Ingame Advertising
de situatie:
Steeds meer bedrijven stappen over op Ingame Advertising de laatste jaren. Zo heeft Guitar Hero 3 een deal met Axe (unilever), EA met Burger King en andere developers weer met andere multinationals. Onlangs heeft Gearbox Software (bekend van Brothers in Arms) aangegeven ook over te stappen op Ingame Advertising. Zij maakten echter een deal die de laatste tijd steeds vaker voorkomt. Niet met een multinational, maar het bedrijf Double Fusion. Dit bedrijf zorgt voor dynamische advertising, welke de reclame telkens veranderd.
de vraag aan jou:
wat is jouw mening over Ingame Advertising?
Last edited on: 30-03-2008 16:16
niets
-
Zolang ze niet, net als tussen tvprogrammas, na elk half uur een reclame erinproppen vind ik het allemaal wel oke.
Oprichter van Budgetgaming.nl
Zolang er maar geen reclame van allerlei troep is wat niets met het spel te maken heeft (unreal, halo zie ik niet zo snel reclame van pepsi in wat er goed uit kan zien..)
Gamertag (xbox360, Nintendo-id): soepkoe
--
Dat komt vooral omdat sommige genres zich helemaal niet lenen voor reclame, waardoor in de toekomst (naarmate spellen maken duurder wordt) in die genres misschien minder spellen worden gemaakt omdat het minder winstgevend wordt.
Het zou toch wel jammer worden als er geen "middeleeuwse" mmo's meer gemaakt worden maar alleen maar mmo's in een moderne setting, gewoon omdat er dan meer inkomsten te behalen zijn met reclame.
I have sold my soul to a minor demon.