Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

[Review] L.A. Noire (PS3)

[Begin] |1(1) [Eind]
Talib14
Door Talib14 (452 reacties) op 05-07-2011 15:26
Ik hoor graag wat jullie vinden van mijn review en van het spel!


Review L.A. Noire.

L.A. Noire, misschien wel de meest originele game op dit moment. Rockstar heeft samen met Team Bondi een waar juweeltje gemaakt. Het echte Rockstar gevoel komt terug in de game. Niet alleen maar actie in L.A. Noire, maar ook echt dectective werk.
GTA en L.A. Noire

In L.A. Noire loop je dus rond in een wereld als GTA, een complete stad waarin je volledig vrij bent. Je beweegt als in GTA, wat wil zeggen dat je kunt lopen en met auto's rond kunt rijden. De stad waarin je te werk gaat is Los Angelos rond de jaren ´50. Alles in de game voelt ook alsof je GTA speelt. De stad is lekker groot, je kunt eindeloos rondrijden en steeds weer nieuwe straatjes ontdekken. Bovendien heeft het spel de typische GTA-besturing, zodat je zowel lopend als rijdend wat onhandig de bocht om gaat.
Het verhaal
Het is begin 1947 en Cole Phelps, de hoofdrolspeler in L.A. Noire, is net gepromoveerd van bureau Burglary naar Homicide. Dat is het echte werk, zo wordt hem aan het begin van zijn eerste werkdag duidelijk gemaakt. De promotie vindt ongeveer halverwege het spel plaats, in een fase waarin de definitieve plotlijnen vorm beginnen te krijgen. Er wordt bovendien wat meer duidelijk over het verleden van Phelps, die op straat nog regelmatig wordt aangesproken vanwege een heldendaad in de Tweede Wereldoorlog, waarmee hij direct na de oorlog uitgebreid in het nieuws kwam. Onder collega's levert zijn heldenstatus niet alleen positieve reacties op. Zo is Rusty Galloway, de partner die Phelps krijgt toegewezen bij Homicide, niet bepaald onder de indruk. L.A. Noire gaat verder dan onderlinge conflicten. Als detective dien je de verdachten te ondervragen en op zoek te gaan naar aanwijzingen bij de plaatsen delict. De moorden en de verhalen erachter zitten erg goed inelkaar, hierdoor gebeuren dingen die je totaal niet verwacht...
Actie
Ben je opzoek naar een remake van GTA? Dan is L.A. Noire niet erg geschikt. De game bevat weinig echte actie. Enkele schietpartijen, vechtpartijen en wat achtervolgingen zijn toch wel de toppunten van de actie in L.A. Noire. Maar niet getreurd, de gameplay maakt dit meer dan goed.
Gezichten en omgeving
Een van de belangrijkste punten waarop L.A. Noire geprezen wordt, en ook uniek is, zijn de gezichten en omgeving. Deze zijn enorm gedetailleerd. Tijdens ondervragingen kun je dus ontdekken of iemand de waarheid spreekt of juist liegt aan de hand van zijn gezicht. Rockstar heeft hiermee een behoorlijk risico genomen, maar het is erg goed uitgepakt. Een aanrader om optimaal te genieten van deze game is dus ook een HD kabel.
Conclusie
L.A. Noire heeft zeker de verwachtingen waar gemaakt. Het is een verfrissend en origineel spel. Ondanks dat er weinig actie in de game zit maakt dit de game nog niet saai. Je wordt echt meegesleurd in het verhaal van de game. Het ontdekken van de waarheid bij mensen zorgt ervoor dat je op het puntje van je stoel gaat zitten. Kortom, elke moord is op te lossen in L.A. Noire!!

Conclusie + en – punten

+ punten

Enorm mooie omgeving
Top verhaal
Origineel
GTA ‘gevoel’

-punten

Weinig tot geen actie
Soms wat langdradig


Last edited on: 09-10-2011 15:15

Last edited on: 09-10-2011 15:16
---
Krichat
Door Krichat (3795 reacties) op 05-07-2011 15:31
Hier staan de reviews toch al?
Xbox: KrichatStarik, Steam: Krichat
Talib14
Door Talib14 (452 reacties) op 05-07-2011 15:49
Quote:
Hier staan de reviews toch al?
Gepost door: Krichat op 05-07-2011 15:31

Ik heb deze zelf gemaakt en dus geplaatst bij member reviews.
Je kunt namelijk zelf een review schrijven en deze dan posten :-)
---
LordUgly
Door LordUgly (3846 reacties) op 05-07-2011 16:39
ik ben altijd erg kritisch, en daarom kan deze post nogal negatief uitpakken. ik probeer altijd opbouwende kritiek te leveren, hopelijk lukt dat ook

je review is kort. dit hoeft, op zichzelf, geen slecht punt te zijn, maar ik heb het idee dat er veel meer, veel uitbundiger en veel levendiger geschreven kon worden over de avonturen van Phelps in Los Angeles (let op, met een E, en niet met een O). zelfs kleine typfoutjes zoals deze, storen mij in mijn leeservaring, hier moet je dus mee oppassen.

