Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS
Senran Kagura: Burst (3DS)
70 100 1

Review Senran Kagura: Burst (3DS)

Dat je met een flink stel borsten een heel eind kunt komen in de wereld, is al meerdere malen bewezen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar Pamela Anderson of Kate Upton, die ,zonder al te veel te doen, wereldberoemd werden door hun (omvangrijke) bustes. Hun succes is waarschijnlijk voor een groot deel te wijten aan het feit dat 50% van de wereldbevolking man is, en deze kijken nu eenmaal graag naar boezems. Er zijn twee "trucjes" om mannen nog geïnteresseerder te krijgen; oftewel door de buste zo weinig mogelijk verhullen of deze veel laten bewegen. Bovenstaande geldt ook voor de Japanse man, al vindt die het ook nog prima als boezems enorm zijn en gehecht zijn aan kleine meisjes in schooluniformen. En in die niche springt Senran Kagura. Senran Kagura is van origine een Japanse manga, welke ook tot een televisieserie is verwerkt. Na een paar games voor de Playstation 3 en Vita in Japan, wordt de game nu ook in Europa uitgebracht op de Nintendo 3DS als Senran Kagura: Burst (SKB).

Jugs
Al vanaf het eerste moment dat ik de review kopie van SKB voor mij zag liggen, vroeg ik mij af waar ik aan ging beginnen. De cover, waarop een mevrouw sushi probeert te eten op een wijze die niet praktisch is, zie ik niet zo snel in de Intertoys tussen Mario en Pokemon liggen. Ik vrees dat Europese uitgever Marvelous entertainment alleen al aan marketing een zware dobber gaat krijgen. Maar je moet een game niet beoordelen op zijn cover, dus ging ik aan de slag met de game die werd omschreven als een 2D-fighter met schaars geklede dames en RPG elementen. Tijdens de intro moest ik alweer twee keer knipperen. Het verhaal wordt middels stilstaande plaatjes en tekst aan ons duidelijk gemaakt: SKB gaat over twee rivaliserende Shinobi scholen (Hanso en Hebijo), waarop jonge meisjes worden klaargestoomd voor het betere ninja werk. Iedere meisjes krijgt voor dat doel een ninja scroll en het eerste gesprek in de intro gaat er dan ook over of je die scroll danwel beter in je decolleté kunt bewaren of in je ondergoed. De conclusie is uiteindelijk dat het verstandig is deze te bewaren in je decolleté, want dat kun je samen knijpen. Hoofdpersoon Asuka krijgt daarna al snel de bijnaam "Jugs", ironisch genoeg van een dame met drie keer zo'n groot boezemoppervlakte. De toon is hierna gezet: SKB is een aparte game.

 

Streets of girls
Je zou door alle borsten, onderlinge seksuele intimidatie en korte rokjes ook bijna vergeten dat SKB nog een gameplay element heeft. SKB is namelijk een ouderwets aandoende 2D scrollende beat ‘em up in het genre van Final Fight en Streets of Rage. De levels zijn kort en de doelen simpel: versla een x-aantal vijanden binnen de tijd of versla zoveel mogelijk vijanden in een beperkte tijdsduur. Zo nu en dan wordt deze opzet afgewisseld met een gevecht tegen een sterkere tegenstander. Dit klinkt eentonig en dat is het ook. Het level design is bij lange na niet zo ontwikkeld als de charactermodels, wat voor saaie en weinig interactieve achtergronden zorgt. Je tegenstanders lijken hiernaast ook allemaal hetzelfde, waardoor eigenlijk alleen de sterkere tegenstanders er toe doen. Om dit gebrek aan creativiteit te verhullen is een "RPG" element toegevoegd, al vind ik dat wat teveel eer. Voor iedere level heb je de keuze uit 5 (later 6) figuren. Deze figuren verschillen in wapens en een aantal statistieken. Verwacht hier niet teveel van, maar bekende archetype: de snellere vechter met minder health en de sterkere maar slomere “tank”. Deze statistieken zullen toenemen door vijanden te verslaan, maar zorgen er uiteindelijk voornamelijk voor dat je sommige figuren al “grinded” op een fatsoenlijk level zal moeten krijgen om een verplicht level met dat character te kunnen halen.

