GameSpecials.nl er vooral voor merchandising. Maar hier wil ik dus verandering ik brengen!
Update: Dit is inderdaad sinds vandaag mijn eigen shop. Heb het overgenomen van de vorige eigenaar en wilde eigelijk niet 'bekend' staan als eigenaar hier, aangezien je dan ander soort ervaringen mee krijgt dan dat je zo gezien wordt. Anyways, ik ben vooral op zoek naar feedback, tips en ideeen over hoe ik de gehele shop beter kan laten overkomen voor de gebruiker/klant.
Brand los!
Last edited on: 19-07-2015 16:41
Last edited on: 19-07-2015 16:49
Deze gameshop is al twee jaar (of iets meer) actief en zag er nog geen topic over. Zelf eens een knuffel van Mario besteld bij de vorige eigenaar. Goede ervaringen mee gehad en de prijzen zijn voor diverse merchandising erg goed te doen! Sommige retro games een beetje duur, maar ach... Volgens mij is Update: Dit is inderdaad sinds vandaag mijn eigen shop. Heb het overgenomen van de vorige eigenaar en wilde eigelijk niet 'bekend' staan als eigenaar hier, aangezien je dan ander soort ervaringen mee krijgt dan dat je zo gezien wordt. Anyways, ik ben vooral op zoek naar feedback, tips en ideeen over hoe ik de gehele shop beter kan laten overkomen voor de gebruiker/klant.
Brand los!
Last edited on: 19-07-2015 16:41
Last edited on: 19-07-2015 16:49
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Toen ik de website eerder vandaag bekeek vond ik het aanbod erg mager. Zeker als je claimt dat je vooral op merchandise richt en ik bij de sectie "figuren" kijk vond ik het een beetje teleurstellend. Ook de prijzen vond ik tegenvallen, een figuur van Mario of Donkey Kong die bij de speelgoedwinkel om de hoek vijftien euro kost, kost bij jou respectievelijk 22 en 24 euro, exclusief verzending. Of anders die vier-pack Toad's die ik laatst voor vijf euro bij de speelgoedwinkel heb gekocht in plaats van het viervoudige bij jou.
Verbeterpunten los van assortiment of prijs:
- Verzending: Verzendkosten worden vermeld bij het afrekenproces.
Dan haak ik meestal al af. Hoeveel verschillende soorten van verzending heb je namelijk? Als ik een product wil bestellen dan wil ik direct weten wat het mij in totaal kost. Maak een onderscheid in brievenpost en pakketpost en toon beiden tarieven duidelijk op de website.
- Algemene voorwaarden: Volgens mij is het een en ander in Artikel 5 tegenstrijdig met de wetgeving. Daarnaast vind ik de algemene voorwaarden erg simpel en kort in elkaar gezet. Ik heb bij mijn opleiding voorbeeldvoorwaarden moeten schrijven en die waren een stuk uitgebreider. Vergeet niet dat je algemene voorwaarden jouw pagina voor het distribueren van informatie is en daarnaast ook jouw voet achter de deur is als het fout gaat. Als ik nu een bestelling plaats en ergens gaat iets fout, dan heb jij geen poot om op te staan want waar vermeld je de voorwaarden van prijs? De garantieafhandeling? Kijk voor de grap eens naar de voorwaarden van concurrenten en vergelijk dat met die van jou, dan zie je wat ik bedoel. Het is natuurlijk niet de bedoeling om klakkeloos van een ander over te nemen maar volgens mij zie jij de daadwerkelijke bedoeling van algemene voorwaarden niet. Gewoon een tip.
- Beschikbaarheid: Op voorraad. Ja? Dus? Volgende dag in huis? Pas over een week? Op voorraad is geen levertijd, dat is een voorraadindicatie.
- Verzendmethode: Welke integrator gebruik je voor jouw bestellingen? PostNL, TNT, UPS, DHL, DPD of kom je het zelf langs brengen? Voor mij persoonlijk is dat een belangrijke factor. Ik heb als consument ervaringen met koeriers (en op zakelijk gebied ook maar dat terzijde), ik wil weten hoe veilig mijn product is. Dit is ook belangrijk om te weten in verband met het niet aan kunnen nemen van een pakket. Als jij de bestellingen met DPD verstuurt en ik ben drie keer niet thuis voor het aannemen van het pakket, moet ik dan 30 km reizen om het bij het depot van de koerier op te halen?
Dit zijn slechts enkele punten na een eerste indruk, niet alles wat niet goed is of in ieder geval verbeterd kan worden want dan zijn we wel een boekwerk verder. Jouw website maakte bij mij geen goede indruk. Voorraad en prijs kun je niet altijd iets aan doen maar informatievoorziening niet op orde is geen excuus voor. Doe een beetje moeite voor je zaak. Drie jaar op Marktplaats actief is niet het zelfde als ervaring in de detailhandel hebben.
