Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Ervaringen met Xbox Support

[Begin] |1(1) [Eind]
Door MrPatrovski (7 reacties) op 12-04-2007 23:04
Ik ben zeer gefrustreerd. Ten eerste heb ik op 28 dec. 2006 een X360 gekocht in een opwelling (een lekkere cashflow vanwege kerstmis ). Ten tweede is deze twee weken geleden kapot gegaan bij 't laden van een GRAW map. Het betreft de ring des doods.

Anyway, ikke dus Xbox Support bellen. Ja, die kerels zouden wel ff mailen wat ik met UPS moest afhandelen zodat ik een nieuwe X360 zou krijgen. Dat was ff denken twee en een halve week geleden. Inmiddels heb ik 5 à 6 keer naar dat volk gebeld, ik heb vijf keer een toezegging gehad een mailtje te krijgen. Kreeg ik er bij telefoontje 4 eindelijk eentje in me Hotmail box, was het een mailtje van ja dankjewel voor 't bellen naar Xbox Support - er volgt een mailtje met details zo spoedig mogelijk. Nou dat tweede mailtje kwam dus niet. Nu ben ik fvcking zelfs door hun technische staf of weet ik veel wat 't was op gebeld dat ik m'n mailtjes van hun opnieuw krijg naar een ander emailadres, krijg ik weer enkel dat eerste mailtje van dankjewel etc.

Ik ben zeer ontevreden over Xbox Support. Verhalen op internet dat je na 2 dagen een nieuwe X360 voor de deur had staan, lijken me zeer onwaarschijnlijk. Een maat van me kreeg een keer PGR als goedmakertje. Ik vind dat ik toch zeker een wireless controller mag ontvangen.

't Is dat ik geen geld heb voor Live Gold, maar anders was ik al helemaal furieus met waterballonnen naar Michigan (of waar MS zit) gelopen.

Dus, ging 't bij jullie wel goed?
Mntl
Door Mntl (237 reacties) op 12-04-2007 23:31
Ik had zo'n soort zelfde probleeem, had ook een xbox 360 gekocht met kerst
en naa een maand leesde hij geen schijfjes meer dus wij stuuren dat ding op met doos en alles
en naar ruim 6weken hadden we dat ding weer trug gestuurt met nieuwe xbox 360
allen bij mij ging het allemaal wel simpel allen het wachten duurden een beetje te lang.
en nu doet alles het goed

BTW:Tip voor xbox live gold ik had het voor 12euro 12maanden lang
door gewoon zo'n oud online(live) pakket gekocht(voor de gewoone xbox)
en heb dus super goedkoop gold
.
R1R5
Door R1R5 (289 reacties) op 12-04-2007 23:54
Mijne is dinsdag opgehaald. Het UPS label kwam wel gewoon dezelfde dag in mijn mailbox. Nu hopen dat ik hem snel terug heb.

Microsoft zit trouwens in Redmond.
Yørn
Door Yørn (4195 reacties) op 13-04-2007 14:35
Rol: Administrator
Kan alleen maar zeggen dat ik goede ervaringen heb met deze service.

Mijn headset was ooit is kapot, er werd meteen een nieuwe toegestuurd. Mn 360 deed zijn disc tray niet meer open. Kreeg een UPS label opgestuurd, mijn 360 was binnen een dag op het Repair centre van Microsoft aangekomen in Duitsland, zonder dat ik er iets voor hoefde te betalen. Twee weken later had ik een nieuwe 360 in huis.

Verder had ik ze toendertijd steeds vrij snel aan de lijn. Enige nadeel is dat ze niet je Livedagen vergoeden die je kwijtraakt doordat je Xbox 2 weken weg is
Oprichter van Budgetgaming.nl
Soepkoe
Door Soepkoe (1704 reacties) op 13-04-2007 20:51
mijn ervaringen met de telefonische helpdesk zijn niet heel super... ze deden vrij moeilijk toen mijn controller (wireless) die ik gekocht had het niet deed. ik gaf aan dat het aan de xbox360 lag en niet aan de controller die ik er nieuw bij had.

dat konden / wouden ze niet geloven en daarom moest ik op mijn kosten de controller naar duitsland opsturen (idd repair centrum), bij controllers is het nml. niet zo dat ie gratis opgehaald wordt...

uiteindelijk bleek het wel aan mijn xbox360 te liggen en hebben ze die wel netjes opgehaald en weer terug gebracht! (binnen twee weken nog wel).

voordeeltje: doordat ik weigerde controller op mijn kosten op te sturen hebben ze toch maar een nieuwe opgestuurd zonder dat ik er een hoefde op te sturen. heb dus sinds mijn xbox360 gerepareerd is 3 controllers die goed werken ipv 2. gebruik het niet, maar altijd handig als je er niets voor hoeft te betalen!

al met al: veel gezeur en lang aan de telefoon, maar resultaat is heel goed!

enige minpuntje was dat ik de jongen aan de telefoon uit moest leggen dat leeuwarden in friesland ligt en niet in gelderland zoals hij dacht
Gamertag (xbox360, Nintendo-id): soepkoe
Brat
Door Brat (497 reacties) op 14-04-2007 15:03
Sinds een maand geleden vind mij 360 het leuk om keer op keer vast te lopen. De supportlijn gebeld en de vriendelijke jongeman was er behoorlijk zeker van dat het aan de xbox zelf lag maar het defect zou ook in de hardeschijf kunnen zitten (softwareprobleem) of ik een paar games wilde gaan spelen zonder hardeschijf om te kijken of de 360 dan alsnog zou vastlopen.

