Het grootste gedeelte van het spel vecht je tegen allerlei monsters, deze gevechten gaan anders dan de meeste andere spellen. Je hebt Battlechips, en elke Battlechip is een andere aanval. Die aanvallen moet je tegen de monsters gebruiken en dat gebeurt dan in real-time op een soort plateau's waarop je kan bewegen. Je kan elke beurt maar één aanval kiezen, naast je standaard pistool, deze kun je zo vaak gebruiken als je wilt. Het is dus een soort mix tussen real time en turn based. Verder komen er aardig veel random encounters, wat op den duur op je zenuwen kunt werken.
De graphics zijn van SNES kwaliteit en dus gewoon redelijk. De omgevingen zijn niet echt realistisch qua grootte maar dat boeit niet zo. Het ziet er allemaal wel vrolijk uit. Wel hadden de omgevingen in de computer (dus als je tegen monsters gaat vechten) wel wat gedetailleerder kunnen zijn, want het is allemaal nogal simpel en eentonig.
Het geluid is redelijk maar ook niet meer dan dat, maar is het geluid ook niet zo heel belangrijk, als het maar niet irritant is, en dat is bij Megaman Battle Network niet het geval
Het spel lijkt in elk geval heel verslavend en dus lang mee te gaan, maar na een paar dagen valt dat vies tegen. Het word vrij eentonig, er zijn wel heel veel battles en daar gaat bijna heel het spel om en dat blijft dus niet lang boeien.
Dit spel is alleen leuk voor een paar dagen, en daarna word het al snel eentonig.
Oordeel Mega Man Battle Network (GBA)
- Graphics 70
- Gameplay 60
- Originality
- Sound 60
- Replay 50
- Eindcijfer 65