Y,Y,Y,X,X,A,Y,Y,X
De uitdaging en de lol liggen in SKB natuurlijk vooral in de prikkelende beelden. De gameplay biedt een aardig combosysteem, wat zich ergens met fighting-games als Marvel vs Capcom laat vergelijken. Je voert aanvallen uit met Y en X en springt met A. Je kunt hiermee de logische combo’s maken, maar wanneer een tegenstander de lucht in gaat, kun je deze met goede timing de lucht in achtervolgen en verder bewerken met een luchtcombo. Dit jongleren met tegenstanders zorgt voor een oplopende combometer, wat je beoordeling aan het einde van de level verbetert. Een ander origineel aspect zit hem in de kleding die de meisjes dragen. De kleren an sich brengen geen vaardigheden met hen mee, maar de drie verschillende kledingkeuzes bepalen wel je vechtstijl. Aan het begin van een level kun je “Frantic” gaan. Hiermee loost je vechter al haar kleren en vecht in haar bikini. Hiermee ben je sneller en sterker, maar doen aanvallen van je tegenstanders meer schade. Het alternatief is vechten in je kleren en langzaam een meter vullen om je Shinobi pakje aan te trekken. Hiermee kun je eenmaal gedurende level je health aanvullen en in je Shinobi mode kun je speciale aanvallen gebruiken. Dit zijn leuke toevoegingen voor een oud genre en verhogen enigszins de replaywaarde.

 

Waar voor je geld?
SKB zal voor de fans van manga en de gelijknamige tekenfilm een leuke aanvulling op het kijkplezier zijn. Ieder level speel je items en kleren voor de meisjes vrij, welke je tussen de levels door in de kleedkamer kunt bewonderen. Kenmerkend voor de game is dat de zwaartekracht maar geen grip op de voluptueuze borsten kan krijgen en deze altijd heen en weer blijven dansen. Als je daar eindeloos naar kan kijken, dan kan je je pret niet op. Met de gameplay echter zullen je het na een paar uur wel hebben gezien. Het maakte mij dan ook niet veel meer uit dat je naast de “goede” shinobi meisjes ook de kans krijgt met de wat bozere kijkende “slechte” shinobi’s kan spelen. Geen zorgen, ook de slechtere dames doen qua borstomvang niet onder voor hun goede tegenhangers. Wel zijn er veel verschillende kleren en titels vrij te spelen als je bereidt bent het maximale uit elk level te halen.

Conclusie
In meerdere aspecten is SKB een opvallende game geworden. De setting en sfeer zal mijn inziens niet aanslaan bij het Nintendo 3DS publiek in Europa. Wel voert SKB een tweetal leuke vernieuwingen door in een ouderwets genre. Als er meer aandacht aan een uitdagende en gevarieerde game was besteed en minder tijd aan dansende borsten, dan waren de Europese gamers meer verwend dan deze wat goedkoop aandoende stripact. Op de Playstation Vita heeft Dragon’s Crown bewezen dat er rek zit in het 2D scrollende beat ‘em up genre. Daar zat trouwens ook al de nodige cupmaat in, maar in Dragon’s Crown draaide het in eerste instantie om de game en pas in tweede om uiterlijk vertoon. In SKB is het precies andersom en lijkt de game een optuiging te zijn van de tussenpauzes waarin de meisjes lachend in de spiegel kijken en de gamer uitdagen in te zoomen op alle bewegende gedeeltes van het schaars geklede lichaam. Als je de game eens wilt uitproberen kan ik je buiten de demo aanraden Final Fight te gaan spelen en ondertussen naar Kate Upton te googlen.

Deze review is geschreven door Jeroen Knop.

