Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Online winkel Bigu.nl sluit zijn deuren

Geplaatst op 03-09-2015 12:01
Gister konden we helaas opnieuw afscheid nemen van nog een online winkel in het Nederlandse gamelandschap. Bigu, ook wel bekend als de winkel die een beetje onder de Gamekingsvleugel viel omdat ze hun merchandise exclusief verkochten, sloot gister zijn deuren. Op de voorpagina is sinds gistermiddag te lezen:



Wij nemen helaas geen orders meer aan. Reeds geplaatste orders leveren we zsm uit of u kunt uw aankoop annuleren en het betaalde bedrag retour ontvangen.
Voor vragen kunt u contact opnemen met info@bigu.nl.

Orders zullen dus nog uitgeleverd worden die reeds zijn besteld.Dus dat moet uiteindelijk nog goedkomen. Heb je nog vragen over openstaande bestellingen, dan kan je contact opnemen via bovengenoemd emailadres. Bigu bestond nog niet zo lang.

Met dank aan Budgetgamer Taken_NL voor het melden van dit nieuws.

Geplaatst op 03-09-2015 12:01
Aantal keer bekeken: 16922

Laatste reacties

avatar van Dynaw
Dynaw ( 8082   6) 03-09-2015 12:03
Dat staat al sinds 31 augustus op de homepage, niet sinds gistermiddag.

Maar ja, zat er aan te komen helaas. Voorraad was maandenlang het zelfde, niets nieuws erbij.
avatar van Itachi Uchiha
Itachi Uchiha ( 776 ) 03-09-2015 12:05
Wel netjes hoe ze het oplossen met klanten die een bestelling hebben staan. Genoeg webshops die het anders hebben aangepakt.
avatar van Mirquiso
Mirquiso ( 83 ) 03-09-2015 12:24
Jammer dat die shops sneuvelen. Het zal ook wel een vrij lastige markt zijn dit.
avatar van Sgt_PowerColt
Sgt_PowerColt ( 6736   4) 03-09-2015 12:25
Altijd jammer als er een shop moet sluiten, concurrentie is ook hevig. Wel top dat ze dit op deze manier oplossen!
avatar van Ronburgundy2606
Ronburgundy2606 ( 233 ) 03-09-2015 12:26
Jammer dat er er weer een gameshop minder is maar deze stelde dan ook niks voor qua aanbod en prijs dus geen groot gemis gelukkig.
avatar van MojO
MojO ( 938 ) 03-09-2015 12:27
Marge is gewoon te klein om op te overleven. Wel grote complimenten hoe ze het oplossen. Anderen moeten hieraan voorbeelden nemen.

Wens de team goede toekomst toe.

avatar van Gremlin
Gremlin ( 219 ) 03-09-2015 12:31
Ben benieuwd via welk kanaal Gamekings nu hun merchandise verkopen gaat. Is dat al bekend gemaakt?
avatar van DirkSteenbeek
DirkSteenbeek ( 549 ) 03-09-2015 12:40
was toch een dure toko
avatar van Yojimbro
Yojimbro ( 16516 ) 03-09-2015 12:41
Heb hier nooit wat gekocht, ken ze wel door Gamekings, maar toch wel erg jammer idd.
avatar van Misterdoa1983
Misterdoa1983 ( 8281   3) 03-09-2015 12:45
Nooit wat besteld, zal ze ook niet missen als winkel. Wel erg sneu voor de medewerkers.
avatar van Sigpro
Sigpro ( 1570   3) 03-09-2015 12:48
Bigu was een van de duurste webwinkels!
avatar van Gemezz
Gemezz ( 333 ) 03-09-2015 12:49
was echt een te dure winkel.
avatar van UserVerwijderd118
UserVerwijderd118 ( 1725 ) 03-09-2015 12:58
Quote:
Wel netjes hoe ze het oplossen met klanten die een bestelling hebben staan. Genoeg webshops die het anders hebben aangepakt.

