Quote:
[..]
Je kan een restitutie vragen als je liever het geld terug wilt hebben. Alleen moet je de game niet hebben gedownload of de download al hebben opgestart.
Gepost door: Xor op 10-02-2019 17:54
Je kan een restitutie vragen als je liever het geld terug wilt hebben. Alleen moet je de game niet hebben gedownload of de download al hebben opgestart.
Gepost door: Xor op 10-02-2019 17:54
Thx voor de info . Helaas stond de download gelijk aan. Maarach voor 1,49 ga ik niet moeilijk lopen doen. Misschien is het nog een leuk spel ook .
Hopelijk krijgt OP zen geld terug.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
πΊπ¦ ππ
Quote:
[..]
Das inderdaad een goeie. De politie kan dit inderdaad afschuiven als eigen schuld.
OP heeft daarnaast ook nog is dubbel pech met Gamemania die zo lijkt amper iets checkt en dat de kopers die graag andere accounts gebruiken.
Maar vind het ook kwalijk van Sony. Als ik met paypal wil betalen op andere plekken moet ik altijd herinloggen op paypal om te bevestigingen. Maar op PSN is het kopen en klaar, geen beveiliging niks. Heb zelf net per ongeluk pacman 256 gekocht
Gepost door: Hunterr op 10-02-2019 17:21
Das inderdaad een goeie. De politie kan dit inderdaad afschuiven als eigen schuld.
OP heeft daarnaast ook nog is dubbel pech met Gamemania die zo lijkt amper iets checkt en dat de kopers die graag andere accounts gebruiken.
Maar vind het ook kwalijk van Sony. Als ik met paypal wil betalen op andere plekken moet ik altijd herinloggen op paypal om te bevestigingen. Maar op PSN is het kopen en klaar, geen beveiliging niks. Heb zelf net per ongeluk pacman 256 gekocht
Gepost door: Hunterr op 10-02-2019 17:21
Je kan bij Sony als het goed is instellen dat er een altijd een wachtwoord nodig is bij aankopen/kassa, het staat gewoon bij betalingsinstellingen, dus dat is niet compleet de schuld van Sony als je dat niet hebt ingesteld & per ongeluk iets koopt. Je kan zelfs automatische betalingen ook uitvinken als het goed is.
Niet dat het veel helpt als anderen je wachtwoord(en) op de 1 of andere manier al hebben, maar je kan het instellen dan heb je je qua beveiligingsopties via hun je deel al gedaan. 😉
Als je een hack/crack, vermoed raad ik ook je e-mail gelijk wijzigen & je NAW gegevens als je die volledig erop hebt ook aan te passen/verwijderen. Ik ben in het verleden via PSN ook gehackt zonder ooit apparaat te delen/verkopen etc. Ik logde ook alleen op Sony's site via mijn eigen apparaten. Kon ook niet bij andere, want ik was toe. de enige in fam. & dichtstbijzijnde vrienden die toen Playstation apparaten had. Ik woonde alleen & niemand weet mijn wachtwoorden etc., ze zijn ook niet makkelijk te raden. Mijn e-mail was niet gehackt, dus ik schrok er toen uiteraard ontzettend van. Ik was toen zelfs gelukkig op mijn PS4 bezig toen het gebeurde, dus ik was er ook bijna gelijk bij met wachtwoorden wijzigen etc.
Aan Sony had ik helaas niks, want die gaven mij de schuld, terwijl al mijn apparaten toen door de hacker waren gedeactiveerd zijn/haar PS4 als primair op mijn account was ingesteld voor 6 maanden lang vooradt ik het er eindelijk zelf af kon halen. Sony klantenservice beweerde toen dat ze het niet.voor mij eraf konden halen, dat ik PS+ waar ik voor had betaald etc. niet kon gebruiken op mijn PS4 daardoor kon ze ook niks schelen.
Gelukkig was ik geen geld kwijt d.m.v ongeautoriseerde aankopen & toen was ertrouwens nog geen eens mogelijkheid voor 2 factors authenticatie via SMS. Ik vertrouwde PSN/Sony na die bizare & nare ervaring vanaf toen helemaal niet meer, dus ik gun ze zelfs mijn NAW etc. niet. Gelukkig stond mijn adres echte naam etc. daar ook niet op toen in mijn accountgegevens, denk alleen PayPal met pinbeveiliging bij aankoop (hadden ze toen dacht ik)? Lucky me...