 

Oordeel Senran Kagura: Burst (3DS)

  • Graphics 65
  • Gameplay 60
  • Originality 65
  • Sound 75
  • Replay 65
  • Eindcijfer 70

Aantal keer bekeken: 10693 

Laagste prijzen voor Senran Kagura: Burst (3DS)

Winkel Cijfer Levertijd Prijs Porto Totaal

Meer prijzen 

Laatste reacties

avatar van Regird
Regird ( 459   1) 08-03-2014 08:36
Goede review. Ben echt benieuwd naar het combo systeem. Nog een vraagje hoe ziet deze game er in 3d uit?
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 08-03-2014 10:04
Haha ik wou deze game wel proberen eigenlijk..

Maar ik verwacht dat de prijs wel gaat dalen het is niks nieuws plus die cover tja..

Dansende boobs kan ik nog wel tegen, vaak te vinden in het ecchi genre.

De actie en combos zien er wel mooi uit waardoor ik het toch overweeg te kopen
avatar van Clamticore
Clamticore ( 4457 ) 08-03-2014 10:41
Combat system is prima, alleen geen block knop...
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 08-03-2014 10:58
Quote:
Goede review. Ben echt benieuwd naar het combo systeem. Nog een vraagje hoe ziet deze game er in 3d uit?

Stel je niet teveel voor van het combosysteem. Het window of opportunity is vrij ruim, waardoor jugglen niet heel moeilijk is. Ter illustratie is er een unlockable als je een combo van 300 maakt. Deze speelde ik na 3 levels per ongeluk al vrij.
Ik heb de game zonder 3D gespeeld, omdat ik het idee had dat de framerate aanzienelijk daalde met 3D aan, maar dat kan blijkbaar ook iets persoonlijks zijn (3D, hersens, ogen, 30 plus, iets van dat). Aan de andere kant is weergave in 3D ongetwijfeld ooit bedacht voor het weergeven van borsten in 3D.
avatar van Migil
Migil ( 351   2) 08-03-2014 11:47
Quote:
Haha ik wou deze game wel proberen eigenlijk..

Maar ik verwacht dat de prijs wel gaat dalen het is niks nieuws plus die cover tja..

Dansende boobs kan ik nog wel tegen, vaak te vinden in het ecchi genre.

De actie en combos zien er wel mooi uit waardoor ik het toch overweeg te kopen

Gewoon doen, als je van vechtspellen houdt, zeker uit de SNES/NES tijd. Naar mijn mening is het spel wel beter dan een 7.
avatar van Regird
Regird ( 459   1) 08-03-2014 13:45
Quote:
[..]


Stel je niet teveel voor van het combosysteem. Het window of opportunity is vrij ruim, waardoor jugglen niet heel moeilijk is. Ter illustratie is er een unlockable als je een combo van 300 maakt. Deze speelde ik na 3 levels per ongeluk al vrij.
Ik heb de game zonder 3D gespeeld, omdat ik het idee had dat de framerate aanzienelijk daalde met 3D aan, maar dat kan blijkbaar ook iets persoonlijks zijn (3D, hersens, ogen, 30 plus, iets van dat). Aan de andere kant is weergave in 3D ongetwijfeld ooit bedacht voor het weergeven van borsten in 3D.

Dank je wel voor je impressies. Ik houd van lange combo's doen en was dol op die oude vechtgames zoals streets of rage en final fight. Denk dus dat ik hem nu ga bestellen
avatar van BenoitRen
BenoitRen ( 2553   2) 08-03-2014 21:49
Geen slechte review, zeker voor zo'n controversiële game. Het spel heeft echter ook een verhaal, en daar zeg je niets van.

Ik moet ook nog kwijt dat er een serieus gebrek is aan onderzoek voor het schrijven van deze review en dat het vol met taalfouten zit. Ja ja, grammar nazi, maar taalfouten storen bij het lezen.
Quote:
Senran Kagura is van origine een Japanse manga, welke ook tot een televisieserie is verwerkt.
Dat is fout. De manga was inderdaad uit een maand voor de game, maar ze is gebaseerd op het spel, net zoals de televisieserie. Er zijn nog vier andere manga die gebaseerd zijn op spellen uit de reeks.
Quote:
Na een paar games voor de Playstation 3 en Vita in Japan
Ook fout.

