Ik mis de demo want ik ben helaas te vaak teleurgesteld in de hype. Ontwikkelaars proberen je te lokken met pre-order bonussen zonder dat er nog maar een seconde gespeeld is. Als BUDGETgamer ben ik vaak niet in staat om alle games tegen de 60 euro pre-order prijs te kopen, vooral omdat ik vaak de games vind tegenvallen. Ik noem mijn persoonlijke hypes rondom de laatste Call of Duty en Battlefield Hardline. Beide vielen me zwaar tegen. Met een demo heb ik de kans om voor de release de game te testen en zelf een oordeel te vellen ipv afhankelijk te moeten zijn van de games bladen/sites die hem beoordelen.
Lang verhaal kort.... Ben ik een oude zeur die terugverlangd naar een vergaande tijd of zijn er meer mensen die stiekem toch wel de terugkeer van de demo zouden willen zien?
Last edited on: 19-05-2015 17:20
ook stomme beta's moet je van een of andere test gamer uit een ver land die je niet kent maar zeggen of een game goed is of niet, en als betaald gamer, ja zo vind ook elke game prima. verder heb je beta's waarvoor je aangemeld moet zijn en dan mis je net de code en val je buiten de boot.
geef maar gewoon een simpele demo met 1 a 2 missies
blog: mmdgaming.weebly.com
[PSN] Yoghurt_Bij
Looking for sailors, but my search will come to an end with the release of Shenmue 3!!
dit maar even. De negatieve gevolgen van demo's zijn veel groter dan de mogelijk positieve gevolgen. Afgezien van het vele werk dat er in een demo gaat zitten.
❍ᴥ❍
Geen zin om te quoten, dus lees ❍ᴥ❍
De gamediscs vroeger waren echt geweldig. Bij de verschillende boekjes zoals de OPM zaten demo's van o.a. Final Fantasy X. Wat heb ik die vaak opnieuw gespeeld toen Of de demo van Devil May Cry die bij RE : Code Veronica X zat. Ik heb die demo langer gespeeld dan de RE game zelf
Dus ja ik zit er eigenlijk zelf wel op te wachten dat er wat meer komen. Nintendo heeft er voor de WiiU ook veel te weinig eigenlijk.
Quote:
Geen zin om te quoten, dus lees dit maar even. De negatieve gevolgen van demo's zijn veel groter dan de mogelijk positieve gevolgen. Afgezien van het vele werk dat er in een demo gaat zitten.
Gepost door: Skull_kid op 19-05-2015 20:00
Gepost door: Skull_kid op 19-05-2015 20:00
Dus eigenlijk zeg je dat een demo al te vroeg kenbaar maakt aan de consument dat de ontwikkelaar een k-game gaat afleveren en daardoor er minder verkopen zijn. Ze bedonderen/teleurstellen dus liever hun klanten dan dat ze hoogwaardige innovatieve games afleveren. Dan gun ik het ze dat ze failliet gaan :p
Voor digital-only games vind ik demos echt een must. Zeker bij stores met slechte zichtbaarheid van titels ouder dan een week kan 't nuttig zijn om twee weken later een demo uit te brengen om weer op de hoofdpagina te komen en mensen te laten zien wat ze in huis halen - aangezien digital-only games ook niet veel in media te zien zijn.
Over het algemeen heb ik iets van:
Als demos meer kwaad doen, release ze dan twee weken na release van de game om weer in het nieuws te komen en twijfelaars over te halen, dan heb je het negatieve effect van minder mensen die hem op release halen na 'n slechte demo ook niet meer.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Heb bv dead space en bioshock als demo gedaan en vond ze beide bagger. De sfeer kwam niet juist binnen en de game leek me helemaal niets. Heb toen de games ook niet gehaald vanwege die ervaring uit de demo. Toen ik beide games in een mega aanbieding gehaald had kwam ik erachter dat de game totaal anders was overgekomen in de demo en ik ze dus wel erg leuk vond. Andersom heb ik het ook gehad waar de demo erg leuk leek, maar de game al snel vervelend herhalend etc.