Aangezien je dan geen ook idee hebt, wat voor persoon de hacker is/waar die is etc. maakt dat het ook stressvol, dus mijn volledige adres, betalingsgegevens etc. zet ik daar niet ook niet op, hetzelfde geld voor andere soortelijke bedrijven! Ik raad dat dan ook aan niemand aan om zomaar zulke gegevens te geven, vooral aan bedrijven waar je alleen maar op afstand communicereerd etc. Dat is helaas wel groot risico dat je loopt als de beveiliging niet goed is geregeld. Beetje geld kwijtraken vind ik minder erg dan dat mensen mijzelf, familie, woning etc. persoonlijk kunnen schaden.
...
@OP
Toen ik was gehackt was ik niet de enige. Er waren anderen die hebben als goed is wel geld terug gekregen met veel moeite na klagen op consumenten sites ( klachtkompas etc.), dat heb ik ook gedaanna hun slechte behandeling, helaas reageerde Sony veel te laat in mijn geval toen waren er al 6 maanden voorbij via de klachten site, toen ze aanboden te kijken en om of die ps4 toch eraf kon had ik het zelf al gedaan.
Dit geval is wat lastiger aangezien OP zelf de apparaat per ongeluk/onbedoeld toegang door automatisch inloggen accountgegevens heeft verkocht. Nu is er ook 2 factors aithenticatie & de wachtwoord beveiliging bij aankoop niet stond ingesteld, maakt het olk lastig. Het is wel raar & jammer dat Gamenania dat niet dubbel heeft gecheckt voor ze het doorverkochten. Vooral als het zoals iemand al eerder heeft gezegd gewoon kids waren die wat hadden gekocht, dan nog hadden nieuwe eigenaren eigenljk beetje onderzoek moeten doen & systeem moeten wissen voor het geval dat.
Er bestaat helaas de kans in dit geval dat Sony het ziet als game/accountsharing als je geen aangifte doet bij politie, dan moet je ze alsnog betalen als je het geld al terug had geboekt.
Als je ook een schriftelijke verklaring van de Gamemania kan krijgen dat ze idd de PS4 via hebben doorverkocht met je gegevens er nog op + van politie dat je aangifte hebt gedaan etc. Als je geen aangifte hebt gedaan raad ik het alsnog aan om te doen in dit geval.
Dan sta je sterker & veel meer kans om je geld terug te krijgen. Aangezien het een fout was & jij dus niet zelf die aankopen hebt gedaan, noch toestemming ervoor hebt gegeven, maakt dat het alsnog ID-fraude! Het kan ook zijn dat ze je account/de consoles anders dan ook bannen, dus wees eerlijk duidelijk mogelijk, zodat het ook opgelost zonder r zulke drastische maatregelingen van Sony.
Paypal heeft het geld teruggevorderd van Sony, dus mijn account bij Sony is momenteel geblokkeerd voor een openstaande schuld en mijn Paypal porteffeuille staat op 0,-. Dus in ieder geval is het traject met Paypal nu afgerond, scheelt weer een betrokken partij .
Zonder voor nu verder te veel in details te treden heeft Sony kunnen zien dat de aankopen via mijn oude serienummer gedaan zijn en op verzoek ook per mail bevestigd aan mij. Ik heb mijn verkoopbon van Gamemania gestuurd naar Sony en ben nu in afwachting van het oordeel van de financiΓ«le afdeling van Sony of ik vrijgesproken kan worden van de gemaakte schulden.
Komt dus nog een update. Maar wil nog niet te veel melden over wat de verschillende partijen te vertellen hadden voordat de zaak gesloten is. Zodra alles opgelost is zal ik nog wat gedetailleerder zijn voor de toekomstige lezers met vergelijkbare problemen.
Ieder geval. Ik werd toen goed geholpen en denk dat jou situatie echt anders is en wat langer kan duren voordat het allemaal goed en wel is. Mijn advies is om aan een advocaat te vragen of eventueel een kennis die er verstand van heeft of je iets van die jongeman of dame kan vorderen.
