Gisteren vertelden we je in deel 1 alles over de inspiratiebron achter Darksiders en hoe War (De eerste van de vier Horsemen of the Apocalypse) er alles aan deed om zijn onschuld te bewijzen. Vandaag vertellen we je alles over de Tweede Horsemen: Death. Al is het verhaal misschien een beetje bij je weggezakt (logisch), maar wij helpen je dit weer op te frissen en wat dat aangaat heeft Darksiders een mega interessante verhaallijn.
Nog even een opfrisser Even terugblikken, wie was wie ook alweer?
The Four Horseman of the Apocalypse
De Four Horsemen zijn War, Death, Fury Strife. War speelde je in deel 1, Death in deel 2 en Fury, het zusje van de Horsemen speel je straks in deel 3. De Four Horsemen is een soort commandoeenheid van de Charred Council. De Charred Council stuurt de Horsemen op missie wanneer nodig. Ook is het gezegd dat wanneer de zeven Zegels worden verbroken, dat de Horsemen op Aarde zullen arriveren om de Dag des Oordeels in te luiden. Een pittige taak, daarom hebben ze extra krachten gekregen vanuit de Charred Council
De Charred Council (De Verkoolde Raad)
De Charred Council is een soort Hogeraad die als hoofdtaak heef tom de balans tussen de Hemel en de Hel te bewaken. De Charred Council zijn eigenlijk drie stenen in de vorm van gezichten die kunnen praten. Maar ze zijn veel meer dan dat. Of ze goed of kwaad zijn is om het even, feit is in ieder geval dat zowel Hel als de Hemel deze Hogeraad heeft geaccepteerd en luisteren naar wat deze hun opdragen.
Darksiders 2: De Tweede Horsemen: Death
Interessant genoeg loopt de tijdslijn van Darksiders 2 parallel aan die van Darksiders 1, alleen kroop je dit keer in de huid van Death. De Ruiter van het Bleke paard. Maar hoe kan je met Death aan de slag als deze nog helemaal niet op Aarde is gearriveerd? Dat komt omdat Darksiders 2 zich in eerste instantie niet op Aarde afspeelt.
Darksiders 2 was ambitieuzer dan zijn voorganger in de zin dat deze een grotere open wereld had. Sterker nog, je kon grote stukken te paard overbruggen. Daarnaast was het voor het eerst mogelijk om ook te kunnen zwemmen, langs muren te kunnen rennen en te kunnen klimmen waardoor de gamewereld een stuk opener was dan zijn voorganger.
Daarnaast had Death veel meer typen wapens tot zijn beschikking, in de basis heeft hij twee zeisen, maar aan de hand van jouw voorkeuren kon je aan de slag met bijlen, dolken en zwaardextensies voor aan je armen. Maar ook Dual wielding pistolen behoorden tot het arsenaal. Het ene wapen was sneller dan de ander. Je had dus meer mogelijkheden om je eigen speelstijl te creeren
Het verhaal van de Tweede Horseman: Death
Zoals gezegd loopt de verhaallijn van Darksiders 2 parallel aan het verhaal van War uit het origineel. Darksiders 2 begint eigenlijk op het moment dat War door de Charred Council wordt beschuldigd van het ruïneren van de balans tussen het Goed en Kwaad en daarmee de vernietiging van het derde Rijk: De Mensheid.
Death is echter overtuigd van zijn broer (War) zijn onschuld en maakt het zijn persoonlijke missie om de beschuldigingen naar zijn broer toe ongedaan te maken. Dit alles probeert hij te realiseren, door de mensheid terug te brengen naar Aarde en het derde Rijk te herstellen. Hoe dit echter te doen, is de vraag.
De verhaallijn van Death is eigenlijk meteen al interessant om te zien, wanneer je het achtergrondverhaal kent. We weten namelijk dat de Charred Council eigenlijk al lang weet dat War onschuldig is, ze hadden hem erin geluisd om hem zo te kunnen gebruiken voor hun personal gain. Nu onderneemt Death dus actie om War onschuldig te kunnen laten verklaren, maar de Charred Council weet allang dat hij onschuldig is. Met deze informatie, zou het enige eindresultaat zijn dat Death bijdraagt in het herstel van de Mensheid, want de onschuld hoeft niet bewezen te worden. Verder een geinig detail is dat eigenlijk de Horsemen de Charred Council ten allen tijden moeten gehoorzamen, maar dat Death hier zijn eigen weg gaat. In Deel 3 vertelt de Charred Council ook dat Death ‘vermist’ is en dat daarom Fury wordt opgeroepen om de Charred Council te helpen.
Het herstel van War zijn fouten uit deel 1?
Desalniettemin, het herstellen van de dood van de Mensheid gemakkelijker gezegd dan gedaan, Death heeft dan ook meer informatie nodig om er achter te komen hoe hij dit kan realiseren.
