (4273 reacties) op 23-08-2023 12:26
Van mij mag iedereen met DHL versturen als ze een pakketje voor mij hebben. Niet omdat ik zo'n fan ervan ben, maar omdat er een DHL punt in dezelfde straat waar ik woon ligt. Dus het is wel ideaal als je een pakketje moet versturen of ophalen. Verder merk ik wel dat DHL later komt dan PostNL hier. Altijd in de avond.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Mauzzahr
Door Mauzzahr (1683 reacties) op 23-08-2023 13:13
Quote:
Van mij mag iedereen met DHL versturen als ze een pakketje voor mij hebben. Niet omdat ik zo'n fan ervan ben, maar omdat er een DHL punt in dezelfde straat waar ik woon ligt. Dus het is wel ideaal als je een pakketje moet versturen of ophalen. Verder merk ik wel dat DHL later komt dan PostNL hier. Altijd in de avond.
Gepost door: Josplays op 23-08-2023 12:26

Vrij logisch, dat ze in de buurt van het pakketpunt als laatst doen, want alles wat over blijft gaat uiteindelijk naar dat pakketpunt :-)
Rollin’..
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 13:23
Ik heb toevallig net een beeldscherm besteld via Amazon France. Dit gaat neem ik aan ook via DHL? Ik vond het bijzonder dat toen ik het zaterdag bestelde, het pas morgen besteld zou worden, maar ik zie nu waar om dat is. Het ligt bijna 24 uur in een depot om vervolgens een uurtje of 2 noordelijker te reizen om vervolgens in dat depot weer bijna 24 uur te liggen. Gezien de huidige snelheid, denk ik niet eens dat ze morgen halen. Nu heb ik er geen grote haast bij, maar met zo'n groot aankopen kijk je er toch wel naar uit haha.

Een pakketje wat kwijt raakt is overal lastig, dit had ik ook bij PostNL en alleen maar moeite en gezeik gehad omdat het via de verzender moest lopen, het ging echter toen om een Aliexpress pakketje, dus dat was een grote drama. Ik vermoed dat dit niet heel anders is bij DHL. Hoe lang nemen ze voor het onderzoek, Zienobleejd?
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 23-08-2023 13:33
Quote:
Ik heb toevallig net een beeldscherm besteld via Amazon France. Dit gaat neem ik aan ook via DHL? Ik vond het bijzonder dat toen ik het zaterdag bestelde, het pas morgen besteld zou worden, maar ik zie nu waar om dat is. Het ligt bijna 24 uur in een depot om vervolgens een uurtje of 2 noordelijker te reizen om vervolgens in dat depot weer bijna 24 uur te liggen. Gezien de huidige snelheid, denk ik niet eens dat ze morgen halen. Nu heb ik er geen grote haast bij, maar met zo'n groot aankopen kijk je er toch wel naar uit haha.

Een pakketje wat kwijt raakt is overal lastig, dit had ik ook bij PostNL en alleen maar moeite en gezeik gehad omdat het via de verzender moest lopen, het ging echter toen om een Aliexpress pakketje, dus dat was een grote drama. Ik vermoed dat dit niet heel anders is bij DHL. Hoe lang nemen ze voor het onderzoek, Zienobleejd?
Gepost door: NightyNite op 23-08-2023 13:23
Ik ben de verzender. Nou, het onderzoekje duurde 5 werkdagen dus dat gaat nog, wat heel lastig is is het antwoord: ze kunnen m niet lokaliseren en binnen 5 dagen wordt het alsnog verstuurd of teruggestuurd naar mij, Joost mag t weten Ach als ik het terugkrijg verstuur ik het opnieuw, nooit hoeven doen maar helaas.

Op jouw eigen verhaal: Amazon FR verstuurt hier altijd met DHL ja, producten die niet voor 1 specifiek land zijn bestemd (zoals een game met Franse verpakking) kunnen als t goed is van 1 van de vele distributiecentra komen, soms komt het bijvoorbeeld uit Duitsland of Spanje. Groot elektronica bestel ik er eigenlijk niet vaak maar komt vast goed met je scherm, de vraag is meer of het heelhuids aankomt dan of

Kijk of Amazon je item niet toevallig zelf verzendt wat dat gebeurt soms ook.
.
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 13:37
Quote:
[..] Ik ben de verzender. Nou, het onderzoekje duurde 5 werkdagen dus dat gaat nog, wat heel lastig is is het antwoord: ze kunnen m niet lokaliseren en binnen 5 dagen wordt het alsnog verstuurd of teruggestuurd naar mij, Joost mag t weten Ach als ik het terugkrijg verstuur ik het opnieuw, nooit hoeven doen maar helaas.

