Quote:
Klantenservice is afhankelijk wie je krijgt, heb wel een paar slechte meegemaakt bij de Britse, maar als je terugmailt krijg je toch meestal weer een ander persoon. De Nederlandstalige cs van amazon.de waren bij mij wel allemaal top tot nu toe.
Verpakking en verzending is regelmatig *** bij de Europese. Heb al een aantal keer amiibo gehad die in een te klein doosje waren gepropt. Een keer een beschadigde CE en ook een keer een spel besteld, maar een leeg doosje ontvangen. Uiteindelijk wel opgelost via de klantenservice natuurlijk.
De Japanse Amazon is inderdaad beter wat dat betreft. Die gebruiken shrink wrap om alles op z’n plek te houden. En inderdaad retesnel.
Ik denk dat de Japanse kant dit juist doet omdat Japanners altijd dingen perfect willen hebben. Dus ze willen altijd de klanten tevreden houden terwijl de westerse landen zoals Amerika, UK e.d. gewoon schijt hebben en het alleen interesseren als alles verwerkt + verzonden wordt.
Heb gemixte ervaring met Amazon.de e.d. In het verleden had ik erg goede ervaring met Amazon.co.uk. Heb zelfs 1x gehad dat ze gewoon m'n orderbedrag terugstortte toen ik een game had ontvangen waarvan de disc in het doosje los zat. En een nieuwe sturen deden ze daar ook niet moeilijk over.
Met Amazon.de had ik met de laatste paar orders wel een beetje negatieve ervaring. Had eind vorig jaar bijvoorbeeld de Switch Pro controller besteld en ze stuurde dit in zo'n speciale grote envelop verpakking i.p.v. alles in een doos te sturen. De verpakking was helaas gedeukt ontvangen(gelukkig niet helemaal kapot).
Ik denk dat het een risico blijft. Maar dat heb je ook met Bol.com(waar er nog altijd negatieve ervaringen hierover op de shopsurvey worden geplaatst). En niet te vergeten dat Wehkamp ook een bende kan maken.
Enige voordeel met Amazon was wel dat ze niet heel moeilijk deden als je een beschadigd bestelling hebt ontvangen. Alleen ik weet niet of dit nog zo blijft met Amazon.nl. Ze maken wel pluspunten met hun nieuwe retourbeleid. Je kan nu gewoon dingen retourneren zonder dat het product minimaal €40 moet zijn.
Edit:
Net even gecheckt. En je kan nu op Amazon.nl (eindelijk) in het Nederlands chatten. Tenminste. Dat hoop ik(zelf niet uitgetest). Maar de chatmogelijkheid is nu ook op Amazon.nl beschikbaar
.