Toch zijn er altijd wel spellen die echt een 10 verdienen voor een bepaald aspect. Voor elk genre zijn er natuurlijk andere eisen, maar toch.
Ik speel bijvoorbeeld veel RPG's, geen enkele rpg die een 10 heeft mogen ontvangen. En als ze goed zijn, dan zijn ze weer te lang of...te kort waardoor het cijfer daalt. Of het wordt te eentonig, maar rpgs en turnbased horen nou gewoon een beetje bij elkaar!
De vraag
Mijn vraag aan jullie allen is, in welk spel vind je iets een 10 waard en waarom? De rest van de game mag volkomen crap zijn, zoals ook mijn voorbeeld onderaan.
Je moet dan ook een aspect benoemen en niet een game die je een 10 zou geven.
Dit kan zijn op gebied van graphics, speelwijze, verhaal, noem het maar op!
Bijvoorbeeld de bullet time uit hitman, of de graphics van Gears of War, of hoe simpel het item menu werkt uit Final Fantasy etc.
Belangrijk is ook dat je je punt beargumenteerd zodat iedereen snapt waarom je dat aspect zo geweldig vind.
Als we al die aspecten bij elkaar leggen, dan kunnen we misschien er uithalen wat de ultieme game zou zijn!
Ik zal beginnen:
Mafia the game voor de PS2.
De graphics waren op de ps2 vreselijk(afgezien van autodesign) en het spel zat op de PS2 vol met bugs en foutjes.
Toch geef ik het verhaal van deze game echt een 10! Het complot, de snelheid die er in zit, geweldig! Zo'n verhaal zou ik graag terug zien in een andere game.
Kortom: Het verhaal van Mafia the Game
Last edited on: 14-04-2008 16:52
Last edited on: 14-04-2008 17:05
Last edited on: 14-04-2008 17:22
Ik vind het best bijzonder dat Blizzard niet alleen een game heeft weten te maken die op hun maps volledig uitgebalanceerd is, zowel tussen de verschillende rassen als dat er geen "beste unit" is, maar dat dat ook op zelfgemaakte maps (dus met heel veel geld of juist heel beperkte bouwruimte) nog steeds perfect blijkt te werken.
Er zijn meer RTS games die heel gebalanceerd zijn, maar vaak zie je toch dat rassen qua opbouw behoorlijk gelijk zijn (met als extreem voorbeeld Warcraft 2, waarbij de orcs en de humans eigenlijk gewoon precies hetzelfde zijn qua statistieken).
Ik zou het heel knap vinden als ze Starcraft 2 zo gebalanceerd kunnen houden.
Een remake van deel 1 zou trouwens echt heel tof kunnen worden bedenk ik me nu, want eigenlijk hoeven ze alleen maar de graphics weer op te poetsen, met uit kunnen zoomen en misschien het aantal units dat tegelijk geselecteerd kan worden, en hij zou zo weer meekunnen met alle moderne RTS games.
I have sold my soul to a minor demon.
Verder vind ik de game Skate bijna perfect, afgezien van het niet kunnen lopen, het wat te simpel kunnen grinden, het vallen, en de backflip die wel erg makkelijk gaat.
Mijn perfecte game was dit:
GTA waarin je sporten kan beoefen, deze sporten zijn dan demo's of halve spellen van dezelfde developer of van anderen (EA is een goede kandidaat omdat die veel verschillende sporten heeft). En dat je dan dus GTA missies kan doen, maar ook kan tennissen, basketballen, ijshokeyen, voetballen, rugbyen, etc. Extreme sports zouden erin kunnen, echt vanalles, tot en met paintball. Gewoon een heerlijke interactieve stad met allemaal soort van minigames, die wel diep genoeg zijn om interessant te zijn. En multiplayer is dan ook vet, dat je dan met z'n tienen in de game gaat voetballen bijvoorbeeld.
“Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.” Albert Einstein
De dynamische vrijheid in Crackdown.
De gezichtsuitdrukkingen in Half-Life 2.
Het spelen met zwaartekracht Half-Life 2 en Portal, (Fracture?).
Het spelen met je omgeving (different ways to do the same things) in Bioshock, Alone in the Dark, Half-Life 2 en Portal.
De vonk en stof effecten van F.E.A.R.
De bijna alles kan kapot wereld van Stranglehold.
Het Cover en Reload en Besturings systeem van Gears of War.
De actie en bruutheid van Gears of war, Dark Sector en Condemned 2.
Het fps perspectief uit Condemned 2.
Het pookjes besturings systeem uit Skate, Alone in the Dark en Elveon.
De animaties uit Assasins Creed, Uncharted en Turok (de dino's).
De tijdeffecten uit Timeshift.