Hoe ze dat afhandelen hangt natuurlijk ook van een boel factoren af, maar inderdaad toch netjes dat het zo gaat.
avatar van Thijzzy
Thijzzy ( 348   1) 03-09-2015 13:33
Ze hadden toch ook wat connecties hier en daar met gamekings? Of was het zelfs van Blammo? Wie weet hier meer van?
avatar van Twincrime
Twincrime ( 787 ) 03-09-2015 14:02
Was idd erg duur en daar komt ook nog eens bij dat het aantal bugetgamers groeit dus dan zal je snel het onderspit delven
avatar van Ginryuu
Ginryuu ( 13629 ) 03-09-2015 14:05
De MM concurreert alles kapot.
avatar van DaggieWaggie
DaggieWaggie ( 39667   67) 03-09-2015 14:13
Quote:
De MM concurreert alles kapot.
Bedoel je niet Nedgame? Hoe kan een webwinkel nog tegen zulke toren hogen prijzen concurreren?
avatar van Glitterprins
Glitterprins ( 137 ) 03-09-2015 14:17
Quote:
De MM concurreert alles kapot.

Ja klopt. Het is ook bijna niet te doen om te concurreren tegen een winkel die regelmatig games tegen verlies verkopen
avatar van Yojimbro
Yojimbro ( 16516 ) 03-09-2015 14:20
Quote:
De MM concurreert alles kapot.

Lijkt me sterk, wat heeft een beautysalon met games te maken?

MM
avatar van DaggieWaggie
DaggieWaggie ( 39667   67) 03-09-2015 14:31
Quote:
Lijkt me sterk, wat heeft een beautysalon met games te maken?

MM
We weten allemaal wie echt dit soort onheil met zich meebrengt;


avatar van YurEnami
YurEnami ( 991 ) 03-09-2015 15:31
Jammer. Heel netjes dat de mensen hun spullen nog krijgen of de keuze voor geld terug worden aangeboden.
avatar van UserVerwijderd118
UserVerwijderd118 ( 1725 ) 03-09-2015 15:50
Quote:
[..]

Bedoel je niet Nedgame? Hoe kan een webwinkel nog tegen zulke toren hogen prijzen concurreren?

Nedgame is ook lang niet altijd de goedkoopste.. Het Nederlandse online aanbod is erg concurrerend. :p
avatar van CurlyKirby
CurlyKirby ( 700   1) 03-09-2015 16:06
Het is gewoon een kut winkel, met sales waarbij Game Mania wel op een Walmart leek.
avatar van Thawar
Thawar ( 345 ) 03-09-2015 16:16
Hun prijzen waren echt veel te hoog en ze wilden er niks aan doen. Zelfs als er een sale was, dan was dat een sale van niks. Logisch dat ze sluiten.
avatar van Mellie
Mellie ( 1026 ) 03-09-2015 16:29
Ze hadden wel coole Ps3 controllers, de goude en camo.

Another one bites the dust.
avatar van Ser ArtoriaZ
Ser ArtoriaZ ( 2843   1) 03-09-2015 16:29
Quote:
Het is gewoon een kut winkel, met sales waarbij Game Mania wel op een Walmart leek.

BAM! Hahahahahha. Sorry, maar hier moest ik gewoon even om lachen.
avatar van Christiaanwwe
Christiaanwwe ( 1882 ) 03-09-2015 16:52
eindelijk want het was een duur webshop winkel
avatar van Johnnnyboy15nl
Johnnnyboy15nl ( 147 ) 03-09-2015 17:29
De webshop vond ik vanaf het begin af aan al te-duur. Ik ga Bigu niet missen
avatar van Jordanmaster
Jordanmaster ( 1441 ) 03-09-2015 17:51
Tja als je niets te bieden hebt dan ga je slecht verkopen. Het gamepubliek is al vrij verzadigd aan gamewinkels. Natuurlijk jammer voor de eigenaar.
avatar van BlaBlaBla
BlaBlaBla ( 581 ) 03-09-2015 18:31
In de tegenwoordige tijd van online shops weet je van te voren dat je je deuren kunt gaan sluiten als je zulke prijzen aanhoud......

