Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Xbox Series X|S [Algemeen Topic]

[Begin]  |471|472|473|474|475|476|477(477)  [Eind]
Xor
Door Xor (35182 reacties) op 07-05-2024 18:26
Quote:
Xbox is echt het slechtste wat de industrie is overkomen.
Er is geen enkel universum waarin ik een volgende Xbox zou kopen.

Dit zag ik op Twitter voorbij komen
[..]
Gepost door: Hercule op 07-05-2024 17:58
Hoho. Het slechtste? Volgens mij was Activision-Blizzard en EA het slechtste. Ben zelf ook teleurgesteld over het nieuws. Maar schijnbaar waren ze niet tevreden met de sales cijfers ondanks dat ze ontkennen dat ze wel tevreden waren. Alleen met Tango Gameworks zouden ze moeten begrijpen dat de studio unieke titels maakte. Of ze hadden de optie moeten aanbieden waar Tango Gameworks zelfstandig door kon gaan zodat ze uiteindelijk hun nieuwere games multiplatform konden (blijven) uitbrengen. Maar ja, dan verliezen ze de IP's die Tango Gameworks heeft gecreëerd. Van Arkane Austin en Roundhouse Games had ik het nog misschien verwacht gezien Redfall een flop was. En Alpha Dog Studios maakte gewoon mobile games. Eigenlijk snap ik niet waarom ze de studio niet onder King hebben gezet gezien King vooral mobile games ontwikkeld. Of past zeker niet in het portfolio.

Ik heb het idee dat ze nu met de sluiting alles een beetje naar center-focus van Bethesda willen gaan. Dus wat ik probeer te zeggen, is dat alleen de belangrijke/grote titels van Bethesda de focus moeten worden. Alleen ja. Wat zal Microsoft doen als de belangrijke/grote titels een flop blijken te worden? Uiteindelijk moet je wel een paar studio's houden om een portfolio te houden. Of misschien was de Betshesda aankoop een miskoop geweest terwijl ze met de Activision-Blizzard aankoop juist veel meer inhoud hebben(veel meer IP's, plus de populaire titels in handen zowel van Activision als van Blizzard).

Maar als ik eerlijk ben, is het nu echt onduidelijk waar Xbox naar toe wilt. Ze willen nu langzamerhand ook meer een uitgever worden en Xbox games multiplatform uitbrengen. Terwijl ze ook van plan zijn om misschien volgende generatie naar handheld over te stappen? Wat willen ze bij Xbox nou precies?
Door Quetzalcoatl (5061 reacties) op 07-05-2024 18:39
Quote:
Dishonored is van een andere Arkane studio. Die maken nu de Blade game.
Gepost door: GJ op 07-05-2024 18:21

Quote:
Het betreft alleen Arkane Austin.. die zijn verantwoordelijk voor Redfall..

Oh oeps, ik las het alsof heel Arkane werd opgedoekt. Mijn fout. Lyon is dus veilig.

Dan ben ik alleen boos om Tango. Hoe kunnen ze die studio zo schofferen nadat ze de beste Xbox-game hebben gemaakt sinds… Nou ja, sinds Forza Horizon 5 dan, maar daarvoor kwam er ook al jaren niks uit van het kaliber Hi-Fi Rush.

Quote:
Maar als ik eerlijk ben, is het nu echt onduidelijk waar Xbox naar toe wilt. Ze willen nu langzamerhand ook meer een uitgever worden en Xbox games multiplatform uitbrengen. Terwijl ze ook van plan zijn om misschien volgende generatie naar handheld over te stappen? Wat willen ze bij Xbox nou precies?

Ik heb het idee dat Jez Corden en Digital Foundry daar de meest logische kijk op hebben: dat ze het Xbox-platform openbreken en er een soort geconsolideerde pc van gaan maken. Een paar verschillende tiers van apparaten in verschillende prijsklassen, waaronder ook een handheld, waarmee je makkelijk instapt in Game Pass maar waarop je intussen ook andere digitale stores als Steam en Epic kan sideloaden. Een soort pre-built pc’s met een eigen OS dus, vergelijkbaar met de Steam Deck maar dan ook in consolevorm. En intussen gewoon de grootste third-party publisher blijven op andere consoles en pc, want dat zijn ze inmiddels al.
GJ
Door GJ (6233 reacties) op 07-05-2024 18:46
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

[..]

