Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Goodiemaandag: Maak kans op een AC hoodie! - afgelopen

Geplaatst op 11-05-2015 12:06
Normaal houden we de goodievrijdag, maar door alle drukte hebben we hem voor één keertje doorgeschoven naar de maandag! Kortom in plaats van dat de week afsluiten samen, gaan we de week gewoon goed beginnen! In samenwerking met Ubisoft houden we vandaag dan ook de Goodiemaandag! Het item dat we deze week gaan vergeven is daarbij geen verkeerde, namelijk een Assassin’s Creed hoodie!

Win een chique Assassin’s Creed Unity hoodie (Maat S, M, L)
De Budgetgamers die al wat langer op Budgetgaming zitten, zullen hem misschien nog wel herkennen, want we hebben deze hoodie namelijk ook vergeven tijdens de Budgetgaming Veiling afgelopen december! De hoodie heeft toen maar liefst € 85,- opgehaald voor Right To Play. Waar je toen echter de hoodie op kon eisen door te bieden, gaan we hem vandaag verloten onder de reacties van deze prijsvraag. Het is écht een mooie hoodie.




Maar wat moet je er nu precies voor doen? De vraag van vandaag luidt alsvolgt. Ten tijde van de Xbox 360 werden de zogenaamde Achievements gelanceerd, later volgden ook de trophies op de PlayStation 3. Ook op Steam kan je er niet omheen. Inmiddels zijn ze niet meer uit het gamebeeld weg te slaan. Echter, inmiddels zijn we heel wat jaartjes en zelfs een console verder, de vraag is of ze nog steeds interessant zijn voor jullie als gamer!

Kortom geef antwoord op één van de twee vragen (of allebei):


Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

óf

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?


Verder kun je bij een positief antwoord denken aan in welke vorm ze een rol spelen bij je gameplezier, welke trophies/achievements ben je momenteel mee bezig om te halen. Bij negatief antwoord, of als je er vroeger wel er naar keek maar nu niet meer, vertel dan hoe ze misschien je weer zouden kunnen grijpen of waarom je de interesse bent verloren/ er niet in hebt gehad.

Tot Slot: Prijsvraag loopt tot dinsdag 12:00
We zijn rond het middaguur begonnen dus de prijsvraag loopt nog tot morgen 12:00 s’middags! Heel veel succes iedereen! Eens kijken waar iedereen mee bezig is en of we nog ideeen hebben om die achievements en trophies verder te ontwikkelen!

Geplaatst op 11-05-2015 12:06
Aantal keer bekeken: 12381

Laatste reacties

avatar van Thatanas
Thatanas ( 683 ) 11-05-2015 12:16
Quote:
Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
Door te doen wat al vanaf het begin mogelijk zou moeten zijn: laat de achievements daadwerkelijk waarde hebben!

Ofwel per achievement of per hoeveelheid punten. Laat ons wallpapers vrijspelen voor onze console of pc, geef ons extra skins in-game, laat ons spelen voor korting op sommige DLC en ga maar door. Het geeft men meer doel in het spel en houdt men ook langer vast aan je eigen game, puur omdat er meer te halen is!

Maatje L
avatar van Pug205GTi
Pug205GTi ( 4864 ) 11-05-2015 12:21
Het heeft me nog nooit geboeid die achievements/trophies. Je kan er toch niks mee behalve ernaar kijken en vergelijken met je vrienden (whoopdiedoo). Je krijgt tegenwoordig al een achievement/trophy als je het spel voor de eerste keer opstart.

Je zou meer uit de game kunnen halen natuurlijk of het spel langer kunnen spelen om die ene achievement/trophy te halen maar daar draait voor mij het spel niet om. Ik speel het voor mijn plezier en als de plezier weg is dan ga ik door met een ander spel, als je zo'n achievement/trophy hunter bent en je moet nog steeds die ene trophy hebben maar je hebt allang geen plezier meer in de game zit je alleen je zelf maar te kwellen.

Dus voor mij is het iets wat ze lekker helemaal weg mogen laten.
avatar van Oskaar7
Oskaar7 ( 101 ) 11-05-2015 12:29
Ik vind het leuk om achievements te halen. Het voelt als een voldoening voor je daden. Ook vind ik het leuk om mijn vrienden te verslaan met het aantal achievements. Ten slotte is het een leuke uitdaging om bepaalde achievements te halen.
avatar van Niels
Niels ( 18409   1) 11-05-2015 12:30
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Nee. Achievements / trophies spelen geen rol in mijn game-ervaring.
Niet meer sinds dat je die immersie-onderbrekende trophy pop-ups kon uitzetten in het opties-menu (geweldige update!).
De trophies spelen echter wel een rol in mijn gebruikservaring van de console; ik gebruik ze voornaamlijk om te bekijken wat mijn vrienden (veel) spelen.

óf

Quote:
Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen

Ze zouden interessanter gemaakt kunnen worden door er daadwerkelijk iets mee te ontgrendelen. Het mooie van achievements is dat ze buiten de game zichtbaar zijn; dus je zou iets buiten de game kunnen unlocken.

Een skin voor het tweede deel van de game, waardoor je eruit ziet als een character uit de eerste game. Om Assassin's creed als voorbeeld te nemen: Wat als je een Altair kostuum had kunnen vrijspelen voor Assassin's creed 2 door 100% achievements te halen in Assassin's creed 1?

Final fantasy 13 deed het al - je kon themas voor je PS3 vrijspelen.

Wat als je een Tekken diverse themas voor je PS4 home menu vrijspeelt door die game te platinumen?

Nu hebben achievements i.c.m. DLC helaas unlockables grotendeels vervangen. Het zou gaaf zijn als die zouden terugkomen... en door de aard van trophies/achievements hoeven die unlockables niet eens in de game te zitten.


Maatje M, mocht ik weer winnen
avatar van Ow2124fwe32
Ow2124fwe32 ( 164 ) 11-05-2015 12:31
Ik vind achievements/trophies wel een leuk concept. Vroeger speelde ik mijn games meestal gewoon op moeilijkheidsniveau 'normal'. Sinds de intrede van de trophies probeer ik mezelf te testen of ik een moeilijker niveau ook aankan en of ik het kan blijven doorzetten. Ik vind een leuke waardemeter, en ben toch altijd wel trots op mezelf als die platinum trophy verschijnt. Ik vind het wel jammer dat je soms afhankelijk bent van anderen om een trophy te behalen, zoals bijvoorbeeld de 'Flawless Raider' trophy in Destiny. Dat zouden ze moeten vermijden.
avatar van Clank
Clank ( 89 ) 11-05-2015 12:31
Als ik een voorkeur mag aangeven: maat M graag.

Voor mij hebben trophies geen enkele toegevoegde waarde, sterker nog het haalt mij uit het spel/de ervaring. Wat mij betreft zouden trophies uitgeschakeld moeten kunnen worden, zodat de liefhebber niet gestoord wordt.
avatar van Immortalbenny
Immortalbenny ( 449 ) 11-05-2015 12:36

Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
ze spelen een grote rol. Niks is meer bevredigend om voor dat ene moeilijke of rare dingentje een achievement te krijgen om het moment te vereeuwigen. En elke keer als je die achievement ziet zal je aan dat moment denken. En bragging rights als je meer achievements hebt dan je vrienden of net die ene hebt die zij niet kunnen halen
avatar van Sanmaster93
Sanmaster93 ( 14 ) 11-05-2015 12:39
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
Ik heb altijd bepaalde periodes. paar weken heb ik alleen maar zin om spellen uit te spelen en door te gaan met de volgende. op gegeven moment zijn mijn nieuwe spellen op zeg maar. dan ga ik terug naar het Achievements / trophies hunten. met me laptop ernaast veren zoeken (in AC bijv) en er dan 1 missen. bij de eerdere delen kon je dan niet zien in welk districts je er 1 miste dus moest je ze allemaal opnieuw langslopen. ook spellen op hogereniveaus uitspellen alleen maar om die 1000G te halen voor spellen. ik heb zelf perioden gehad dat ik spellen kocht waarbij de 1000G makkelijk te behalen was.