Zijn avontuur brengt hem in het ijskoude The Icy Veil, een dimensie die zich bevindt tussen de drie koninkrijken van Hemel, Hel en Aarde in. Hij is op zoek naar The Keeper of Secrets voor antwoorden op zijn vragen. The Keeper of Secrets kent namelijk alle geheimen. The Keeper of Secrets, ook wel bekend als de Crowfather (Kraaienvader), vertelt dat hij de Tree of Life moet opzoeken om de mensheid te herstellen. Echter de Kraaienvader laat hem niet zomaar gaan. Eeuwen geleden, hebben de Horsemen in opdracht van de Charred Councile namelijk het Nephilim ras vernietigd (waar over later meer) en om de zielen niet meer terug in circulatie te laten komen zijn deze gevangen in een amulet. De Charred Council wilde dat Death het amulet zou vernietigen, maar in plaats daarvaan heeft Death eeuwen geleden het amulet achter gelaten bij de Crowfather. Die wil er echter na al die eeuwen heel graag vanaf, omdat hij de eeuwige pijn van de zielen constant voelt. Een gevecht ontstaat waarbij Death de Crowfather verslaat, maar in alle heisa valt het amulet in stukken op de grond. De zielen van het Nephilim-ras nestelen zich vervolgens in de vorm van een litteken op de borstkas van Death. Death, voelt zich verzwakt, maar accepteert deze vervelende situatie en gaat op zoek naar de Tree of Life.
De Put der Zielen
Na een lange tocht, leren we bij de Tree of Life dat uiteindelijk de Mensheid kan worden herstelt. Want wat blijkt, al zijn de zielen niet meer verbonden aan een lichaam, de zielen zijn slechts getransporteerd naar de Put der Zielen (Well of Souls). De Well of Souls heerst over leven en dood, reinigt de zielen en stuurt ze vervolgens terug om herboren te worden. Een eeuwige cyclus is een feit. Als Death toegang weet te krijgen tot deze Put, kan hij de Zielen vrijlaten en zo de Mensheid herstellen.
Belangrijk detail is echter dat hij hiervoor twee sleutels nodig heeft, eentje die in het bezit is van de Engelen en eentje die in het bezit is van de Demonen. Death vraagt waarom niemand, zowel demonen als engelen als de Horsemen hier niet van weten. Men was bang dat als de kracht van deze Put bekend werd, dat men hun verloren broeders op deze manier opnieuw tot leven zouden wekken.
Death is Dood of...
Death is uiteindelijk succesvol in het verkrijgen van de sleutels en weet toegang te verkrijgen tot de Well of Souls, om nog één laatste bezoek te krijgen van de Crowfather. Hij legt uit dat, om een geheel ras te herstellen, is een offer nodig aan de Well of Souls. Hij waarschuwt ook dat wanneer een ras gekozen wordt boven een ander ras, dat Death dat ras altijd zal verdoemen.
Daarbij is het goed om te weten dat de Four Horsemen onderdeel waren van de Nephilim, een ras dat half engel, half demoon was. Vier Nephilim, moe van de strijd en bang dat zij als ras de balans zouden verstoren in hun gevecht tegen zowel engelen als demonen, hebben zich in het begin der tijd bij de Charred Council gemeld. De Charred Council zou ze, in ruil voor ontoezeggelijke krachten, de opdracht hebben gesteld de andere Nephilim te vernietigen, om zo de balans te behouden. De vier Nephilim zijn The Four Horsemen.
Death besluit om de zielen van de doden van de Nephilim, die hij met zich meedraagt in het litteken in zijn borstkas, op te offeren voor de mensheid en hij springt vervolgens zelf in de Put der Zielen. Ook Death zelf sterft hiermee...
Ware het niet dat, net nadat Death in de put is gesprongen, Uriel, de zevende zegel weet te verbreken, samen met War. Met als gevolg dat Death opnieuw wordt herboren met al zijn krachten terug, we zien hem op het laatst al rijdend in de lucht naar de Aarde met zijn andere broeders Strife en Fury.
Darksiders 3: Fury incoming!
En dan komt eindelijk deze week Darksiders 3 uit! War en Death hun verhalen hebben we gehad, je bent nu helemaal bij en bent klaar voor het volgende deel. Darksiders 3 staat volledig in het teken van de derde Horsemen, Fury! De Ruiter van het Zwarte Paard Rampage. Zij is het zusje van War en Death. Ook haar verhaal loopt parallel aan de verhaallijnen van de eerdere delen. Fury is volgens uitgever Gunfire Games, dankzij haar Hollow Forms tevens de krachtigste van de vier Horsemen!
Over het verhaal is natuurlijk nog niet zoveel bekend, wat we wel al weten is het nodige over de karaktereigenschappen van Fury en wat er nieuw is in de ingamewereld
Fury: The Third Horsemen is gearriveerd
Waar War een vechtersbaas was en Death een Necromancer, is Fury eigenlijk een bad ass Combat Mage. De puzzel in combat zit hem in haar verschillende gevechtsvormen. Zo kan Fury kan verschillende elementsvormen aannemen voor een grotere diversiteit aan gameplay. Het hoofdwapen van Fury is een vurige Zweep. Deze zweep is niet alleen handig in de strijd tegen de minions van de Seven Deadly Sins, maar kan ook gebruikt worden om bijvoorbeeld van platform naar platform te slingeren of om puzzels op te lossen.
