Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

DSI+Dode pixels

[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]
Cherishe
Door Cherishe (2982 reacties) op 09-04-2009 22:15
Arghhhhh ben ik nu zo een kritsch mens of heb ik gewoon pech???

Gloednieuwe DSi en 2 dode pixels in het touchscreen gevonden.
1 witte aan de zijkant die bij het spelen niet echt opvalt maar
die mij wel erg opvalt en er niet hoort en 1 kleine witte in het midden
die je alleen in het donker ziet
Ik twijfel nu heel erg....ruilen of houden?

Graag feedback....zijn jullie net zo kritisch en hebben jullie een DSI?
Zaten of zitten er dode pixels in jullie scherm?


Last edited on: 09-04-2009 22:18
Switch FC 758389484967
linkinparknl
Door linkinparknl (1245 reacties) op 09-04-2009 22:17
Gewoon proberen te ruilen zal ik zeggen. En vragen of de nieuwe direct in de winkel getest mag worden op dode pixels. Kan nooit kwaad.
James May: "Oh Cock"
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 09-04-2009 22:20
Rol: Toevoeg Moderator
Ruilen, voor 180e mag je wel een product verwachten welke 100% goed is.

Bij aansschaf van m'n PSP had ik ook dode pixels, ben gelijk terug naar de winkel gegaan.
Na 8 PSP's in m'n handen hebben gehad eindelijk één zónder dode pixels :-p
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Door Marloes (55 reacties) op 09-04-2009 22:22
Ik zou hem ook gewoon ruilen. Als je 160 euro betaalt moet het toch perfect zijn..
Nienna
Door Nienna (318 reacties) op 09-04-2009 22:31
ik sluit me aan bij de rest, ruilen die hap! Ook al zijn het er 'maar' twee, je plezier wordt toch voor een deel verpest als je aandacht de hele tijd naar de dode pixel gaat en niet naar wat je met je DSi aan het doen bent. En zo kort na de aankoop hoort dat gewoon mogelijk te zijn lijkt me.

Heb zelf trouwens geen DSi, of ervaring met dode pixels.
BlackI3lueDutch
Door BlackI3lueDutch (1072 reacties) op 09-04-2009 23:00
Gewoon opsturen naar Nintendo. Als je geluk hebt krijg je binnen 2 weken een nieuwe thuisgestuurd.. Anders zelfde verhaal met de NDS Lite toen.. 4 weken wachten...
Skull_kid
Door Skull_kid (39416 reacties) op 09-04-2009 23:18
Rol: Forum Moderator
Zie PM
❍ᴥ❍
CageFighter
Door CageFighter (1533 reacties) op 09-04-2009 23:27
Ik ben met mijn DS Lite tot 2 keer to terug gegaan naar Bart Smit en ik kreeg zonder probelemen beide keren direct een nieuw exemplaar mee. Hangt dus een beetje van de winkel af en wat hun policy is over omruilen bij dode pixels...

Bij deze nog een grote PLUIM voor Bart Smit!
Unknown Ninja
Door Unknown Ninja (867 reacties) op 09-04-2009 23:30
Mijn advies is gewoon omruilen in de winkel. Ik heb het met mijn PSP en DS gehad en ik kreeg meteen een nieuwe terug.

Opsturen naar Nintendo kan fout gaan. Je kunt dan namelijk een gerepareerde DS terug krijgen. De DSi is wel net pas uit dus je zal denk ik een nieuwe krijgen. Via de winkel lijkt me makkelijker.

Edit: De DS was trouwens bij Intertoys en de PSP bij de Mediamarkt.
The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "No."
Cherishe
Door Cherishe (2982 reacties) op 09-04-2009 23:36
Bedankt voor de reacties allemaal....
Wij hebben hem bij de Consoleshop besteld dus over de service maak ik me totaal niet druk
die is daar altijd super.Denk wel dat ik hem zelf maar ga omruilen want ben best kritisch en wil
absoluut een pixel vrije witte DSI Tis even een ritje maar dan heb je ook wat.