Quote:
Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Ik zie veel mensen die zeggen dat er daadwerkelijk iets vrijgespeeld moet worden bij het behalen van een trophie/achievement. hier ben ik het mee eens. wat ik hier wel aan toe zou voegen zijn tijdelijke achievements/trophies met speciale unlockables. dat je weet dat je een week heb om die ene bijzondere achtergrond vrij te spelen, die natuurlijk niemand anders heeft weten te behalen..

Maat m voor het geval dat
avatar van Niels
Niels ( 18409   1) 11-05-2015 12:44
Quote:
Als ik een voorkeur mag aangeven: maat M graag.

Voor mij hebben trophies geen enkele toegevoegde waarde, sterker nog het haalt mij uit het spel/de ervaring. Wat mij betreft zouden trophies uitgeschakeld moeten kunnen worden, zodat de liefhebber niet gestoord wordt.

Bij PS3 in elk geval:
Settings > System settings > Trophy notifications > Disable

Bij Vita:
Settings > Notifications en helemaal onderaan is de optie

PS4: Geen idee!

avatar van Amadortje
Amadortje ( 43 ) 11-05-2015 12:51
Ik ben een echte trophy hunter dus ik zou het wel leuk vinden als ik er nog een beloning bij op krijg. Denk aan extra content vrijspelen of spaarpunten voor leuke goodies. Zo Heb je kans dat iedereen alles uit de game haalt ipv alleen uitspelen. En mocht ik winnen wil ik graag een maatje L.
avatar van Doodgraver
Doodgraver ( 615 ) 11-05-2015 13:00
Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Ik vind het sowieso al gaaf, maar om het nog interessanter te maken zou het leuk zijn om een systeem te hebben als uplay, waarbij je beloningen kan vrijspelen. Dat zou wel leuk zijn. Of dat je in zijn geheel punten spaart dat je wat simpele goodies kan krijgen, zoals t-shirts, poppetjes dat soort dingen.
avatar van Sketsboy15
Sketsboy15 ( 606 ) 11-05-2015 13:06
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen?

Ja zeker het brengt mij meer uitdagingen met zich mee waardoor ik mijn favoriete games nog wat uurtjes extra in kan stoppen

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Het zou echt leuk zijn als je op de playstation een lvl omhoog gaat dat je een rewardlijst krijgt waar je uit kan kiezen dat je bijv. een gratis thema krijgt naar jou keuze of een betaalde avatar picture voor je psn. En misschien eventueel bepaalde outfits die je in een game moet kopen maar door deze reward gewoon gratis krijgt

Maatje M als het zover komt
avatar van Pyroxene
Pyroxene ( 76 ) 11-05-2015 13:19
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Niet alle, maar originele achievements kan ik zeker waarderen. Degene die mij het best is bijgebleven is Little Rocket Man van Half-Life 2 ep2. Daarbij moet je het hele spel een garden gnome mee zeulen die je in de eerste 10 minuten van het spel tegen komt. Je moet die gnome af-en-toe goed verstoppen om te voorkomen dat je hem kwijt raakte tijdens een hectische battle. Het is dan ook echt een achievement om dat tot een goed einde te brengen.

Jammer genoeg komen veel games niet verder dan de standaard story progression achievements, die imho weinig toegevoegde waarde hebben.

Maatje L please.

avatar van FabianVrede
FabianVrede ( 4 ) 11-05-2015 13:23
Ik vind dat achievements goed zijn als je er iets mee kunt verdienen of er nieuwe dingen Door kunt doen in een spel. Zo vind ik de beloningsstructuur in battlefield 3 goed werken, door dat je voor medals en bepaalde achievements punten of wapens kunt verdienen die je verder helpen in het spel. Bij s creed is dit echter anders en zijn de achievements alleen om te showen dat je bepaalde dinonderdelen hebt gedaan.

Achievements moetenn dus je blijven triggeren om te ze te halen. 's
avatar van DreamDevil
DreamDevil ( 335 ) 11-05-2015 13:24
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Nu niet meer, in het begin was het leuk. Als je er teveel op gaat focussen verpest het de game, voor mij in ieder geval en liet ik games links liggen omdat de trophies te gek waren.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Een puntensysteem om dingen te kopen van de achievements die je gehaald hebt!

Maat L mocht ik 'm winnen!
avatar van Shinnto
Shinnto ( 405 ) 11-05-2015 13:25
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Het speelt nog een rol in mijn game-ervaring, maar niet in een hoog prioriteit.
Ik speel een game om de game zelf, of dat nou de storyline is, of de personages of gewoon met een paar vrienden samen te kunnen gamen.
Ik speel niet een spel puur om de achievements te kunnen behalen en ermee opscheppen dat ik ze allemaal heb.
Uiteindelijk zijn ze meer als een leuke extraatje, alhoewel je bij Payday2 bij sommige achievements een degelijk reward krijgt, zoals maskers en/of upgrades voor de wapens. Zoiets loont het al wat meer om het proberen te behalen.

En een Maatje M bitte ^)^
avatar van Drinnian
Drinnian ( 394 ) 11-05-2015 13:40
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Het ligt er heel erg aan wat voor een soort achievements het zijn. Als het dingen zijn die me wat uit mijn eigen comfortzone halen zoals spelen met een anders soort wapen of karaktertype dan ik meestal kies heeft het wel degelijk een invloed op mijn spelervaring.
Maar als het dingen zijn als 500 collectibles in game vinden, of iets dergelijks, neem ik er de moeite niet echt voor als deze verder geen toegevoegde waarde hebben.
avatar van Legendofninny
Legendofninny ( 967 ) 11-05-2015 13:43
Achievements/trophies!!!
avatar van Websurfer
Websurfer ( 793 ) 11-05-2015 13:45
Ik vind de trophies belangrijk. Leuk om te halen en motiveert me om door te gaan. Spellen zonder trophies stop ik eerder mee. Bij trophies ga ik ook eerder de uitdaging aan om spellen op hogere niveaus uit te spelen. Dus bij mij heeft het zeker toegevoegde waarde.
Mocht ik winnen, Maat L aub
avatar van Mrpisthebest
Mrpisthebest ( 694 ) 11-05-2015 13:49
ja, ik vind ach./tr nog steeds een leuk systeem. Vooral als er een afwijkend iets gedaan moet worden of als makers een geinige benaming/ verwijzing maken met de titel van de ach//tr of de actie er voor nodig is.

Hmm, meer verborgen achievements/tr. kijkt me leuk.

maat L
avatar van Drafek
Drafek ( 427 ) 11-05-2015 13:53
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Eigenlijk hebben Trophies me nooit echt geboeid. Als ik ze tegenkom dan doe ik er wel een paar maar ik ga niet uren voor 1 trophie zitten. Op PC boeit het me helemaal niet maar unlock ik ze gewoon random. Het voegt voor mij geen meerwaarde toe.
avatar van Ewokkie
Ewokkie ( 708 ) 11-05-2015 14:03
Persoonlijk geef ik niets om achievements/tropies, maar wanneer er in de toekomst meer naar het World of Warcraft model wordt gekeken zou ik dit wel doen. In World of Warcraft is het namelijk zo dat je bij bepaalde achievements een toffe mount krijgt. Wanneer er dus ingame items aan gekoppeld zijn, zou ik dit een positieve ontwikkeling vinden.

