Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Reviews van bezorgservice?

[Begin] |1(1) [Eind]
Itsjustme
Door Itsjustme (1968 reacties) op 13-09-2012 14:24
Even een reactie op een aantal reviews. Ik lees meerdere reviews waar de webshop een lager cijfer krijgt omdat de postbode z'n werk niet goed doet.

Zoals dit bericht van laura:
Ik heb met 10 euro kortings actie de Star Wars box besteld. Deze had een levertijd van een paar dagen. Vandaag werd deze bezorgd. Ik was helaas niet thuis dus de bezorger heeft het pakketje boven op de vuilnisbak in de voortuin neergelegd. Dit vind ik echt niet kunnen. Gelukkig lag hij er nog. Ik ben nu wel helemaal klaar met ze.
-----------------------------

Dat is absoluut niet de schuld van wehkamp, maar de postbezorger. En zo heb ik wel meer dingen gelezen waarbij de postbode iets fout dat als iemand niet thuis is, en vervolgens krijgt de webshop de schuld....
Het lijkt me handig om hier over na te denken voor je een negatieve review gaat schrijven over een webshop.

Last edited on: 13-09-2012 14:29
Ja
LuPo
Door LuPo (336 reacties) op 13-09-2012 14:26
Moet er dan een aparte webwinkel PostNL/DHL/Selektvracht komen? Want als je verzending niet meer mag beoordelen dan lijkt me dat vreemd. Als een pakketje helemaal lelijk aankomt plaats je toch ook een lager cijfer met de mededeling dat het lelijk is aangekomen. Dan mag je dat dus ook niet meer plaatsen.

Lijkt me veel te moeilijk worden.
Leonn
Door Leonn (1041 reacties) op 13-09-2012 14:28
Direct gezien is de PostNL/DHL/etc. uiteraard verantwoordelijk, maar indirect is dit ook een fout waar je Wehkamp (in dit geval) op af mag rekenen. Zij kiezen er immers voor om te verzenden met PostNL, dus dan moeten ze de gevolgen ook aanvaarden. Jij betaalt verzendkosten en hebt er dus recht op dat het pakketje bij jou in goede staat arriveert.
Skull_kid
Door Skull_kid (39416 reacties) op 13-09-2012 14:31
Rol: Forum Moderator
Ik heb even de titel aangepast en gooi dit in de groep. Ergens heb je gelijk dat een winkel er niets aan kan doen als het pakketje op de prullenbak ligt, maar het is lastig te scheiden vrees ik.
❍ᴥ❍
Rene damen
Door Rene damen (227 reacties) op 13-09-2012 14:35
wehkamp heeft geloof ik eigen particulierpakketjes bezorger die moet het afgeven
Itsjustme
Door Itsjustme (1968 reacties) op 13-09-2012 14:41
Quote:
Direct gezien is de PostNL/DHL/etc. uiteraard verantwoordelijk, maar indirect is dit ook een fout waar je Wehkamp (in dit geval) op af mag rekenen. Zij kiezen er immers voor om te verzenden met PostNL, dus dan moeten ze de gevolgen ook aanvaarden. Jij betaalt verzendkosten en hebt er dus recht op dat het pakketje bij jou in goede staat arriveert.
Gepost door: Leonn op 13-09-2012 14:28

Natuurlijk heb je wel gelijk met dat laatste, maar dat wehkamp verantwoordelijk is omdat die met postNL verzend vind ik toch niet helemaal kloppen. Dan is het dus eigenlijk jouw schuld dat het niet (goed) aankomt omdat jij bij een bepaalde webshop besteld.


Quote:
Moet er dan een aparte webwinkel PostNL/DHL/Selektvracht komen? Want als je verzending niet meer mag beoordelen dan lijkt me dat vreemd. Als een pakketje helemaal lelijk aankomt plaats je toch ook een lager cijfer met de mededeling dat het lelijk is aangekomen. Dan mag je dat dus ook niet meer plaatsen.

Lijkt me veel te moeilijk worden.
Gepost door: LuPo op 13-09-2012 14:26
Als het lelijk is aangekomen dan is het gewoon niet goed verpakt. Maar als postbodes op een verkeerde manier bezorgen kan een webshop daar nou eenmaal niets aan doen.
Ja
Ikdeikker
Door Ikdeikker (38 reacties) op 13-09-2012 14:47
Dat geval heb ik inderdaad ook gelezen, en dat is zeker geen fout van Wehkamp.
Edit: het is in dit geval wel de verantwoordelijkheid van Wehkamp. Producten zoals de Star Wars box zijn relatief dure artikelen, dan mag je minstens verwachten dat je moet tekenen voor ontvangst. Bij Wehkamp kun je trouwens aangeven dat het niet bij de buren mag worden afgegeven. Of dat effect heeft wet ik niet maar goed...

Back ontopic: ik weet niet zo snel een oplossing, maar om postbedrijven nu te waarderen, dat schiet niet echt op. Bij de meeste webwinkels kun je toch niet kiezen. Daarnaast scheelt het vaak ook per bezorger. Bij ons legt de pakketbezorger ook soms een pakketje waarvoor niet getekend hoeft te worden in de achtertuin, geen probleem wat mij betreft.

Ik denk dat je als bezoeker ook iets langer na moet denken en een cijfer niet alles zegt. Even de review lezen en je snapt dat een bepaald geval niet altijd de schuld van de webwinkel is.

Wat te denken van 'vandaag voor ... uur besteld, morgen in huis'. In feite kan dit niet gegarandeerd worden (zelfs niet pakketservice, pakketjes kunnen kwijt raken of vertraging oplopen). Als het de schuld is van de bezorgdienst, mag je een webwinkel hier dan wel op afrekenen?
ktugach
Door ktugach (21663 reacties) op 13-09-2012 21:28
Rol: Administrator
Ik vind dat het onderdeel uitmaakt van de levering van de game en dus de bestelervaring. De verzender kan namelijk kiezen hoe het verstuurd wordt (gewone post, pakketpost, aangetekend met of zonder handtekening retour) en met welke partij (PostNL, selektvracht, GLS, UPS). Als bij een partij veel klachten zijn, staat de winkel vrij een andere partij te kiezen om te kijken of het daar beter mee gaat.
Gamebids
Door Gamebids (73 reacties) op 13-09-2012 21:30
Quote:
Ik vind dat het onderdeel uitmaakt van de levering van de game en dus de bestelervaring. De verzender kan namelijk kiezen hoe het verstuurd wordt (gewone post, pakketpost, aangetekend met of zonder handtekening retour) en met welke partij (PostNL, selektvracht, GLS, UPS). Als bij een partij veel klachten zijn, staat de winkel vrij een andere partij te kiezen om te kijken of het daar beter mee gaat.
Gepost door: ktugach op 13-09-2012 21:28

Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
http://www.Gamebids.nl http://www.Facebook.com/GameBidsNL
Arabyus
Door Arabyus (7501 reacties) op 13-09-2012 21:35
Rol: Forum Moderator
Eigenlijk vond ik die survey ook niet helemaal pluis. Maar ik dacht even dat de Wehkamp wel eigen bezorgers had.
Now playing: -
ktugach
Door ktugach (21663 reacties) op 13-09-2012 21:45
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30

Dat weet ik, dus moet de winkel klagen bij de vervoerder en een betere service afdwingen en anders overstappen. En blijven klagen, anders gebeurt er nooit wat.

Nu zal de gemiddelde vervoerder niet wakker liggen van een kleine webshop, maar wel als een bol.com zoiets zal ondernemen.
Itsjustme
Door Itsjustme (1968 reacties) op 13-09-2012 21:46
Quote:
Eigenlijk vond ik die survey ook niet helemaal pluis. Maar ik dacht even dat de Wehkamp wel eigen bezorgers had.
Gepost door: Arabyus op 13-09-2012 21:35

Dat weet ik niet of wehkamp eigen bezorgers heeft, maar ik heb ook een keer een bericht gelezen over mycom.
Ze waren niet thuis en DHL had het toetsenbord weer meegenomen, en daarna niet meer bezorgt.
Het gaat ook niet perse over wehkamp maar webshops algemeen, omdat ik niet vind dat die benadeeld moeten worden op een slechte bezoring van bijv. postNL
Ja
EPMD
Door EPMD (7532 reacties) op 13-09-2012 21:59
Selectvracht levert de artikelen van Wehkamp.

Als je een bankstel besteld ofzo komt Wehkamp soms wel zelf met een Wehkamp bus (weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren terug nog wel in ieder geval).
SR8
Door SR8 (4318 reacties) op 14-09-2012 10:49
Quote:
[..]

Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30

Dat de winkel daar niks aan kan doen, daar heeft plat gezegd, de consument natuurlijk niks mee te maken.
Rene damen
Door Rene damen (227 reacties) op 14-09-2012 16:09
winkel is altijd afhankelijk van de bezorger klant word altijd schadeloos gesteld door de winkel terminste zo staat dat in onze voorwaarde

weet wat retour (beschadige goederen) gaat bij wehkamp gaat op pallets en word door opkopers gekocht
Leonn
Door Leonn (1041 reacties) op 15-09-2012 11:49
Quote:
Natuurlijk heb je wel gelijk met dat laatste, maar dat wehkamp verantwoordelijk is omdat die met postNL verzend vind ik toch niet helemaal kloppen. Dan is het dus eigenlijk jouw schuld dat het niet (goed) aankomt omdat jij bij een bepaalde webshop besteld.

Dat slaat natuurlijk nergens op; als jij verzendkosten betaalt, dan mag je verwachten dat het pakketje goed aankomt. Als dit vervolgens niet het geval blijkt te zijn, dan zijn de webwinkel en de bezorger daarvoor verantwoordelijk. Het is dan niet je eigen schuld omdat jij bij die webshop hebt besteld.
Baz
Door Baz (2721 reacties) op 15-09-2012 12:40
Quote:
[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op; als jij verzendkosten betaalt, dan mag je verwachten dat het pakketje goed aankomt. Als dit vervolgens niet het geval blijkt te zijn, dan zijn de webwinkel en de bezorger daarvoor verantwoordelijk. Het is dan niet je eigen schuld omdat jij bij die webshop hebt besteld.
Gepost door: Leonn op 15-09-2012 11:49

Nee hoor. Je kan verwachten dat het pakketje aankomt, niet goed. Je bepaalt namelijk alleen voor de vervoering. Als je graag wilt dat het krasloos, op tijd en zonder zorgen binnen komt kun je altijd kiezen om het verzekerd te laten versturen. Mocht er dan een krasje op zitten, mag je klagen en krijg je een nieuw product.
Martians
Door Martians (723 reacties) op 15-09-2012 14:11
Bij consumentenkoop bij een professionele verkoper (zoals een webwinkel), hoef je helemaal niet voor verzekerde verzending te kiezen om iets krasloos te ontvangen. Zelfs als je niets aan verzendkosten betaalt, zoals bij gratis levering, mag je gewoon verwachten dat het pakketje goed aankomt.
De verkoper is verantwoordelijk voor correcte levering, ongeacht wat hij in zijn verkoopvoorwaarden durft te plaatsen (verzending voor risico van koper bijvoorbeeld). Het is dus voor de verkoper raadzaam zijn producten goed te verpakken, een goede vervoerder te kiezen en zich te verzekeren voor correcte levering!

Overigens is het niet aan te raden om als consument om een specifieke vervoerder te vragen (dat is iets anders dan uit de geboden mogelijkheden kiezen), want dan gaat het risico wel op jou over!


Maar zoals altijd bij Nederlandse consumentenkoop- en garantiezaken: succes met het halen van je recht. Oftewel, betaal die paar extra euro maar voor verzekerde verzending bij kostbare aankopen om gezeur te voorkomen...
[Begin] |1(1) [Eind]