Oh oeps, ik las het alsof heel Arkane werd opgedoekt. Mijn fout. Lyon is dus veilig.

Dan ben ik alleen boos om Tango. Hoe kunnen ze die studio zo schofferen nadat ze de beste Xbox-game hebben gemaakt sinds… Nou ja, sinds Forza Horizon 5 dan, maar daarvoor kwam er ook al jaren niks uit van het kaliber Hi-Fi Rush.
Gepost door: Quetzalcoatl op 07-05-2024 18:39

Ik begrijp het ook niet helemaal, maar... Ghostwire Tokyo was geen succes, was ook geen al te beste game natuurlijk, en Mikami is inmiddels ook al even weg bij Tango, dus ze hebben qua regie daar alleen John Johanas nog zitten. We hebben hun aankomende game natuurlijk niet gezien, maar als dat ook niet veel voorstelde, tja... Zo'n studio kan natuurlijk niet bestaan op alleen een klein spelletje als Hi-Fi Rush, ongeacht de kwaliteit. Die game werd ook uit het niets gedropt en dan ook nog eens 'gratis' in Game Pass, dus ik kan me goed voorstellen dat 'ie z'n ontwikkelbudget niet direct terug heeft verdiend. Vgchartz is geen perfecte bron voor salescijfers, maar volgens hun (oude cijfers) heeft TEW2 slechts iets meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar ondertussen moeten er wel salarissen betaald worden.

Wat het voor mij extra raar maakt is dat dit de enige(?) Japanse studio was die Microsoft had, en daar gooien ze nu de handdoek in de ring. Ze kunnen door de Japanse wet ook niet zomaar Japanse studio's aankopen, dus hun kans om 'echte' Japanse games toe te voegen aan hun portfolio is nu ook van tafel. Ik snap niet helemaal waarom ze dat zouden willen.
Geef kip
Hercule
Door Hercule (6514 reacties) op 07-05-2024 18:48
Quote:
[..]
Hoho. Het slechtste? Volgens mij was Activision-Blizzard en EA het slechtste. Ben zelf ook teleurgesteld over het nieuws. Maar schijnbaar waren ze niet tevreden met de sales cijfers ondanks dat ze ontkennen dat ze wel tevreden waren. Alleen met Tango Gameworks zouden ze moeten begrijpen dat de studio unieke titels maakte. Of ze hadden de optie moeten aanbieden waar Tango Gameworks zelfstandig door kon gaan zodat ze uiteindelijk hun nieuwere games multiplatform konden (blijven) uitbrengen. Maar ja, dan verliezen ze de IP's die Tango Gameworks heeft gecreëerd. Van Arkane Austin en Roundhouse Games had ik het nog misschien verwacht gezien Redfall een flop was. En Alpha Dog Studios maakte gewoon mobile games. Eigenlijk snap ik niet waarom ze de studio niet onder King hebben gezet gezien King vooral mobile games ontwikkeld. Of past zeker niet in het portfolio.

Ik heb het idee dat ze nu met de sluiting alles een beetje naar center-focus van Bethesda willen gaan. Dus wat ik probeer te zeggen, is dat alleen de belangrijke/grote titels van Bethesda de focus moeten worden. Alleen ja. Wat zal Microsoft doen als de belangrijke/grote titels een flop blijken te worden? Uiteindelijk moet je wel een paar studio's houden om een portfolio te houden. Of misschien was de Betshesda aankoop een miskoop geweest terwijl ze met de Activision-Blizzard aankoop juist veel meer inhoud hebben(veel meer IP's, plus de populaire titels in handen zowel van Activision als van Blizzard).

Maar als ik eerlijk ben, is het nu echt onduidelijk waar Xbox naar toe wilt. Ze willen nu langzamerhand ook meer een uitgever worden en Xbox games multiplatform uitbrengen. Terwijl ze ook van plan zijn om misschien volgende generatie naar handheld over te stappen? Wat willen ze bij Xbox nou precies?
Gepost door: Xor op 07-05-2024 18:26
Xbox zijn visie leek lange tijd een soort van gamepass te gaan worden waarbij fysieke games taboe zijn en je een netflix aan games hebt. Dat ze vervolgens allerlei studios gekocht hebben en er een groot aantal sluiten is de kers op de taart.