Ook de manier van newgame+ in bijvoorbeeld Bloodborne vind ik een goed voorbeeld. Hier is een moeilijkheidsgraad indirect gekoppeld aan een achievement/trophie.
avatar van Tomba
Tomba ( 1 ) 11-05-2015 14:05
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
het geeft me op de een of andere manier nog altijd een goed gevoel als ik een bepaalde achievement haal, maar ben er het meeste mee bezig als ik ze vergelijk met vrienden. Als ik zie dat zij een bepaalde achievement wel hebben en ik niet heb ik al snel de neiging om die ook te proberen te halen. Bij spellen die me echt grijpen (zoals de originele Dead Space) heb ik er zelfs uren extra aan besteed om hem te completeren. ik heb ook gemerkt dat ze me vaak uitlokken om bepaalde zaken te doen in spellen die ik anders wellicht nooit had gedaan. Kortom voor mij hebben ze zeker een meerwaarde!

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
Ik zou er wel wat voor terug willen zien, bv als je alle achievements haalt van 1 game een specifiek Avatar of ingame item (of DLC) of bv wat extra dagen Gold als je een bepaalde hoeveelheid haalt, een beetje zoals bij Uplay dat je voor bepaalde taken punten krijgt die je weer kunt besteden aan ingame boosts, content en backgrounds voor je console.
avatar van Piercedpanda
Piercedpanda ( 596 ) 11-05-2015 14:09
Ik vind het een leuk systeem !
Zeker als je met je maten op de Xbox zit en je ziet hun gamerscore dichterbij komen.
Ik lig altijd in de clinche met een maat van, omdat we altijd dicht bij elkaar liggen.
De ene keer staat hij voor en dan weer ik.
Dat maakt het wat competatiever om achievements te halen.
En ik merk dat je op deze manier langer nog wat langer met een spel doet.
Sommige achievements zijn lastig om te halen, dus daar moet je net wat extra's voor doen in het spel.
Het enige wat ik jammer vind, is dat er ook altijd multiplayer achievements bij zitten. Ik speel nooit online, dus vandaar dat ik die niet kan halen.
Dit is jammer, omdat je op deze manier nooit een volledige score kunt halen bij een spel
avatar van Ben
Ben ( 7649 ) 11-05-2015 14:10
Rol: Toevoeg Moderator
Na alle jaren geven Throphies en Achievements voor mij vaak de doorslag om een game langer te spelen/uit te spelen. Je wil toch nog die ene trophy of achievement hebben, nog net even je score/level verhogen.

Of tegen vrienden zeggen: En nu jij!
Zeker een meerwaarde.

Mocht ik winnen, graag een L.
Veel succes iedereen!
avatar van Kalax03
Kalax03 ( 1182 ) 11-05-2015 14:16
Archievement op niveau kiezen, master trophies voor de allerbeste. Of meer platinum trophies voor multiplayer, voor de allerbeste assassins.

Maat L
avatar van ZeroGeass1
ZeroGeass1 ( 534 ) 11-05-2015 14:21
Achievements & trophies geven veel meer speel plezier aan een game. Ik merk dat ik door trophies te willen behalen toch langer een game speel dan vroeger. Vroeger was het gewoon het verhaal and that's it. Nu probeer ik zoveel mogelijk Platinum trofeëen te behalen gewoon omdat ik het zelf leuk vind! Ik haal nu meer uit een game dan vroeger dus trofeëen zijn zeker een stap vooruit geweest !

Mocht ik winnen, graag een S
avatar van DragonflySoldier
DragonflySoldier ( 5913 ) 11-05-2015 14:25
Trophies zijn voor mij vaak een leuke bijkomstigheid. Zelf ben ik geen trophy hunter, maar als het geluid op komt na het behalen van een moeilijke boss geeft het toch wel wat extra voldoening.

Als ik het systeem van trophies aan zou mogen passen dan vind ik dat je er niet allerlei rare capriolen voor uit hoeft te halen en zeker online trophies af te schaffen. Dit omdat deze na een aantal jaar als de servers zijn gesloten je deze niet meer kan halen.

M please
avatar van UserVerwijderd123
UserVerwijderd123 ( 977 ) 11-05-2015 14:25
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
Eigenlijk een steeds grotere rol. Tijdens mij overstap van de PC naar PlayStation (3), ben ik mij gaan focusen op trophies. Door trophies haal ik veel meer uren uit een spel, en heb ik écht het gevoel dat ik een spel uitspeel. Negatief effect is wel dat ik soms een spel zat ben, maar toch die platinum wil halen. Assassin's Creed Black Flag daarentegen heb ik echt van genoten (WAT. EEN. GAME. ). Door trophies heb ik ook het maximale eruit gehaald voor mijn gevoel.

Valt de hoodie groot of klein uit? In indien groot: Maat M
avatar van Stidjen
Stidjen ( 182   1) 11-05-2015 14:33
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
>>> Jazeker. AC is daar het beste voorbeeld van. Hoeveel extra uren ik er niet in heb gestoken om nog een extra vlaggetje, cockade of schatkist te vinden...

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
>>> Ik ben zelf niet zo'n die-hard gamer, en ik heb ook nog maar weinig spellen 100% gehaald qua achievements. Misschien is het leuk om bepaalde lastige achievements in te delen in gradaties. 80% van alle items is brons, 90% zilver, 100% goud, bijvoorbeeld.

Ik zou graag een M ontvangen als ik zou winnen.
avatar van Alx-9
Alx-9 ( 153   1) 11-05-2015 14:51
Bij mij spelen achievements bijna geen rol meer, omdat het simpelweg te moeilijk werd om alles bij te houden. Achievements zijn ook niet meer zo makkelijk te halen als vroeger, toen er soms spellen waren met maar iets van 10 achievements.

Hoe het nog interessanter gemaakt zou kunnen worden? Misschien een algoritme laten draaien die automatisch mijn (onbehaalde) achievements lijst evalueert en voorstelt welke achievements ik wel zou moeten (kunnen) halen, bijvoorbeeld op basis van mijn vriendenlijst. Zo van, 90% van je vrienden heeft deze achievement, jij zou hem ook makkelijk kunnen halen! Andersom kan natuurlijk ook: van de 20 vrienden die spel X hebben, heeft nog niemand achievement Y gehaald - haal hem als eerst om je aan te tonen dat jij een echte baas bent!
avatar van Rspiceyweener
Rspiceyweener ( 11 ) 11-05-2015 14:51
Achievements hebben meer waarde voor mij op consoles dan op mijn pc, het was een soort van beloning natuurlijk en indicatie wanneer ik iets gehaald had. Het is voor mij altijd een leuke toevoeging geweest.

Voor mij zou het een goed idee zijn om er een reward achter te stoppen, zoals in game extra's na zoveel achievementpoints of gewoon een speciale achievement. Of misschien leuke extraatjes zoals ik bijvoorbeeld van de kingdom hearts remakes kreeg, wallpapers/thema's enzo.

Op de console is het leuk om te zien dat je rank 10 bent bijvoorbeeld op PSN, altijd mooi om mee te nemen!

Ik ben zelf nooit een achievement hunter geweest verder tenzij ze makkelijk haalbaar waren en ik veel van de game genoot Misschien kan ik het Notre dame wel beklimmen als ik binnenkort in Frankrijk ben met die hoodie! Moet lukken met een M!
avatar van Linguist
Linguist ( 5808 ) 11-05-2015 14:54
Veel succes met deze goodiemaandag mensen, ik ga niet meer willekeurig met alles meedoen als ik de prijs niet echt wil. Tevens meer kans voor jullie uiteraard.

