Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Hoe de game-industrie een multi-miljardenbusiness werd

[Begin] |1(1) [Eind]
Wojak
Door Wojak (2824 reacties) op 30-09-2018 13:17
Hoe de game-industrie een multi-miljardenbusiness werd
01011001 01001111 01001100 01001111
Gunghir
Door Gunghir (6151 reacties) op 30-09-2018 13:23
Wat een bagger stuk zeg.

Ik heb zin in watermeloen soep
Obleon
Door Obleon (3805 reacties) op 30-09-2018 13:25
Jeetje lekker neutraal alsof het maar heel normaal is al die kiddies er 1000den euros aan uitgeven het is idd net knikkeren. Ik kan me herinneren dat ik daar ook zo veel aan uit gaf
Gunghir
Door Gunghir (6151 reacties) op 30-09-2018 13:41
knikkers kon je ruilen
Ik heb zin in watermeloen soep
TheMayMaysJack
Door TheMayMaysJack (284 reacties) op 30-09-2018 13:47
Een gebrek aan enige vorm van regulatie heeft in het verleden tot problematische praktijken gezorgd. Je zou talloze artikelen kunnen schrijven over de eindeloze lijst van problemen in de gaming industry.

Dit is echter inderdaad een non-informatieve bagger stuk.
Door Vizual (49 reacties) op 30-09-2018 14:05
De gamesindustrie was al een miljardenbusiness voor de introductie van microtransactions en lootboxes. Alleen het verdienmodel is enigszins veranderd, net als in elke andere industrie dat gebeurt. De conclusie dat de gamesindustrie dus een miljardenbusiness is geworden door de komst van lootboxes en microtransacties is onjuist. Dit wil overigens niet zeggen dat een goed uitgedacht verdienmodel niet kan helpen met het genereren van meer omzet, echter als het verdienmodel het enige is wat er toe doet bij een product zal dat product spoedig ten onder gaan. Uiteindelijk is content koning, als je geen goede content hebt zal je ook geen miljarden meer gaan verdienen, ongeacht het verdienmodel dat je eraan hangt.

Je moet de content zien als de koe, en het verdienmodel de methode van melken. Als de koe ziek en vermagerd is maakt het niet uit welke manier je van melken je toepast, er komt waarschijnlijk alleen maar smerig pus uit gemengd met waterig melk. Heb je een hele gezonde, vette koe maakt het bijna niet uit wat voor methode je toepast, goede melk komt er toch wel uit.
Door Vizual (49 reacties) op 30-09-2018 14:13
Quote:
Een gebrek aan enige vorm van regulatie heeft in het verleden tot problematische praktijken gezorgd. Je zou talloze artikelen kunnen schrijven over de eindeloze lijst van problemen in de gaming industry.

Dit is echter inderdaad een non-informatieve bagger stuk.
Gepost door: TheMayMaysJack op 30-09-2018 13:47

Reguleren is niet altijd het antwoord. Ik vraag me af wat het percentage kinderen is dat er honderden euros per maand doorheen jast. En in wat voor gezinsomgeving die kinderen leven die dat wel doen.

Toen ik 14 was wist ik dondersgoed dat honderden euro's besteden aan games, muziek, films etc. totaal niet door de beugel kan. En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er weldenkende 14-jarigen zijn die dat wel vinden.

Daarmee kom ik ook tot mijn punt. Er zullen altijd 14-jarigen zijn die domme dingen zullen doen, daar kun je niets tegen reguleren. Als zij geen domme dingen in games doen, zullen ze wel een andere manier vinden om hun domheid tentoon te spreiden. Daarom zijn de statistieken ook zo van belang, wat is het percentage van jonge gamers dat onverantwoord gedrag vertoont? En hoe kunnen we daar mee omgaan?
ElCheapo
Door ElCheapo (27885 reacties) op 30-09-2018 14:26
Dat idee van loot boxen e.d. is niet goed vind ik, maar bij dit verhaal vraag ik me af of er geen ECHTE cijfers zijn te achterhalen. Als je een 14 jarige vraagt wat hij aan een game heeft uitgegeven heb je geen idee of je het echte antwoord krijgt of dat hij/zij wil opscheppen/stoer doen hoeveel geld die wel kan besteden aan zoiets.

Zelf heb ik nooit geld over gehad voor skins etc. of kleding e.d. voor je avatar; zolang het geen effect heeft op de game is het alleen geld klopperij vind ik. Als je toevallig battlepacks krijgt zoals bij Battlefield premium het geval was dan pak je ze wel aan maar vraagt je ook af of degenen die er een heleboel kopen (met echt geld) in het voordeel zijn in de game. Bij de Star Wars game is er flink wat aandacht geweest voor het 'pay to win' idee in games wat verwerpelijk is.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (10525 reacties) op 30-09-2018 14:38
Het is echt weer een stuk van de NOS.

GTAV had al het geinvesteerde geld er in ÉÉN dag al uit. En ze onsersteunen de game nog steeds met gratis updates. Dus hun aanhalen vind ik geen goed voorbeeld.

FIFA daarintegen is HET voorbeeld van hoe het niet moet. De game zelf is al een update van het vorige deel en die lootboxes is wel heel makkelijk cashen.

Maar de industrie had al ver voor de lootboxen een grotere omzet dan de filmindustrie.
[Begin] |1(1) [Eind]