Ik wilde snel naar boven rennen, maar ineens ging de koelkast open en de onzichtbare hand gaf mij een glaasje cola. Toen ik de eerste slok nam begon ineens het spel weg te vliegen. Ikzelf werd ook weer opgetild en naar boven geslingerd. Boven aangekomen bood de onzichtbare hand me een schone broek aan, want ik had precies met de cola op mijn kruis gemorst. Terwijl ik mijn broek aantrok, keek ik toe hoe mijn TV en GameCube werden aangesloten. Het spel werd heel zorgvuldig in de GameCube gestopt en het witte knopje ging aan. De gordijnen werden gesloten, het spel kon beginnen…
Second Sight laat je meekijken naar het avontuur van John Vattic, een dokter die meewerkt aan een missie in Syberië. Vattic was voorheen gewoon een normale man, maar dat kan hij na deze missie niet meer zeggen. Het spel begint met een filmpje waarin je twee mannen ziet die een bed naar een kamer dragen. Op het bed ligt een enge, kale man met een heleboel wonden, een paar mooie badslippertjes. Al snel kom je als gamer te weten dat de kale man in een kliniek is voor vage mensen, en dat de kale man John Vattic is. Zodra Vattic ontwaakt, merkt hij dat hij is vastgeketend aan het bed. Opeens gebeurt er iets vreemds. John Vattic begint te schreeuwen en je ziet een paar vreemde flitsen. Dan is Vattic ineens vrij. Hijzelf vindt het ook ontzettend vreemd en weet ook niet hoe het komt. Eigenlijk weet hij helemaal niks meer. “Als ik mezelf kon bevrijden op het bed, dan kan ik misschien ook wel door met m’n handje te wapperen de deur openen die alleen opengemaakt kan worden via de buitenkant” zegt John tegen zichzelf. Hij probeert het, en het lukt! Na een aantal kamers doorgewandeld te hebben, zit je ineens in een lift. Dit is het moment waar je je eerste flashback krijgt.
Natuurlijk kom je niet ver met alleen maar de mogelijkheid om dingen te verplaatsen met psychische krachten, Telekenesis genaamd. Je krijgt nog veel meer trucjes, en ook wapens zijn van groot belang in Second Sight. De trucjes die je kunt krijgen zijn onder andere Charm, waarmee je jezelf onzichtbaar kunt maken of drukke mensen kalm kunt maken. Projection, waarmee je geest uit je lichaam komt, zo kun je andere lichamen overnemen, en Healing, waarmee je jezelf kunt healen, wat best logisch is. De wapens zijn ook erg vet. Zo heb je beschikking over een pistool, een leuke Submachine gun, een normale Machine gun, en een Sniper Rifle. Over de Sniper Rifle is ook nog wat boeiends te vertellen. In normale shooters heb je uiteraard ook Sniper Rifles. Elke keer als je richt wordt je hele TV-scherm bedekt met een richtkruis, en je kunt inzoomen. Allemaal leuk en aardig, maar de manier van Second Sight is echt vele malen beter! Als je gaat snipen zie je rechts onderin een klein venstertje verschijnen met daarop het snipe-beeld. Voor de rest precies hetzelfde. Maar zeggen dat je er niks aan kon doen dat je stierf doordat er een man achter je stond te schieten omdat je aan het snipen was kun je nu niet meer zeggen. Jammer, weer een smoes minder.
Oordeel Second Sight (NGC)
- Graphics 76
- Gameplay 89
- Originality 87
- Sound 85
- Replay 76
- Eindcijfer 83