Ik weet niet of je het al hebt gedaan, maar als het lukt activeer tweestap verificatie alvast.
Neem aan dat je intussen niks meer online kan doen of kopen?
Quote:
Ik kan helaas niet bij mijn account zolang de zaak nog loopt bij Playstation, dus ook niets wijzigen. Is dus beetje afkicken deze week.
Houd ons op de hoogte. Ik wou in eerste instantie al iets schrijven, maar dacht dat heeft er niks mee te maken, want mijn account was gehackt door iemand uit Rusland. Ze hadden mijn email adres veranderd.
Ieder geval. Ik werd toen goed geholpen en denk dat jou situatie echt anders is en wat langer kan duren voordat het allemaal goed en wel is. Mijn advies is om aan een advocaat te vragen of eventueel een kennis die er verstand van heeft of je iets van die jongeman of dame kan vorderen.
Ik weet niet of je het al hebt gedaan, maar als het lukt activeer tweestap verificatie alvast.
Neem aan dat je intussen niks meer online kan doen of kopen?
Gepost door: Riquelme op 13-02-2019 21:53
Ieder geval. Ik werd toen goed geholpen en denk dat jou situatie echt anders is en wat langer kan duren voordat het allemaal goed en wel is. Mijn advies is om aan een advocaat te vragen of eventueel een kennis die er verstand van heeft of je iets van die jongeman of dame kan vorderen.
Ik weet niet of je het al hebt gedaan, maar als het lukt activeer tweestap verificatie alvast.
Neem aan dat je intussen niks meer online kan doen of kopen?
Gepost door: Riquelme op 13-02-2019 21:53
Quote:
[..]
Ik kan helaas niet bij mijn account zolang de zaak nog loopt bij Playstation, dus ook niets wijzigen. Is dus beetje afkicken deze week.
Gepost door: ReXiq op 13-02-2019 21:59
Ik kan helaas niet bij mijn account zolang de zaak nog loopt bij Playstation, dus ook niets wijzigen. Is dus beetje afkicken deze week.
Gepost door: ReXiq op 13-02-2019 21:59
Ah das wel jammer. Enig idee wanneer je iets gaat horen van Sony of hebben ze geen indicatie gegeven? Als je je account terug hebt van Sony met terugkoppeling van Paypal is het gamen gedeelte opgelost. Daarna kan je hopelijk meer tijd besteden aan de anderen zaken.
Mijn account blijft geblokkeerd en wordt niet hersteld tenzij er voor 500 euro aan PSN kaarten gekocht wordt en betaald. Zij achten mij verantwoordelijk voor de aankopen ook al kan ik duidelijk aantonen dat ik allang niet meer eigenaar was van de playstation en er een tussenhandelaar is geweest.
Dit wordt uiteindelijk dus toch een zaak dat via justitie moet gaan......
Quote:
Eindelijk reactie van Playstation, maar niet waar ik op gehoopt had.
Mijn account blijft geblokkeerd en wordt niet hersteld tenzij er voor 500 euro aan PSN kaarten gekocht wordt en betaald. Zij achten mij verantwoordelijk voor de aankopen ook al kan ik duidelijk aantonen dat ik allang niet meer eigenaar was van de playstation en er een tussenhandelaar is geweest.
Dit wordt uiteindelijk dus toch een zaak dat via justitie moet gaan......
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 14:25
Mijn account blijft geblokkeerd en wordt niet hersteld tenzij er voor 500 euro aan PSN kaarten gekocht wordt en betaald. Zij achten mij verantwoordelijk voor de aankopen ook al kan ik duidelijk aantonen dat ik allang niet meer eigenaar was van de playstation en er een tussenhandelaar is geweest.
Dit wordt uiteindelijk dus toch een zaak dat via justitie moet gaan......
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 14:25
500 euro is echt veel. Heeft die jonge binnen enkele dagen echt zoveel geld uitgegeven.
Het wordt dus duidelijk een justitie geval. Ik raad je ook aan om je volledig te focussen op het aanpakken van die jonge en meer eruit te halen dan die 500 euro.