De serie is begonnen op de 3DS met Senran Kagura: Skirting Shadows. Later hebben ze dat spel uitgebreid en heruitgebracht als Senran Kagura: Burst, ook op 3DS. Dat is het spel dat nu uit is in Europa.

Voor PlayStation Vita is er een 'gaiden' uit: Senran Kagura: Shinovi Versus.

Ten laatste is er een kaartspel voor iOS en Android, genaamd Senran Kagura: NewWave.
Quote:
Ik vrees dat Europese uitgever Marvelous entertainment
De uitgever is Zen United.

Over marketing gesproken: de reclamefilmpjes zijn leuk.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 08-03-2014 22:49
Quote:
[..]


Gewoon doen, als je van vechtspellen houdt, zeker uit de SNES/NES tijd. Naar mijn mening is het spel wel beter dan een 7.

Hou wel van dit soort vechtgames (beetje a la blazblue)

Mee eens mja heb het nog niet gespeeld en wil niet teleurgesteld worden
avatar van Spinak
Spinak ( 71   1) 08-03-2014 23:08
Ik heb een gevoel dat dit wel een rare game kan worden in europa.
avatar van Cruz
Cruz ( 3333 ) 08-03-2014 23:15
Shinovi Versus voor de Vita was naar mijn mening maar matig, sowieso is deze uitgave toch twee games in een? de 2D sidecrolling beat 'm up en de 3D fighting game (prequel van Shinovi Versus)?

Overigens was het grootste minpunt van Shinovi Versus ook dat het redelijk snel in herhaling viel, zeker omdat in principe ieder meisje dezelfde aanvallen en fightstyle hebben in maar dan in een ander visueel jasje.
avatar van Linguist
Linguist ( 5808 ) 09-03-2014 12:41
Quote:
Ik heb een gevoel dat dit wel een rare game kan worden in europa.

Het zal sowieso niet in bulk geproduceerd worden, zoals vele sport-, race-, mainstream-, en vechtgames. Het scheelt wel dat je het ook kan downloaden, indien je geen fysieke kopie wilt of kan bemachtigen.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 09-03-2014 13:31
Quote:
Ik heb een gevoel dat dit wel een rare game kan worden in europa.

Hmm zou best eens kunnen .. Dan ben ik toch verleid het spel al te kopen..

Meestal geef ik zo min mogelijk uit duh xD en hoop ik op lagere prijzen dat wel
avatar van Xor
Xor ( 37686   1699) 09-03-2014 15:01
Quote:
De serie is begonnen op de 3DS met Senran Kagura: Skirting Shadows. Later hebben ze dat spel uitgebreid en heruitgebracht als Senran Kagura: Burst, ook op 3DS. Dat is het spel dat nu uit is in Europa.

Je bedoelt Senran Kagura: Portrait of Girls (Wikipedia zegt Skirting Shadows, maar de wikia zegt Portrait of Girls. Plus als je de Japanse naam vertaalt in het engels, dan krijg je "Portrait of Girls").

Daarnaast is Burst niet Portrait of Girls. Maar een EU versie van Crimson Girls met Portrait of Girls erbij(dus de eerste 2 3DS delen in 1 3DS cartrigde voor EU en US, had dat gelezen op een nieuws artikel).

Quote:
Shinovi Versus voor de Vita was naar mijn mening maar matig, sowieso is deze uitgave toch twee games in een? de 2D sidecrolling beat 'm up en de 3D fighting game (prequel van Shinovi Versus)?

De 2 delen zijn Senran Kagura: Portrait of Girls & Senran Kagura Burst: Crimson Girls .

@de review: Heb de review globaal gelezen(keek vooral naar de cijfer). En ik heb het gevoel dat de reviewer 1. de serie niet kent, 2. niet een anime kijker is, 3. niet heel goed z'n informatie heeft gezocht en 4. zeker met een rare gezicht deze game heeft gespeeld ;P.