Quote:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat een demo al te vroeg kenbaar maakt aan de consument dat de ontwikkelaar een k-game gaat afleveren en daardoor er minder verkopen zijn. Ze bedonderen/teleurstellen dus liever hun klanten dan dat ze hoogwaardige innovatieve games afleveren. Dan gun ik het ze dat ze failliet gaan :p
Gepost door: HaydenNL op 19-05-2015 20:56
Dus eigenlijk zeg je dat een demo al te vroeg kenbaar maakt aan de consument dat de ontwikkelaar een k-game gaat afleveren en daardoor er minder verkopen zijn. Ze bedonderen/teleurstellen dus liever hun klanten dan dat ze hoogwaardige innovatieve games afleveren. Dan gun ik het ze dat ze failliet gaan :p
Gepost door: HaydenNL op 19-05-2015 20:56
Daar komt het uiteindelijk wel op neer. Vroeger had ik 40 demo discs voor de PlayStation waardoor ik Tony Hawk Pro Skater, Hogs of War, Mr. Driller, MGS, Mcrae Rally etc etc.. heb leren kennen waardoor ik later de games ook heb gekocht. Het had dus wel degelijk positief effect. Ik heb pas sinds de laatste jaren dat games echt vies tegenvallen.
Oh en op de pc heb je de minder legale 'demo's'.
"Because we’re FRIENDS! There is no need for another reason" - Bon Kurei (Bon Clay)
Quote:
[..]
Daar komt het uiteindelijk wel op neer. Vroeger had ik 40 demo discs voor de PlayStation waardoor ik Tony Hawk Pro Skater, Hogs of War, Mr. Driller, MGS, Mcrae Rally etc etc.. heb leren kennen waardoor ik later de games ook heb gekocht. Het had dus wel degelijk positief effect. Ik heb pas sinds de laatste jaren dat games echt vies tegenvallen.
Oh en op de pc heb je de minder legale 'demo's'.
Gepost door: Nintje deboz op 20-05-2015 10:24
Daar komt het uiteindelijk wel op neer. Vroeger had ik 40 demo discs voor de PlayStation waardoor ik Tony Hawk Pro Skater, Hogs of War, Mr. Driller, MGS, Mcrae Rally etc etc.. heb leren kennen waardoor ik later de games ook heb gekocht. Het had dus wel degelijk positief effect. Ik heb pas sinds de laatste jaren dat games echt vies tegenvallen.
Oh en op de pc heb je de minder legale 'demo's'.
Gepost door: Nintje deboz op 20-05-2015 10:24
wat maken demo discs nu uit je hebt tegenwoordig toch ook promo discs waar soms wel de volledige games op staan die je ook gratis krijgt?
Bij ps3 heb ik er in elk geval zat gezien
koop geen fifa voor de PS34 ik download elk jaar de demo en kan lekker voetballen... gebruik de demo toch enkel als ik met vrienden ben (Barcalona zit bij na wel in elke demo )
Maar de weder vraag is hoe maak je een demo van een grote game?
Ik bedoel hoe maak je een demo van AC? laat staan van The Witcher 3, GTA V, Watch Dogs, dragon age, ect...
"For millions of years mankind lived just like the animals Then something happened which unleashed the power of our imagination We learned to talk"
Quote:
demo's zijn super!
koop geen fifa voor de PS34 ik download elk jaar de demo en kan lekker voetballen... gebruik de demo toch enkel als ik met vrienden ben (Barcalona zit bij na wel in elke demo )
Maar de weder vraag is hoe maak je een demo van een grote game?
Ik bedoel hoe maak je een demo van AC? laat staan van The Witcher 3, GTA V, Watch Dogs, dragon age, ect...
Gepost door: PBJ85 op 20-05-2015 10:41
koop geen fifa voor de PS34 ik download elk jaar de demo en kan lekker voetballen... gebruik de demo toch enkel als ik met vrienden ben (Barcalona zit bij na wel in elke demo )
Maar de weder vraag is hoe maak je een demo van een grote game?
Ik bedoel hoe maak je een demo van AC? laat staan van The Witcher 3, GTA V, Watch Dogs, dragon age, ect...
Gepost door: PBJ85 op 20-05-2015 10:41
Pak gewoon een missie uit het spel waarvan je denkt 'dit vergeeft goed hoe het spel verloopt', verwijder de rest van alle content en zorg dat ook enkel dat de speler alleen toegang heeft tot dat stuk van het spel.
Ik vind demo's zelf erg leuk, het helpt mij om te hypen met bepaalde games.(of niet) Het is ergens logisch dat sales afnemen met een demo, mensen zien dat een spel echt leuk is of niet. :3 (Al zijn sommige demo's echt bagger of juist té goed t.o.v. de werkelijke game)
Die demo van Puzzle & Dragons van de Nintendo 3DS heeft mij over de streep getrokken om de game te halen!
Boomerang! Do you want a banana..?