je haalt in je eerste alinea 'het echte Rockstar gevoel' aan, maar wat betekent dit? je moet oppassen, wanneer je zulke vage verwoordingen gebruikt, want ik ga er nu van uit dat ik kan beginnen, een winkel kan overvallen en random mensen neer kan gaan schieten, maar wat ik heb gehoord van LA noire, kan dit dus juist niet! je moet 'gevoelens' en dergelijke altijd duidelijk verwoorden, want je ziet hier al dat er verwarring ontstaat.

je zegt dat je je beweegt als GTA, maar de enige uitleg die ik hierin vindt, is dat je kan lopen of rijden. ik zou, vooral met die eerste zin, denken dat je bedoelt dat de besturing identiek is aan GTA (ik ga ervan uit dat je IV bedoelt, maar hier moet je ook weer duidelijk zijn). wees duidelijk met wat je zegt, want er is niks zo storend als zinnen die een lezer anders kan interpreteren.

het begin van je alinea over het verhaal vindt ik een beetje rommelig. zeker als je begint met een tijd in 1947, maar dat dit later halverwege de game blijkt. begin je dan bij burglary? het is mij nogal onduidelijk, de chronologie is nogal rommelig. verder heb ik niks op de alinea aan te merken, behalve de laatste zin. "De moorden en de verhalen erachter zitten erg goed inelkaar, hierdoor gebeuren dingen die je totaal niet verwacht..."
zitten de moorden goed in elkaar, of de verhalen? mogelijk beide? zie je hoe de verwarring ontstaat? ook twijfel ik over je 'hierdoor', maar ik kan niet een ander signaalwoord bedenken, om het te vervangen. en zinnen eindigen met 3 puntjes, dat is niet erg mooi om te lezen, ik verwacht nu meer, maar dat is er niet.

je springt van de hak op te tak, wat toch jammer is. probeer er een verhaal van te maken, probeer de alinea's op elkaar te laten aansluiten.

onder het kopje actie wordt gezegd dat de gameplay het gebrek aan actie meer dan goed maakt, maar wat is de gameplay? want zeker met een GTA gevoel, maar zonder actie, heb ik geen flauw idee wat ik van een game moet verwachten qua gameplay. een alinea verder is een referentie naar ondervragen, maar is dat het enige dan? en de game "bevat weinig echte actie". wel neppe actie? of gewoon weinig actie? wat is "echte" actie? wees duidelijk met wat je bedoelt, want zulke dingen zijn verwarrend voor de lezer.

"een van de belangrijkste punten" en daarna 2 punten (gezichten en omgeving) noemen. vreemd, om het zacht uit te drukken. leuk voorbeeld genoemd waarom de gezichten zo gedetailleerd moeten zijn.
de laatste zin van de alinea kan je beter in zijn geheel schrappen. iedere game is beter van te genieten in HD als is SD, en wat is een HD kabel?

je conclusie moet ook echt een conclusie zijn. dus vragen, die daar beantwoord worden, moeten in de inleiding gevraagd zijn, en info moet gedurende de review gegeven zijn, er mag geen nieuwe info in een conclusie staan. dus welke verwachtingen hebben ze waargemaakt? en 'kortom' is kort een samenvatting geven, maar dat doe je absoluut niet. let hiermee op, want dat zijn pijnlijke fouten.

en bij de -punten (waarom niet gewoon "minpunten"?) staat dat de game soms wat langdradig is. dit heb ik in de review niet terug zien komen, toch jammer, want ik zou hier graag wat uitleg over krijgen. waarom is het dan zo langdradig?

en over het algemeen, zorg dat je opmaak foutloos is. nu zit er een enter tussen het kopje van de tweede alinea en de tekst, wat mij liet denken dat het kopje nog deel van de eerste alinea is. zorg dat kopjes en tekst te onderscheiden zijn, dmv bold of underline. met de rommelige opmaak, die ik nu zie, ben ik weinig gemotiveerd om het serieus te nemen.

hopelijk heb je hier wat aan. als je het ergens niet mee eens bent, hoor ik het uiteraard ook graag.
A railgun charge is worth more than a thousand words.
Talib14
Door Talib14 (452 reacties) op 05-07-2011 19:37
Quote:
ik ben altijd erg kritisch, en daarom kan deze post nogal negatief uitpakken. ik probeer altijd opbouwende kritiek te leveren, hopelijk lukt dat ook

je review is kort. dit hoeft, op zichzelf, geen slecht punt te zijn, maar ik heb het idee dat er veel meer, veel uitbundiger en veel levendiger geschreven kon worden over de avonturen van Phelps in Los Angeles (let op, met een E, en niet met een O). zelfs kleine typfoutjes zoals deze, storen mij in mijn leeservaring, hier moet je dus mee oppassen.