Godzijdank hebben ze Sega niet gekocht.
Xor
Door Xor (35182 reacties) op 07-05-2024 19:09
Quote:
[..]
Xbox zijn visie leek lange tijd een soort van gamepass te gaan worden waarbij fysieke games taboe zijn en je een netflix aan games hebt. Dat ze vervolgens allerlei studios gekocht hebben en er een groot aantal sluiten is de kers op de taart.

Godzijdank hebben ze Sega niet gekocht.
Gepost door: Hercule op 07-05-2024 18:48
Dat was inderdaad de visie. Maar de laatste tijd is nog de vraag of dit nog een visie zal blijven. Zeker met de veranderingen van keuzes e.d. Nu willen ze naast het langzaam stopzetten van fysieke games, ook langzaam kijken of ze meerdere aanbieders misschien willen toelaten op Xbox. Dus het idee van dat Epic Games Store of Steam ook op de Xbox beschikbaar komt. Ik heb het idee dat Xbox niet meer weet wat ze precies willen. Schijnbaar hebben ze nu ook de focus op Game Pass wat lager gezet. Vooral nu ze Activision-Blizzard hebben wat eigenlijk een uitgever was. Dus dan heb je bedrijven gekocht om games in te zetten voor een dienst die je wilt aanbieden en mensen probeert over te halen om jouw dienst te (blijven) gebruiken waarna je na het kopen van de bedrijven opeens je bedenkt en afvraagt "Moeten we wel doorgaan met dit? Is het niet beter om meer een uitgever te zijn zodat we games op meerdere platforms kunnen aanbieden en meer geld kunnen verdienen d.m.v. MTX?".

Nog even en Xbox gaat de SEGA route lopen. Dan is Xbox straks net als SEGA, een uitgever geworden wat eerst een consolemaker was. Eigenlijk hebben ze nu al een opening om uit de console markt te stappen gezien ze met de aankoop van Activision-Blizzard een grote game uitgever zijn geworden.
Door Quetzalcoatl (5061 reacties) op 07-05-2024 19:16
Quote:
[..]

Ik begrijp het ook niet helemaal, maar... Ghostwire Tokyo was geen succes, was ook geen al te beste game natuurlijk, en Mikami is inmiddels ook al even weg bij Tango, dus ze hebben qua regie daar alleen John Johanas nog zitten. We hebben hun aankomende game natuurlijk niet gezien, maar als dat ook niet veel voorstelde, tja... Zo'n studio kan natuurlijk niet bestaan op alleen een klein spelletje als Hi-Fi Rush, ongeacht de kwaliteit. Die game werd ook uit het niets gedropt en dan ook nog eens 'gratis' in Game Pass, dus ik kan me goed voorstellen dat 'ie z'n ontwikkelbudget niet direct terug heeft verdiend. Vgchartz is geen perfecte bron voor salescijfers, maar volgens hun (oude cijfers) heeft TEW2 slechts iets meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Dat is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar ondertussen moeten er wel salarissen betaald worden.

Wat het voor mij extra raar maakt is dat dit de enige(?) Japanse studio was die Microsoft had, en daar gooien ze nu de handdoek in de ring. Ze kunnen door de Japanse wet ook niet zomaar Japanse studio's aankopen, dus hun kans om 'echte' Japanse games toe te voegen aan hun portfolio is nu ook van tafel. Ik snap niet helemaal waarom ze dat zouden willen.
Gepost door: GJ op 07-05-2024 18:46

Ja goed punt, na Ghostwire Tokyo hadden ze de schijn wellicht tegen. Maar los van misschien wat pre-production heeft Tango pas een jaar aan die volgende game kunnen werken, en als Microsoft ergens niet goed in is, is het wel tijdens de ontwikkeling vaststellen of een game goed wordt of niet. Van Hi-Fi Rush verwachtten ze niet veel, en dat werd een van de best beoordeelde games van het jaar. Redfall was volgens hun in-house mock reviews ‘een solid 8’ en dat werd de grootste flop van het jaar.

Ik vraag me ook af wat dit betekent voor andere Xbox-studio’s. Pentiment is fantastisch, maar volgens mij geen kaskraker. Moet Obsidian nu maar hopen dat Avowed, een compleet nieuwe IP, als een gek gaat verkopen op pc omdat zij anders ook hun deuren moeten sluiten? Van de verkopen op console moeten ze het immers niet hebben, want op Xbox speelt iedereen die game via Game Pass. Dat was ook altijd de bedoeling, dacht ik.