Multiplayer opties uit Halo 3.
De intensheid (op het puntje van je stoel zitten) van Sega Rally.
Gedetaileerde waarnemings vermogen en scannen van je wereld uit Metroid Prime 1 en 2.
Eindbaas gevechten uit Metroid Prime 1 en 2.
Het vuur uit Alone in the Dark.
De schaduweffecten uit Resident Evil 5.
De unieke zo realistisch neergezette wereld uit Bioshock.
Het prachtige verhaal van Final Fantasy 7, (Lost Odyssee?).
Interessante mysterieuze goed uitgewerkte characters uit Final Fantasy 7.
Humor uit Overlord en The Simpson's game.
De (euphoria) physics engine van Star Wars the force Unleashed.
Goede gelicenseerde muziek uit gameseries als NFS en Tony Hawk.
Muziek geintrigeerd in de game zoals Rez en Lumines.
Epische muziek zoals in Fable, Zelda, Halo 3 etc.
Sfeer creëren met o.a. behulp van muziek en bijv. schrikeffecten, verlaten gevoel etc. uit: Metroid Prime 1 en 2, Bioshock, F.E.A.R.
Voor de rest heb je dan nog hele andere soorten games die er artistiek bijvoorbeeld met kop en schouders bovenuitsteken (Okami) of een uniek mechanisme hebben. Daarnaast heb je games met een unieke vrolijke sfeer.
Bijv. de vrolijk gekleurde werelden die je een happy feeling geven uit Fable, Overlord, Beautiful Katamari en Viva Pinata.
Tot zover kom ik zo ongeveer. Sommige dingen zouden nog beter kunnen, en dat zal vast in de toekomst nog wel gebeuren. Ik heb heel bewust grafische pracht (crysis eventueel?), grote open werelden en een diep goed uitgewerkt RPG-systeem eruit gelaten aangezien ik hier niet zo 1,2,3 een duidelijke winnaar uit zou kunnen trekken laat staan dat het echt goed was uitgewerkt.
Als ze zo'n grote wereld nou es in Zelda zouden verwerken met zulke graphics..
Oprichter van Budgetgaming.nl
Wat is daar goed aan?
-Vrijheid, je kan doen wat je wil en je acties hebben daadwerkelijk gevolgen. Als jij kinderen neerschiet zullen niet veel mensen je nog aardig vinden.
Verder kan je ook helemaal zelf bepalen wie je bent, ben je een charismatische prater die nooit een klap uitdeelt of ben je een oerstomme reus die iedereen platslaat en niet meer zegt dan "urg" en soms ook "blorg?".
-Humor, hele droge humor en verwijzingen naar allerlei films en andere dingen. Als je een grote rat tegenkomt die zichzelf "The Brain" noemt en de wereld over wil nemen weet je het wel. En meerdere encounters waarin delen uit Monty Python voorkomen helpen ook natuurlijk.
Dat zijn wat mij betreft de twee dingen die Fallout het beste doet, de rest van het spel is ook geweldig natuurlijk, maja je kan niet alles overnemen.
Quote:
Wow J-kwon wat een lijst! Ik kan alleen maar iets toevoegen aan het lijstje en dat is de grote wereld en de vrijheid van Oblivion
Als ze zo'n grote wereld nou es in Zelda zouden verwerken met zulke graphics..
Gepost door: Y?p 15-04-2008 01:03
Als ze zo'n grote wereld nou es in Zelda zouden verwerken met zulke graphics..
Gepost door: Y?p 15-04-2008 01:03
Ghehe thnx. Maar oblivion heb ik er bewust uitgelaten, ik vond de open wereld daar nog niet goed uitgewerkt, veel te veel dungeons, je acties hebben te weinig gevolgen, de sfeer ontbrak een beetje op een manier (steden waren onderbevolkt) en het leveldesign was niet 'je van het'. De grote van de map is echter wel echt een 10 waard, wat een gigantische wereld, dat (imo dat alleen dus) zou idd nog toegevoegd kunnen worden. Aan de andere kant heb ik het spel mss nog niet ver genoeg verkend, ik had op de pc denk ik zo'n 16 uur erop zitten.
- Oh wat humor betreft vind ik Batalion Wars ook erg goed, wat een leuke poppetjes en een mooie parodie op het hele koude oorlog gebeuren. Batalion Wars 2 heb ik niet gespeeld maar schijnt wat minder te zijn wat dat betreft.
Verder heb je nog dingen die echt een 10 waard zijn maar je moeilijk in een 'ultiem' spel zou kunnen stoppen, Pokémon is bijv. echt geniaal gecreërd met al z'n pocketmonsters en charmes en aanvallen systeem, maar spreekt slechts aan tot een bepaalde doelgroep. Super Mario Galaxy heeft top leveldesign maar is alleen toepasbaar in een platform spel. Fable heeft verder al een redelijk 'gevolgen van goede en slechte acties' systeem maar nog genoeg ruimte voor verbetering.