je haalt in je eerste alinea 'het echte Rockstar gevoel' aan, maar wat betekent dit? je moet oppassen, wanneer je zulke vage verwoordingen gebruikt, want ik ga er nu van uit dat ik kan beginnen, een winkel kan overvallen en random mensen neer kan gaan schieten, maar wat ik heb gehoord van LA noire, kan dit dus juist niet! je moet 'gevoelens' en dergelijke altijd duidelijk verwoorden, want je ziet hier al dat er verwarring ontstaat.

je zegt dat je je beweegt als GTA, maar de enige uitleg die ik hierin vindt, is dat je kan lopen of rijden. ik zou, vooral met die eerste zin, denken dat je bedoelt dat de besturing identiek is aan GTA (ik ga ervan uit dat je IV bedoelt, maar hier moet je ook weer duidelijk zijn). wees duidelijk met wat je zegt, want er is niks zo storend als zinnen die een lezer anders kan interpreteren.

het begin van je alinea over het verhaal vindt ik een beetje rommelig. zeker als je begint met een tijd in 1947, maar dat dit later halverwege de game blijkt. begin je dan bij burglary? het is mij nogal onduidelijk, de chronologie is nogal rommelig. verder heb ik niks op de alinea aan te merken, behalve de laatste zin. "De moorden en de verhalen erachter zitten erg goed inelkaar, hierdoor gebeuren dingen die je totaal niet verwacht..."
zitten de moorden goed in elkaar, of de verhalen? mogelijk beide? zie je hoe de verwarring ontstaat? ook twijfel ik over je 'hierdoor', maar ik kan niet een ander signaalwoord bedenken, om het te vervangen. en zinnen eindigen met 3 puntjes, dat is niet erg mooi om te lezen, ik verwacht nu meer, maar dat is er niet.

je springt van de hak op te tak, wat toch jammer is. probeer er een verhaal van te maken, probeer de alinea's op elkaar te laten aansluiten.

onder het kopje actie wordt gezegd dat de gameplay het gebrek aan actie meer dan goed maakt, maar wat is de gameplay? want zeker met een GTA gevoel, maar zonder actie, heb ik geen flauw idee wat ik van een game moet verwachten qua gameplay. een alinea verder is een referentie naar ondervragen, maar is dat het enige dan? en de game "bevat weinig echte actie". wel neppe actie? of gewoon weinig actie? wat is "echte" actie? wees duidelijk met wat je bedoelt, want zulke dingen zijn verwarrend voor de lezer.

"een van de belangrijkste punten" en daarna 2 punten (gezichten en omgeving) noemen. vreemd, om het zacht uit te drukken. leuk voorbeeld genoemd waarom de gezichten zo gedetailleerd moeten zijn.
de laatste zin van de alinea kan je beter in zijn geheel schrappen. iedere game is beter van te genieten in HD als is SD, en wat is een HD kabel?

je conclusie moet ook echt een conclusie zijn. dus vragen, die daar beantwoord worden, moeten in de inleiding gevraagd zijn, en info moet gedurende de review gegeven zijn, er mag geen nieuwe info in een conclusie staan. dus welke verwachtingen hebben ze waargemaakt? en 'kortom' is kort een samenvatting geven, maar dat doe je absoluut niet. let hiermee op, want dat zijn pijnlijke fouten.

en bij de -punten (waarom niet gewoon "minpunten"?) staat dat de game soms wat langdradig is. dit heb ik in de review niet terug zien komen, toch jammer, want ik zou hier graag wat uitleg over krijgen. waarom is het dan zo langdradig?

en over het algemeen, zorg dat je opmaak foutloos is. nu zit er een enter tussen het kopje van de tweede alinea en de tekst, wat mij liet denken dat het kopje nog deel van de eerste alinea is. zorg dat kopjes en tekst te onderscheiden zijn, dmv bold of underline. met de rommelige opmaak, die ik nu zie, ben ik weinig gemotiveerd om het serieus te nemen.

hopelijk heb je hier wat aan. als je het ergens niet mee eens bent, hoor ik het uiteraard ook graag.
Gepost door: LordUgly op 05-07-2011 16:39

Zooo, dat was een lang stukje tekst. Als eerste wil ik zeggen dat ik het niet negatief op pak.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens ja. Zal binnenkort een review posten waarbij ik op deze punten zal letten.

Ik vind het vooral leuk om te doen omdat ik dan mijn schrijfvaardigheid verbeter. Dus binnenkort kun je er weer een verwachten!
---
[Begin] |1(1) [Eind]