Het antwoord was ja, de xbox 360 liep ook zonder hardeschijf vast. Dus ik weer bellen met de supportlijn. Vriendelijke jongedame vertelde dat ik een sticker zou krijgen (per post) en die moest ik op het pakketje plakken. Alleen de 360, verder geen kabels of zoiets. Prima. vervolgens moest ik UPS bellen als de xbox 360 ingepakt was. Ik zal de sticker afwachten.

Drie dagen later staat er een gast van UPS aan de deur. Een xboxpakket komt hij ophalen! Maar ik heb nog geen sticker ontvangen of uberhaupt iemand gebeld dat hij klaar staat. In rap tempo alsnog de 360 ingepakt en meegegeven. Dat is nu een dikke week geleden. Nog even afwachten dan maar.
De dominee die het naaktzwemmen zat was, voorzag het aquarium van mat glas
Yørn
Door Yørn (4195 reacties) op 14-04-2007 18:14
Rol: Administrator
Sticker krijg je toegemaild, niet toegestuurd, die moet je dan uitprinten(check ook je junkfile). Als je hem vorige week hebt verstuurd, heb je hem met een beetje geluk volgende week terug. Wel apart dat UPS voor de deur opeens stond, mede omdat je zelf de afspraak moet regelen voor wanneer ze het opkomen halen.
Oprichter van Budgetgaming.nl
RahXephon
Door RahXephon (1112 reacties) op 15-04-2007 00:58
Tja, microsoft zuigt gewoon, en aan alle problemen die iedereen hier heeft met die xbox krijg ik de indruk dat het nogal een zuigapparaat is.
Problemen met controllers, cd-trays, het niet afspelen van discs en het bekrassen van de discs zijn niet zulke goede eigenschappen van een console lijkt me.
I don't question our existence, I just question our modern needs
Vlasj
Door Vlasj (1180 reacties) op 15-04-2007 11:35
Ik neem aan dat jij geen xbox360 hebt? anders zou je weten dat het een geweldige console is (gears of war, Viva Pinata, Project Gotham etc.). Dus xbox is geen 'zuigapparaat', zoals jij het noemt
Heeft een: ps3, ps2, gameboy micro, wii, ds lite, psp slim & lite:D
RahXephon
Door RahXephon (1112 reacties) op 15-04-2007 15:19
Ik zei dat ik de indruk krijg dat het een zuigapparaat is door al die problemen.
I don't question our existence, I just question our modern needs
J-Kwon
Door J-Kwon (419 reacties) op 15-04-2007 16:14
Helemaal geen problemen met de service van microsoft. Mijn disctray was ook kapot, hij las geen games meer. Sticker per mail meteen ontvangen, afspraak met ups gemaakt, opgehaald die zelfde dag, binnen 2 weken weer terug.

Mensen van de service zeiden wel dat ik mijn hardenschijf er bij moest doen, maar ik was er zeker van dat het aan mijn disctray lag, dus ik heb die niet meegegeven. Achteraf dus de goeie beslissing anders was ik toendertijd al mijn saves kwijt.

Wat veel mensen er echter volgens mij niet bij vertellen, en dat was iig bij mij het geval, is dat het mijn eigen schuld was. Ik heb de 360 2x soort van laten vallen. Het is namelijk wel een gevoelig apparaatje. Een zuig apparaat is het dus niet, erg gevoelig helaas wel... Gelukkig maken alle andere positieve eigenschappen (gamesaanbod, live etc.) het meer dan goed.
Chaoot
Door Chaoot (902 reacties) op 22-06-2007 11:45
Quote:
Ik zei dat ik de indruk krijg dat het een zuigapparaat is door al die problemen.
Gepost door: RahXephon op 15-04-2007 15:19
Ja dit topic geeft ook niet een vertekend beeld ofzo. Het is een topic over support, het meerendeel heeft support niet nodig en leest dit topic dus niet, krijg je lekker eenzijdige verhalen he.
Maar goed, als je hierop je mening wilt baseren.

Heb zelf 1x naar support gebeld om Hexic HD terug te krijgen, die had ik er blijkbaar af gegooid.
Kreeg een vriendelijk dametje aan de lijn die er zelf ook fan van was en hebben toen namen bedacht om de codes door te geven die nodig waren voor het downloaden.
Heel tevreden over zowel de Xbox (360) als de support, vriendelijk en je kon er nog een leuk gesprek mee voeren ook.
Heb verder nooit problemen gehad, met geen enkele console (Xbox, Dreamcast, SNES, PSOne).
'They snuck a snuke in Hildogs snizz.' - South Park '24' episode
[Begin] |1(1) [Eind]