Denk trouwens dat ik gewoon pech heb gehad want lees erg weinig over mensen met een DSI
met dode pixels op internet.
Consoleshop als je dit leest.....check even alle witte DSI's en leg de aller aller mooiste voor mij weg
Switch FC 758389484967
Laminaatplaat
Door Laminaatplaat (715 reacties) op 09-04-2009 23:46
Ik vind het sowieso raar dat bedrijven verwachten dat een klant gewoon tevreden is met een product met dode pixels. Als je voor dik geld een monitor, tv, telefoon of in dit geval een DSi koopt zou het gewoon normaal zijn dat je direct een goede krijgt zonder dode pixels of anders vervanging zonder gezeur.

Het enige wat een scherm moet doen is beeld geven, als ie dat nog niet eens goed kan xD

Maar ik denk dat je bij consoleshop geen problemen hoeft te verwachten
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
Nijntendo
Door Nijntendo (546 reacties) op 09-04-2009 23:51
Quote:
Consoleshop als je dit leest.....check even alle witte DSI's en leg de aller aller mooiste voor mij weg
Gepost door: Cherishe op 09-04-2009 23:36

Dat vind ik nou ook




op een dag .....
Door UserVerwijderd69 (742 reacties) op 09-04-2009 23:53
Bij laptops verkopen ze 'dode pixel-garanties' voor teveel geld en je kunt er maar 8 dagen mee terug gaan. Nooit op zoiets ingaan! Je koopt immers een product in de veronderstelling dat het naar behoren werkt en al ben je bij wijze van maar een euro kwijt, dan nog heb je het recht op vervanging. Anders gewoon kei hard dreigen met een rechtszaak. 666
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 09-04-2009 23:55
Bij de meeste winkels is het zo geregeld dat je binnen 1 week na aanschaf het apparaat direct kan omwisselen. Een beetje schappelijke winkel zorgt ervoor dat de garantie door hun wordt afgehandeld. Pakketjes kun je onder een antwoordnummer afsturen naar Nintendo met een klacht omschrijving. Na reparatie wordt het product ook kosteloos geretourneerd.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Shigeru
Door Shigeru (739 reacties) op 10-04-2009 01:07
Bij een winkel als de Dynabyte weet ik dat ze werken met een eigen 1 maand dode pixel garantie...

Op zich moet het dus geen probleem zijn om daar mee terug te gaan.
Cherishe
Door Cherishe (2982 reacties) op 10-04-2009 12:03
Tja was echt een fan van de consoleshop maar nu blijk ik dus op te moeten draaien voor de verzendkosten van de retourzending.Vind ik eigenlijk erg jammer en zeker niet correct.
Ik heb immers geen DSI met dode pixels besteld.
Heb ze gebeld maar hoewel ze zich kunnen voorstellen dat het jammer is kunnen ze er verder niets aan doen.Helemaal gezien het feit dat ze de officiele verkoopprijs hanteren vind ik dit erg jammer.
Rotterdam is best een eindje uit de buurt voor mij dus wat als de volgende ook dode pixels heeft?
Misschien toch gewoon maar mijn geld terug vragen en gebruik maken van de wettelijke afkoelingsperiode dan......
Baal helemaal omdat het een enorm groot verjaardagskado van mijn familie is voor mij.....
Baal baal baal....sorry moest het even kwijt.
Switch FC 758389484967
CageFighter
Door CageFighter (1533 reacties) op 10-04-2009 12:33
Kan me de teleurstelling goed voorstellen. Had het precies hetzelfde toen ik de DS Lite op de releasedag kocht, op een koopavond. Om er thuis achter te komen dat ie niet goed is en dag erop dus terug moest...

Blijft ook gelijk het nadeel van internetshoppen. Je moet altijd afwachten wat je krijgt. Wel jammer en vreemd dat jij de verzendkosten moet betalen. Niet correct en zeker niet klantvriendelijk...