Aangezien veel demo's slecht zijn (W101 blijft terugkomen, ook op andere sites) krijg je als gamer misschien wel de mogelijkheid om de game uit te proberen, maar krijg je ook een slechte indruk.
Een goede demo maken kost teveel tijd, geld en inspanning die beter in de uiteindelijke game gestopt kan worden.
Gelukkig heb ik het pre-orderen afgezworen en kan ik, gebaseerd op vele reviews en video's, besluiten of ik een game wil kopen of niet
Quote:
[..]
Pak gewoon een missie uit het spel waarvan je denkt 'dit vergeeft goed hoe het spel verloopt', verwijder de rest van alle content en zorg dat ook enkel dat de speler alleen toegang heeft tot dat stuk van het spel.
[..]
Gepost door: Lerhan op 20-05-2015 10:44
Pak gewoon een missie uit het spel waarvan je denkt 'dit vergeeft goed hoe het spel verloopt', verwijder de rest van alle content en zorg dat ook enkel dat de speler alleen toegang heeft tot dat stuk van het spel.
[..]
Gepost door: Lerhan op 20-05-2015 10:44
Maar zo makkelijk is het niet. Om de wereld af te kappen zodat ie niet bij de rest kan komen is een restrictie die als vervelend over kan komen op een speler, dus dat wil je eigenlijk zo min mogelijk doen (AC, GTA draait een groot deel om vrijheid). De hele gamewereld uitgeven als demo, maar met timer erop is geen optie, omdat je dan een demo van 6+ GB krijgt (als het niet meer is).
Een missie uitzoeken die goed het spel weergeeft (niet vergeeft is lastig, aangezien je toch wel wat verschillende missies wil hebben in de uiteindelijke game en je op deze manier een slechte impressie van de game maakt, aangezien je maar één missie laat zien.
Als je dit leest en bedenkt dat er nog 100x zoveel eisen, vraagstukken en afwegingen zijn, zie je misschien wel in waarom demo's gewoon niet lucratief zijn voor uitgevers en developers.
❍ᴥ❍
Quote:
De negatieve effecten voor de devs (ontwikkeltijd, slechte impressie van game die nog (lang) niet af is, wegen gewoon niet op tegen de positieve effecten voor de gamers (weten of je een game wil kopen).
Aangezien veel demo's slecht zijn (W101 blijft terugkomen, ook op andere sites) krijg je als gamer misschien wel de mogelijkheid om de game uit te proberen, maar krijg je ook een slechte indruk.
Een goede demo maken kost teveel tijd, geld en inspanning die beter in de uiteindelijke game gestopt kan worden.
Gelukkig heb ik het pre-orderen afgezworen en kan ik, gebaseerd op vele reviews en video's, besluiten of ik een game wil kopen of niet
Gepost door: Skull_kid op 20-05-2015 10:45
Aangezien veel demo's slecht zijn (W101 blijft terugkomen, ook op andere sites) krijg je als gamer misschien wel de mogelijkheid om de game uit te proberen, maar krijg je ook een slechte indruk.
Een goede demo maken kost teveel tijd, geld en inspanning die beter in de uiteindelijke game gestopt kan worden.
Gelukkig heb ik het pre-orderen afgezworen en kan ik, gebaseerd op vele reviews en video's, besluiten of ik een game wil kopen of niet
Gepost door: Skull_kid op 20-05-2015 10:45
Pas wel op dat je niet te veel op reviews gaat leunen. Deze game heeft niet bepaald goede reviews, maar ik vond het persoonlijk een fantastische game! De demo heeft mij toen overgehaald deze te halen en ik heb er toch ruim 24 uur in gestoken.
Boomerang! Do you want a banana..?
Er zijn genoeg games waar ik van heb kunnen genieten, maar die afgekraakt werden in de media
Tjek verder even mijn edit, waarin ik jou quote. Misschien wel interessant
❍ᴥ❍
Quote:
[..]
Maar zo makkelijk is het niet. Om de wereld af te kappen zodat ie niet bij de rest kan komen is een restrictie die als vervelend over kan komen op een speler, dus dat wil je eigenlijk zo min mogelijk doen (AC, GTA draait een groot deel om vrijheid). De hele gamewereld uitgeven als demo, maar met timer erop is geen optie, omdat je dan een demo van 6+ GB krijgt (als het niet meer is).
Een missie uitzoeken die goed het spel weergeeft (niet vergeeft is lastig, aangezien je toch wel wat verschillende missies wil hebben in de uiteindelijke game en je op deze manier een slechte impressie van de game maakt, aangezien je maar één missie laat zien.
