Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Alternate.nl

[Begin] |1|2|3|4|5|6|7(8)  [Eind]
Dynaw
Door Dynaw (8082 reacties) op 15-03-2015 15:45
Deel hier je ervaringen met Alternate.nl!

Ik maak dit topic maar vast, gezien de huidige kortingscode die in omloop is kan het nog wel eens van pas komen.

Citaat van mij uit het laatste game-aankoop topic:
Quote:
Code is afkomstig van het nieuwe Tweakers abonnee systeem. Een van de 'rewards' is dus af en toe zo'n code ontvangen voor verschillende webshops. Maar goed, als zoiets uitlekt, wat heb je er dan nog aan..

En blijkbaar heeft de code ook nog iets met Toshiba te maken? Zelf niet opgemerkt in ieder geval.

Arabyus edit: Mijn fout! Dacht dat dit al een bestaand topic was *roll eyes*

Last edited on: 15-03-2015 16:07

Last edited on: 15-03-2015 16:12
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5420 reacties) op 15-03-2015 15:51
Orders worden hoogstwaarschijnlijk geannuleerd of er zit een factuur bij je pakket.
Ervaring is dat tweede. Daarom dit keer ook maar niks besteld. Aangezien je dan toch de volle mep moet betalen of de retourkosten van €6,95 voor eigen rekening moet nemen.
Frietjesssss❤
Door Stfn (77 reacties) op 15-03-2015 15:53
Oh. Dat laatste zit ik niet op te wachten.
Mastat
Door Mastat (1039 reacties) op 15-03-2015 15:56
Als ik de spullen binnen krijg dan kijk ik nooit naar de factuur, dit in de overtuiging dat ik al betaald heb.
🟦🟨
Dynaw
Door Dynaw (8082 reacties) op 15-03-2015 15:57
Quote:
Orders worden hoogstwaarschijnlijk geannuleerd of er zit een factuur bij je pakket.
Ervaring is dat tweede. Daarom dit keer ook maar niks besteld. Aangezien je dan toch de volle mep moet betalen of de retourkosten van €6,95 voor eigen rekening moet nemen.
Gepost door: Destroymichelle op 15-03-2015 15:51
Was dit ook bij Alternate.nl of een andere webshop die dat deed? Lijkt me namelijk niet dat ze nog een extra factuur erbij stoppen nadat je al online hebt betaalt.

Overigens zijn de retourskosten inderdaad onze rekening, mocht dat zover komen:
Quote:
In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. Alternate hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product op eigen kosten te retourneren.

Tarieven pakketzending (PostNL):
0 – 10 kg: € 6,75
10 – 30 kg: € 12,90
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5420 reacties) op 15-03-2015 15:59
Quote:
Nee, dat mag niet eens. Het is een fout van henzelf, ze mogen de bestelling annuleren en het geld terug storten. Een factuur erbij lijkt me sterk, dan betalen ze een hoop verzendkosten voor niks namelijk.
Gepost door: Mastat op 15-03-2015 15:56
Toch is dat in het verleden al eens voorgekomen
Fouten/misdrukken voorbehouden. En het is best logisch, misschien betalen toch mensen de volle mep en hebben ze er weer wat omzet bij. Dus hoop voor de mensen die besteld hebben, dat het gewoon geannuleerd wordt als het niet doorgaat.
Frietjesssss❤
Mastat
Door Mastat (1039 reacties) op 15-03-2015 16:03
Als ik de spullen binnen krijg dan kijk ik nooit naar de factuur, dit in de overtuiging dat ik al betaald heb.
🟦🟨
Jopvdsteen
Door Jopvdsteen (3220 reacties) op 15-03-2015 16:04
Quote:
[..]
Was dit ook bij Alternate.nl of een andere webshop die dat deed? Lijkt me namelijk niet dat ze nog een extra factuur erbij stoppen nadat je al online hebt betaalt.

