Heeft iemand dit probleem ook al ondervonden en zo ja, na hoe lang? Weet iemand of dit alleen bij de 60 Gb versie voorkomt of ook bij de andere (nieuwere) versies?
Zou toch niet zo zijn dat de PS3 ook een Red Ring of Death gaat krijgen...
(Voorheen account xboxhome)
“A shot in the head is worth two in the chest”
Thanks!
Ik had er zelf nog nooit iets over gehoord. Het ging er inderdaad om, dat de PS3 nog wel aan ging, maar geen discs meer las. Laat die laser nou ook net het duurste onderdeel zijn...
Ben benieuwd of dit alleen bij oude batches was, want het heeft schijnbaar wel met tijd te maken. De laser brandt na een lange tijd (1 tot 1,5 jaar) door...
EDIT: @ Bonecrusher, ik begreep dat er slechts 1 jaar garantie op gegeven werd, aldus Radar. Sony zelf gaf geen commentaar.
Een dikke maand kreeg mijn ps3 de zogenoemde Yellow Ring of Death. Interne koeler ofzoiets had het zich begeven. Ik had de 60gb van maart 2007: Ik zou dus mijne moeten toesturen en 200 betalen voor een nieuwe ps3. Ik had geen zin 1/2/3 maanden zonder ps3 te zitten en daar ook nog eens 200 voor moeten betalen(als ik had laten repareren zat ik waarschijnlijk nu nog zonder ps3), dus heb ik bij dynabyte koopjeshoek toen een 40gb met singstar 2 + mics + heavenly sword gekocht voor 350. Daarvan heb ik Singstar + Mics verkocht voor 50, heavenly sword voor 15 en sixaxis controller voor 30. Mijn defecte 60 gb + fifa09, die erin vastzat voor 130 verkocht. Uiteindelijk ben ik dus 125 euro verloren + fifa 09(die laatst weer besteld bij play.com voor 35). Maarja, beter dan 200 voor een gerepareerde ps3 van iemand anders + weken, al dan niet maanden zonder ps3 zitten.
Belachelijk dat op zo'n apparaat maar 1 jaar garantie zit.
Hey, ik ben geen olifant
Eigenaar van http://www.buyinbulk.nl/ (Goedkope PS3, Xbox360 en Wii games)
fabrieksgarantie: de garantie die de fabrikant als een soort service afgeeft. Binnen die garantie zeggen zij de problemen op te lossen en heeft de consument er niet (al te) veel omkijken naar. Deze garantie/service mag een fabrikant/winkel zelf bepalen qua omvang en qua tijd. Deze garantie komt echter niet in de plaats van de wettelijke garantie.
Wettelijke garantie: de consument wordt (als zwakke partij in de overeenkomst tussen producent/consument) beschermd door het consumentenrecht. Daarin is vermeld dat het product moet voldoen aan in het algemeen verkeer geldende opvattingen (de conformiteitseis). Elk product heeft een levensduur (in dit geval de economische, niet de technische) en gedurende die tijd moet het product het nog doen. Voor een console zal die rond de 5 jaar liggen (Radar gaat uit van 3) Mocht het product kapot gaan, dan heeft de fabrikant enkele verplichtingen: reparatie, nieuw product, etc. Dit kan kosten voor de consument met zich mee brengen...
Momenteel doet SONY nog niks, net als Microsoft in het begin. Gaan zij die strategie aanpassen en krijgen ze ook een speciale omruilactie net als bij de 360?!
En belangrijker: welke versies hebben het probleem?!
EDIT: Sorry, veel korter kon het niet. Blijft juridisch hè?!
wilde ik alleen even kwijt. voorderest vind ik de service van sony wat ik heb gezien echt belachelijk slecht.
Na de 2 jaar garantie mag je als consument uitgaan van een normale levensduur van een apparaat, een console zou dan zeker 5 jaar mee moeten gaan. Volgens mij mag een fabrikant of winkel na 2 jaar garantie wel een vergoeding vragen voor eventuele reparatie of andere kosten die zij maken door het product te repareren of vervangen.
(Voorheen account xboxhome)
link naar de uitzending en achtergrondinformatie...
Als ik zo het forum van Radar en wat andere fora doorneem, gaat het alleen om oude modellen (60 Gb). De nieuwe versies bevatten dit mankement niet of nauwelijks.
@ XBOXHOME, weet jij of de RMA van de PS3's voornamelijk de 60 Gb versie bevat?
Radar heeft het allemaal wat aangedikt om het iets spannender te maken, zo lijkt het. Een beetje de reden, dat ik het programma niet helemaal goed vind. Ze benaderen vaak een onderwerp vanuit één oogpunt.
Mocht iemand nog meer informatie vinden, dan hoor ik het graag.
Ik kan (in ieder geval deze nacht) denk ik weer rustig slapen, met de 80 Gb versie...
Hier de Als ik zo het forum van Radar en wat andere fora doorneem, gaat het alleen om oude modellen (60 Gb). De nieuwe versies bevatten dit mankement niet of nauwelijks.