Als je dit leest en bedenkt dat er nog 100x zoveel eisen, vraagstukken en afwegingen zijn, zie je misschien wel in waarom demo's gewoon niet lucratief zijn voor uitgevers en developers.
Gepost door: Skull_kid op 20-05-2015 10:45
[..]
Maar zo makkelijk is het niet. Om de wereld af te kappen zodat ie niet bij de rest kan komen is een restrictie die als vervelend over kan komen op een speler, dus dat wil je eigenlijk zo min mogelijk doen (AC, GTA draait een groot deel om vrijheid). De hele gamewereld uitgeven als demo, maar met timer erop is geen optie, omdat je dan een demo van 6+ GB krijgt (als het niet meer is).
Een missie uitzoeken die goed het spel weergeeft (niet vergeeft is lastig, aangezien je toch wel wat verschillende missies wil hebben in de uiteindelijke game en je op deze manier een slechte impressie van de game maakt, aangezien je maar één missie laat zien.
Als je dit leest en bedenkt dat er nog 100x zoveel eisen, vraagstukken en afwegingen zijn, zie je misschien wel in waarom demo's gewoon niet lucratief zijn voor uitgevers en developers.
Gepost door: Skull_kid op 20-05-2015 10:45
Ik begrijp dat of course. Mijn brein derpte terwijl ik aan het typen was en ik lees eigenlijk nooit mijn posts door.
Anyways, zo voelt het aan voor mij, het staat me bij dat de developer van Sleeping Dogs een demo presenteerde en het op zo'n manier deed:
'Kijk, hier is een stukje spelwereld waarin je kan spelen en een paar missies kunt doen om een indruk te krijgen van het spel.' In ieder geval, dit staat me zo bij, ik kan fout zitten!
Boomerang! Do you want a banana..?
Quote:
Lang verhaal kort.... Ben ik een oude zeur die terugverlangd naar een vergaande tijd of zijn er meer mensen die stiekem toch wel de terugkeer van de demo zouden willen zien?
Yes, oude demo's zijn achterhaald. Functies eruit geknipt, beperkte levels etc.
Nieuwe manier van een spel als demo kunnen uitproberen is wat mij betreft het PS+ 1 uur spelen model. Tijd op, dan beslissen om te kopen. Wel alle functionaliteiten in/van de game hebben.
Uit nostalgie kijk ik ook nog wel eens naar de mooie tijd dat er demodiscs zaten bij magazines. In de tijd dat er niet/nauwelijks (snel) internet was het medium. Dat was al enige tijd geleden achterhaald, ik denk dat huidige demo's uitbrengen (en daar tijd in moeten stoppen, met mogelijke teleurstelling door een te beperkte/slechte demo) ook achterhaald is.
PSVita OLED Masterrace
Ik vindt het sowieso prettig als je van games waarover je twijfelt ff een demootje kunt proberen om te zien what's what, even de graphics op je eigen scherm zien, even spelen zoals jij gewend bent om te spelen en zelf de controlls aanvoelen in plaats van moeten geloven wat een dude in een filmpje je verteld.
Ik snap goed dat het ook een negatieve impact kan hebben op de verkoop van je game, maar ik denk dat als je een demo uitbrengt waarin duidelijk is wat je hier mist en wel kunt verwachten in de main game, en je werkt de demo gewoon leuk uit. Paar missies, beetje van het leveldesign en wat moves laten zien. Dan krijg je toch al een goeie indruk van de game? Dan hoeft het echt geen slechte zet te zijn zolang de game waar de demo van is maar een vette game is/word
"I'm on a level that you'll never be mate You'd have to finish every game that's ever been made" BnE
Quote:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij wordt deze functie van PS+ nog nauwelijks gebruikt. Of wel?[..]
Nieuwe manier van een spel als demo kunnen uitproberen is wat mij betreft het PS+ 1 uur spelen model. Tijd op, dan beslissen om te kopen. Wel alle functionaliteiten in/van de game hebben.
Gepost door: TheMART op 20-05-2015 11:03
Nieuwe manier van een spel als demo kunnen uitproberen is wat mij betreft het PS+ 1 uur spelen model. Tijd op, dan beslissen om te kopen. Wel alle functionaliteiten in/van de game hebben.
Gepost door: TheMART op 20-05-2015 11:03
OnLive gebruikte hetzelfde model. In dat geval was het helemaal interessant, want je hoefde niet eens iets te downloaden en je kon meteen beginnen met spelen. Nadeel is dat volgens mij niemand OnLive gebruikte om ook spellen te kopen.