Overigens zijn de retourskosten inderdaad onze rekening, mocht dat zover komen:
[..]
Gepost door: Dynaw op 15-03-2015 15:57

Maar als die retourkaarten ontstaan zijn door een eigen fout ga ik er vanuit dat ze die dan ook zelf mogen betalen!
- Run the world
Budgetfreak
Door Budgetfreak (1304 reacties) op 15-03-2015 16:07
Zomaar een factuur waarbij je volle mep moet betalen is natuurlijk niet de manier. Zal eerder geannuleerd worden en geld terug op je rekening.
Jopvdsteen
Door Jopvdsteen (3220 reacties) op 15-03-2015 16:09
Heb het risico toch maar genomen
Pokemon Y en Call of Duty (wiiu) besteld totaal 2,98

Zie het alleen niet in mijn order overzicht staan... Wel bestelbevestiging per mail gehad!
- Run the world
Arabyus
Door Arabyus (7501 reacties) op 15-03-2015 16:09
Rol: Forum Moderator
Quote:
Zomaar een factuur waarbij je volle mep moet betalen is natuurlijk niet de manier. Zal eerder geannuleerd worden en geld terug op je rekening.
Gepost door: Budgetfreak op 15-03-2015 16:07

Dat lijkt mij ook. Je hebt een deal gemaakt op basis van de prijs die je heb afgerekend. Lijkt me niet dat ze er achteraf nog een schep bovenop kunnen doen. Zal eerder geannuleerd worden en geld terug zoals je zegt.
Now playing: -
Yi-Long
Door Yi-Long (5962 reacties) op 15-03-2015 16:10
Als ik gewoon voor 30 euro 2 games heb besteld, en betaald, dan ga ik natuurlijk niet achteraf nog even 70 euro extra ofzo betalen via een factuur.

En als het een fout is van hen en vervolgens willen ze dat ik de retour-verzendkosten uit eigen zak ga betalen, waardoor ik dus feitelijk 7 euro betaal voor NIKS, tja, dat kunnen ze natuurlijk ook wel vergeten.

Als de bestelling niet klopt en ze annuleren hem, ok, kan gebeuren. Vervelend voor alle betrokkenen, maar pech. Ik mijn geld terug, en zij hoeven niets te versturen.

Maar als ze de boel wel opsturen maar even een extra rekening eraan verbinden waar ik natuurlijk niet mee heb ingestemd, dat kunnen ze vergeten. Ik heb een bestelling gedaan voor 30 euro, niet voor 110 euro. Klaar.

Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2843 reacties) op 15-03-2015 16:10
Er hoeft maar één lek in het systeem te zijn, en mensen gaan weer helemaal los hoor. :') Ik laat dit gewoon voorbij me gaan. Heb geen zin in heel die gedoe en aftersales. En mensen weten heus wel dat dit gewoon niet hoort. (80 euro korting bij besteding van minimaal 80 euro.) Mja.
-
Henri-Alexander
Door Henri-Alexander (12778 reacties) op 15-03-2015 16:11
Quote:
Orders worden hoogstwaarschijnlijk geannuleerd of er zit een factuur bij je pakket.
Ervaring is dat tweede. Daarom dit keer ook maar niks besteld. Aangezien je dan toch de volle mep moet betalen of de retourkosten van €6,95 voor eigen rekening moet nemen.
Gepost door: Destroymichelle op 15-03-2015 15:51
Je hebt al online betaald, het is voor de webwinkel dan niet toegestaan om nog een naheffing te vragen als ze wel opsturen. Jouw koopovereenkomst is namelijk voor het bedrag inclusief korting. Ze mogen de bestellingen wel annuleren omdat het een overduidelijke fout is (als je de code invoert zie je dat het een Toshiba korting betreft).

Als ze voor deze foutieve bestellingen opsturen (wat ik betwijfel gezien mijn persoonlijke ervaringen met de klantenservice) en je besluit zelf toch van de koop af te zien, dan zijn de verzendkosten retour wel voor eigen rekening. Sturen ze echter de foutieve bestellingen wel naar de klanten en ze verzoeken een grootscheepse terugroepactie dan zijn ze afhankelijk van de vrijgevigheid van de koper en dan moeten ze de verzendkosten retour wel betalen.
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
Uribium
Door Uribium (2975 reacties) op 15-03-2015 16:12
Arme Arybus, al die onnodige posts moeten verwijderen uit het prijsreactie topic :p
Nintendo 3DS FC: 2766-8758-9583 Xbox 360 GT: uribium PSN: Uribium 'Voeg maar toe :)'
Watever
Door Watever (491 reacties) op 15-03-2015 16:13
Had zelf een account aangemaakt om toch maar een beeldscherm te bestellen, maar Ideal gaf een foutmelding, afterpay deed het ook niet, en toen ik probeerde vooraf te betalen gaf het systeem aan dat de korting al gebruikt was, dus laat maar dan, mijn ervaring met deze winkel zijn toch al alles behalve positief. Waarschijnlijk zullen deze bestellingen toch geannuleerd worden, maar we zullen het zien
PSN: GingerbreadmanTF, 3DS friendcode: 4656-5767-4972 (Watever)
L1F3Stream
Door L1F3Stream (5843 reacties) op 15-03-2015 16:14
In het verleden driemaal (van de drie onwaarschijnlijke acties) een extra factuur gekregen. Éénmaal voor levering, tweemaal na levering helaas. Gelukkig waren de producten toen, zonder de korting, al het best geprijsd van Nederland en had ik de hardware direct nodig.