@ XBOXHOME, weet jij of de RMA van de PS3's voornamelijk de 60 Gb versie bevat?
Radar heeft het allemaal wat aangedikt om het iets spannender te maken, zo lijkt het. Een beetje de reden, dat ik het programma niet helemaal goed vind. Ze benaderen vaak een onderwerp vanuit één oogpunt.
Mocht iemand nog meer informatie vinden, dan hoor ik het graag.
Ik kan (in ieder geval deze nacht) denk ik weer rustig slapen, met de 80 Gb versie...
(Voorheen account xboxhome)
Quote:
De oude versies kregen we eigenlijk niet vaak terug, laatste tijd toch vooral 40gb en 80gb modellen. Maar moet wel zeggen dat het meevalt met de hoeveelheid, het is niet zo erg als bij oude modellen xbox consoles. Denk dat het nu zo'n beetje gelijk ligt met de Xbox 360 nieuwe hardware versie ( falcon ). En nu zitten we met de Xbox alweer bij de jasper versie dus het zal alleen maar minder worden. De exacte cijfers weet ik niet echt, dat gaat allemaal via onze service afdeling.
Gepost door: Xboxhome op 22-12-2008 23:46
Gepost door: Xboxhome op 22-12-2008 23:46
over die cijfers.. wat ik heb opgevangen is dat van de in totaal 520.000 verkochte ps3's zoon 65.000 klachten hadden.
hier heb ik geen zekerheid over, ik meende dit opgevangen te hebben.. dus ter indicatie..
en volges mij waren het idd met name de 60gb modellen van de release, die plots in korte tijd het vrijwel allemaal leken te begeven. Dus als we over een half jaar geen golf van defecte 40gb modellen hebben, lijken we het nog te overleven met de 40 en 80 gb versies..
ik heb zelf een van de eerste 40gbs gekocht, heb die nu bijna een jaar.
tot nu toe nog geen problemen.
Alle nieuwe apparaten die op de markt komen hebben kinderziektes maar hoe gaat vervolgens de fabrikant met haar gedupeerde klanten om? Beetje lullig om te stellen dat je maar 1 jaar garantie hebt op zo'n duur ding. Juridisch is dit niet zo, minstens 3 jaar (zoals besproken op radar). Wat dat betreft zou je nieuwe producten maar beter eerst niet kopen zodat de kinderziektes er eerst uit zijn (net als de problemen met xbox). Wat is wijsheid?
PS: je kan de radar uitzending terug kijken op uitzendinggemist.nl
"Carpe diem"
Zelfde klacht, leest geen disks meer. Voor de rest doet ie alles nog.
In mijn omgeving zeker nog 3 Playstations met precies dezelfde klacht. Zowel 60 GB als 40 GB. (80 Gb heb ik nog niet bij vrienden zien staan).
Heb afgelopen donderdag gebeld naar SCEE (? o.i.d.) en zij boden zelf al meteen aan om een nieuwe op te sturen, ondanks dat ie een maand (!!) uit garantie was.
Hoorde gisteren wel over de gereviseerde versies, daar ga ik wel op letten. Wil of een nieuwe of mijn eigen console terug. Zat nog geen krasje op namelijk...
Tsja, techniek kan nou eenmaal kapot gaan, maar het zou me tegenvallen als Sony hier niet coulant mee omgaat. Overigens: Tegen mij is gezegd dat ik binnen 10 tot 15 werkdagen een nieuwe kan verwachten... (heb nog niks gehoord over 2 of 3 maanden, misschien is dat alleen bij reparatie??).
www.UniX-CLAN.nl | PS3 | PC | LAN & WAN Gaming Clan...
en ik heb gehoord dat als je gewoon sony opbelt met je klacht ze er lang niet altijd moeilijk over doen.
ik maak me geen zorgen in ieder geval
Quote:
[..]
over die cijfers.. wat ik heb opgevangen is dat van de in totaal 520.000 verkochte ps3's zoon 65.000 klachten hadden.
hier heb ik geen zekerheid over, ik meende dit opgevangen te hebben.. dus ter indicatie..
Gepost door: Rogier op 23-12-2008 00:51
over die cijfers.. wat ik heb opgevangen is dat van de in totaal 520.000 verkochte ps3's zoon 65.000 klachten hadden.
hier heb ik geen zekerheid over, ik meende dit opgevangen te hebben.. dus ter indicatie..
Gepost door: Rogier op 23-12-2008 00:51
Op dit moment draaien er 250.000 PS3's in Nederland. (geen 520k)
www.UniX-CLAN.nl | PS3 | PC | LAN & WAN Gaming Clan...
Vriend van mij heeft het ook al gehad, reparatie duurde erg lang (5 maanden), maar was wel kosteloos.
Dan doet Microsoft het zo slecht nog niet met 3 jaar garantie en reparatie vaak binnen 2 weken.
Moet bij Sony ook makkelijk kunnen en zal wel goedkomen denk ik, vorige keer was het ook na een uitzending van radar dat Sony de garantie verbeterde.
'They snuck a snuke in Hildogs snizz.' - South Park '24' episode