Ik vind dit ernstig hoor. Tango herpakt zich met de origineelste en best beoordeelde Xbox-game in tien jaar tijd, en na een jaartje sleutelen aan hun volgende game zet Phil ze allemaal op straat. Omdat iedereen die game via Game Pass heeft gespeeld, wat Phil zelf zo heeft gewild. Studio’s als Obsidian en Inxile gaan ook nooit veel exemplaren verkopen buiten Game Pass om, dus als Phil blijft zitten vliegen die er straks ook uit.

Ik heb ook al een paar jaar moeite met die zogenaamde hands-off approach van hem. Het idee is dat hij studio’s de complete creatieve vrijheid geeft, maar als één game dan niet goed verkoopt (mede door Game Pass) sluit hij hun deuren. Dat is eigenlijk allesbehalve hands-off. Ga die studio’s dan eens aansturen. Zeg dan tegen Obsidian ‘hartstikke leuk dat Avowed, maar onze prioriteit is nu (in 2020) een nieuwe Fallout New Vegas. Die gaan jullie eerst maken.’ Die papnek van een Phil leunt achterover en wacht af waar die studio’s zelf mee komen, en vervolgens trapt hij ze eruit omdat hun splinternieuwe IP niet verkoopt DOOR ZIJN EIGEN GAME PASS.

Sorry voor deze onsamenhangende rant, GJ. Het is niet dat ik het niet met je eens ben. Ik ben gewoon boos op Phil met z’n strapatsen. Hun enige foothold in Japan zijn ze inderdaad ook nog kwijt. Zo langzamerhand begin ik ze bijna te gunnen dat Satya die hele gamesdivisie afstoot, maar dat zal niet meer gebeuren nu ze zo verschrikkelijk veel geld hebben uitgegeven aan publishers. Om lekker hun studio’s te kunnen sluiten en zelf alleen nog eenheidsworst te publiceren.
Hercule
Door Hercule (6514 reacties) op 07-05-2024 19:26
Eerlijk gezegd verbaasd het mij zeer dat Microsoft met een nieuwe console lijkt te komen. In Japan hebben ze Microsoft al lang geleden sayonara gezegd. In Europa gaat het iets beter maar erg goed gaat het niet. Amerika is momenteel ook niet bepaald een Xbox land. Zie geen toekomst voor Microsoft als console publisher.

Als de AAAA Perfect dark game eindelijk uit komt in 2039 weet ik niet of mensen daar nog op zitten te wachten. Als publisher zou het niet zo erg zijn als Microsoft soms maanden geen nieuwe titels uitbrengt.
Door MisAnTroop (5095 reacties) op 07-05-2024 19:56
Quote:

Het is wel mooi geweest zo. Flikker die Phil Spencer er nu maar eens uit. Naast de introductie van Game Pass heeft die vent in tien jaar tijd helemaal niets bereikt.
Gepost door: Quetzalcoatl op 07-05-2024 18:18

Eens. Ongelooflijk dat die kerel daar nog rond loopt..
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
GJ
Door GJ (6233 reacties) op 07-05-2024 20:03
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Sorry voor deze onsamenhangende rant, GJ.
Gepost door: Quetzalcoatl op 07-05-2024 19:16

Kom vechten dan.
Geef kip
Door Quetzalcoatl (5061 reacties) op 07-05-2024 20:34
Quote:
[..]

Kom vechten dan.
Gepost door: GJ op 07-05-2024 20:03

Nee niks daarvan, ik zie het al gebeuren dat jij al je vrienden van BG optrommelt en ik heb geen vrienden hier. Dat is vragen om een pak rammel.
Lebberrr
Door Lebberrr (730 reacties) op 07-05-2024 20:37
Xbox zit simpelweg op een dood pad. Zoals anderen hier ook al zeggen; in Japan is het nooit wat geweest en in Europa is de toegevoegde waarde van Xbox ook naar het nulpunt gedaald. De jeugd koopt sowieso geen Xbox meer (die gaan massaal voor de Switch en PS5), dus het bloed vanzelf dood.