Het is natuurlijk jammer voor de werknemers, maar dit is niet geheel onverwachts.
avatar van Taken NL
Taken NL ( 260 ) 03-09-2015 18:47
Blij dat ze kapot zijn, deze shop had gen bestaansrecht!
avatar van Mastat
Mastat ( 1039   18) 03-09-2015 19:54
Jammer. Weer een mooie webshop minder. Sterkte aan de eigenaren.
Altijd fijn ook dat de mensen nog even een schop na geven in de reacties, alsof het al niet erg genoeg is voor de eigenaar.
avatar van Taken NL
Taken NL ( 260 ) 03-09-2015 20:03
Quote:
Jammer. Weer een mooie webshop minder. Sterkte aan de eigenaren.
Altijd fijn ook dat de mensen nog even een schop na geven in de reacties, alsof het al niet erg genoeg is voor de eigenaar.

Geheel terecht ze zijn mij nog 2,76 schuldig!!!
avatar van Taken NL
Taken NL ( 260 ) 03-09-2015 20:03
Mij een ander product sturen die ik heb moeten retourneren, en vervolgens mij mijn verzendkosten niet meer terug betalen, niet meer reageren op mails enz!

Als je zo arrogant met je klanten om gaat heb je totaal geen bestaansrecht als winkel, die 2,76 kan mij gestolen worden het gat echt om het principe.



avatar van Lam-Bal
Lam-Bal ( 2548 ) 03-09-2015 20:08
Ik ben in de tijd dat ik nog zoekende was voor een stage bij de mensen van Bigu op gesprek geweest. Degene die de leiding in handen had, ene Siebren uit mijn hoofd, was een gladjakker eersteklas die volgens mij goede matties is/was met Ruben (Gamekings kijkers van het eerste uur weten wie het is, soort van eindbaas samen met Boris).

Omdat Gamekings niet direct gekoppeld wilde worden aan Bigu hebben ze er een mannetje van buitenaf op gezet, in het gesprek wat ik met de beste man had kon je opmaken dat hij nauwelijks iets wist van games omdat hij uit het agency wereldje kwam voor entertainment gasten. Ruben met z'n Top Notch banden (=entertainment), wil graag een webshop beginnen omdat hij ook wel weet hoeveel een goedlopende webshop verdient. Laat dus vermoedelijk een mannetje overkomen, wat tevens een vriend van 'm is (geen feiten, niets confirmed, enkel een sterk vermoeden omdat de 'eigenaar' amper iets wist van games).

Na dat gesprek wist ik dat Bigu gedoemd was om te falen tenzij Gamekings bereid was geld te blijven gooien in een bodemloze put. Want ze zaten niet eens letterlijk in hetzelfde pand, ze zaten/zitten in dezelfde ruimte. Tips die ik ze trouwens extra gratis gaf wat Gamekings kon doen voor uitbreiding van evenementen hebben ze trouwens ook ten harte genomen (bioscopen en winkelcentra als voorbeeld, met de nadruk op eSports).

Wat een ongeorganiseerde bende is het daar en het is echt belachelijk dat Bigu het nog zo lang heeft volgehouden.
avatar van CurlyKirby
CurlyKirby ( 700   1) 03-09-2015 20:17
Quote:
Jammer. Weer een mooie webshop minder. Sterkte aan de eigenaren.
Altijd fijn ook dat de mensen nog even een schop na geven in de reacties, alsof het al niet erg genoeg is voor de eigenaar.
Jij hebt de sales nooit meegemaakt, en dan praten we over de SALES. Game Mania sales (Wat veel mensen al te duur vinden) zijn zelfs redelijk, maar Bigu...