Ik kan de game niet spelen omdat ik geen 3DS(XL) heb. Maar ik zou een andere cijfer voor deze game geven(wat hoger dan wat er hier wordt gegeven ;P). Bijv. de graphics zou ik nog een 75 geven(misschien zelfs een 80). Omdat dit geen port troep is. En de game best wel goed uitziet voor de 3DS. Maar ik baseer deze cijfer door veel gameplays te kijken. Als ik de game zelf kon spelen, dan zou ik er nog kritischer zijn ;P.
avatar van DonAtello
DonAtello ( 1009 ) 09-03-2014 15:08
@hierboven,
Ik weet niet of je een game überhaupt een cijfer kan geven als je het zelf niet gespeeld hebt. En een game die alleen leuk is voor mensen die de serie kennen en regelmatig anime kijken verdient het dan ook wel om wat minpunten daarvoor te krijgen.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 09-03-2014 15:12
Nou dat vind ik niet echt een minpunt ..
Bedoel je moet gewoon je sources kennen als je niet van anime houd dan is dit ook gewoon geen aanrader nee.. Maar dat kun je eigenlijk basically al zien als je naar de cover kijkt ^^" dus koop en speel het dan niet en ga er niet een slechte review over schrijven of nja slecht maar minpunten daarvoor rekenen

Ik zal het spel binnenkort wel gaan kopen hopelijk ligttie niet straks in de bargain bak mja dan koop ik er nog wel 1tje voor wat vrienden xD als verjaardags cadeau (lijkt me wel een spel voor kerels)
avatar van MarvelousMax
MarvelousMax ( 6070 ) 09-03-2014 15:22
Quote:
Nou dat vind ik niet echt een minpunt ..
Bedoel je moet gewoon je sources kennen als je niet van anime houd dan is dit ook gewoon geen aanrader nee.. Maar dat kun je eigenlijk basically al zien als je naar de cover kijkt ^^" dus koop en speel het dan niet en ga er niet een slechte review over schrijven of nja slecht maar minpunten daarvoor rekenen

Ik zal het spel binnenkort wel gaan kopen hopelijk ligttie niet straks in de bargain bak mja dan koop ik er nog wel 1tje voor wat vrienden xD als verjaardags cadeau (lijkt me wel een spel voor kerels)

Ben ik het niet mee eens, zou betekenen dat ongeveer elke game een goed cijfer zou krijgen omdat het toch alleen voor de liefhebbers is. Een game moet goed te spelen zijn zonder voorkennis.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 09-03-2014 15:34
Quote:
[..]


Ben ik het niet mee eens, zou betekenen dat ongeveer elke game een goed cijfer zou krijgen omdat het toch alleen voor de liefhebbers is. Een game moet goed te spelen zijn zonder voorkennis.

Hoeft niet want de source kan ook slecht zijn en ok niet voor elk spel maar kijk naar de voorkant en achterkant en je kunt raden dat het anime/japans is vandaar.. Dus als je daar dan op afknapt vind ik persoonlijk geen minpunt waard
avatar van DonAtello
DonAtello ( 1009 ) 09-03-2014 15:39
ik wil niet zeggen dat het automatisch een minpunt is, maar het is absoluut geen reden om te zeggen dat de score van de review een paar punten omhoog moet als de reviewer geen fan is van anime.
Wat Glo dus lijkt te zeggen, aangezien hij het zelf niet heeft gespeeld maar wel denkt dat het een betere score verdient.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 09-03-2014 15:48
Quote:
ik wil niet zeggen dat het automatisch een minpunt is, maar het is absoluut geen reden om te zeggen dat de score van de review een paar punten omhoog moet als de reviewer geen fan is van anime.
Wat Glo dus lijkt te zeggen, aangezien hij het zelf niet heeft gespeeld maar wel denkt dat het een betere score verdient.

Nee ok daar ben ik het wel mee eens maar de graphics en art mag van mij wel hoger dat is toch wel de appeal factor ^^ daar ben ik het met glo wel mee eens
ben uit interesse maar de anime ervan gaan kijken en daarop baseer ik of ik de game uiteindelijk ga halen of niet het spel heeft geen diepgang maar wel uniek met story enzo :3

De persoonlijkheden lijken op de 7 zonden gebaseerd te zijn ..