Ik vind het overigens doodzonde. De huidige hardware zit erg goed in elkaar en het 'eco-systeem' is ook fijn. Playstation gebruikers hebben ook veel aan Xbox te danken omdat het vaak Xbox is geweest die met nieuwe dingen kwam en PS degene was die daarin volgde. Maar goed, dat was (en is) ook inherent aan de underdogpositie waarin Xbox zich begeeft sinds de Xbox One.

Mijn XSX snort hier sinds launch als een zonnetje en ik ben nog steeds blij met dat ding. Het ding verdient echt beter dan de huidige staat van Xbox als geheel.

Door Nilis007 (2295 reacties) op 07-05-2024 21:55
De Xbox one x, series x en s zitten echt kwalitatief goed in elkaar. Gamepass erbij en je hebt een mooie combinatie voor de klant.

Jammer dat Microsoft er nu achter komt dat die combi niet rendabel genoeg is. Teveel concurrentie van Nintendo en playstation. En, wat ze zichzelf kunnen aanrekenen, gewoon geen consistente release lineup en slechte games.
Door ErHaO (175 reacties) op 07-05-2024 22:18
Ik vind het wel jammer. Als iemand die voor het eerst een Xbox heeft doordat de PS5 niet te krijgen was voor haast twee jaar, doet de console een hoop goed.

Heb letterlijk voor een paar euro Fallout 3 discs gekocht en het speelt en ziet er goed uit op m'n lg oled, met 4k 60fps. Daarnaast is quick resume ook een geweldige functie en is gamepass een goede deal.

Helaas denk ik dat Xbox enkele grote klappen heeft gehad waar moeilijk van terug te komen is. Niet alleen een haast loze generatie met de One, maar ook tijdens de Series X een paar finale klappen. Vooral als Halo Infinite en Starfield echt de killer apps waren geweest die het hadden moeten zijn, denk ik al dat ze er wat beter voor stonden. Halo Infinite stond letterlijk geadverteerd op mijn launch console doos, kwam een jaar later uit en was de definitie van een niemandsdalletje. Was voor mij als nieuwe Xbox klant al een telleurstelling. Starfield was een stuk later, maar echt niet te vergelijken met de klassieke Bethesda spellen. Zelfs nu met de uodates en komende dlc lijken weinig mensen er naar om te kijken. Forza en Redfall waren ook flaters. Voig jaar had het jaar van Xbox kunnen en moeten zijn, met een aantal exclusives. Maar het was allemaal middelmatig. Ik zie het niet als toeval dat in de loop van vorig jaar de discussies rondom het merk steeds negatiever werden.

Jammer, ik denk dat Xbox een goede concurrent had kunnen zijn van Sony. En ik denk dat dit veel beter zou zijn voor de consument. Voor Sony is er nu veel minder druk om te concurreren (daarmee ook met games en hun lineup).
Xor
Door Xor (35182 reacties) op 07-05-2024 22:21
Quote:
Eerlijk gezegd verbaasd het mij zeer dat Microsoft met een nieuwe console lijkt te komen. In Japan hebben ze Microsoft al lang geleden sayonara gezegd. In Europa gaat het iets beter maar erg goed gaat het niet. Amerika is momenteel ook niet bepaald een Xbox land. Zie geen toekomst voor Microsoft als console publisher.

Als de AAAA Perfect dark game eindelijk uit komt in 2039 weet ik niet of mensen daar nog op zitten te wachten. Als publisher zou het niet zo erg zijn als Microsoft soms maanden geen nieuwe titels uitbrengt.
Gepost door: Hercule op 07-05-2024 19:26
Zelfs met Europa gaat het minder beter. Eigenlijk blijft Europa een moeilijke regio voor Xbox. Alleen in het VK was er altijd nog interesse in Xbox. Maar dat begint ook meer Playstation en Switch te worden. Amerika blijft nog Xbox land. Maar de vraag is: Voor hoe lang nog?

Daarom vraag ik mij af of de stap naar digital only wel goed zal maken. Want in Europa(m.u.v. VK) snijden ze wel hard als ze digital only zullen gaan. Aan de andere kant, het aanbod van fysieke Xbox games wordt alsmaar kleiner.