Al is dat wel erg Amerikaans
Heel erg zuur dit en jammer dat Sony niet wil helpen. Zeker gezien er zoveel bewijs is dat jij het niet zelf geweest bent. Ik snap ze echter wel, want dit heeft niets met hacken te maken, maar met "eigen schuld". Degene die moet betalen, imo, is Game Mania, want die hebben verzaakt. Die eisten van jou dat je met je PS4 kwam met alles er nog op, maar hebben daarna verzaakt qua verwijderen.
Succes in ieder geval!
βα΄₯β
Quote:
Mijn neefje van 4 jaar mocht los gaan op de iPad van opa en ging toen een soort van Farmville met Smurfen spelen. Die had in een middag een paar honderd euro aan Smurfbeien gekocht omdat er geen vergrendeling op de aankopen stond. 500 euro is echt veel. Heeft die jonge binnen enkele dagen echt zoveel geld uitgegeven.
Gepost door: Riquelme op 14-02-2019 14:31
Gepost door: Riquelme op 14-02-2019 14:31
Als het zelfs niet met opzet was zie ik het nog wel gebeuren dat een 12 jarige zich gek koopt aan FIFA punten en CoD spullen. De conclusie dat het een kind is kan ik inderdaad trekken uit deze twee titels. Zijn leeftijd was doorslaggevend geweest als er ook nog een paar aankopen voor Fortnite tussen zat.
Twitch.tv/DagDoesStuff ππ
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
[..]
Mijn neefje van 4 jaar mocht los gaan op de iPad van opa en ging toen een soort van Farmville met Smurfen spelen. Die had in een middag een paar honderd euro aan Smurfbeien gekocht omdat er geen vergrendeling op de aankopen stond.
Als het zelfs niet met opzet was zie ik het nog wel gebeuren dat een 12 jarige zich gek koopt aan FIFA punten en CoD spullen. De conclusie dat het een kind is kan ik inderdaad trekken uit deze twee titels. Zijn leeftijd was doorslaggevend geweest als er ook nog een paar aankopen voor Fortnite tussen zat.
Gepost door: DaggieWaggie op 14-02-2019 14:50
Mijn neefje van 4 jaar mocht los gaan op de iPad van opa en ging toen een soort van Farmville met Smurfen spelen. Die had in een middag een paar honderd euro aan Smurfbeien gekocht omdat er geen vergrendeling op de aankopen stond.
Als het zelfs niet met opzet was zie ik het nog wel gebeuren dat een 12 jarige zich gek koopt aan FIFA punten en CoD spullen. De conclusie dat het een kind is kan ik inderdaad trekken uit deze twee titels. Zijn leeftijd was doorslaggevend geweest als er ook nog een paar aankopen voor Fortnite tussen zat.
Gepost door: DaggieWaggie op 14-02-2019 14:50
Maar dan heb je het wel over Smurfbeien he, die zijn zeker een paar honderd euro waard.
Quote:
Eindelijk reactie van Playstation, maar niet waar ik op gehoopt had.
Mijn account blijft geblokkeerd en wordt niet hersteld tenzij er voor 500 euro aan PSN kaarten gekocht wordt en betaald. Zij achten mij verantwoordelijk voor de aankopen ook al kan ik duidelijk aantonen dat ik allang niet meer eigenaar was van de playstation en er een tussenhandelaar is geweest.
Dit wordt uiteindelijk dus toch een zaak dat via justitie moet gaan......
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 14:25
Mijn account blijft geblokkeerd en wordt niet hersteld tenzij er voor 500 euro aan PSN kaarten gekocht wordt en betaald. Zij achten mij verantwoordelijk voor de aankopen ook al kan ik duidelijk aantonen dat ik allang niet meer eigenaar was van de playstation en er een tussenhandelaar is geweest.
Dit wordt uiteindelijk dus toch een zaak dat via justitie moet gaan......
Gepost door: ReXiq op 14-02-2019 14:25
Denk je niet dat het beter voor jou is om gewoon die 500 euro te betalen en dan onder het motto: "Eigen schuld dikke bult"?