Natuurlijk ook hulde voor de gulheid, Budgetgaming en Ubisoft.
avatar van Gamerke1992
Gamerke1992 ( 228   1) 11-05-2015 14:58
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Ik speel een game puur voor de fun. Maar toch hebben trophies voor mij een grote meerwaarde. Ik heb ondertussen 19 platinum trophies en dat komt omdat het behalen van de platinum de speelduur enorm verlengd. Het grote voordeel daarvan is dat je niet enkel langer dezelfde game speelt, maar dat je er dus ook langer plezier van hebt. Wanneer ik echt genoeg heb van een game, ga ik ook niet meer voor trophies spelen. Wanneer ik wel nog zin heb in een game en de verhaallijn is uitgespeeld, is het leuk om nog een nieuw doel te hebben, namelijk de platinum halen.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

De saaie verzamel trophies verbannen. Deze trophies zijn veel te vaak aanwezig en voelen meestal heel saai aan. Wat wel mag is 50% van collectibles verzamelen ofzo. Dit wil niet zeggen dat een platinum daardoor makkelijker moet zijn om te halen, vervang de verzamel trophies gewoon door creatieve of gekke trophies die je skills wat uittesten in de game.


Een small als grootte zou fantastisch zijn
avatar van Darksider
Darksider ( 426   1) 11-05-2015 15:08
Ja achievements en trophies laten je games op een andere manier spelen en daardoor haal je het maximale uit de game. Vaak zijn er ook grappige achievments/trophies wat het leuk maakt om ze te halen en het maakt je ook een betere gamer naar mijn mening omdat je vaak op hard moet spelen.

Momenteel bezig met bioshock infinite 1999 mode
avatar van DreamQuest
DreamQuest ( 63 ) 11-05-2015 15:18
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Achievements spelen zeker een rol in mijn game-ervaringen. Er is (bijna) niks beters dan alles uit je favoriete game te halen en er een platinum trophy voor te krijgen. Ik merk persoonlijk dan ook dat ik games met online trophies niet probeer te platinummen. trophies als: 'word level 50 online' kosten me teveel tijd, en daarvoor vind ik de tijd de platinum trophy niet waard.

Games zoals Uncharted, bioshock etc. zijn gewoon geweldig. De hogere moeilijkheidsgraad trophies dagen je uit een goede game te herspelen. Iets wat ik zonder trophies waarschijnlijk niet (per se) zou doen.
avatar van Dodar89
Dodar89 ( 56 ) 11-05-2015 15:27
Achievements voegen zeker wat toe aan de ervaring. Graag wil ik games het liefst voor 100% uitspelen om er het maximale uit te halen en dit kan nog beter gevolgd worden aan de hand van achievements. Daarbij krijg je ook vaak hints door achievements waardoor het iets makkelijker kan worden om alles uit het spel te halen.

Om achievements voor iedereen interessanter te maken zou er gedacht kunnen worden aan een reward systeem. Dus door achievements te halen kan je bepaalde in-game extra's vrij spelen. Hierdoor hebben de achievements direct invloed op de speelervaring en zullen ze meer toegevoegde waarde hebben.
avatar van Pacboyslim
Pacboyslim ( 565   3) 11-05-2015 15:33
Het geluidje van een achievement halen blijft leuk, maar waarde hebben ze voor mij niet meer. Naast voor het hoofdverhaal, krijg je achievements in bijna elk spel door zoveel maal met dat wapen of met die move iemand te killen, of verzamel zoveel veren/diamantjes/Muntjes... Etc. Beetje saai allemaal.

Is het leuker te maken? Geen idee. Op de Xbox hebben ze het geprobeerd met tijdelijke achievements die je binnen een bepaalde tijd moet halen. Maar ja, als je als budgetgamer wacht tot games in de sale zijn heb je daar ook niks aan. Dus ja, laat het maar zoals het is.
avatar van Dinegs
Dinegs ( 559 ) 11-05-2015 15:36
Achievements kunnen, mits goed gemaakt, ervoor zorgen dat je vele uren langer plezier hebt van een game. Ze mogen natuurlijk niet te makkelijk zijn, maar moeten zeker wel haalbaar zijn voor de doorsnee gamer (en niet alleen de hardcore) en ook haalbaar blijven (bijv. niet afhankelijk van online-services en al helemaal niet binnen een bepaalde tijd of alleen voor de top zoveel).

Ik heb een L.
avatar van Watever
Watever ( 491   1) 11-05-2015 15:40
Achievements/ trophies zijn voor mij een leuke extra. meestal kijk ik voordat ik een (nieuwe) game ga spelen kijk ik even hoe moeilijk het is om 100% te halen. Wat wel anders mag zijn de online trophies (die je dan nodig hebt voor platinum). Meeste zijn irritant en het is teveel RNG. Maak het desnoods zo dat je 2x platinum kan halen (een online/pvp en 1 offline storymode).

maat L
avatar van Sonicguy14
Sonicguy14 ( 1478 ) 11-05-2015 15:55
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen?

Ja ze spelen nog steeds een grote rol in games voor mij.
Ze geven vooral een gevoel van voldoening, en dan vooral met achievements waar je een bepaald iets moet halen op een hoger niveau.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Het is eigenlijk heel simpel te verbeteren, als je kijkt naar het uplay systeem dan zou dat makkelijk met achievements kunnen verbonden worden!!

Ik heb maat L
avatar van TrueNeophyte
TrueNeophyte ( 92 ) 11-05-2015 16:15
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen?

Nee, maar dat is volgens mij ook omdat ik geen achievement hunter ben. Ik speel een spel vaak voor de storyline en voor de gameplay. Het is me heel vaak gebeurd dat ik ineens een ding in beeld kreeg dat ik iets had gehaald ergens zonder dat ik er erg in had. Het enige waar ik ze soms nog voor gebruik is om te kijken of ik misschien iets leuks gemist heb door naar de requirements te kijken van de achievements.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Lastig om te zeggen aangezien ik er zelf niet zo mee bezig ben. Ik zou alleen wel heel zuur worden als bedrijven in-game content achter achievements gaan verstoppen. Misschien (sommige games doen dat geloof ik ook al) dat dingen als art-work etc er mee kunnen unlocken wat moois is. Mensen die achievement hunten hebben na een tijd ook wat meer binding met een spel en zullen dat dan ook meer kunnen waarderen.

Maat: M
avatar van Domiimusic
Domiimusic ( 217 ) 11-05-2015 16:48
Quote:

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Ik zelf vind het altijd leuk om een game compleet te maken. Zoveel mogelijk uit het spel halen zeg maar Er zijn al spellen waar dit word toegepast., maar door een achievement te halen iets vrij te spelen in het spel zelf. Extra upgrade van een wapen, manier om je character aan te passen of mischien extra missie's toevoegen Het is eindeloos!

Maat S
avatar van WatchMeGaming
WatchMeGaming ( 51 ) 11-05-2015 17:07
Nu zijn trophies best wel nutteloos, maar zou het niet gaaf zijn als trophies je korting zouden geven in de store, waardoor je ze graag wil hebben, iedereen er vol voor gaat, trophies weer wat aandacht krijgen en de alwat hoge prijzen in de store een beetje gecompenseerd kunnen worden. Stel, elke trophy is 3 cent waard, dan krijg je niet alles gratis, maar wel een leuke korting. Ik heb nu dik 300 trophies en zou dan in totaal bijna een tientje korting hebben gekregen, dat zou best gaaf zijn.

Ik zou overigens een voorkeur hebben voor de M maat.
avatar van Leleisaan
Leleisaan ( 2208 ) 11-05-2015 17:13
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Jazeker! Trophies geven (voor mij) een game vaak veel meer replaywaarde! Door trophies, ik chase graag platinums, haal ik veel meer waarde en plezier uit een game.

Wel zorg ik altijd dat mijn eerste playtrough helemaal gefocust is op de ervaring. Daarna zou ik vaak een game links laten liggen, je hebt hem tenslotte uitgespeeld, maar door trophies ga ik toch vaak weer minimaal 1x terug.

