Zoals je waarschijnlijk al doorhad, speel jij in dit spel met de zes verschillende Toa’s. Elk van deze personages staat voor een element; zo heb je bijvoorbeeld een Toa van het water en een Toa van het vuur. Daarnaast heb je nog een Toa van het ijs, van het gesteente, van de aarde en van de lucht. Allemaal mooi en zo, maar hoe zit het nu eigenlijk met het spel zelf? Je begint het spel met de Toa van het vuur en allerlei acties worden je uitgelegd. Zo kom je te weten hoe je moet springen, een dubbele sprong maken, energiestoten afvuren, je energie bijladen en ga zo maar door. Jawel, je leest het goed, dit is geen game waarin je met een zwaard of iets dergelijks op de vijanden inhakt, maar je vuurt energiestoten af naar ze. Dit was niet zo’n goed idee, want zo komen de gevechten nogal snel verwarrend over. Zo kun je autolocken op de vijanden, en normaal verwacht je dan dat je Toa altijd naar die vijand gericht blijft met zijn wapens… Niet dus!! Zelf naar ze toekijken en maar hopen dat de energiestoot goed aankomt, of je krijgt de volle laag terug. Zo heb je ook twee meters; eentje met je levenspunten en eentje met je energie. Deze energie kun je terug opladen door simpelweg de B-knop ingedrukt te houden maar dan sta je wel open en bloot voor aanvallen. En waarom de levenspunten erin zitten is mij een grote vraag, telkens je ze allemaal verliest (in totaal zijn dat er vier), begin je gewoon een heel klein stukje terug, de moeite niet om een levensmeter in het spel te verwerken eigenlijk.
Oordeel Bionicle: The Game (NGC)
- Graphics 62
- Gameplay 45
- Originality 33
- Sound 30
- Replay 54
- Eindcijfer 49