Omdat ik zo gauw geen topic over Ochama kon vinden, heb ik er zelf maar een geopend. Ochama is een van origine Chinese webwinkel behorend tot JD, die inmiddels een aantal jaar voet aan de grond heeft in NL.
Ben benieuwd naar ervaringen met Ochama. Zowel het bestellen van zaken daar, als de service en garantie afhandeling.
Iemand die z'n ervaringen kan delen?
Last edited on: 06-06-2023 10:05
Quote:
Kick voor rechts.
Gepost door: Skull_kid op 06-06-2023 10:34
Gepost door: Skull_kid op 06-06-2023 10:34
Geen idee waarom hier een -1 bij staat.
.
Quote:
Soms hebben ze de OLED switch voor een tientje minder dan bij een NL webshop, nou nee bedankt daar ga ik niet mijn NL garantie voor weggeven en van zo'n Chinese webshop kopen. Ze zijn overigens wel legit maar garantie is dus niet zo vanzelfsprekend..
Gepost door: Zienobleejd op 06-06-2023 10:58
Gepost door: Zienobleejd op 06-06-2023 10:58
Volgens mij koop je gewoon bij een Nederlandse vestiging van een Chineees bedrijf, en is dus ook gewoon jouw EU rechten van toepassing. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij AliExpress waar je die rechten niet hebt.
Wellicht weet jij meer?
Quote:
Ik weet van EU rechten af en Nintendo bijvoorbeeld erkent EU garantie maar dat is bij een FNAC of een Amazon ES/IT/FR/DE etc. maar of dat ook bij een Chinees bedrijf met een NL tak is? Geen idee om eerlijk te zijn, ben sowieso geen fan van webshops zonder gratis retouren dus daarop valt Ochama ook af voor mij.
[..]
Volgens mij koop je gewoon bij een Nederlandse vestiging van een Chineees bedrijf, en is dus ook gewoon jouw EU rechten van toepassing. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij AliExpress waar je die rechten niet hebt.
Wellicht weet jij meer?
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 11:23
Volgens mij koop je gewoon bij een Nederlandse vestiging van een Chineees bedrijf, en is dus ook gewoon jouw EU rechten van toepassing. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij AliExpress waar je die rechten niet hebt.
Wellicht weet jij meer?
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 11:23
.
Quote:
Dat kwam omdat mijn reactie werd verwijderd. Want ik plaatste:[..]
Geen idee waarom hier een -1 bij staat.
Gepost door: Harrywaldo op 06-06-2023 10:42
Geen idee waarom hier een -1 bij staat.
Gepost door: Harrywaldo op 06-06-2023 10:42
Wablief? Obama???
Quote:
Ze opereren ook in Nederland. Dus in principe moeten ze aan de Europese en Nederlandse wetgeving houden. In Nederland heb je recht op een deugdelijk product en in Europa zoals in België heb je 2 jaar wettelijke garantie.[..] Ik weet van EU rechten af en Nintendo bijvoorbeeld erkent EU garantie maar dat is bij een FNAC of een Amazon ES/IT/FR/DE etc. maar of dat ook bij een Chinees bedrijf met een NL tak is? Geen idee om eerlijk te zijn, ben sowieso geen fan van webshops zonder gratis retouren dus daarop valt Ochama ook af voor mij.
Gepost door: Zienobleejd op 06-06-2023 11:25
Gepost door: Zienobleejd op 06-06-2023 11:25
Ook staat er dit in de voorwaarden:
Quote:
9.3 Onder deze beperkte garantie garandeert Ochama dat elk Product dat de Klant koopt vrij is van fabricage- en materiaalfouten bij normaal gebruik in overeenstemming met de door Ochama gepubliceerde Productmaterialen gedurende de garantieperiode. Ochama's gepubliceerde Product materialen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, de informatie en beschrijving op de product detailpagina's, gebruikershandleidingen, richtlijnen, specificaties, in-app en on-website meldingen, en service communicatie. De garantieperiode voor een Product begint op de dag dat het Product wordt geleverd en eindigt twee jaar na levering.
En ik kwam deze pagina tegen met dit:
Dus je krijgt schijnbaar 2 jaar garantie.
Ook kan je gratis retourneren, mits je niet aan de onderstaande voorwaarden voldoet:
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
[..]
Volgens mij koop je gewoon bij een Nederlandse vestiging van een Chineees bedrijf, en is dus ook gewoon jouw EU rechten van toepassing. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij AliExpress waar je die rechten niet hebt.
Wellicht weet jij meer?
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 11:23
Volgens mij koop je gewoon bij een Nederlandse vestiging van een Chineees bedrijf, en is dus ook gewoon jouw EU rechten van toepassing. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij AliExpress waar je die rechten niet hebt.
Wellicht weet jij meer?
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 11:23
Juridisch gezien heb je altijd recht op garantie ongeacht waar zo'n partij gevestigd is, indien zo'n partij in NL/EU z'n diensten/producten aanbiedt. Anders zou elk weldenkend retailbedrijf wel verkassen naar buiten de EU.
Ik ben ook niet zozeer benieuwd naar mijn recht op garantie (recht op deugdelijk product), maar meer naar ervaringen met de praktische afhandeling daarvan, nu dit flink kan verschillen per bedrijf.
Ik kan hier en daar wel wat ervaringen vinden over aankopen en service bij Ochama, maar niet bijzonder veel over afhandeling van garantieclaims.
Die tabel met overzicht van garantievoorwaarden is wel interessant, nu ik geinteresseerd ben in in-ear oordopjes. Ik mag er toch zeker vanuit gaan dat die hygiene-uitsluiting niet van toepassing is, onder meer omdat ik die rubberen tips gewoon kan verwijderen.
@Xor, bedankt voor je overzichtelijke reactie btw.
Quote:
[..]
Ik ben ook niet zozeer benieuwd naar mijn recht op garantie (recht op deugdelijk product), maar meer naar ervaringen met de praktische afhandeling daarvan, nu dit flink kan verschillen per bedrijf.
Gepost door: Harrywaldo op 06-06-2023 11:43
Ik ben ook niet zozeer benieuwd naar mijn recht op garantie (recht op deugdelijk product), maar meer naar ervaringen met de praktische afhandeling daarvan, nu dit flink kan verschillen per bedrijf.
Gepost door: Harrywaldo op 06-06-2023 11:43
Snap ik, maar ik reageer op Zienobleejd die beweert dat je geen garantie hebt. Wat dus gewoon onzin is zoals we nu wel hebben kunnen vaststellen.
Geen ervaring met ze, dus ik ben ook benieuwd wat anderen hebben ondervonden
Quote:
Dat heb ik niet gezegd, ik heb gezegd dat garantie niet zo vanzelfsprekend is. Het is niet zo gek dat je bij een Chinees bedrijf niet meteen aan goede garantie denkt, daarin sta ik niet alleen.[..]
Snap ik, maar ik reageer op Zienobleejd die beweert dat je geen garantie hebt. Wat dus gewoon onzin is zoals we nu wel hebben kunnen vaststellen.
Geen ervaring met ze, dus ik ben ook benieuwd wat anderen hebben ondervonden
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 15:12
Snap ik, maar ik reageer op Zienobleejd die beweert dat je geen garantie hebt. Wat dus gewoon onzin is zoals we nu wel hebben kunnen vaststellen.
Geen ervaring met ze, dus ik ben ook benieuwd wat anderen hebben ondervonden
Gepost door: Dappere Doodoo op 06-06-2023 15:12
Overigens weet ik wel dat ze samenwerken met Blokker en je daar bestellingen af kunt halen, handig.
.