Succes ermee en het komt vast wel goed! Voor je het weet heb je wel een goedwerkende DSi!
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 10-04-2009 15:45
Ik kan me het standpunt van consoleshop.nl in deze wel voorstellen aangezien er nog geen 5% marge op dit product zit. Aangezien het product via pakket post wordt verstuurd kost het ook nog eens extra geld. Als ze de retour kosten moeten betalen en dan zelf ook nog eens moeten terug sturen dan snijden ze zichzelf behoorlijk in de vingers en dat is nooit leuk.

Als consument heb je daar vaak toch een andere kijk op dan winkels onderling.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
Cherishe
Door Cherishe (2982 reacties) op 10-04-2009 16:07
Quote:
Ik kan me het standpunt van consoleshop.nl in deze wel voorstellen aangezien er nog geen 5% marge op dit product zit. Aangezien het product via pakket post wordt verstuurd kost het ook nog eens extra geld. Als ze de retour kosten moeten betalen en dan zelf ook nog eens moeten terug sturen dan snijden ze zichzelf behoorlijk in de vingers en dat is nooit leuk.

Als consument heb je daar vaak toch een andere kijk op dan winkels onderling.
Gepost door: Castle Gameshop op 10-04-2009 15:45

Helaas snijden ze nu dus in mijn vingers en dat vind ik ook niet leuk.

Deze consument wil niet EN de volle mep betalen EN vertraging hebben op de levering van een deugdelijk product.Alle nadelen zijn nu voor mij.Dat vind ik als consument geen klantenbinding.

Er gaat nu volgens consoleshop ten eerste minimaal 1,5 week overheen...daarnaast kost de DSI mij nu dus 177 euro ipv de standaard verkoopprijs van 169,95 en heb ik dus geen DSI deze paasdagen.
Ik begrijp je opmerking wel hoor MR/MISS Castle games maar vergeet niet dat wij ook naar de speelgoedwinkel op de hoek kunnen gaan of hem met 10% korting bij Wehkamp kunnen kopen die hem wel gratis omruilt bij een defect.We steunen in feite de online gameshops door het risico te nemen omdat ik als gamer blij ben met gespecialiseerde shops.....erg jammer dat deze steun en risico worden afgestraft.
Ook wil ik benadrukken dat het toch in ogen van deze gamer die vaak bestelt bij Consoleshop gewoon niet erg klantvriendelijk is.Moet wel bekennen dat het in de leveringsvoorwaarden staat van de consoleshop.Volgende keer dus beter lezen want dit overkomt mij geen tweede keer.

Hoop gewoon op een schappelijke oplossing....consoleshop is namelijk altijd super geweest bij alles wat ik heb besteld.
Switch FC 758389484967
Skull_kid
Door Skull_kid (39416 reacties) op 10-04-2009 16:31
Rol: Forum Moderator
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de regeling van Consoleshop erg slecht vind!
Zelf heb ik de DSi bij Wehkamp gekocht met die 10% korting. Daar kwam wel 5 euro verzendkosten bij.
Toen echter bleek dat deze een defect had (zwarte stip midden in het scherm) kon ik deze zonder problemen oplossen.
Wehkamp heeft gelijk die dag nog een nieuwe DSi verstuurd, die ik de volgende ochtend in huis had.
Daar zat een nieuwe acceptgiro bij, waar de verzendkosten waren weggehaald.
DAT noem ik nog eens service! Een apparaat zonder problemen innemen en dan ook nog eens de verzendkosten weghalen.

Dit klinkt misschien als een aanval op Consoleshop.nl, maar zo bedoel ik het niet.
Ik plaats hier gewoon mijn ervaring met Wehkamp, die dus super gelopen is
❍ᴥ❍
Cherishe
Door Cherishe (2982 reacties) op 10-04-2009 16:39
Ik vond de Consoleshop ook een geweldige winkel hoor....
Ben alleen nu heel erg teleurgesteld in deze aankoop en de afhandelingstijd van het probleem.

Skull_kid...ik benijd je echt om je mooie gloednieuwe DSI
Geniet er maar van
Switch FC 758389484967
[Begin] |1|2|3(3)  [Eind]