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
Maar goed, ik vind de meeste artikelen nog vrij duur ja. Niet bepaald een concurrerende prijs.
Quote:
Toendertijd was het nog niet m'n eigen bedrijfje! En ja, misschien had ik dit gewoon moeten vermelden, maar zit net in de transitie en overdracht van de shop. Heb net tevens de openingspost aangepast, lijkt me wel zo 'eerlijk' dan, nu toch de meeste mods het weten. Haha.Jij hebt een knuffel bij je eigen bedrijf besteld? Nogal wiedes dat je dan "Goede ervaringen" met de shop hebt
Gepost door: Flapperbol op 19-07-2015 15:26
Gepost door: Flapperbol op 19-07-2015 15:26
Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Quote:
[..]
Toendertijd was het nog niet m'n eigen bedrijfje! En ja, misschien had ik dit gewoon moeten vermelden, maar zit net in de transitie en overdracht van de shop. Heb net tevens de openingspost aangepast, lijkt me wel zo 'eerlijk' dan, nu toch de meeste mods het weten. Haha.
Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Gepost door: BerserkRico op 19-07-2015 16:39
Toendertijd was het nog niet m'n eigen bedrijfje! En ja, misschien had ik dit gewoon moeten vermelden, maar zit net in de transitie en overdracht van de shop. Heb net tevens de openingspost aangepast, lijkt me wel zo 'eerlijk' dan, nu toch de meeste mods het weten. Haha.
Bedankt in ieder geval voor de reacties!
Gepost door: BerserkRico op 19-07-2015 16:39
Vind het beetje toevallig dat ineens "transitie" status van toepassing is. Benieuwd wat kvk details zal laten zien, echter niet boeiend. Snap niet zozeer je eerste insteek van dit topic, dan gewoon zeggen " hey mensen dit is mijn shop wat vinden jullie ervan". Jammer is dat transparant zijn is niks mis mee. Iig succes met je shop.
Betreft de Algemene Voorwaarden klopt dat helemaal i.v.m. Artikel 5. Een klant kan binnen 14 dagen na aankoop zonder reden van opgaaf het artikel retourneren. Ongeacht of het in de Algemene Voorwaarden staat van de betreffende shop dat het binnen 7 dagen gemeld moet worden via een formulier.
Daarnaast mogen tevens geopende artikelen nog steeds geretourneerd worden. Ik heb een tijdje bij Bol.com gezeten en ook al doen alle shops er moeilijk over, zelfs games die uit het folie gehaald zijn, games die al gespeeld zijn etc. dienen gewoon geaccepteerd te worden bij een retournering.
Het lijkt er met name op dat je jezelf probeert in te dekken met de Algemene Voorwaarden. Maar de Algemene Voorwaarden dienen voor zowel de klant als jijzelf een bron van informatie te zijn waar je op terug kan vallen. Deze hoort dus alles behalve tegenstrijdig te zijn met de wetgeving
PS4/Xbox One: Lars2TheV
Okamiden van 39,99 naar 49,99
Tony Hawk RIDE inclusief draadloos Skateboard van 24,99 naar 37,99
Quote:
Sinds deze thread gepost is schieten plots verscheidene games omhoog in prijs. Waarom is dat dan weer?
Okamiden van 39,99 naar 49,99
Tony Hawk RIDE inclusief draadloos Skateboard van 24,99 naar 37,99
Gepost door: Dynaw op 19-07-2015 17:39
Okamiden van 39,99 naar 49,99
Tony Hawk RIDE inclusief draadloos Skateboard van 24,99 naar 37,99
Gepost door: Dynaw op 19-07-2015 17:39
De prijzen die ervoor vermeld stonden waren lager dan wat de leverancier ervoor vroeg. Vandaar dat deze aangepast zijn. De prijzen zoals ze nu staan zullen voorlopig zo blijven, tot dat er een prijsverlaging bij de leverancier is.
Quote:
Sinds deze thread gepost is schieten plots verscheidene games omhoog in prijs. Waarom is dat dan weer?
Okamiden van 39,99 naar 49,99
Tony Hawk RIDE inclusief draadloos Skateboard van 24,99 naar 37,99
Gepost door: Dynaw op 19-07-2015 17:39
Okamiden van 39,99 naar 49,99
Tony Hawk RIDE inclusief draadloos Skateboard van 24,99 naar 37,99
Gepost door: Dynaw op 19-07-2015 17:39
Ja bizar. Weet niet wat de bedoeling is. Echter de introductie was al niet transparant nu deze verhogingen obv eerst interesse wekken met prijsvermeldingen in sub posts en daarna snelle verhogingen doorvoeren op de webshop. Denk dat BG hiervoor niet het juiste middel zou moeten zijn voor dit soort tactieken door een webshop, echter dat is mijn mening.