Maat L mocht ik winnen
avatar van Montrosethe
Montrosethe ( 273 ) 11-05-2015 17:20
Ja, door achievements krijgen games meer replay value.
avatar van Thetick
Thetick ( 133 ) 11-05-2015 17:22
ik doe niet mijn best voor achievements/trophy of gamerscore, maar vind het wel leuk als ik online speel en opeens komt er een trophy in beeld, omdat ik iets uitzonderlijks deed. Ook ben ik soms best trots als ik een moeilijk spel (lost planet ofzo) op de moeilijkste moeilijkheidgraag uitspeel en dan een trophy krijg.

Maar "collect dit en dat" is niet aan mij besteedt. Heb nog zoveel games te spelen dat het meestal rondje normal voor verhaal en ervaring, rondje op de moeilijkste moeilijkheid voor de uitdaging en dan op naar de volgende.

Maar als ik op de wii u speel mis ik ze absoluut niet.

Maat L
avatar van Pgrferrari
Pgrferrari ( 1245 ) 11-05-2015 17:24
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer)

Nee, achievements spelen geen rol meer bij mij.
In het begin toen ik mijn Xbox360 had was ik een fanatiek speler + achievements. Nu speel ik meestal als ik zin heb en om mijn gedachten te verzetten. Achievements spelen daarbij geen rol voor mij.
avatar van ElCheapo
ElCheapo ( 27885   22) 11-05-2015 17:25
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Ze spelen wel een rol, maar niet meer dat ik b.v. op de PS3/PS4 kijk wie welk level bereikt heeft. Meer per game proberen alle trophies te halen zodat je weer een Platinum hebt en het idee hebt in ieder geval veel uit de game gehaald te hebben wat de ontwikkelaars erin hebben gestopt; b.v. in free-roaming games met name allerlei lokaties verkend hebben. Ik vind wel de PS trophies een betere 'aanmoediging' dan de Xbox punten, want bij PS heb je de Platinums en bij Xbox krijg je niets speciaals door alles van een game gehaald te hebben.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
Een verbetering zou zijn om trophies voor single- en Multi-player te splitsen alsof het 2 spellen zijn. Bijvoorbeeld bij Battlefield gaat het me met name om de multiplayer waar je alles van haalt, maar bij Assassin's Creed games gaat het met met name om de singleplayer waar je alles van wilt halen. Als ze gesplits zouden zijn dan kun je tenminste Platinum halen voor het deel dat je wilt spelen (single- of multi-player).

Mocht ik winnen: maat L graag
avatar van Eshura
Eshura ( 659 ) 11-05-2015 17:29
Ik ga nog steeds voor achievements. Die geven mij het gevoel dat ik het spel helemaal uitspeel. Ik hoop echter dat Xbox Live Rewards eindelijk naar Nederland komt.

Dan wordt achievements halen nog leuker.
avatar van Youmademeseeit
Youmademeseeit ( 746   2) 11-05-2015 18:02
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen?
Toen ik net een Xbox 360 had en behoorlijk wat tijd stopte in het gamen, ging ik wel altijd echt voor de achievements (hoewel als ik ze niet allemaal haalde het ook geen ramp was). Tegenwoordig speel ik meer voor de ontspanning. Ik game dan even een uurtje om uit de sleur van de dag te komen. Ik speel dan ook helemaal niet meer om te achievements. Toch vind ik het stiekem nog wel altijd heel leuk wanneer ik ze haal (alleen is dat dan vaak per ongeluk).

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
Het zou leuk zijn als een 'achievement' wat meer is dan alleen maar een paar cijfertjes meer bij je gamertag. Bijvoorbeeld dat je DLC vrij speelt wanneer je een bepaald aantal achievements haalt. Dat zou denk ik één van de weinige dingen zijn die achievements voor mij weer interessant zouden maken.
avatar van Alphonse
Alphonse ( 327 ) 11-05-2015 18:17
Bij mij spelen trophies zeker een rol bij het gamen. Voordat ik een spel start neem ik even een kijkje welke trophies te behalen zijn er welke voor mij haalbaar zijn (voornamelijk voor de moeilijkheid). Het genieten van het spel blijft voor mij altijd ook op de eerste plaats staan. Ik ga daarom ook niet een spel 3x spelen voor een trophy als ik na één keer er geen zin meer in heb. Ik vind het meestal leuk om nog wat extra uurtjes uit een spel te halen als ik weet dat ik er voor wordt beloond maar ik ga mezelf niks forceren. Ik ben wel heel erg blij als ik een trophy krijg voor iets geks zonder dat ik heb opgezocht wat je ervoor moest doen (ik kijk naar jou, Deus Ex Human Revolution) en ik kijk ook altijd met plezier terug op de spellen waar ik wel een platinum trophy voor heb verdiend. Ik merk wel dat mijn motivatie om alle trophies te verdienen steeds meer afneemt, zeker na ik ps plus heb aangeschaft, maar uiteindelijk draait het ook om het spel zelf.

Maat M
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6069 ) 11-05-2015 18:23
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Ja. Ik begin een spel altijd gewoon te spelen, als ik een paar achievements heb gehaald kijk ik op raptr welke achievements ik percentueel gezien al gehaald zou moeten hebben, en die ga ik dan altijd nog halen als ze makkelijk te doen zijn. In andere games (zoals awesomenauts nu) waar bijvoorbeeld geen einde aan zit, ga ik er soms voor om alle achievements te halen, om er toch nog een soort einde aan te breien.

Maat S/M maakt niet uit
avatar van Tinu-s
Tinu-s ( 13 ) 11-05-2015 18:55
Voor mij waren Trophies op de PS3 altijd leuk om te halen, was er zelfs een tijdje verslaafd aan het raken haha, spellen spelen puur voor die dingen.
Nu game ik op de pc en is het wel grappig om achievements te halen maar het gaat me meer om het speelplezier zelf.

Ik denk dat als er in de toekomst op de pc in ieder geval in game en marketable items aan gekoppeld zouden worden de achievements veel meer aan interesse zouden winnen.
avatar van Uribium
Uribium ( 2975 ) 11-05-2015 18:56
Na het uitspelen neem ik altijd wel een kijkje bij de achievements om te zien welke ik nog gemakkelijk kan behalen, wat voor mij een achievement speciaal maakt zijn de activiteiten die in het spel zelf als iets normaals worden beschouwen, maar uit context genomen een hele andere boodschap kunnen overbrengen, humor maakt een achievement, niet grinden.

Maatje S Alstublieft
avatar van Poa1903
Poa1903 ( 478 ) 11-05-2015 19:02
Al mijn game-jaren op de Xbox 360 was ik gebrand op de achievements. Het gaf een heerlijk gevoel om het pop-upje te krijgen met het aantal g's die ik kreeg. Ik streed altijd met mijn oom om wie de meeste g's had. Dit resulteerde in gekke games spelen om de volle 1000g binnen te halen. Daar heb ik toch wel heel wat tijd in zitten!
Nu ben ik overgestapt op de PS4 en de trophies doen mij toch minder. Ik heb mijn oom niet meer om tegen te strijden, aangezien hij nog op de 360 zit. Zelf ben ik mijn interesse wel verloren doordat ik weer 'from scratch' moest beginnen.. Dus nu lekker gamen zonder me druk te maken om de trophies

Maat L graag!
avatar van MissableLink
MissableLink ( 537   2) 11-05-2015 19:21
Achievements en trophies hebben nog altijd een aanzienlijke invloed op mijn speelstijl en keuze qua games. De competitie onder vrienden om de hoogste gamerscore of trophy level te halen. Dit voegde naast het gamen en bespreken van games een soort metagame toe. Wij hadden samen ook vaak middagen waarin wij bepaalde achievements probeerden te halen. Gears of War 3 co-op op de hoogste moeilijkheidsgraad bijvoorbeeld.