Ik denk niet dat ik dat risico zou nemen om al die tijd te investeren, advocaat te zoeken om vervolgens van een rechter te horen "Het is je eigen schuld". Het is zonde, is ook jammer dat Playstation niks terugdraait van die aankopen. Maar aan de andere kant je hebt de games nog, dus je hebt tenminste nog iets uit de ervaring meegenomen.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
βα΄₯β
Quote:
Je bent niet de enige. Maar aan de andere kant is het ook deels de fout van GM. Als ik mij goed kan herinneren, hadden ze tijdens de inruilacties ook aangegeven dat ze de PS4 ook zelf zouden "schoonmaken"(als in dat ze de PSN accounts e.d. uit de PS4 zouden weghalen). Uiteindelijk hebben ze dus alleen de PS4 getest en alles weer in de doos gestopt zonder nog alles schoon te maken.Ben ik dan de enige die vindt dat Sony niets hoeft te doen? Je bent zelf verantwoordelijk voor je account en zeker met alle hulpmiddelen die er zijn is het veilig. Het 'lek' zit hem in iemand die zijn PlayStation verpatst zonder even na te denken over zijn account en gekoppelde betaalmiddelen. Als ze dit gaan vergoeden zal iedereen een PlayStation kopen, zijn account eraan hangen, dat ding aan indirecte familie verkopen die lekker zichzelf scheel kunnen kopen aan games en points want 'sony vergoedt het toch wel'.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 14:57
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 14:57
Daarnaast kunnen ze bij Sony wel een patroon en verschil zien d.m.v. ip adressen e.d. Alleen het probleem is dat de PS4 op de PSN account geregistreerd stond. Als het om een gestolen account wat op een ander PS4 werd ingelogd, dan zouden ze misschien minder moeilijk doen. Als ReXiq de PS4 systeem uit z'n PSN account had verwijderd, dan was de situatie minder groot geweest dan nu.
Voor nu kan ReXiq alleen afscheid nemen van z'n PSN account. Denk niet dat een aangifte e.d. nog gaat helpen. Tenminste. Als hij niet alle informatie van de andere PS4 eigenaar in bezit heeft. Daarnaast kan hij nog proberen bij GM de kosten aan te halen. Want zij hebben dus niet aan hun eigen regels/voorwaarden gehouden. En dat is dus het schoonmaken van de PS4. Maar de vraag of GM bereid is om hem te helpen.....
Where am I Playstation Showcase? π€‘
Quote:
Ben ik dan de enige die vindt dat Sony niets hoeft te doen? Je bent zelf verantwoordelijk voor je account en zeker met alle hulpmiddelen die er zijn is het veilig. Het 'lek' zit hem in iemand die zijn PlayStation verpatst zonder even na te denken over zijn account en gekoppelde betaalmiddelen. Als ze dit gaan vergoeden zal iedereen een PlayStation kopen, zijn account eraan hangen, dat ding aan indirecte familie verkopen die lekker zichzelf scheel kunnen kopen aan games en points want 'sony vergoedt het toch wel'.
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 14:57
Gepost door: Misterdoa1983 op 14-02-2019 14:57
Ja en nee.
Rexiq had natuurlijk even moeten nachecken of alles was verwijderd. Maar we blijven mensen we kunnen vergeten.
Gamemania daarentegen. Die had toch moeten kijken of iets het doet voordat ze het kopen en ten tweede de gegevens eventueel verwijderen. Ze zien toch met welk account ze inloggen als ze het gaan testen? Dit is een grote fout geweest van Gamemania.
Ik zou graag een budgetgamende gamemania medewerker willen horen wat hij of zij te zeggen heeft hierop. Vooral hoe het testen en nakijken van tweedehands consoles gaat.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Quote:
[..]
Ik zou graag een budgetgamende gamemania medewerker willen horen wat hij of zij te zeggen heeft hierop. Vooral hoe het testen en nakijken van tweedehands consoles gaat.
Gepost door: Riquelme op 14-02-2019 15:09
Ik zou graag een budgetgamende gamemania medewerker willen horen wat hij of zij te zeggen heeft hierop. Vooral hoe het testen en nakijken van tweedehands consoles gaat.
Gepost door: Riquelme op 14-02-2019 15:09
Daar gaat natuurlijk niemand zijn vingers aan branden.