http://www.budgetgaming.nl/nieuws/3158/summer-sale-bij-bigu+nl.html
Zegt meer dan genoeg toch?
avatar van Snowmanski
Snowmanski ( 365   1) 03-09-2015 21:25
Één keer iets besteld bij hen, The Walking Dead Season 2 voor de 360. Deze had ik gepreordered voor 19,99, en netjes op dag van release geleverd gekregen, terwijl de prijs toen inmiddels overal hoger lag (ook bij Bigu zelf). Er zat zelfs als extraatje een setje Walking Dead minimates bij!
Was denk ik een foutje op de site geweest waar ik van geprofiteerd heb, voor de rest waren ze over het algemeen te duur idd.
avatar van Lars1216
Lars1216 ( 4382 ) 03-09-2015 22:41
Quote:
Wel netjes hoe ze het oplossen met klanten die een bestelling hebben staan. Genoeg webshops die het anders hebben aangepakt.
Ik vermoed dat je verwijst naar enkele van de recente faillissementen? Dat is een heel ander principe, deze shop stopt er uit eigen beweging mee voor zover ik weet. Bij een faillissement heeft de eigenaar, zodra het faillissement is uitgesproken, niet eens meer de mogelijkheid te leveren aangezien alles bevroren wordt.
avatar van Reptile
Reptile ( 2498   6) 03-09-2015 23:28
Straks of morgen even kijken wat die kale knikker van Gamekings te zeggen heeft daarover. Hij zat altijd stom reclame te maken over deze webshop.

Een Koos werkte daar toch? Nu dus werkloos ^^
avatar van Ghostsoldier
Ghostsoldier ( 1294 ) 04-09-2015 08:00
Rot voor de mensen die er werkten. Maar dit faillissement zat er al heel lang aan te komen. Klein assortiment en veels te duur.
avatar van Mathiask
Mathiask ( 609 ) 04-09-2015 10:01
Op de vraag is dit een lastige markt?

Neen dat is het niet. Op zich is het makkelijk om een naam voor jezelf te maken en dan mooie marges te maken. Qua inkoop zitten veel games rond de 30 euro. Het grote probleem zijn de retourzendingen en lastige klanten. Mensen zijn totaal onredelijk en de wetgeving zorgt voor hoge kosten voor de ondernemer omdat de klant dus echt bijna altijd koning is. Je kan je niet voorstellen wat voor mails en advocatenbrieven je al snel krijgt van ouders. Op consoles verdien je daarnaast geen klote, ondanks de hoge prijs van de console zelf.

Maar de klant/wetgeving is niet als enige de schuldige... winkels groeien te vaak zonder het personeel / service mee te laten groeien. Eens dit balletje is aan het rollen en je anticipeert niet snel op de feiten, dan loop je er constant achter aan. Investering op het vlak van after-sales service en marketing zijn onontbeerlijk, en veel gesneuvelde shops zijn hier dan ook op misgegaan. Te snel groeien is nog erger dan niet groeien.

Dixit iemand uit de sector met helaas veel ex-klanten met game webshops.
avatar van Mirquiso
Mirquiso ( 83 ) 04-09-2015 13:28
@Mathiask

Interessant om te lezen - maar wat is er lastig aan retourzendingen (behalve het feit dat het wat extra tijd kost). De koper betaalt toch de retourkosten, en je stort het koopbedrag weer terug. Dus er wordt geen verlies gemaakt?
avatar van VulpX
VulpX ( 3159 ) 04-09-2015 14:24
Quote:
@Mathiask

Interessant om te lezen - maar wat is er lastig aan retourzendingen (behalve het feit dat het wat extra tijd kost). De koper betaalt toch de retourkosten, en je stort het koopbedrag weer terug. Dus er wordt geen verlies gemaakt?
De retourkosten zijn juist voor de winkel.
avatar van Hayabusa
Hayabusa ( 333 ) 04-09-2015 14:27
Fuck Gamekings en Fuck Bigu
avatar van SR8
SR8 ( 4318   7) 04-09-2015 14:55
Quote:
[..]

De retourkosten zijn juist voor de winkel.

Je krijgt het hele aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. De retourkosten zijn voor de consument.