Lust bijv en pride =P
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 09-03-2014 16:29
Ben inderdaad geen kenner van der serie en ga dat na het spelen ook niet worden. Ben het met de meningen hierboven eens dat het kennen van bronmateriaal geen vereiste is voor het spelen en het beoordelen van een game. Zou een reviewer dan alleen de serie moeten kennen, alle boeken hebben gelezen of posters aan de muur hebben moeten hebben. Betekent kennen automatisch ook "fan" zijn? Dat zou de markt voor een game wel rap reduceren tot een zeer beperkt aantal mogelijk geïnteresseerden. Ik ben wel bekend met het genre 2D beat em up en benader de game dan ook als zijnde.
Conclusie; een goede game moet iedereen kunnen boeien: fans en onbekenden.
avatar van Clamticore
Clamticore ( 4457 ) 09-03-2014 17:48
Quote:
Ben het met de meningen hierboven eens dat het kennen van bronmateriaal geen vereiste is voor het spelen en het beoordelen van een game.
Dit is het bronmateriaal, de anime/manga etc. zijn adaptaties.
avatar van Henri-Alexander
Henri-Alexander ( 12778 ) 09-03-2014 18:01
Quote:
Nou dat vind ik niet echt een minpunt ..
Bedoel je moet gewoon je sources kennen als je niet van anime houd dan is dit ook gewoon geen aanrader nee.. Maar dat kun je eigenlijk basically al zien als je naar de cover kijkt ^^" dus koop en speel het dan niet en ga er niet een slechte review over schrijven of nja slecht maar minpunten daarvoor rekenen

Ik zal het spel binnenkort wel gaan kopen hopelijk ligttie niet straks in de bargain bak mja dan koop ik er nog wel 1tje voor wat vrienden xD als verjaardags cadeau (lijkt me wel een spel voor kerels)
Een vereiste voor een recensent is dat je onpartijdig bent. Je moet een product kunnen beoordelen met slechts een beetje voorkennis, niet te veel. Anders krijg je het verhaal dat alle Call of Duty titels automatisch tienen en negens krijgen en een redelijk onbekende game meteen in de problemen zit. Een recensie moet de pluspunten en de minpunten weergeven, kennis van de serie hoeft enkel handig te zijn bij het beoordelen van het verhaal. Dat vind ik in ieder geval.
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 09-03-2014 18:03
Volgens de uitgever (officieel persbericht Europa): Senran Kagura Burst is gebasseerd op de gelijknamige manga/anime serie die sinds 2011 in Japan verschijnt. De game was een ongelofelijke hit in Japan waar in slechts 3 maanden tijd 500.000 stuks werden verkocht.

Eerste gedeelte van het citaat is voor de discussie, tweede gedeelte voor de leuk.
avatar van Linguist
Linguist ( 5808 ) 11-03-2014 00:25
Even geprobeerd, en de controls doen me wel een beetje denken en zijn wat vergelijkbaar aan die van Dynasty Warriors. Sowieso een zwakte voor games met een anime flavour, en deze game haalt me over om de manga ervan eens te bemachtigen..

Ik en mijn zusje van 18 beleven er iig veel plezier aan, lekker hersenloos button-bashen met leuke shinobi
avatar van TheincrediblemachineD
TheincrediblemachineD ( 6793 ) 11-03-2014 11:08
Quote:
[..]


Ben ik het niet mee eens, zou betekenen dat ongeveer elke game een goed cijfer zou krijgen omdat het toch alleen voor de liefhebbers is. Een game moet goed te spelen zijn zonder voorkennis.

Wat een onzin. Dit soort games zijn toch puur op fans van anime gericht? Waarom zou je iemand die niets met anime zou hebben de game dan laten recenseren? Hetzelfde geld voor FIFA, WWE, etc. Je kunt wel mensen die daar niets mee hebben dat laten recenseren maar dat schiet voor zowel recensent als lezer niet op.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 11-03-2014 11:34
Quote:
[..]


