Quote:
Toch maar iets gekocht wegens die €10 kortingscode.
Juist verzend bericht ontvangen :
zondag 23 oktober
Pakket is verzonden
Saran, FR
Verzonden vanuit Frankrijk! Waarom dan een Belgische website oprichten?
Gepost door: DQMJ op 23-10-2022 22:34Dat is sinds een tijdje bij alle Europese Amazon's zo (ik denk vanaf .nl is opgericht). Ik heb dit al gehad bij .nl, .de, .fr en nu ook .com.be. Het wordt gewoon van ergens binnen Europa (incl UK) verstuurd, ik gok gewoon waar het in stock is.
De prijzen verschillen wel per winkel, maar volgens mij gebruiken ze gewoon gesharede warehouses.
Ik heb ook al gehad dat ze het niet willen versturen naar Belgie van uit .de terwijl ik van dezelfde leverancier het op .fr wel kan bestellen en dat soort zaken.
Quote:
[..]
Het is geen flauwekul. Ik krijg op letterlijk alles geen "In winkelwagen" knop te zien. En als ik onder "Alle koopopties bekijken" kijk, dan zie ik "Dit item kan niet worden verzonden naar jouw geselecteerde bezorglocatie. Kies een andere bezorglocatie. " staan.
Kortom. Ik als Nederlandse gebruiker wordt op Amazon.com.be buitengesloten. Dus de Belgische Amazon is alleen voor de Belgische gebruikers/klanten. En hetzelfde is ook voor Duitsers die niet op Amazon.nl kunnen bestellen. Want Amazon.nl is er alleen voor de Nederlandse en Belgische klanten. De vraag is nog wel of dit zo zal blijven voor de Belgische klanten. Hoogstwaarschijnlijk zullen Belgische klanten nog op Amazon.nl volgend jaar kunnen bestellen, maar moeten ze wel verzendkosten erbij betalen(dus het is niet meer gratis). Maar men kan ook het ergste verwachten. En dat is dat Amazon.nl Belgische klanten buitensluit en ze deze klanten forceren om op Amazon.com.be te zitten
.
In ieder geval is Amazon.com.be alleen nog interessant voor de Vlaamse gebruikers(of voor de mensen die toevallig ook in België werken/relatie hebben etc. en een adres hebben om de bestellingen ergens af te laten leveren).
Gepost door: Xor op 18-10-2022 23:26Vreemd, ik bestel als Belg al jaren op verschillende Amazon shops en heb daar nooit problemen mee gehad. Het kan zijn dat .com tegenwoordig niet meer lukt, maar daar heb ik al jaren geen noodzaak meer aan gehad.
Ik heb al ervaringen op .de, .fr, .nl. co.uk, .co.jp (dat is een ander account) en vroeger .com maar dat is al heel lang geleden. Ik heb al geweten dat bepaalde producten niet naar Belgie verstuurd konden worden (op .de vooral en ik heb daar Prime, wat mij vrij hard stoort), maar dat is zeker niet het geval bij elk product.
ik mag ook hopen dat ze dit gewoon zo laten want elke Amazon shop heeft aparte prijzen en die kunnen soms redelijk verschillen. Dat ze mij van .nl zouden buiten sluiten zou mij niet zo uitmaken want daar heb ik het minst gekocht (is ook het nieuwst), maar .de zou door mijn Prime account mij vrij hard storen (en .co.jp, het is al moeilijk/duur genoeg om die producten te vinden).
Ik vind eigenlijk dat iedereen gewoon zou moeten kunnen kopen waar ze willen. Als ik op Amazon Canada zou willen kopen moet dat gewoon gaan. Dat daar tax bij gerekend wordt is goed voor mij (dat is bij Japan ook zo), maar als die producten enkel daar te krijgen zijn zie ik het probleem niet zolang de producten legaal zijn in Europa.