Prince of Persia: Warrior Within (NGC)
Budgetgaming.nl
85
100
1
Review Prince of Persia: Warrior Within (NGC)
Het was op een mooie, zonnige dag en de Prins zat op een
terrasje te genieten van een sigaret en een biertje, en hij wilde niet
betalen dus spoelde hij de hele tijd de tijd weer terug om zo weer van
zijn biertje te kunnen genieten. Dit deed de Prins dus een aardige tijd
lang, nadat hij zijn avontuur uit The Sands of Time had afgerond. Maar
op een dag ging er iets vreselijks fout. Je kunt het een beetje
vergelijken met Jeroen (de hoofdredacteur) die mij achtervolgd omdat ik
een artikel niet op tijd heb ingeleverd. Dat gebeurt er dus met de
Prins, alleen heeft hij een artikel niet ingeleverd, maar heeft hij
lopen fucken met de tijd.
En daar is de “baas” van de tijd niet zo blij mee, ene Mr. Dahaka. Die
achtervolgd de Prins al 10 jaar lang, en dat is niet niks. De Prins is
van een net prinsje naar een echte killer prins gegaan. Maar, de Prins
is het spuugzat om te vluchten voor die aap die achter hem aan zit en
besluit er wat tegen te gaan doen. Althans dat denkt hij, want ze
zeggen dat je je lot niet kunt bepalen…
En zo word je in het spel ‘gezogen’ en laat hij je niet meer
los, tenzij je hem (net als mij) op een te hoog niveau hebt gezet. We
beginnen op een boot. Geen leuk familie tripje, en eenmaal op zee, kom
je aardig wat badguys tegen. Ook “Het meisje in het zwart” wat
eigenlijk een evil bitch blijkt te zijn en die je leven heel wat keren
zuur wilt maken. Je maten worden allemaal vermoord en je wordt wakker
op het eiland des tijds, waar je een leuke tijd zult hebben.
Op
The Sands of Time was veel kritiek. “Blegh vechtsysteem sux!” riepen al
die amateurs over het spel. Hiervoor hebben ze nu iets nieuws
uitgevonden, namelijk het Freeform Fighting System. Dit houdt in dat je
vijf ‘vechtstijlen’ met elkaar kunt combineren, waarbij je gebruik
maakt van 1 tot 2 wapens. Voorbeeld; er staan twee mannetjes de wacht
te houden. Dan kan je verschillende dingen doen, bijvoorbeeld je trapt
vijand 1 in zijn knieholte (je weet wel, dat kuiltje wat aan de andere
kant van je knie zit) pakt hem beet, wurgt hem, sla die andere in
elkaar tot hij grijs ziet, en gooi dan een zwaard in zijn face. Je kunt
ook met twee zwaarden de muur oplopen en een ubercombo uitvoeren waar
je maar één slag voor nodig hebt. Dit keer is de omgeving ook heel wat
interactiever. Er staan bijvoorbeeld potten die je kunt breken en soms
zit er nog het Zand der tijd in ook. Ook staan er palen die je kunt
gebruiken om er omheen te ‘slingeren’ en zo letterlijk koppen laat
rollen.
Ja, ook het Zand der tijd zit er weer in, alleen heb je er nu niet meer
een dolkje voor nodig. Nu heb je de zogeheten “Timeportals” die je erg
nodig hebt. Dat wil zeggen; Je hebt dus twee tijden met bijpassende
namen, het “heden” en het “verleden”. Je begint dus in het heden, maar
naarmate je verder komt loop je ineens vast doordat er bijvoorbeeld
rotsen op je pad liggen. Dan gaan de hersentjes van de Prins aan het
werk en hij herinnert zich dat een oude man over de zogeheten
Timeportals verteld heeft. Maar waar zijn die dan te vinden? Meestal,
en in dit geval heel irritant komt de zogeheten Dahaka achter je aan.
Dan moet je rennen voor je leven en kan je niks fout doen… kan, mag!
Als je dan toch iets fout doet slurpt Dahaka je op en moet je het hele
stukje weer oprnieuw doen. Als je het dan haalt kan je dus naar het
verleden. Eenmaal daar aangekomen kan je gewoon doorlopen (de rotsen
waren nog niet gevallen in het verleden). Overigens vind ik de sfeer in
het verleden echt veel en veel beter als in het heden. In het verleden
is alles kil en koud, maar in het heden is alles warm en lekker, alsof
je bij de openhaard een boek zit te lezen…(ofzo zoiets).
De
game ziet er zo gelikt uit als een vers gewassen katje, en ziet er
mooier (en donkerder) uit dan zijn voorganger. Maar, “aan elk voordeel
zit een nadeel” is wat een bekende Nederlander ooit zei. Nou in dit
geval is hier het nadeel de plaats waar de camera zich bevindt. Jij
loopt bijvoorbeeld in een kamer die ernstig groot is, en de camera
hangt dan aan de andere kant van de kamer. Naast deze evil camera, valt
iets anders ook erg op. Toen ik het doosje zag, prachtig, stond er met
koeienletters 16+ op. Waarom is de game dan Nederlands ondertiteld?!
Begrijp me niet verkeerd, Ubisoft doet puik werk, maar een beetje
16-jarige kan toch wel een beetje Engels spreken.
Oordeel Prince of Persia: Warrior Within (NGC)
- Graphics
- Gameplay
- Originality
- Sound
- Replay
- Eindcijfer
Laagste prijzen voor Prince of Persia: Warrior Within (NGC)
Winkel |
Cijfer |
Levertijd |
Prijs |
Porto |
Totaal |
Er is nog niet gereageerd.