Er is misschien nog een toekomst als publisher. Probleem is alleen of ze wel met titels blijven komen die mensen graag willen zien of het wel zien zitten. Of dat Microsoft alleen maar titels blijft uitbrengen met de gedachte dat het winst zal opleveren.
Lebberrr
Door Lebberrr (730 reacties) op 07-05-2024 23:35
Quote:
[..]
Zelfs met Europa gaat het minder beter. Eigenlijk blijft Europa een moeilijke regio voor Xbox. Alleen in het VK was er altijd nog interesse in Xbox. Maar dat begint ook meer Playstation en Switch te worden. Amerika blijft nog Xbox land. Maar de vraag is: Voor hoe lang nog?

Daarom vraag ik mij af of de stap naar digital only wel goed zal maken. Want in Europa(m.u.v. VK) snijden ze wel hard als ze digital only zullen gaan. Aan de andere kant, het aanbod van fysieke Xbox games wordt alsmaar kleiner.

Er is misschien nog een toekomst als publisher. Probleem is alleen of ze wel met titels blijven komen die mensen graag willen zien of het wel zien zitten. Of dat Microsoft alleen maar titels blijft uitbrengen met de gedachte dat het winst zal opleveren.
Gepost door: Xor op 07-05-2024 22:21

Als eerste naar digital-only gaan is écht de nagel aan de doodskist van Xbox. Onbegrijpelijk dat nou juist Xbox deze stap neemt. Het maakt het platform enkel onaantrekkelijker.

Verder verwoord @ErHaO de situatie rondom de exclusives perfect. Het is wat dat betreft op z'n best één grote stapel aan middelmatigheid geweest. Met Redfall als totaal (en volslagen onbegrijpelijk) dieptepunt. Maar ook de situatie rondom Halo met die ernstige slechte trailer (die tot een jaar uitstel leidde) was zeer opmerkelijk. Forza "from the ground up" heeft ook de verwachtingen totaal niet waar kunnen maken...
Monokuma
Door Monokuma (2003 reacties) op 08-05-2024 09:26
In het Xbox 360 tijdperk had de console een niche in Japan onder competitieve fighting game fans, omdat het netwerk van Xbox beduidend stabieler was dan dat van PlayStation. Misschien was dat ook de reden dat er ineens heel veel Japanse fighting games, die je anders enkel op PlayStation zou zien, ook op Xbox werden uitgebracht.
Kuma!
Hunterr
Door Hunterr (2283 reacties) op 08-05-2024 10:07
Quote:
[..]

Als eerste naar digital-only gaan is écht de nagel aan de doodskist van Xbox. Onbegrijpelijk dat nou juist Xbox deze stap neemt. Het maakt het platform enkel onaantrekkelijker.

Verder verwoord @ErHaO de situatie rondom de exclusives perfect. Het is wat dat betreft op z'n best één grote stapel aan middelmatigheid geweest. Met Redfall als totaal (en volslagen onbegrijpelijk) dieptepunt. Maar ook de situatie rondom Halo met die ernstige slechte trailer (die tot een jaar uitstel leidde) was zeer opmerkelijk. Forza "from the ground up" heeft ook de verwachtingen totaal niet waar kunnen maken...
Gepost door: Lebberrr op 07-05-2024 23:35

Vind je ? Van de 3 vind ik het digitale gebeuren op de Xbox echt beste van de drie waarbij je het minste zorgen hoeft te maken of je games van 18 jaar geleden nog speelbaar zijn. Met game pass is het de meest logische stap om digitaal only te gaan. Daarnaast is voor iedereen met een computer het Xbox platform binnen handbereik.

Al begrijp ik niet helemaal de doom en gloom rondom Xbox. De plekken waar je in het algemeen games kan kopen zien we al teruglopen met het sluiten van GameMania`s, de minder rekken in de Mediamarkt of Intertoys waar je niet verder komt dan Fifa of Call of Duty.

Ook wil ik eraan toevoegen. De games van grote westerse ontwikkelaars/uitgevers de laatste jaren niet echt vol creativiteit staan en daar reken ik Sony ook bij, wat geen verrassing is met Herman Hulst aan het roer die Killzone van geweldige serie tot SnoreZone maakte. Het is allemaal vervolg dit of het volgt een checklist. Gelukkig is er nog Helldivers 2 of de indie scene.

Playstation en Xbox kunnen zich beter druk maken om het effect wat de grote F2P games hebben op de markt. Kids en jong volwassen word nu groot met alleen Fortnite, Warzone of Rocket league van deze wereld.
https://psnprofiles.com/ShadowhunterrX
Hercule
Door Hercule (6514 reacties) op 08-05-2024 10:52
Quote:
[..]