Op jouw eigen verhaal: Amazon FR verstuurt hier altijd met DHL ja, producten die niet voor 1 specifiek land zijn bestemd (zoals een game met Franse verpakking) kunnen als t goed is van 1 van de vele distributiecentra komen, soms komt het bijvoorbeeld uit Duitsland of Spanje. Groot elektronica bestel ik er eigenlijk niet vaak maar komt vast goed met je scherm, de vraag is meer of het heelhuids aankomt dan of
Gepost door: Zienobleejd op 23-08-2023 13:33

Hah, klinkt alsof ze zelf ook niet goed weten wat ze moeten. Het is meer dat je waarschijnlijk iets stuurt van waarde en dat je dat dan terugkrijgt als ze het pakketje kwijtraken. Hopelijk komt het goed en als ze hem niet terugvinden, dan hoop ik dat ze je tegemoetkomen, maar met dit soort dingen is het allemaal vreselijk om het goed te regelen (bij PostNL in ieder geval).

Deze komt dus inderdaad vanuit Frankrijk, ik vermoed dat het scherm daarom 400 euro goedkoper was dan hier in Nederland (terwijl daar dezelfde voorraad aan gekoppeld zit, de levertijd was ook even lang). Ach, ik zie het vanzelf arriveren, maar ik zie het gebeuren dat ze hun eigen vastgestelde deadlines niet halen
Xor
Door Xor (37687 reacties) op 23-08-2023 13:46
Ik heb tot nu nog prima ervaring met DHL. Over Amazon en Amazon.fr: Meestal wordt het hier gewoon door Amazon zelf bezorgd. Soms DHL, maar meestal is het Amazon zelf. Met Amazon.co.uk bestellingen daarentegen is het 9 v/d 10 keer DHL. Kan natuurlijk ook komen omdat ze vanuit VK versturen en dan het hele douaneformulier proces willen besparen.

Ik denk dat het probleem vooral per plek/gebied ligt met z'n distributiecentra en welke bezorger de buurt regelt. Meeste bezorgers zijn goede mensen. Maar je hebt helaas van die rotte appels tussen. Had vroeger een bejaarde die de DHL pakketten bezorgde. Als ik niet thuis was, dan stuurde hij het expres weer retour. En het ergste vond ik nog dat ik een nieuwe bestelling bij de betreffende webwinkel had geplaatst, volgende dag geleverd en dat hij opeens de andere pakket ook kwam bezorgen. Alsof hij het pakket kwam bezorgen wanneer het ingepland stond .

Overigens Zienobleejd: Is het pakket nog wel eerst met de bezorger onderweg geweest? Of bleef de tracking vastlopen bij "Ligt bij sorteercentrum". Want de processen van DHL zijn wel duidelijk. Dus als hij ergens vastloopt of niet meer geüpdatet is, dan is het antwoord duidelijk waar het probleem zou liggen .
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 23-08-2023 13:53
Nooit onderweg geweest nee, altijd in het sorteercentrum of verwerkt in het sorteercentrum..

update: blijkbaar is het retour gestuurd nou, vanavond even kijken dan maar en morgen opnieuw proberen
.
Sockslayer
Door Sockslayer (237 reacties) op 23-08-2023 13:53
Mijn ervaringen met DHL zijn erg negatief. Er wordt vrijwel nooit aangebeld voor pakketjes, pakketjes worden in de algemene ruimte gegooid, afgeleverd bij buren of pakketpunt zonder aan te bellen en zonder een briefje of andere update achter te laten.
Als het kan kies ik een andere pakketdienst als ik online bestel. Anders zoek ik een andere winkel of koop ik het niet.
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 13:55
Quote:
Mijn ervaringen met DHL zijn erg negatief. Er wordt vrijwel nooit aangebeld voor pakketjes, pakketjes worden in de algemene ruimte gegooid, afgeleverd bij buren of pakketpunt zonder aan te bellen en zonder een briefje of andere update achter te laten.
Als het kan kies ik een andere pakketdienst als ik online bestel. Anders zoek ik een andere winkel of koop ik het niet.
Gepost door: Sockslayer op 23-08-2023 13:53

Ik ervaar dit probleem juist bij PostNL, hoewel ze er allemaal wel wat van kunnen ,maar ik denk dat de opmerking van Xor wel terecht is. De GLS bezorger is altijd heel aardig en vriendelijk en doet nooit moeilijk (we kochten wel eens wat aan diervoeding bij een Duitse webshop en dat werd dan bijv. deels via GLS bezorgd), maar met DHL en PostNL is er altijd wel iets geks.
Josplays
Door Josplays (4273 reacties) op 23-08-2023 13:56
Quote:
[..]

