Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Assassin's Creed [Algemeen Topic]

[Begin]  |96|97|98|99|100|101|102 (102) [Eind]
Yi-Long
Door Yi-Long (5503 reacties) op 22-06-2024 18:27
Kijk, ik vind het ook onzin dat ze voor Yasuke zijn gegaan als hoofdpersoon, want ja, het is vreemd dat je een game maakt met als setting Japan en dan kun je niet met een Japans mannetje spelen, maar met een niet-Japanner.

Ga ik me er heel erg druk om maken? Nee, ook niet. Ze hebben er voor gekozen omdat ze denken dat ze met Yasuke een interessant verhaal kunnen vertellen, en tja, prima, dan moeten ze dat lekker doen.

Ik heb altijd, echt altijd, een Assassin’s Creed in Japan gewild, en die komt er nu, en als die open world straks net zo gigantisch en gedetailleerd is als Origins, Odyssey en die viking game, dan ga ik me er wel mee vermaken voor minstens 20 uur. En ik speel doorgaans sowieso liever met het vrouwelijke character en met ‘stealth’, dus ik ga sowieso grotendeels met die chick door die game heen.

Het liefst had ik een character-creator gehad, maar weet je, we zijn de laatste jaren ook al best verwend met games met een Japanse setting of Asian setting. Nioh 1 skipte ik ook ivm white protagonist, want waarom zou ik door Japan willen rennen met ‘William’, maar Nioh 2 had character creation en was echt geweldig. Tsushima was eigenlijk al ‘Assassin’s Creed in Japan’, we hebben Sekiro gehad, nog een paar indies met Japanse samurai setting, we hebben Wo Long met Chinese setting, binnenkort Wukong, nog een paar andere Chinese Wuxia games, etc.

Dus een AC met Yasuke als hoofdpersoon, het was niet mijn eerste design-keuze geweest, maar blijkbaar willen ze graag dat verhaal vertellen, en het is ook best een interessant concept natuurlijk, dus ik zie het allemaal wel. Ik vertrouw erop dat het net als bijna iedere AC game gewoon weer gewoon een vermakelijke game gaat worden, die niet perfect zal zijn, maar ook niet verkeerd.

Ga ik hem bij de launch kopen? Dat hangt een beetje van die launch af, want daar maak ik me wel wat zorgen over, want ik zit niet te wachten op allemaal Ubisoft always online bullshit en accounts en dat soort nonsens. Geef me gewoon een game op disc en verder moet je niet teveel aan me kop zeiken met dat ik in moet loggen of online moet zijn.

Waarschijnlijk wacht ik gewoon weer rustig een mooie aanbieding voor de Gold edition af.
ThaBEN
Door ThaBEN (6149 reacties) op 22-06-2024 19:11
Over Japanse games gesproken, wellicht geen traditionele samurai game, maar ik kijk ook erg uit naar Kunitsu-Gami: Path of the Goddess. Een game die actie, tower defense en real-time strategy elementen combineeert. Die ziet er uit als een waar kunststukje!



Ook de "making off" beelden zien er geweldig uit, hoe ze onder andere schaalmodellen inscannen om te gebruiken als assets in de game.



Helaas lijkt de game "digital only" te zijn.

***********
Edit:
Push Square: Round Up: We're All Sleeping on Capcom's Kunitsu-Gami, as Super Positive Previews Drop
***********

Vandaag overigens de gold edition van Shadows besteld, nu de kortingsactie van allyourgames nog actief is met de kortingscode "ZOMER".

Maar ik houd de ontwikkeling in de gaten m.b.t. welke data wel/niet op de fysieke disc komt te staan en de bijkomende randvoorwaarden voor het gebruik van het "Infinty Platform". Als dat teveel gedoe wordt cancel ik mijn preorder alsnog en vis ik hem op een later moment uit de budgetbak.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Door MisAnTroop (5364 reacties) op 23-06-2024 09:01
Kun je trouwens het hele spel doorlopen met een character dat je zelf kiest, of bepaald Ubisoft dat voor ons? Zie er een beetje tegenop om met een hip hoppende samurai te moeten spelen..
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
ThaBEN
Door ThaBEN (6149 reacties) op 23-06-2024 09:11
Wat ik begrepen heb is dat je bij elke missie kan kiezen met wie van de twee karakters je speelt. Ook kun je tijdens dialogen met NPC's niet alleen kiezen hoe je reageert, maar ook met welk karakter je spreekt. Beide karakters zijn dus aanwezig tijdens dialogen met NPC's. Het is nog niet helemaal duidelijk hoe dit exact werkt en of deze keuzes verdere gevolgen hebben.

Kun je missies bijvoorbeeld opnieuw spelen maar dan met het andere personage?
En gezien je tijdens gesprekken kan kiezen met wie van de twee je reageert, is dat mogelijk een hint dat je tijdens missies het andere personage ook kan tegenkomen als buddy om je uit te helpen? Ook het weer en de seizoenen gaan een belangrijke rol spelen. Kan jij als speler bepalen tijdens welk seizoen je een specifieke missie speelt, gezien ze in het promotiemateriaal dezelfde locaties laten zien gedurende de verschillende seizoenen?