Het nabespreken van achievements en trophies heeft ook wel wat. Het geeft een tastbaar iets aan een prestatie. Zoals het uitspelen van een spel op de hoogste moeilijkheidsgraad en het 100% uitspelen van games. Vaak bieden achievements of trophies ook nog uitdagingen zoals je die als kind vroeger misschien deed in games. In Deus Ex: Human Revolution is er een trophy voor het uitspelen van de DLC zonder upgrades. Als er geen achievement voor was had ik dit nooit gedaan.

Daarnaast zijn achievements (trophies toch wat minder) altijd een goede reden om een spel toch net wat langer te spelen. Alone in the Dark (200 vond ik in eerste instantie niets, maar toen ik doorging voor de achievements kon ik mij over de slechte controls heen zetten en heb ik mij prima vermaakt met het spel.

Achievements en trophies zorgen ervoor dat ik net wat meer plezier heb ik gamen en minder snel bereid ben om op te geven wanneer iets mij niet aanspreekt.

Maat M graag.
avatar van Iersmeisje
Iersmeisje ( 287   2) 11-05-2015 19:31
Jazeker spelen achievements wel degelijk een rol in mijn speelplezier. Hoewel ze ook voor frustratie zorgen en me eigenlijk voor een deel het speelplezier ontnemen: voor sommige achievements moet je zulke vreemde dingen moet doen die je normaal bij het spelen van een game zonder achievements waarschijnlijk niet zou doen. Dit doe je nu omdat er een achievement behaald kan worden. Bijvoorbeeld 100x een subgame spelen, terwijl je dit na 5x echt wel gezien hebt.
Of achievements die elkaar uitsluiten: spaar deze persoon in de game vs laat deze persoon aan zijn lot over.
Daarbij om een 100% achievement score te halen, ben je soms meer daarmee bezig, dan dat je nog met de game bezig bent, dit is met name met verzamelobjecten in een game waarbij je met een walkthrough of een map van de game het landschap afstruint of een level. Het zogenaamde grinden.
Ik heb er dus eigenlijk een dubbel gevoel bij.

Maat M :-)
avatar van Royce84
Royce84 ( 33 ) 11-05-2015 20:06
Trophies.... De reden van veel verloren uren in mijn leven.

Ik kan me nog herinneren dat Ik net de PS3 had en met veel plezier COD World at war speelde. Opeens galmde een pling door de kamer. Mijn eerste kennismaking met een nieuw tijdsverdrijf.
In eerste instantie schonk ik er niet veel aandacht aan. Ik speel games puur op story mode en zodra de ene game uitgespeeld was, ging er weer een nieuwe game in.

Tot ik bij het spel de saboteur aankwam. Op de een of andere manier kon ontwikkelaar pandemic mij zo boeien dat ik het spel in één ruk uitspeelde en daarna met een onverzadigd gevoel achter bleef. Het spel was klaar maar ik wilde meer. Toen ik de trophy lijst van het spel doorlas dacht ik: "Dat moet wel lukken".
Vervolgens het spel helemaal opnieuw uitgespeeld met puur op de trophies gefocussed.
Ik herinner me dat moment nog goed. Stond ik daar op de eifeltoren, stak mijn honderste sigaret op (voor een trophy) en sprong er vervolgens vanaf om mijn laatste trophy te unlocken. Onmiddelijk daarna kwam die langverwachtte platinum trophy. Man, wat gaf dat een gevoel van voldoening!

Vele platinums kwamen daarna maar geen een voelde zo speciaal als de eerste.

En nu? Tsja verklaar me maar voor gek maar momenteel ben ik bezig met een platinum voor Saints Row 4 Re-elected op de PS4 terwijl ik hem op de PS3 al heb. Het ergste hieraan is nog wel dat ik Far Cry 4, Evil Within, Destiny en Dying Light nog in de seal heb liggen. Nee eerst een platinum voor SR4 en dan komt de rest.

Dus wat moet er verandert worden aan het trophy systeem? Helemaal niets! Gamers die er niets om geven laat lekker liggen of disable hem en voor de mensen die het een kick geeft om iets voor 100% meester te maken: Keep on grinding!
avatar van Kaminari
Kaminari ( 358 ) 11-05-2015 20:18
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Achievements en trophies spelen zeker nog een grote rol in m'n game-ervaringen. Als ik een spel koop, dan wil ik het graag compleet hebben. Je hebt dat gevoel dat je iets bereikt als je een spel uitgespeeld hebt, en de end credits rollen. Maar het gevoel wordt zoveel groter, door te weten dat je echt alles wat maar in het spel te halen viel, behaald is. Dit gevoel is voor mij des te meer zo, omdat ik veel JRPG's speel. Ik steek immens veel tijd in het grinden van exp en items, zodat ik weer die volgende baas kan verslaan. Maar bijvoorbeeld om zoveel harder te werken, zodat ik die baas binnen een bepaalde tijd kan verslaan, daarmee wordt het een echte uitdaging voor mij.

Op dit moment ben ik bezig met het spelen van Tales of Xillia 2, en na de eerste playthrough, ga ik er nog 1 doen om alle trophies te behalen.

Voorkeur voor hoodie is L, al was het niet gevraagd ^^
avatar van DeX97
DeX97 ( 962 ) 11-05-2015 20:25
Eigenlijk heb ik mij nooit geïnteresseerd in trophies. Ikzelf wil een spel op een 'vrije' manier spelen: ik wil kunnen doen wat ik wil op de manier die ik wil. Als ik voor een trophy een vijand op een bepaalde manier uit moet schakelen, voelt dat voor mij niet als 'vrij' spelen. Gelukkig is het halen van trophies dan ook niet verplicht .

Maar de trophies waar ik helemaal een hekel aan heb zijn de trophies waarvoor je online moet spelen. Sommige spellen hebben een geweldige online gameplay, maar er zijn ook spellen waarna ik na één keer online spelen er eigenlijk wel weer genoeg van heb. En dan wordt je eigenlijk verplicht (indien je 100%/een platinum trophie wilt halen) om door te spelen.

Met mijn houding tegenover trophies denk ik dan ook niet dat je trophies voor mij interessant kunt maken. Gelukkig zijn er mensen die wel geïnteresseerd zijn in trophies .

Mocht ik winnen, maat L graag.
avatar van Damaris109
Damaris109 ( 3 ) 11-05-2015 20:27
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Ze spelen niet echt een hele grote rol in mijn game ervaring. Tis altijd leuk om ze te ontgrendelen en kijken hoeveel je er hebt. Maar ik koop het spel eigelijk gewoon omdat ik het leuk vind om te spelen en niet omdat ik alle trophies wil unlocken.

Maat: S
avatar van Blackdevil235
Blackdevil235 ( 725   3) 11-05-2015 20:36
nooit echt om achievements gegeven, wel kijk ik wat je allemaal moet doen. als ik dan onzin lees als bij mortal kombat 30 x bukken of andere moeilijke dingen dan hoeft het van mij ook niet.. ga er ook zeker niet op focussen.. speel meestal online en als ik dan speciale dingen moet doen zeg maar heb je al meer kans om te verliezen.

geef zelfs niet meer om gouden bekers in mario kart, je kan 1 ding unlocken een gouden kart en ik rijd alleen met motors en mirror mode geef ik ook niet om (heb dus alles al unlockt met online spelen)

met sommige spellen word je gedwongen online te spelen voor achievements, en vechtspellen op de 360 werkten gewoon niet en andere spellen zijn te moeilijk (ridge racer unbounded en need for speed hot pursuit) dan denk ik niet ik moet achievements halen, maar haal het spel eruit en het verdwijnd in de kast en speel ik een ander spel. koop dan ook wel meerdere games dus onmogelijk om al die achievements te halen.

maat M
avatar van Nijn56
Nijn56 ( 2 ) 11-05-2015 20:38
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Ik kan zeggen dat achievements voor mij niks aan het spel toevoegen en ze voor mij geen rol spelen. Maar eigenlijk vind ik dat het een van de dingen in het spel is dat er voor zorgt dat je een doel hebt nadat je het hebt uitgespeeld of om te kijken of je een spel echt goed in de vingers hebt.