Vind je ? Van de 3 vind ik het digitale gebeuren op de Xbox echt beste van de drie waarbij je het minste zorgen hoeft te maken of je games van 18 jaar geleden nog speelbaar zijn. Met game pass is het de meest logische stap om digitaal only te gaan. Daarnaast is voor iedereen met een computer het Xbox platform binnen handbereik.

Al begrijp ik niet helemaal de doom en gloom rondom Xbox. De plekken waar je in het algemeen games kan kopen zien we al teruglopen met het sluiten van GameMania`s, de minder rekken in de Mediamarkt of Intertoys waar je niet verder komt dan Fifa of Call of Duty.

Ook wil ik eraan toevoegen. De games van grote westerse ontwikkelaars/uitgevers de laatste jaren niet echt vol creativiteit staan en daar reken ik Sony ook bij, wat geen verrassing is met Herman Hulst aan het roer die Killzone van geweldige serie tot SnoreZone maakte. Het is allemaal vervolg dit of het volgt een checklist. Gelukkig is er nog Helldivers 2 of de indie scene.

Playstation en Xbox kunnen zich beter druk maken om het effect wat de grote F2P games hebben op de markt. Kids en jong volwassen word nu groot met alleen Fortnite, Warzone of Rocket league van deze wereld.
Gepost door: Hunterr op 08-05-2024 10:07
Iedereen houdt van een goede comeback story maar Microsoft is in Europa en Japan inmiddels een non factor. Vorig jaar is het aantal verkochte Xbox consoles in Europa nog verder gedaald wat op zich een prestatie is.

Alle nieuwsartikelen over Xbox in Amerika zijn weinig rooskleurig. Zelfs als Xbox met de beste software line-up ooit komt zullen er veel mensen zijn die wachten tot de games op gamepass of andere consoles verschijnen.

Er is geen toekomst voor Microsoft als console publisher
Xor
Door Xor (35182 reacties) op 08-05-2024 11:00
Quote:
In het Xbox 360 tijdperk had de console een niche in Japan onder competitieve fighting game fans, omdat het netwerk van Xbox beduidend stabieler was dan dat van PlayStation. Misschien was dat ook de reden dat er ineens heel veel Japanse fighting games, die je anders enkel op PlayStation zou zien, ook op Xbox werden uitgebracht.
Gepost door: Monokuma op 08-05-2024 09:26
Volgens mij was ook de reden dat de fighting games een betere response tijd op de X360 hadden dan op de PS3. Dus het input lag was acceptabel terwijl het op de PS3 altijd hoger was. Met de PS4 en PS5 was het probleem er nog steeds, maar werd het wel ietsje beter. Terwijl de Xbox versie van fighting games nog altijd een betere input lag hadden.

Als Sony niet Street Fighter V exclusive hadden gemaakt en ze nu tegenwoordig ook niet EVO financieren, dan denk ik dat veel fighting games nog op de Xbox werden gespeeld. Althans. Voor een korte tijd. Want sinds de opkomst van fighting games op de PC, prefereren mensen nu de PC versies(nog lagere input lag, betere response tijd). Dus dan zou de PC de norm geweest zijn. Maar ja, Sony heeft een handje in de fighting games scene, dus moet iedereen het doen met de PS5 wanneer men aan een toernooi wilt meedoen .
Hercule
Door Hercule (6514 reacties) op 08-05-2024 11:40
Perfect Dark lijkt het volgende slachtoffer van annulering:

Jeff Grubb: "
Quote:
The fallout from this (today's layoffs), been hearing more and more.. been hearing for years that Perfect Dark is in a rough state, sounds like it's in a very rough state"

"And it doesn't sound like it's really come together in any way since then (since the announcement) and like Crystal Dynamics coming on board to come help on that.."

Regarding first person shooter aspect:

"It sounds like they don't even know if that's what they want to do with that"

En de doorgaans betrouwbare Alex Donaldson reageert ook
:
Quote:
lmao. I have some crazy stories about the development of that game I have not put in print out of respect for a team really trying hard to push a boulder up a steep hill. But my patience is getting thin"

[Begin]  |471|472|473|474|475|476|477(477)  [Eind]