Er is veel nog niet duidelijk hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Beter hadden ze een reveal trailer gebaseerd op de gameplay elementen kunnen uitbrengen i.p.v. een CGI trailer waarin de aandacht op andere aspecten lag

*Edit
Quote:
Q: You mentioned that, in certain instances, you'll have to play as one character to further the story. Let's say I prefer one of the characters. Is it okay to just jump back into that character where I need to, and then just play as one? Or do you really want people to play as both? Do you envision it being that way?

Lemay-Comtois​​​​​​​: Personally, I want players breaking even, 50/50, because I think both characters have something to offer, but it's fine if somebody prefers one over the other and plays 95% of the game with the other. The way the story works, it's not "you have to progress this bit of story and then catch up with the other characters." The story unfolds like this: if you started with Yasuke, then Naoe joins up, and it asks: "Do you want to play with Naoe? Yes/no?"

The story keeps progressing. If you never pick Naoe, for example, the story still progresses. You're missing out on some of the gameplay, some little tidbits that Naoe has unique to her, but for the most part, it still progresses.


Q: Is that how you switch, in those specific moments? You can't in the open world, just on the fly?

Lemay-Comtois​​​​​​​: You have both. You have story moments where we say: "Okay, here's a fulcrum to the story. Do you want to tackle it with either character?" Sometimes they are together to tackle an objective so, within a mission, there are multiple points at which we offer you to switch. Yasuke goes through the front door, Naoe goes through the back - how do you want to tackle this? And they join up for the kill. You can also, just roaming the open world, pop them in here and say "Okay, let me switch." Then that will take you to wherever the other character is, and you keep playing as the other character.

******************

Q: I noticed with the first assassination, during the fight, there was a level above the character. Is there the same Assassin's Creed level progression as past RPGs?

Lemay-Comtois: Correct. It's still very much an RPG, so some enemies are at higher levels than you, way higher levels than you. You can try. You can try and go for it, but you have to progress to be able to have a good time with it.

Q: The flip side of that question is, if Naoe is at a certain level, could she assassinate anyone as long as she's not seen? Are there restrictions?

Lemay-Comtois​​​​​​​: I have two answers for you. Normally, yes. There are restrictions on enemies that are way out of your level that you will not be able to assassinate until you progress and unlock certain skills, but we do have an accessibility mode, much like Valhalla, that is a one-hit kill switch that makes sure you can actually assassinate anyone you want in the game. I suggest, for players who think of themselves as hardcore, to try and hit it with the progression. It feels great to have that natural feel and see Naoe grow as an assassin.

******************

Q: Are the seasonal changes informed by the story, or, if I just sit around long enough, will the seasons change?

Lemay-Comtois​​​​​​​: You have to do a couple of things. If you just stand there, you'll have a boring time. When you change character, when you engage in a cutscene or a dialogue and stuff like that, that's when we progress the seasons a little bit. Eventually, without you noticing it, the seasons change and some of the trees turn. And then, over time, everything's orange and red, and it feels very natural.

*Edit 2



PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Lokiw
Door Lokiw (202 reacties) op 23-06-2024 22:41
Er was helaas wel een bevestiging dat je bepaalde missies en voortgang tijdens het verhaal verplicht wordt om een bepaalde character te spelen. Je hebt niet veel vrijheid.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9746 reacties) op 24-06-2024 02:38
Ach met Valhalla beloofden ze ook vrijheid en ik zat halverwege de game fetch quests voor een geschifte druïde te doen in plaats van dat ik hem gewoon in elkaar mocht beuken. 🤨
Yi-Long
Door Yi-Long (5503 reacties) op 24-06-2024 07:31
Quote:
Ach met Valhalla beloofden ze ook vrijheid en ik zat halverwege de game fetch quests voor een geschifte druïde te doen in plaats van dat ik hem gewoon in elkaar mocht beuken. 🤨
Gepost door: Bigds9fan op 24-06-2024 02:38

Dat heb je toch in vrijwel iedere ‘open world’ game met vrijheid?

In GTA5 zou ik persoonlijk gewoon meteen Trevor omleggen, want een fucking liability, maar nope, daar zit je aan vast.

In Red Dead 2 blijf je (Arthur) plakken aan je gestoorde baas en zijn gestoorde matties, ipv dat je ze gewoon door hun hoofd knalt en je zelf lekker ergens een nieuw goed leventje op bouwt met en leuk huisje ofzo.