Wat een onzin. Dit soort games zijn toch puur op fans van anime gericht? Waarom zou je iemand die niets met anime zou hebben de game dan laten recenseren? Hetzelfde geld voor FIFA, WWE, etc. Je kunt wel mensen die daar niets mee hebben dat laten recenseren maar dat schiet voor zowel recensent als lezer niet op.

Dit dus exactly..
avatar van PinkPirateBunny
PinkPirateBunny ( 184 ) 11-03-2014 11:53
Quote:
[..]


Wat een onzin. Dit soort games zijn toch puur op fans van anime gericht? Waarom zou je iemand die niets met anime zou hebben de game dan laten recenseren? Hetzelfde geld voor FIFA, WWE, etc. Je kunt wel mensen die daar niets mee hebben dat laten recenseren maar dat schiet voor zowel recensent als lezer niet op.

Wat een hokjes denken. Maar goed, ik wil er wel op ingaan. De game is een beat em up, waar ik een groot liefhebber van ben, in een anime setting. Geen anime game met beat em up aspecten.
Trouwens, ik kan goede anime wel waarderen. Studio Ghibli producties bijvoorbeeld. Ni No Kuni (een RPG met een anime setting) was een een topgame, dat niveau haat Senran Kagura niet als game.
avatar van Louisetsundere
Louisetsundere ( 899 ) 11-03-2014 12:02
Quote:
[..]


Wat een hokjes denken. Maar goed, ik wil er wel op ingaan. De game is een beat em up, waar ik een groot liefhebber van ben, in een anime setting. Geen anime game met beat em up aspecten.
Trouwens, ik kan goede anime wel waarderen. Studio Ghibli producties bijvoorbeeld. Ni No Kuni (een RPG met een anime setting) was een een topgame, dat niveau haat Senran Kagura niet als game.

Nogmaals kijk naar de cover je ziet al een busty lady staan.. dan weet je wel waar het spel voornamelijk om draait

Overigens de anime ook hoor xD die is niet veel beter.. (Ben het aan het kijken en al bij epi 4 afgehaakt..even on hold gezet)

Maar het is geen aanval op jouw mening ieder zijn kijk toch? Alleen maar mooi zelf vind ik de 7 ook meer dan prima want diepgang heeft het spel niet maar het genre waar het voor staat de hack n slash voor dit genre vind ik het wel een goed spel en zou het wel een 7,5 mogen zijn ..

Muramasa is bijvoorbeeld een top game met anime tinten met goed verhaal plus hack slash !
avatar van TheincrediblemachineD
TheincrediblemachineD ( 6793 ) 11-03-2014 12:58
Quote:
[..]


Wat een hokjes denken. Maar goed, ik wil er wel op ingaan. De game is een beat em up, waar ik een groot liefhebber van ben, in een anime setting. Geen anime game met beat em up aspecten.
Trouwens, ik kan goede anime wel waarderen.

Niks hokjesdenken aan. Ik heb een bloedhekel aan beat em up games. Die ga ik dus niet recenseren, die laat ik door iemand die van beat em up games houdt recenseren, want die weet wat er in dat genre speelt en kan daar dus meer en beter over vertellen dan ik.

En jij bent blijkbaar als beat em up liefhebber ook geselecteerd om deze beat em up game te recenseren, dus blijkbaar is het geen ''hokjesdenken'' maar gewoon een slim systeem. Waarom iemand die niets met een genre heeft een game in die genre laten recenseren? Dat zou toch nergens op slaan?
avatar van DonAtello
DonAtello ( 1009 ) 16-03-2014 00:09
het is waarschijnlijk nutteloos om hier nog op in te gaan, maar waar het volgens mij op neerkomt is dat het niet goed is als een recensent zijn oordeel beïnvloedt wordt door een extreme voorkeur of haat tegen een bepaald genre of deel van een spel.

Iemand die beat-em-ups haat geeft het automatisch een slechter cijfer, iemand die het helemaal geweldig vindt geeft het automatisch al een paar pluspunten. Wat dus allebei slecht is.