ik vroeg me af wat jullie van downloadable content voor games vinden?
want naast voordelen, zoals het fixen van bijvoorbeeld een bug, heeft het ook genoeg nadelen, zoals bijvoorbeelde 'armour' aanbieden voor extra geld terwijl ze dit net zo goed in de game zelf hadden kunnen stoppen.
Zoals met GH; natuurlijk is het mooi dat er nieuwe nummers aankomen, waar je zelf van kan kiezen of je het mooi vind of niet en dus wel of niet aanschaft. Maar meestal kunnen ze deze nummers ook direct in het spel stoppen. Ik heb hierbij een dubbel gevoel, want het zijn vaak wel coole nummers die te downloaden staan maar ik heb ook al flink wat duiten voor de game neergelegd.
Met guitar hero denk ik dat we er naar toe moeten dat je het spel - zonder nummers er op - plus gitaar in de winkel kan kopen
-óf voor dezelfde prijs als nu het geval is, en dat je dan bijvoorbeeld 60 nummers gratis mag downloaden en daarna een bepaald bedrag per nummer betaald.
-óf voor het spel -zonder nummers- bijna niks betaald, maar dat je daarna zowieso per nummer betaalt.
Nadeel is dan wel weer dat niet iedereen zijn console aan het internet heeft, of de opslagcapaciteit.
Maar om dit naast de normale versies te leggen lijkt mij een goed idee, immers je kan nu toch ook al drie versies kopen per console!
(ik hak misschien wat door over GH, maar de vraag is dus in het algemeen bedoeld;
wat vinden jullie van downloadable content?)
Last edited on: 08-10-2008 16:09
Xbox360 games: GTA IV LE, Bioshock LE, straks Fable2 LE en Fallout 3 LE :D
If games make you violent. Does Monopoly make you a millionaire?
http://backloggery.com/fawful
I have sold my soul to a minor demon.
Dat is inderdaad wel duur.
En dat metallica album dat je kan downloaden voor 12xx punten?
Hoeveel nummers zijn dat?
❍ᴥ❍
Conclusie, ik vind het vaak te duur. Dan koop ik liever een "volwaardige game". In plaats van een kleine uitbreiding.
Standing on a bridge, watch the water passing under me. It must've been much harder when there was no bridge just water.
Quote:
Hmm, ik heb het nooit zo omgerekend..
Dat is inderdaad wel duur.
En dat metallica album dat je kan downloaden voor 12xx punten?
Hoeveel nummers zijn dat?
Gepost door: Skull_kid op 08-10-2008 18:07
Dat is inderdaad wel duur.
En dat metallica album dat je kan downloaden voor 12xx punten?
Hoeveel nummers zijn dat?
Gepost door: Skull_kid op 08-10-2008 18:07
10 nummers, maar ze duren wel bijna allemaal 5 minuten of meer dus dat is een van de weinige DLC waarbij je een beetje waar voor je geld krijgt... Al vind ik nog steeds dat het eerder iets van 1000 MSP / 12 euro had moeten zijn...
Edit: En het is 1440 punten, niet 12xx
I have sold my soul to a minor demon.
❍ᴥ❍
Dat is nog een ander probleem van DLC, ze veranderen de prijzen slecht. Tomb Raider Anniversary is op disc goedkoper dan als DLC, en voor DLC moet je ook nog eens Tomb Raider Legend in je bezit hebben.
I have sold my soul to a minor demon.
If games make you violent. Does Monopoly make you a millionaire?
maar bij gta heb ik ook niet het gevoel dat de dlc er gewoon in hoort,
zo'n download vind ik anders dan een armour pack ofzo..
Maar nu voelt gta op zichzelf al als een volwaardige game, en dit als een volwaardige toevoeging (ook al weten we nog bijna niks(
Xbox360 games: GTA IV LE, Bioshock LE, straks Fable2 LE en Fallout 3 LE :D
WipeOut Pure & Burnout Paradise kennen heel veel gratis content, waar erg leuke stuff tussen zit. Een Halo of een Call of Duty 4 kennen slechts een paar uitbreidingen en daarvoor zul je allemaal moeten betalen. Tuurlijk begrijp ik best dat er ontwikkelingskosten aan verbonden zijn, maar dat is bij die andere games toch ook zo?
Rock Band/Guitar Hero wordt ook erg duur als je zoveel extra liedjes wil hebben. Aan de andere kant, je hoeft ze niet te downloaden en daarnaast bieden ze je de keuze uit tig nummers waarvoor ze allemaal licenties moeten afdragen.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
check ook ons forumpiej , http://www.funnyforum.nl
12-06-2007 — 12-06-2017
Dit is een signature
En dan nog die pipo van Epic die gaat suggereren dat er DLC moet gaan komen waarmee je het spel kan uitspelen: voor de eindbaas zal je geld moeten neerleggen.
En alleen omdat als mensen het spel huren dat ze daar geen geld voor krijgen...dit gaat echt de verkeerde kant op.
@Vinneh: Kan je dit onderbouwen/bewijzen met een (verwijzing naar de) bron?
❍ᴥ❍
Quote:
@Vinneh: Kan je dit onderbouwen/bewijzen met een (verwijzing naar de) bron?
Gepost door: Skull_kid op 12-11-2008 18:56
Voila
@Vinneh: Kan je dit onderbouwen/bewijzen met een (verwijzing naar de) bron?
Gepost door: Skull_kid op 12-11-2008 18:56
Echter, die 5 euro voor het 1st week t-shirt van LittleBigPlanet vond ik ook bizar. Daarnaast lijkt het erop dat je werkelijk voor ieder t-shirt dat niet van een contest afkomt, moet gaan betalen. :/
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Quote:
Ik vind het waanzin. Waarom extra betalen voor iets wat eigenlijk al in het spel had moeten zitten?
En dan nog die pipo van Epic die gaat suggereren dat er DLC moet gaan komen waarmee je het spel kan uitspelen: voor de eindbaas zal je geld moeten neerleggen.
En alleen omdat als mensen het spel huren dat ze daar geen geld voor krijgen...dit gaat echt de verkeerde kant op.
Gepost door: Vinneh op 12-11-2008 18:34
En dan nog die pipo van Epic die gaat suggereren dat er DLC moet gaan komen waarmee je het spel kan uitspelen: voor de eindbaas zal je geld moeten neerleggen.
En alleen omdat als mensen het spel huren dat ze daar geen geld voor krijgen...dit gaat echt de verkeerde kant op.
Gepost door: Vinneh op 12-11-2008 18:34
Zolang je het spel in de winkel koopt hoef je niet voor die eindbaas te betalen, dan zit er gewoon een code bij om het te downloaden. Maar het gaat erom dat developers niks verdienen aan tweedehands games en games die worden verhuurd. Als je het dan huurt of tweedehands koopt zit er geen code meer bij en zal je dus moeten betalen, zodat de developer er toch nog iets aan verdient. Dit willen ze doen omdat de tweedehands game markt en verhuur steeds groter wordt, waar de winkels echt heel veel aan verdienen omdat ze niks aan de developer betalen en de developers dus steeds minder gaan verdienen. Trouwens, die gast van Epic zegt niet dat hij dat wilt doen, hij hoort dit van andere developers en verwacht dat het een trend gaat worden.