Hier gaat zelfs yourgamezone de fout in:

Quote:

Bij de creditering zal er een aftrek worden gehanteerd van de gemaakte verzendkosten en handelingskosten. Bij een brievenbuszending bedraagt dit bedrag € 2,95 en bij een pakketzending € 6.75.
avatar van Yojimbro
Yojimbro ( 16516 ) 04-09-2015 14:57
Quote:
Fuck Gamekings en Fuck Bigu

Lol hoezo dat
avatar van Ben
Ben ( 7649 ) 04-09-2015 15:50
Rol: Toevoeg Moderator
Nooit wat gekocht I.V.M. de hoge prijzen, maar alsnog zonde dat er een bekende webshop weg gaat.
avatar van DirkSteenbeek
DirkSteenbeek ( 549 ) 04-09-2015 16:29
Quote:
Fuck Gamekings en Fuck Bigu

waarom
avatar van Sgt_PowerColt
Sgt_PowerColt ( 6736   4) 04-09-2015 16:30
Quote:
[..]


waarom

Omdat hij Haya is.
avatar van Lars1216
Lars1216 ( 4382 ) 04-09-2015 17:01
Quote:
[..]


Je krijgt het hele aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. De retourkosten zijn voor de consument.

Hier gaat zelfs yourgamezone de fout in:

[..]

YGZ doet en deed wel meer rare dingen. Tot voor kort moest je pre orders bijvoorbeeld 100% vooruit betalen. Dat mag Max 50% zijn.
avatar van DirkSteenbeek
DirkSteenbeek ( 549 ) 04-09-2015 18:00
Quote:
[..]

YGZ doet en deed wel meer rare dingen. Tot voor kort moest je pre orders bijvoorbeeld 100% vooruit betalen. Dat mag Max 50% zijn.

nope
avatar van King Bowser
King Bowser ( 15698 ) 04-09-2015 18:11
Wie had dat gedacht. Recent nog een bestelling gedaan, die is uiteindelijk geleverd. Maar als je je zo gedraagt als webshop, dan sta je inderdaad niet lang op je benen.
avatar van DirkSteenbeek
DirkSteenbeek ( 549 ) 04-09-2015 18:31
Quote:
Wie had dat gedacht. Recent nog een bestelling gedaan, die is uiteindelijk geleverd. Maar als je je zo gedraagt als webshop, dan sta je inderdaad niet lang op je benen.

zo gedraagt? ze gedroegen zich juist prima en goed naar de klant. mogen andere voorbeeld aan nemen.
avatar van King Bowser
King Bowser ( 15698 ) 04-09-2015 18:37
Quote:
[..]


zo gedraagt? ze gedroegen zich juist prima en goed naar de klant. mogen andere voorbeeld aan nemen.
Ben echt blij voor je dat jij dat zo ervaart. Ik heb namelijk een hele andere ervaring.
Geen orderbevestiging, geen betalingsbevestiging, geen bevestiging van verzenden, te laat geleverd, vertraging is prima, maar doe dan even een mailtje eruit dat het wat later komt, dan weet ik dat ook, bij contacteren via de mail reageren ze niet, en niet iets later, nee gewoon helemaal niet. Pas nadat ik op BG was gaan vragen of anderen dit ook ervaren hadden bij Bigu, las ik dat anderen ook niet zo happy waren met deze shop. Ook positieve ervaringen natuurlijk (laten we elkaar nou geen mietje noemen) Gelukkig heeft iemand van BG gereageerd op mijn bericht en die heeft contact opgenomen met Bigu, daardoor was het snel opgelost. Maar ik had daar niet weer besteld. Ik hou ervan om op de hoogte te blijven van wat er gebeurt.
avatar van Cruz
Cruz ( 3333 ) 04-09-2015 19:05
Quote:
[..]

YGZ doet en deed wel meer rare dingen. Tot voor kort moest je pre orders bijvoorbeeld 100% vooruit betalen. Dat mag Max 50% zijn.
Niemand dwingt je om bij YGZ te pre-orderen.

Of wel, omdat YGZ altijd de laagste prijs heeft betreft pre-orders?
avatar van LoveCat
LoveCat ( 220 ) 05-09-2015 18:57
Nooit van die tent gehoord dus doei!
avatar van Db87
Db87 ( 73 ) 06-09-2015 14:08
Vaak genoeg op hun website gekeken maar ze waren altijd aan de prijzige kant...
avatar van Rockman_X
Rockman_X ( 545   7) 06-09-2015 21:26
Gaaaaap.. Next!
avatar van Drafek
Drafek ( 427 ) 06-09-2015 22:16
Erg jammer! Maar heb hier persoonlijk nog nooit wat besteld.