Maat: S
avatar van MarkDG
MarkDG ( 1539   5) 11-05-2015 21:06
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen?
Absoluut. Trophies sporen mij aan om een spel veel langer en verder door te spelen dan dat ik normaal zou doen. Zo haal ik meer uit mijn spellen. Ik merk ook dat ik veel meer tijd stop in titels op mijn PS3/4/Vita dan op mijn Wii U/3DS, omdat die mij na het uitspelen absoluut niet meer weten te boeien Die hebben hooguit van ingame achievements, maar dat boeit mij dan weer niet. Dat kunnen mijn vrienden niet terugzien op mijn profiel. De trophies spelen dus absoluut een rol in mijn game-ervaringen.

Maat: L.
avatar van Kh_puma
Kh_puma ( 1888   1) 11-05-2015 21:14
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

Jazeker, ik vind trophies altijd een leuke extra in een game. Heeft geeft toch meer een gevoel van voldoening als je eindelijk die moeilijke platinum trophie weet te halen waar je al tientallen uren mee bezig bent. Ook verlengt het voor mij de levensduur van een spel grandioos, dus heb ik voor het zelfde geld extra speelplezier.

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?

Ik denk dat trophies nog interessanter kunnen worden gemaakt, als er een punten systeem aan te pas komt zoals bij Steam en Uplay. Zo geeft het niet alleen een goed gevoel als je een game 100% hebt uitgespeeld, maar kan je er ook nog leuke in-game (of misschien zelfs wel fysieke) extra's mee verdienen.

Ik heb een Maat L mocht ik winnen .
avatar van Henkskills
Henkskills ( 906   5) 11-05-2015 21:16
Het verzamelen van achievements geeft een goed gevoel, zeker als je ze allemaal hebt. maar om vraag twee te antwoorden, ze voegen niks toe. Geef de speler iets per achievement en de hoofdprijs als die ze allemaal heeft verzameld. Een nieuwe skin bijvoorbeeld (andere kleur Bowser voor mario kart of niet op een andere manier verkrijgbare wapens in splatoon).

Maat L (als ik win ofc )
avatar van Stubborn
Stubborn ( 1077 ) 11-05-2015 21:35
Ik was eerst gek op achievements maar toen ben ik ook met de ps3 begonnen en grote deel verder gegaan met de trophies.

Nu verzamel ik alleen trophies want ik ben in een grote psn community tegengekomen en iedereen helpt aan elkaar met de multiplayer trophies. Ik heb heel veel nieuwe vrienden gekregen met deze community en ben hartstikke blij er mee.

Ik ga verder met Unity want ik wil wel de platinum trophyhalen van ale AC games. Als ik de hoodie mag wonnen zou ik het ook heel erg leuk vinden natuurlijk want ik ben ook een AC verzamelaar

(Maat L graag)
avatar van Jkampmeijer
Jkampmeijer ( 1804 ) 11-05-2015 22:22
Ja, ik vindt achievements nog steeds leuk om te halen.
Maar wil wel wat extra's doen in een game om er 1 te halen.
Meestal kom je dan naast de hoofdlijn van de game toch nog een heleboel aardige dingen tegen die je anders niet had gezien/meegemaakt.
Maar ga nooit voor 100%. Daar heb ik het geduld niet voor.

(Doe graag mee voor maat L)
avatar van Darkskedar
Darkskedar ( 413   1) 11-05-2015 22:58
Achievements zijn leuk om te laten zien dat je het echt op de hoogste moelijkheids graad hebt gehaald.
Soms hebben achievements ook nog een grappige naam of betekenis zodat het wat extra's toevoegt.

Dat zijn de enige die interessant zijn voor mij. Al die achievements die je gewoon krijgt door te spelen of zoiets als verzamel alle saaie dingen hoeven van mij niet.
avatar van X360
X360 ( 1172 ) 12-05-2015 00:02
Ik vind achievements best een grote rol hebben in games. Het zorgt, voor mij, voor een verhoogde replay-waarde van games. Ik ben sneller geneigd om dan een tweede playthrough op een ander niveau te doen speciaal voor de bijbehorende achievements. Of bijvoorbeeld voor het behalen van collectibles of niet story-related achievements.
avatar van Valuna
Valuna ( 288 ) 12-05-2015 01:05
Achievements/trophies spelen nog zeker een rol. Het is leuk om bepaalde dingen te halen gewoon omdat het leuk is. Wat minder is, is dat bij sommige spellen die dingen gewoon te veel eisen en je allang al verveeld met het spel voordat je ook een beetje in de buurt komt. Een spel moet leuk kunnen blijven zolang je de achievements kunt halen. Anders zijn ze in principe waardeloos en moet je een hardcore gek zijn om die dingen nog te halen. Graag in veel gevallen meer content waar de achievements/trophies op gericht zijn waarmee je echt iets bereikt i.p.v verzamelfest en dergelijke.

In geval van winnen, maat L graag.
avatar van Ruben1985
Ruben1985 ( 805   7) 12-05-2015 04:14
Achievements houden er voor mij nog enige moeilijkheid in het spel, wat hier eventueel aan veranderd kan worden is dat je tijdens tijdens spelen kan zien wat de vooruitgang hiervan is zonder dat spel onderbroken hoeft te worden. Bijvoorbeeld door afwisselend berichtgeving vlakbij een minimap
avatar van Rooieduvel
Rooieduvel ( 160   2) 12-05-2015 06:44
Soms is het nog leuk om achievements te behalen. Je kan dan op zoek gaan naar zaken buiten de verhaallijn om, die je anders niet zou zien.
Echter in World of Warcraft zijn er nu bepaalde uitbreidingen in de garrison die je alleen maar kan halen als je bepaalde achievements behaalt. En daar gaat het behalen van achievements iets te ver naar mijn mening. Het behalen daarvan moet eigenlijk vrijblijvend zijn, maar het wordt nu opgedrongen.

Maat L graag.
avatar van Nrg50
Nrg50 ( 1055 ) 12-05-2015 07:07
Ik vind achievements en trophies echt ontzettend leuk! Een goed voorbeeld zijn de Streetpass spellen op de Nintendo 3DS, waarbij je door de 3DS mee te nemen meer puzzelstukjes enzo krijgt, en door de spellen te spelen cadeaubonnen krijgt, waarmee je leuke hoedjes en sinds kort ook verschillende tekstballonnetjes kunt bemachtigen.

Ik zou het erg leuk vinden als je fysieke dingen zoals bijvoorbeeld speldjes zou kunnen krijgen na het behalen van bepaalde quests. Zo kan je ook buiten de game pronken met je behaalde resultaat
avatar van Xymie
Xymie ( 213 ) 12-05-2015 07:31
Achievements blijven leuk. Als ik een game echt gaaf vind en de aftiteling loopt, lees ik altijd nog de achievements door of ik misschien iets vergeten of gemist heb. Grind achievements zoals maak 10.000 kills zijn echter niets voor mij. Ik ben dan ook geen completist.