Vrij logisch, dat ze in de buurt van het pakketpunt als laatst doen, want alles wat over blijft gaat uiteindelijk naar dat pakketpunt :-)
Gepost door: Mauzzahr op 23-08-2023 13:13

Zou je denken idd, alleen het pakketpunt is om 18:00 gesloten en hun komen altijd pas na 20:00 ofzo. Misschien dat ze het dan alsnog om 20:00 afleveren, geen idee.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 14:07
Quote:
Nooit onderweg geweest nee, altijd in het sorteercentrum of verwerkt in het sorteercentrum..

update: blijkbaar is het retour gestuurd nou, vanavond even kijken dan maar en morgen opnieuw proberen
Gepost door: Zienobleejd op 23-08-2023 13:53

Het is in ieder geval terecht, hopelijk krijg je wel je verzendkosten terug in ieder geval....
Door Fred20 (994 reacties) op 23-08-2023 14:08
Quote:
Mijn ervaringen met DHL zijn erg negatief. Er wordt vrijwel nooit aangebeld voor pakketjes, pakketjes worden in de algemene ruimte gegooid, afgeleverd bij buren of pakketpunt zonder aan te bellen en zonder een briefje of andere update achter te laten.
Als het kan kies ik een andere pakketdienst als ik online bestel. Anders zoek ik een andere winkel of koop ik het niet.
Gepost door: Sockslayer op 23-08-2023 13:53

Het vervelende is dat je ervaring erg afhankelijk is van de bezorger. Ik heb nu juist liever DHL, dat gaat meestal goed, en het is makkelijk om de bezorgvoorkeur aan te passen. Bij PostNL heb ik tegenwoordig altijd gedoe... maar een paar jaar geleden was dit precies andersom.
Xor
Door Xor (37687 reacties) op 23-08-2023 14:16
Quote:
[..]

Ik ervaar dit probleem juist bij PostNL, hoewel ze er allemaal wel wat van kunnen ,maar ik denk dat de opmerking van Xor wel terecht is. De GLS bezorger is altijd heel aardig en vriendelijk en doet nooit moeilijk (we kochten wel eens wat aan diervoeding bij een Duitse webshop en dat werd dan bijv. deels via GLS bezorgd), maar met DHL en PostNL is er altijd wel iets geks.
Gepost door: NightyNite op 23-08-2023 13:55
Met bezorgers weet ik alleen dat je iedere keer de klantenservice moet bellen en moet klagen over de bezorgers. Had vroeger 1x opeens een andere bezorger gehad met PostNL, want normaal heb ik een vaste bezorger. Ik gok dat hij op vakantie ging ofzo, want hij was een paar weken afwezig(in de weken dat ik iets moest ontvangen). Dus schijnbaar werd er tijdelijk een andere bezorger ingezet. Kreeg m'n pakket binnen en het stonk opeens naar sigaretten. En nee, de stank kwam niet uit m'n pakket. Volgende pakket die ik binnen zou krijgen, hetzelfde verhaal. Heb de klantenservice gebeld en hierover geklaagd. De pakket erna die ik zou ontvangen, werd opeens bezorgd door een andere bezorger. Dus schijnbaar heeft klagen wel een effect.

Hoe vaker er wordt geklaagd, hoe vaker ze notitie maken en de bezorger wordt aangesproken. Op een gegeven moment moeten ze de bezorger wel op een andere route laten rijden. En de bezorgers werken ook niet voor de lol. Vooral omdat ze per bezorgde pakket worden betaald. Dus als er iets fout gaat of ze krijgen teveel donder, dan gok ik dat ze op een gegeven moment ook hun baan kunnen verliezen :/. Klinkt misschien hard en bot, maar op een gegeven moment moet men wel rekening houden met het bezorgen van pakketten.

En dit is nog met pakketbezorgers. Meestal kunnen klantenservice nog wel terugzien waar het pakket voor het laatst was. Maar als we over bezorging in de brievenbus hebben zoals die grote enveloppen van Bol.com, dan is het altijd hit or miss. Want ik heb vaak meegemaakt dat de tracking met "Pakket is bezorgd" kwam terwijl ik in m'n brievenbus keek en er niks in zat. Rara waar zou het pakketje zijn? In ieder geval niet bij mij .
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 23-08-2023 14:19
Quote:
[..]

