Op papier is de toevoeging van deze verschillende classes zéér welkom. Het brengt immers variatie en geeft meer stof tot nadenken tijdens het vechten. In de praktijk komt het concept echter niet helemaal uit de verf. De extra dynamiek verandert namelijk niets aan het concept. Je moet je wormen nog steeds zo snel mogelijk in de juiste positie brengen om je vijanden af te kunnen knallen. Dit doe je op de meest humoristische en bizarre manieren. Hierin zit de lol. Met de nieuwe wormen komt er weinig lol, maar alleen meer denkwerk bij. Dit komt de speelsnelheid en daarmee het plezier niet ten goede. De verschillende wormen zouden wel diepgang en tactiek kunnen toevoegen, maar niet op de manier hoe ze nu worden gebruikt. Ik zou dan liever een speciale modus zien die rond de verschillende types is gebouwd. Bijvoorbeeld levels waarbij je met een Scout de boel moet verkennen omdat niet het hele level zichtbaar is. Of één veteraan die voorop moet in de strijd om alle klappen op te vangen. Voor nu hebben de type wormen dusdanig weinig invloed op het spelverloop, dat er qua tactiek weinig verandert. De worm-classes hebben absoluut potentie, maar kunnen wat mij betreft nog wel wat finetuning gebruiken.
Oordeel Worms: The Revolution Collection (Xbox360)
- Graphics 75
- Gameplay 75
- Originality 90
- Sound 70
- Replay 90
- Eindcijfer 80