Iets wat me meer een completist zo kunnen maken is als er wat meer met de avatars gedaan wordt. Wat niet echt kan met achievements, is je poppetje er in andere spellen ook zichtbaar items draagt van spellen die je compleet hebt. Dan zou ik voor m'n favo spellen wel een paar uurtjes extra geven voor het laatste stapje.
avatar van Manny Jackson
Manny Jackson ( 21 ) 12-05-2015 07:34
Achievements spelen wel een rol voor mij in spelen, maar alleen voor speciale spelen en niet elke spel.

Ik kan nog herinnen toen ik veel jonger was, en ik deede al "achievements" zoals Super Metrois uitspelen zonder upgrades, etc.

Ik hou van challenges.
avatar van YdieresiS
YdieresiS ( 514   1) 12-05-2015 08:47
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
Trophy's of achievements spelen in mijn gaming niet zo'n grote rol. Het is leuk om te zien dat je een bepaalde trophy hebt gehaald tijdens het gamen, maar ik ga er niet echt voor op zoek. Als je een bepaalde grappige actie moet uithalen voor een trophy wil ik deze nog wel eens proberen te halen, maar over het algemeen gaat me het gamen om het spel zelf, het verhaal, de gameplay en niet te trophy's. Het maakt me dus niet uit of ik er 1 of 1000 heb, het staat leuk op je profiel, maar meer ook niet.
Quote:

Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?
Voor mij zouden de trophy's interessanter worden als je er nuttige ingame items mee vrij kan spelen. Denk bijvoorbeeld aan een toffe auto in een racegame, of een lekker sterke gun in een shooter. Als de trophy dus gekoppeld is, of de lijst met trophy's aan een in-game item waar je echt wat aan hebt, wat het spelen leuker maakt, dan zou ik er meer moeite in steken om trophy's te halen.
avatar van KDBgames
KDBgames ( 597 ) 12-05-2015 09:57
Achievements en trophies zijn zeker een leuke addition. Sommige games die ik echt leuk vind wil ik wel compleet af hebben. Maar bijvoorbeeld op de Wii U vind ik het niet erg dat het absent is. Het is niet een must maar ik vind het bijvoorbeeld wel jammer als het weg is.

Maat L graag
avatar van Broodjekipkorn
Broodjekipkorn ( 489 ) 12-05-2015 10:49
Ah, ik ben nog op tijd!

Ik vind achievements/trophies wel echt belangrijk. Sinds ik ermee te maken heb, ben ik er steeds meer naar gaan leven. Spellen zonder deze toevoeging vind ik steeds meer 'doelloos'. Ik heb niets om voor te spelen...

Het gehele Uplay systeem zouden trophies/achievements nog leuker kunnen maken, omdat je daarbij ook echt beloningen vrij kunt spelen (naast dat je er punten voor krijgt). Dat is extra leuk, omdat je zo nog meer uit je spel kunt halen.

Mocht ik winnen, een maatje M graag!
avatar van Ecko
Ecko ( 40 ) 12-05-2015 10:50
A. Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).

B. Hoe zouden achievements/ trophies na al die tijd nog interessanter gemaakt kunnen worden/ zich verder kunnen ontwikkelen?


A. Na al die jaren spelen ze nog zeker een factor. Niet alleen de leuke titel maar ook je score gaat omhoog. Je "levelt". Soms zit ik nog op borderlands 2 met een vriend online challanges te voltooien voor "THAT PLATINUM".

B. Reward system zou een idee kunnen zijn. Na een X aantal trophies zou je simpele items kunnen unlocken. Dit dient dan als Bonus.

Maat M s.v.p.
avatar van UserVerwijderd
UserVerwijderd ( 8270 ) 12-05-2015 11:10
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer)
Jazeker! Ik vind dat achievement games kunnen verlengen of meer uitdaging kunnen bieden. Het is gewoon leuk om na de moeite die je erin hebt gestoken beloond te worden met een achievement!

Zo heb ik bij Valiant Hearts een 2de playtrough gedaan om nog wat collectibles te verzamelen zodat ik de game op 100% had uitgespeeld! Ik vond het een leuke verlening van de game

Ik zou het nog een leuke toevoeging vinden als Nintendo het ook gaat implementeren op de 3DS/WiiU Ik kan me geen XOne meer voorstellen zonder achievements, en ik zou het ook missen als het weggaat. Het is ook leuk om de achievements te vergelijken met vrienden!

Ik doe graag mee voor maat S
avatar van VaultDescendant
VaultDescendant ( 2983 ) 12-05-2015 11:20
Verbetering: weg met onmisbare achievements / story progression achievements / collectibles achievements.
Zorg dat je ze haalt met iets wat je normaal niet zou doen of waar je echt skills voor nodig hebt.

Alternatief: helemaal weg met achievements.

Maat L
avatar van Thawar
Thawar ( 345 ) 12-05-2015 11:45
Als ik tijd over heb, dan probeer ik wel altijd de moeilijkste achiements te behalen. Vind ik altijd leuk om te doen. Een extra uitdaging.


Maat M
avatar van Don2one
Don2one ( 226 ) 12-05-2015 11:57
In het begin was het allemaal leuk en aardig nu vind ik het beetje veel worden.

Het is nog steeds leuk om achievements te halen. Ze moeten het net als vroeger doen. Daar kreeg ik nog het gevoel dat ik echt beloond werd.

Wanneer je een paar achievements haalt gewoon een beloning krijgt zoals DLC.

Kleinste maat aub

Ben ik nog op tijd?? succes iedereen
avatar van Godfather187um
Godfather187um ( 487 ) 12-05-2015 11:59
Helaas spelen trophies nog steeds een rol. Ex trophy whore, maar blijft nog wel malen... gelukkig niet meer zo obsessed met de platinum!
avatar van Maikel Steneker
Maikel Steneker ( 195 ) 12-05-2015 13:19
Quote:
Spelen achievements/ trophies na al die jaren nog een rol in jouw game-ervaringen? Geef een korte toelichting waarom wel/ niet (meer).
Ja. In het begin, toen achievements een nieuw concept waren op de Xbox 360, was ik er niet bepaald gecharmeerd van. Dat komt ook omdat in veel gevallen er weinig creativiteit gebruikt werd. Ontwikkelaars waren gedwongen om een lijstje doelen met arbitraire punten in te leveren. Onderling was het allemaal niet consistent, en het voegde weinig toe.

Later ben ik omgeslagen. Sommige achievements geven je de kans een spel op andere manieren te ervaren (Metal Gear). In andere gevallen ontdek je vaardigheden die je zonder achievements niet had ontdekt (Mirror's Edge). In sommige, zeldzame, gevallen is het zelfs onderdeel van een grap in het verhaal (Portal 2). In de resterende gevallen is het een kans voor de meest enthousiaste spelers om aan anderen te kunnen laten zien hoe goed ze zijn.

Dus wat je ook van achievements vindt, ze zijn niet meer weg te denken. Als je je er voor openstelt kunnen ze je nog wel eens verrassen, ook al spreekt het idee je niet aan.
avatar van Sanmaster93
Sanmaster93 ( 14 ) 15-05-2015 16:23
Ik heb voor het eerst meegedaan met een prijsvraag hier, maar heb nu geen idee hoe of wanneer de uitslag bekent wordt gemaakt
Kan iemand mij dat misschien vertellen.
Bvd
avatar van Ben
Ben ( 7649 ) 16-05-2015 12:07
Rol: Toevoeg Moderator
Quote:
Ik heb voor het eerst meegedaan met een prijsvraag hier, maar heb nu geen idee hoe of wanneer de uitslag bekent wordt gemaakt
Kan iemand mij dat misschien vertellen.
Bvd

Rustig afwachten.
avatar van Sanmaster93
Sanmaster93 ( 14 ) 17-05-2015 10:55
Quote:
[..]


Rustig afwachten.

Haha oke bedankt voor het antwoord, sorry voor het ongeduld