Het is in ieder geval terecht, hopelijk krijg je wel je verzendkosten terug in ieder geval....
Gepost door: NightyNite op 23-08-2023 14:07
Ik weet niet of dit mogelijk is maar zal t proberen, iemand toevallig ervaringen hiermee?
.
FinalFantasy7NL
Door FinalFantasy7NL (633 reacties) op 23-08-2023 14:27
Nooit problemen met DHL. Altijd netjes binnen afgesproken tijd. Overal pakket punten waar ik terecht kan mocht ik het daar willen hebben.
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 14:27
Quote:
[..] Ik weet niet of dit mogelijk is maar zal t proberen, iemand toevallig ervaringen hiermee?
Gepost door: Zienobleejd op 23-08-2023 14:19

Je had toch een onderzoek open staan? Kun je geen contact opnemen met de klantenservice, hiernaar refereren en aangeven dat je je verzendkosten terugwil? Anders lever je er dubbel op in, terwijl het niet eens jouw fout is.

Quote:
[..]
Met bezorgers weet ik alleen dat je iedere keer de klantenservice moet bellen en moet klagen over de bezorgers. Had vroeger 1x opeens een andere bezorger gehad met PostNL, want normaal heb ik een vaste bezorger. Ik gok dat hij op vakantie ging ofzo, want hij was een paar weken afwezig(in de weken dat ik iets moest ontvangen). Dus schijnbaar werd er tijdelijk een andere bezorger ingezet. Kreeg m'n pakket binnen en het stonk opeens naar sigaretten. En nee, de stank kwam niet uit m'n pakket. Volgende pakket die ik binnen zou krijgen, hetzelfde verhaal. Heb de klantenservice gebeld en hierover geklaagd. De pakket erna die ik zou ontvangen, werd opeens bezorgd door een andere bezorger. Dus schijnbaar heeft klagen wel een effect.

Hoe vaker er wordt geklaagd, hoe vaker ze notitie maken en de bezorger wordt aangesproken. Op een gegeven moment moeten ze de bezorger wel op een andere route laten rijden. En de bezorgers werken ook niet voor de lol. Vooral omdat ze per bezorgde pakket worden betaald. Dus als er iets fout gaat of ze krijgen teveel donder, dan gok ik dat ze op een gegeven moment ook hun baan kunnen verliezen :/. Klinkt misschien hard en bot, maar op een gegeven moment moet men wel rekening houden met het bezorgen van pakketten.

En dit is nog met pakketbezorgers. Meestal kunnen klantenservice nog wel terugzien waar het pakket voor het laatst was. Maar als we over bezorging in de brievenbus hebben zoals die grote enveloppen van Bol.com, dan is het altijd hit or miss. Want ik heb vaak meegemaakt dat de tracking met "Pakket is bezorgd" kwam terwijl ik in m'n brievenbus keek en er niks in zat. Rara waar zou het pakketje zijn? In ieder geval niet bij mij .
Gepost door: Xor op 23-08-2023 14:16

Dit herken ik ook inderdaad. Bij PostNL wordt het zelfs zo erg dat ze alle pakketjes in de buurt bij één persoon afleveren en vervolgens in de administratieve afhandeling durven te zeggen: Bezorgd in de bus. Ik heb op dat moment geen idee waar de bezorger de pakketjes heeft afgeleverd. Je moet dan maar hopen dat de buren het nog later komen langsbrengen (ipv retourneren of iets anders).
Door NightyNite (455 reacties) op 23-08-2023 14:29
dubbel
Door Zienobleejd (7454 reacties) op 24-08-2023 12:18
Die zending van mij die niet is aangekomen en onderweg terug is, is nog niet terug maar de klantenservice heeft mij wel een restitutieformulier toegestuurd en als t goed is heb ik, aangezien alle gegevens klopten en de fout voor t niet kunnen leveren bij hun lag, recht op teruggave van de verzendkosten. Nou, hopelijk komt dat goed...

Nou wachten tot ik t echt weer terug heb en dan zsm een tweede poging doen, fingers crossed
.
Door NightyNite (455 reacties) op 24-08-2023 13:43
Quote:
Die zending van mij die niet is aangekomen en onderweg terug is, is nog niet terug maar de klantenservice heeft mij wel een restitutieformulier toegestuurd en als t goed is heb ik, aangezien alle gegevens klopten en de fout voor t niet kunnen leveren bij hun lag, recht op teruggave van de verzendkosten. Nou, hopelijk komt dat goed...

Nou wachten tot ik t echt weer terug heb en dan zsm een tweede poging doen, fingers crossed
Gepost door: Zienobleejd op 24-08-2023 12:18

Succes Zienobleejd!
[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]