- Het mmo principe.
- Het sneaken uit Thief 3 (MGS?) met alle handige snufjes vandien.
- De coole units uit F.E.A.R., Age of Empires 2 en Killzone (smaak).
Dit zijn denk ik wel (incl. andere post(s)) de dingen die per spel op het moment het beste zijn. Maar nog genoeg ruimte voor verbetering en ode aan degene die dit allemaal samen goed werkend in 1 spel weet te stoppen. Heb je alleen nog een goed RPG-systeem nodig die tegelijkertijd ook actievol genoeg is. Mass Effect mss?
editje: ach, waarom zou ik ook niet nog ff doorgaan
Humor uit Timesplitters, Halo, Gears, beetje wat donkerdere humor, of juist Serious Sam en Total Overdose humor, ook geweldig.
Map editor uit Timesplitters 3, of Far Cry instincts, werkten allebei geweldig! Maar als je die nou eens combineert met de Mission Editor uit Operation Flashpoint heb je echt de perfecte map/mission editor.
coversysteem uit Gears, nog steeds onverslagen...
Wapens uit Dead Rising, ik wil alles op kunnen pakken in elke game!
wereld creatie uit Halo, wat een prachtig universum!
Hey, ik ben geen olifant
I will rule the World...........................................................................off Warcraft
Quote:
de multiplayer van saints row, zelfs met alle bugs en glitches blijf ik dat spel maar online spelen
Gepost door: Artickiller op 18-04-2008 23:15
Gepost door: Artickiller op 18-04-2008 23:15
Haha ik weet nog goed dat ik een keer een paar dagen ging lannen bij een maat. Hadden we even een gang gemaakt en gingen we spelen voor de vetste outfit. Geweldig was dat! Alleen jammer dat nu bijna geen hond dat nog online speelt.
zodra ik een char heb aangemaakt wil ik um meestal ook zo snel mogelijk level 70 krijgen
I will rule the World...........................................................................off Warcraft
de detail in de gezichten bij mgs 4
het leveldesign van god of war
de keuzes die je kan maken in the witcher
de graphics in uncharted
en de lip sync in uncharted
psn = jochemb
De spelbeleving in Half Life 2 (eigenlijk vind ik dat hele spel een 10 waard. Dit is het enige spel wat ik op de 1e dag een 9.0 gaf en nu, in retroperspectief, een 10 Beste spel ooit.)
Het mafia-gevoel van de game Mafia (duh)
De evolutie van het GTA genre, en dan vooral de levendige stad van GTA IV
De pogostick van Commander Keen
Het futurisme van Crysis
De ontzettend vieze pedofiele gay uitstraling van Mario... en dan toch kinderen als doelgroep hebben
Rapture in Bioshock
Gillende Grunts in Halo
Commandootje spelen in Call of Duty
Resident Evil 4 als geheel
De puzzels en muziek uit de Zelda games
Nu we het toch over puzzels hebben: de puzzels in Professor Layton!
De weirde male cheerleaders in Elite Beat Agents
De multiplayer co-op van Jazz Jack Rabbit
De perfecte game: een combinatie van Half-Life, Metroid Prime, Zelda, Crysis, Mafia, Bioshock, Commander Keen, GTA, Fear en... Jazz Jack Rabbit
Ik zie het niet zo snel gebeuren, haha
http://www.trueachievements.com/Het+Zwijn.htm
- Het brute en lompe geweld van God of War (1&2 en dalijk ook 3)
- De grote van de wereld van Oblivion
- De sfeer & ook wel het verhaal van Zelda The Windwaker
it aint much if it aint dutch
Quote:
De dynamische vrijheid in Crackdown.
Gepost door: J-Kwon op 14-04-2008 20:17
De dynamische vrijheid in Crackdown.
Gepost door: J-Kwon op 14-04-2008 20:17
Rare combinatie van woorden, leg eens uit wat je hier mee bedoelt? Ben wel benieuwd :-p
OT:
- Alles op kunnen rollen en gigantisch worden, onder begeleiding van de meest fantastische (eigenaardige) muziek
- Je eigen muziek kunnen gebruiken, wat ook veranderingen in de game toebrengt (Audiosurf/Equalized)
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Denk er wel allemaal even aan dat doomsdayman een topic van 2 jaar oud heeft zitten bumpen.
Gepost door: Fant op 21-02-2010 22:52
Gepost door: Fant op 21-02-2010 22:52
>__< Zie het nu pas
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl