Zoals dit bericht van laura:
Ik heb met 10 euro kortings actie de Star Wars box besteld. Deze had een levertijd van een paar dagen. Vandaag werd deze bezorgd. Ik was helaas niet thuis dus de bezorger heeft het pakketje boven op de vuilnisbak in de voortuin neergelegd. Dit vind ik echt niet kunnen. Gelukkig lag hij er nog. Ik ben nu wel helemaal klaar met ze.
-----------------------------
Dat is absoluut niet de schuld van wehkamp, maar de postbezorger. En zo heb ik wel meer dingen gelezen waarbij de postbode iets fout dat als iemand niet thuis is, en vervolgens krijgt de webshop de schuld....
Het lijkt me handig om hier over na te denken voor je een negatieve review gaat schrijven over een webshop.
Last edited on: 13-09-2012 14:29
Ja
Lijkt me veel te moeilijk worden.
❍ᴥ❍
Quote:
Direct gezien is de PostNL/DHL/etc. uiteraard verantwoordelijk, maar indirect is dit ook een fout waar je Wehkamp (in dit geval) op af mag rekenen. Zij kiezen er immers voor om te verzenden met PostNL, dus dan moeten ze de gevolgen ook aanvaarden. Jij betaalt verzendkosten en hebt er dus recht op dat het pakketje bij jou in goede staat arriveert.
Gepost door: Leonn op 13-09-2012 14:28
Gepost door: Leonn op 13-09-2012 14:28
Natuurlijk heb je wel gelijk met dat laatste, maar dat wehkamp verantwoordelijk is omdat die met postNL verzend vind ik toch niet helemaal kloppen. Dan is het dus eigenlijk jouw schuld dat het niet (goed) aankomt omdat jij bij een bepaalde webshop besteld.
Quote:
Als het lelijk is aangekomen dan is het gewoon niet goed verpakt. Maar als postbodes op een verkeerde manier bezorgen kan een webshop daar nou eenmaal niets aan doen.
Moet er dan een aparte webwinkel PostNL/DHL/Selektvracht komen? Want als je verzending niet meer mag beoordelen dan lijkt me dat vreemd. Als een pakketje helemaal lelijk aankomt plaats je toch ook een lager cijfer met de mededeling dat het lelijk is aangekomen. Dan mag je dat dus ook niet meer plaatsen.
Lijkt me veel te moeilijk worden.
Gepost door: LuPo op 13-09-2012 14:26
Lijkt me veel te moeilijk worden.
Gepost door: LuPo op 13-09-2012 14:26
Ja
Edit: het is in dit geval wel de verantwoordelijkheid van Wehkamp. Producten zoals de Star Wars box zijn relatief dure artikelen, dan mag je minstens verwachten dat je moet tekenen voor ontvangst. Bij Wehkamp kun je trouwens aangeven dat het niet bij de buren mag worden afgegeven. Of dat effect heeft wet ik niet maar goed...
Back ontopic: ik weet niet zo snel een oplossing, maar om postbedrijven nu te waarderen, dat schiet niet echt op. Bij de meeste webwinkels kun je toch niet kiezen. Daarnaast scheelt het vaak ook per bezorger. Bij ons legt de pakketbezorger ook soms een pakketje waarvoor niet getekend hoeft te worden in de achtertuin, geen probleem wat mij betreft.
Ik denk dat je als bezoeker ook iets langer na moet denken en een cijfer niet alles zegt. Even de review lezen en je snapt dat een bepaald geval niet altijd de schuld van de webwinkel is.
Wat te denken van 'vandaag voor ... uur besteld, morgen in huis'. In feite kan dit niet gegarandeerd worden (zelfs niet pakketservice, pakketjes kunnen kwijt raken of vertraging oplopen). Als het de schuld is van de bezorgdienst, mag je een webwinkel hier dan wel op afrekenen?
Quote:
Ik vind dat het onderdeel uitmaakt van de levering van de game en dus de bestelervaring. De verzender kan namelijk kiezen hoe het verstuurd wordt (gewone post, pakketpost, aangetekend met of zonder handtekening retour) en met welke partij (PostNL, selektvracht, GLS, UPS). Als bij een partij veel klachten zijn, staat de winkel vrij een andere partij te kiezen om te kijken of het daar beter mee gaat.
Gepost door: ktugach op 13-09-2012 21:28
Gepost door: ktugach op 13-09-2012 21:28
Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
http://www.Gamebids.nl http://www.Facebook.com/GameBidsNL
Now playing: -
Quote:
[..]
Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30
Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30
Dat weet ik, dus moet de winkel klagen bij de vervoerder en een betere service afdwingen en anders overstappen. En blijven klagen, anders gebeurt er nooit wat.
Nu zal de gemiddelde vervoerder niet wakker liggen van een kleine webshop, maar wel als een bol.com zoiets zal ondernemen.
Quote:
Eigenlijk vond ik die survey ook niet helemaal pluis. Maar ik dacht even dat de Wehkamp wel eigen bezorgers had.
Gepost door: Arabyus op 13-09-2012 21:35
Gepost door: Arabyus op 13-09-2012 21:35
Dat weet ik niet of wehkamp eigen bezorgers heeft, maar ik heb ook een keer een bericht gelezen over mycom.
Ze waren niet thuis en DHL had het toetsenbord weer meegenomen, en daarna niet meer bezorgt.
Het gaat ook niet perse over wehkamp maar webshops algemeen, omdat ik niet vind dat die benadeeld moeten worden op een slechte bezoring van bijv. postNL
Ja
Als je een bankstel besteld ofzo komt Wehkamp soms wel zelf met een Wehkamp bus (weet niet of het nu nog zo is, maar een aantal jaren terug nog wel in ieder geval).
Quote:
[..]
Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30
Het punt is dat alle vervoerders weleens te laat leveren of met schade etcetera. De winkel is verantwoordelijk inderdaad, maar de vervoerder voor een schadeloze bezorging. Hier kan een winkel namelijk helemaal niks aan doen.
Gepost door: Gamebids op 13-09-2012 21:30
Dat de winkel daar niks aan kan doen, daar heeft plat gezegd, de consument natuurlijk niks mee te maken.
weet wat retour (beschadige goederen) gaat bij wehkamp gaat op pallets en word door opkopers gekocht
Quote:
Natuurlijk heb je wel gelijk met dat laatste, maar dat wehkamp verantwoordelijk is omdat die met postNL verzend vind ik toch niet helemaal kloppen. Dan is het dus eigenlijk jouw schuld dat het niet (goed) aankomt omdat jij bij een bepaalde webshop besteld.
Dat slaat natuurlijk nergens op; als jij verzendkosten betaalt, dan mag je verwachten dat het pakketje goed aankomt. Als dit vervolgens niet het geval blijkt te zijn, dan zijn de webwinkel en de bezorger daarvoor verantwoordelijk. Het is dan niet je eigen schuld omdat jij bij die webshop hebt besteld.
Quote:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op; als jij verzendkosten betaalt, dan mag je verwachten dat het pakketje goed aankomt. Als dit vervolgens niet het geval blijkt te zijn, dan zijn de webwinkel en de bezorger daarvoor verantwoordelijk. Het is dan niet je eigen schuld omdat jij bij die webshop hebt besteld.
Gepost door: Leonn op 15-09-2012 11:49
Dat slaat natuurlijk nergens op; als jij verzendkosten betaalt, dan mag je verwachten dat het pakketje goed aankomt. Als dit vervolgens niet het geval blijkt te zijn, dan zijn de webwinkel en de bezorger daarvoor verantwoordelijk. Het is dan niet je eigen schuld omdat jij bij die webshop hebt besteld.
Gepost door: Leonn op 15-09-2012 11:49
Nee hoor. Je kan verwachten dat het pakketje aankomt, niet goed. Je bepaalt namelijk alleen voor de vervoering. Als je graag wilt dat het krasloos, op tijd en zonder zorgen binnen komt kun je altijd kiezen om het verzekerd te laten versturen. Mocht er dan een krasje op zitten, mag je klagen en krijg je een nieuw product.
De verkoper is verantwoordelijk voor correcte levering, ongeacht wat hij in zijn verkoopvoorwaarden durft te plaatsen (verzending voor risico van koper bijvoorbeeld). Het is dus voor de verkoper raadzaam zijn producten goed te verpakken, een goede vervoerder te kiezen en zich te verzekeren voor correcte levering!
Overigens is het niet aan te raden om als consument om een specifieke vervoerder te vragen (dat is iets anders dan uit de geboden mogelijkheden kiezen), want dan gaat het risico wel op jou over!
Maar zoals altijd bij Nederlandse consumentenkoop- en garantiezaken: succes met het halen van je recht. Oftewel, betaal die paar extra euro maar voor verzekerde verzending bij kostbare aankopen om gezeur te voorkomen...