Dat blijf ik jammer vinden aan de post-game van Red Dead 2. Dat had gewoon in een Western life-sim kunnen veranderen waarbij je je boerderij uitbreidt en lokaal allemaal klusjes doet (boeven vangen, beetje jagen, beetje vissen, etc etc). Schitterende open world en dan doe je er na de main game helemaal niets meer mee.
ThaBEN
Door ThaBEN (6149 reacties) op 24-06-2024 08:14
Wat nieuwe feitjes over de game boven water weten te halen:

- Je wordt op geen enkel moment geforceerd uit de Animus gehaald.
- Wapens hebben hun eigen skilltree.
- Yasuke heeft geen hidden blade, hij voert "Brutal" assassinations uit met het mêlee wapen dat je vast hebt.
- Het gebruik van een wapen levert XP op voor dat specifieke wapen.
- Wapens hebben unieke abilities, zoals "Assassination Moves" welke je moet vrijspelen.
- Je kunt deze moves enkel uitvoeren indien je daadwerkelijk ook dat wapen in gebruik hebt.
- Pistolen en pijl en boog zitten in de game.
- Er zijn verschillende outfits voor Yasuke en Naoe.
- Naoe is onherkenbaar (altijd in stealth) voor (militaire) NPC's.
- Zolang je niet vecht zullen ze haar negeren.
- Yasuke zal altijd herkend worden als een potentieel gevaar zodra NPC's hem zien.
- Volwassen NPC's zullen aan de kant gaan of voor hem buigen, kinderen zullen naar hem staren.
- Er is een gameplay mechanic waarmee je interacties kunt doen richting NPC's.
- Je kunt als Yasuke bijvoorbeeld knipogen naar kinderen die naar hem staren, meer opties mogelijk.
- Yasuke is een "honorable" samoerai, dit betekend dat je geen stealth kills kunt uitvoeren.
- Als vijanden met hun rug naar Yasuke toe staan zal Yasuke zich aankondigen zodat er een eerlijk eervol gevecht kan plaatsvinden.
- In tegenstelling tot Naoe zal Yasuke dan ook niet compleet geruisloos acties kunnen uitvoeren.
- Yasuke kan enkel ladders of schuin staande bomen kunnen beklimmen, geen parkour.
- Yasuke is niet bestemd om over daken te rennen.
- Naoe kan enkel verticaal staande muren met een specifieke indicatie beklimmen, niet meer elke oppervlakte zoals o.a. bergen in de eerdere delen.


PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Roppie_
Door Roppie_ (1256 reacties) op 24-06-2024 12:01
Lekker bezig ThaBEN!

Ik maak me wel een beetje zorgen over het gevoel van vrijheid in de game. Ben wel benieuwd in hoeverre de keuze om niet meer alles "beklimbaar" te maken en de beperking van de beweeglijkheid per personage hier afbreuk aan doet.

Om niet te negatief te doen, hoop ik maar dat dergelijke keuzes vooral gemaakt worden om het verhaal beter te kanaliseren en meer focus te geven. Dat miste ik enorm in met name Valhalla.
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Homer
ThaBEN
Door ThaBEN (6149 reacties) op 24-06-2024 13:09
Volledige kaart van de game

De 9 regionen waarin je speelt:
- Harima
- Iga
- Kii
- Omi
- Settsu
- Tamba
- Yamashiro
- Yamato
- Een gebied rechts dat nog niet onthuld is (Vermoedelijk Wakasa, welke aan de zee grenst en daardoor mogelijk unieke gameplay elementen kan geven zoals potentieel "naval missions".)

De kaart in de game heeft een vergelijkbare grootte zoals "Ancient Egypt' in Assassin's Creed Origins. Circa 80km². Ter vergelijking, Valhalla was 94km², Odyssey 130km² exclusief de zee, 265km² inclusief de zee. DLC kan nieuwe iconische gebieden toevoegen, zoals Mt. Fuji (speculatie), welke blijkbaar niet in de basisgame zit.

De schaalratio van de wereld in Shadows zal dichter bij de werkelijkheid liggen, waardoor afstanden tussen de grote locaties realistischer zullen aanvoelen en verder uit elkaar liggen dan in Origins.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9746 reacties) op 24-06-2024 21:49
Geen free-runnen in een Assassins Creed game voelt aan als een Spider-Man game zonder webslingeren.

Maar eerlijk gezegd vond ik het in Oddesey gewoonweg belachelijk dat Eivor net een berggeit was.

Marty84
Door Marty84 (2873 reacties) op 24-06-2024 22:34
Flinke info Ben.

Maar Wakasa staat al op de map, linksboven.

Ben wel benieuwd naar deze AC.
Arabyus
Door Arabyus (7292 reacties) op 24-06-2024 23:21
Rol: Forum Moderator
Ik begin ook wel aardig nieuwsgierig te worden. Mirage heb ik overgeslagen.
Now playing: -
ThaBEN
Door ThaBEN (6149 reacties) op 28-06-2024 13:44

Hopelijk eindelijk een remake van het eerste deel, zodat ik de gehele franchise op current-gen consoles kan spelen!
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Josplays
Door Josplays (3932 reacties) op 28-06-2024 14:11
Of de consoles werken gewoon aan backwards compatibility 🤷🏻‍♂️ en dan kan je ook de gehele franchise op current gen spelen. Vind dit weer zo'n waste van geld.
josplays.com | Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
[Begin]  |96|97|98|99|100|101|102 (102) [Eind]