Zelf doe ik ook niet mee aan de actie, dit dus uit eigen ervaring. Mochten de producten voor die prijs geleverd worden, alvast veel plezier iedereen! Anders sterkte met de afwikkeling.
Jopvdsteen
Door Jopvdsteen (3220 reacties) op 15-03-2015 16:16
Quote:
In het verleden driemaal (van de drie onwaarschijnlijke acties) een extra factuur gekregen. Éénmaal voor levering, tweemaal na levering helaas. Gelukkig waren de producten toen, zonder de korting, al het best geprijsd van Nederland en had ik de hardware direct nodig.

Zelf doe ik ook niet mee aan de actie, dit dus uit eigen ervaring. Mochten de producten voor die prijs geleverd worden, alvast veel plezier iedereen! Anders sterkte met de afwikkeling.
Gepost door: L1F3Stream op 15-03-2015 16:14

Na levering? Hoe lang er na? Beetje vreemd als je alles al geopend en gespeeld hebt en je dan nog zou moeten retourneren of de volle mep betalen!
- Run the world
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5420 reacties) op 15-03-2015 16:16
Quote:
[..]
Je hebt al online betaald, het is voor de webwinkel dan niet toegestaan om nog een naheffing te vragen als ze wel opsturen. Jouw koopovereenkomst is namelijk voor het bedrag inclusief korting. Ze mogen de bestellingen wel annuleren omdat het een overduidelijke fout is (als je de code invoert zie je dat het een Toshiba korting betreft).

Als ze voor deze foutieve bestellingen opsturen (wat ik betwijfel gezien mijn persoonlijke ervaringen met de klantenservice) en je besluit zelf toch van de koop af te zien, dan zijn de verzendkosten retour wel voor eigen rekening. Sturen ze echter de foutieve bestellingen wel naar de klanten en ze verzoeken een grootscheepse terugroepactie dan zijn ze afhankelijk van de vrijgevigheid van de koper en dan moeten ze de verzendkosten retour wel betalen.
Gepost door: Henri-Alexander op 15-03-2015 16:11

Vertel hen dat maar, ze doen het toch Ze zijn helaas niet het meest professioneel.
Frietjesssss❤
VaultDescendant
Door VaultDescendant (2983 reacties) op 15-03-2015 16:17
Wel een slecht systeem als kortingscodes geaccepteerd worden als het bijbehorende product waar de korting geldig op is niet in je winkelmandje zit.

Zie bijvoorbeeld ook de ALTTOSHIBA50 en ALTTOSHIBA80 codes die in de banner van de site genoemd worden. Die zijn alleen geldig bij bepaalde Toshiba laptops, maar de code wordt ook zonder die producten geaccepteerd. Dan zetten ze er in rode lettertjes bij dat je ze alleen maar voor de juiste producten mag gebruiken, maar het bedrag wordt verder wel gewoon van het totaal gehaald. Waarom bouw je je systeem niet gewoon zo dat codes niet geaccepteerd worden als het bijbehorende product niet in je winkelmandje aanwezig is?
L1F3Stream
Door L1F3Stream (5843 reacties) op 15-03-2015 16:18
Quote:
[..]Na levering? Hoe lang er na? Beetje vreemd als je alles al geopend en gespeeld hebt en je dan nog zou moeten retourneren of de volle mep betalen!
Gepost door: Jopvdsteen op 15-03-2015 16:16
Bij mij @ beide keren de dag na de bestelling en verzending, in de nacht, voor de levering.
[Begin] |1|2|3|4|5|6|7(8)  [Eind]