Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS
Prince of Persia: Warrior Within (NGC)
85 100 1

Review Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Het was op een mooie, zonnige dag en de Prins zat op een terrasje te genieten van een sigaret en een biertje, en hij wilde niet betalen dus spoelde hij de hele tijd de tijd weer terug om zo weer van zijn biertje te kunnen genieten. Dit deed de Prins dus een aardige tijd lang, nadat hij zijn avontuur uit The Sands of Time had afgerond. Maar op een dag ging er iets vreselijks fout. Je kunt het een beetje vergelijken met Jeroen (de hoofdredacteur) die mij achtervolgd omdat ik een artikel niet op tijd heb ingeleverd. Dat gebeurt er dus met de Prins, alleen heeft hij een artikel niet ingeleverd, maar heeft hij lopen fucken met de tijd. En daar is de “baas” van de tijd niet zo blij mee, ene Mr. Dahaka. Die achtervolgd de Prins al 10 jaar lang, en dat is niet niks. De Prins is van een net prinsje naar een echte killer prins gegaan. Maar, de Prins is het spuugzat om te vluchten voor die aap die achter hem aan zit en besluit er wat tegen te gaan doen. Althans dat denkt hij, want ze zeggen dat je je lot niet kunt bepalen…

En zo word je in het spel ‘gezogen’ en laat hij je niet meer los, tenzij je hem (net als mij) op een te hoog niveau hebt gezet. We beginnen op een boot. Geen leuk familie tripje, en eenmaal op zee, kom je aardig wat badguys tegen. Ook “Het meisje in het zwart” wat eigenlijk een evil bitch blijkt te zijn en die je leven heel wat keren zuur wilt maken. Je maten worden allemaal vermoord en je wordt wakker op het eiland des tijds, waar je een leuke tijd zult hebben.





Op The Sands of Time was veel kritiek. “Blegh vechtsysteem sux!” riepen al die amateurs over het spel. Hiervoor hebben ze nu iets nieuws uitgevonden, namelijk het Freeform Fighting System. Dit houdt in dat je vijf ‘vechtstijlen’ met elkaar kunt combineren, waarbij je gebruik maakt van 1 tot 2 wapens. Voorbeeld; er staan twee mannetjes de wacht te houden. Dan kan je verschillende dingen doen, bijvoorbeeld je trapt vijand 1 in zijn knieholte (je weet wel, dat kuiltje wat aan de andere kant van je knie zit) pakt hem beet, wurgt hem, sla die andere in elkaar tot hij grijs ziet, en gooi dan een zwaard in zijn face. Je kunt ook met twee zwaarden de muur oplopen en een ubercombo uitvoeren waar je maar één slag voor nodig hebt. Dit keer is de omgeving ook heel wat interactiever. Er staan bijvoorbeeld potten die je kunt breken en soms zit er nog het Zand der tijd in ook. Ook staan er palen die je kunt gebruiken om er omheen te ‘slingeren’ en zo letterlijk koppen laat rollen. Ja, ook het Zand der tijd zit er weer in, alleen heb je er nu niet meer een dolkje voor nodig. Nu heb je de zogeheten “Timeportals” die je erg nodig hebt. Dat wil zeggen; Je hebt dus twee tijden met bijpassende namen, het “heden” en het “verleden”. Je begint dus in het heden, maar naarmate je verder komt loop je ineens vast doordat er bijvoorbeeld rotsen op je pad liggen. Dan gaan de hersentjes van de Prins aan het werk en hij herinnert zich dat een oude man over de zogeheten Timeportals verteld heeft. Maar waar zijn die dan te vinden? Meestal, en in dit geval heel irritant komt de zogeheten Dahaka achter je aan. Dan moet je rennen voor je leven en kan je niks fout doen… kan, mag! Als je dan toch iets fout doet slurpt Dahaka je op en moet je het hele stukje weer oprnieuw doen. Als je het dan haalt kan je dus naar het verleden. Eenmaal daar aangekomen kan je gewoon doorlopen (de rotsen waren nog niet gevallen in het verleden). Overigens vind ik de sfeer in het verleden echt veel en veel beter als in het heden. In het verleden is alles kil en koud, maar in het heden is alles warm en lekker, alsof je bij de openhaard een boek zit te lezen…(ofzo zoiets).





De game ziet er zo gelikt uit als een vers gewassen katje, en ziet er mooier (en donkerder) uit dan zijn voorganger. Maar, “aan elk voordeel zit een nadeel” is wat een bekende Nederlander ooit zei. Nou in dit geval is hier het nadeel de plaats waar de camera zich bevindt. Jij loopt bijvoorbeeld in een kamer die ernstig groot is, en de camera hangt dan aan de andere kant van de kamer. Naast deze evil camera, valt iets anders ook erg op. Toen ik het doosje zag, prachtig, stond er met koeienletters 16+ op. Waarom is de game dan Nederlands ondertiteld?! Begrijp me niet verkeerd, Ubisoft doet puik werk, maar een beetje 16-jarige kan toch wel een beetje Engels spreken.

 

Oordeel Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

  • Graphics 90
  • Gameplay 90
  • Originality 80
  • Sound 80
  • Replay 80
  • Eindcijfer 85

Aantal keer bekeken: 1946 

Laagste prijzen voor Prince of Persia: Warrior Within (NGC)

Winkel Cijfer Levertijd Prijs Porto Totaal

Meer prijzen 

Laatste reacties


Er is nog niet gereageerd.