Fury speelt totaal anders dan Death en War
Nieuw is dat Fury van element kan wisselen, ook wel Holow Forms genoemd. Hiermee krijgt ze toegang tot verschillende unieke vaardigheden. Eén van haar hollow forms is bijvoorbeeld haar Vlamvorm waarbij ze haar haren gloeien als een soort Super Saiyan en diverse vuur gerelateerde aanvallen kan uitvoeren. Andere vormen die ze kan aannemen zijn Force, Storm en Statis, elk komt met zijn eigen wapengerei, wat resulteert in de nodige variatie.
Darksiders 3 wordt één enorme open world game
De omgevingen van Darksiders 3 zijn verder open van opzet. Sterker nog, eigenlijk is de gehele wereld verbonden tot één grote dungeon. Dat betekent dat geen enkel gebied is afgebakend, waardoor je de vrijheid hebt om te gaan en staan waar je wilt. De verschillende vijanden hebben hiermee een andere rol gekregen waarbij je ze hun eigen ding ziet doen, zoals patrouilles lopen, schatkisten bewaken of bepaalde activiteiten ondernemen die meer context geven aan de omgeving waar je bent. Daarnaast schaalt hun kracht met jouw level mee, zodat je altijd een uitdaging voor handen hebt en de game niet te gemakkelijk wordt.
Ook al is Fury de sterkste van de Horsemen, gevechten zijn uitdagender, volgens Gunfiregames moet je de vechtspatronen van de vijanden goed in de gaten houden, samen met welke Fury form uiteraard het meest geschikt is voor elke strijd. Eens kijken hoe dat zich vertaald naar de game.
THQ Nordic houdt de release van Darksiders III gelukkig lekker overzichtelijk. De game komt namelijk in slechts twee vormen uit. Een standaard editie en een Collectors Edition. Daarnaast verschijnt er ook nog een Darksiders III Strategy Guide van maar liefst 304 pagina’s dik. Overigens is er nóg een editie waarin Darksiders III uitkomt, de enorme Apocalypse Edition, maar die is helaas niet in Nederland te krijgen. Uiteraard bespreken we ook die hieronder.
Darksiders III Standaard Editie € 59,99
Darksiders III Standard Edition PS4
Darksiders III Standard Edition Xbox One
Darksiders III Standard Edition PC
Darksiders III Collector Edition komt met een figurine € 149,99
De Collector’s Edition is een erg mooie editie met daarbij als piece de resistance een 29 centimeter groot beeldje van Fury. Verder zit er een Steelbook bij van de game, de officiele soundtrack en komt alles in een premium doos.
Darksiders III Collector Edition PS4
Darksiders III Collector Edition Xbox One
Darksiders III Collector Edition PC
Bizarre Darksiders III Apocalypse Edition € 399,- (alleen nog voor Xbox One)
Ben je een echte fan, dan is het goed om te weten dat er ook nog een Darksiders III Apocalypse Edition bestaat. Deze uitvoering is echter alleen verkrijgbaar via de officiele THQ Nordic website.
Dit is een bizarre editie waar maar liefst 4 figurines (Van Fury, Death, War en Vulgrim) in zitten van ongeveer 27 centimeter per stuk. Daarnaast krijg je een enorme muurscroll, een steelbook, een amulet en zowel een artbook als soundtrack CD. De prijs is wel pittig voor € 399,99, maar je krijgt er wel wat voor terug! Helaas is die alleen nog te krijgen voor de Xbox One . Dit alles komt in een belachelijk grote box.
Darksiders III Apocalypse Edition € 399,99 (Alleen nog over voor Xbox One).
We hebben ook een unboxing video al gevonden:
Darksiders III Collector Edition Strategy guide
Verder ligt er ook een Strategy Guide vanaf deze week in de winkels, deze hardcover guide telt 304 pagina’s en bevat alles wat je moet weten om de game succesvol 100% te completeren.
Darksiders III Collector Edition Strategy Guide € 20,99
Tijd om je in het zadel te hijsen
Zoooo, Horsemen, je hebt nu écht alle informatie om het volgende avontuur aan te gaan. We zijn benieuwd hoe jullie dit nieuwe type artikel vonden en natuurlijk zijn we ook benieuwd of jullie aan de slag gaan met dit nieuwste deel. In ieder geval heb je nu alles wat je nodig hebt en wie weet heb je nog wat bijgeleerd over de Darksiders serie. Heel interessant hoe alles eigenlijk verbonden is met elkaar. Bedankt in ieder geval voor het meelezen en wie weet:
See you on the battlefield (budget) Horsemen!