Een paar weken terug was het de beurt aan deel 6. Dit is een port van de PC versie welke ook op 60 fps op de PS4 draait en alle DLC bevat. In de komende maanden worden ook deel 5 en 4 REreleased.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik deel 6 speel omdat ik die maar heb overgeslagen op de PS3.
Schandelijk als echte RE fan maar ik had gewoon geen zin in weer een actiegame.
Nu zit ik 5 chapters in het spel en ik geniet van elke seconde. Het is een soort van Michael Bay pretpark met corporate ninja's, zombie's met guns, worstelaar finishing moves en een campaign die van de ene explosieve set piece over gaat op de andere. Het is werkelijk fantastisch, het enige wat je hoeft te doen is even vergeten dat het een Resident Evil titel is. Op zichzelfstaand is het een zeer ambitieuze titel met geweldige productiewaarden, maar het komt nooit helemaal tot z'n recht.
Zijn er meer mensen die op dit moment spelen?
Lijkt mij leuk om co-op ook mercenaries te doen en de andere modes (ook voor de trophies).
Ben heel benieuwd naar deel 5 en 4 na deze port want technisch is er helemaal niks mis met deze versie.
6 heb ik nooit gespeeld want dat is gewoon geen RE. Misschien een keer leuk voor co-op, maar niemand in mijn lijst stapt af van de FIFA'S, BF's en CoD's.
...dus ja. Nee. Krijg je zeker ook nog een physical release voor €60 waar ze alle 3 inzitten.
Mijn collectie: https://cloud.collectorz.com/638243/games
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Quote:
Crapcom begrijpt het echt niet hè? Maak Resident Evil gewoon zoals ze hoort te zijn. Fixed camera, zombies etc -_-
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 16:33
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 16:33
Dus dat!
Hoop dat ze het met RE2 goed aanpakken, want RE is geen RE meer.
Ooit ging het over zombies, nu zijn het gemuteerden die je overhoop knallen
Bij 5 hebben ze mij verloren, voornamelijk door die geforceerde co-op. Ik ben zelfs vlak voor het einde afgehaakt omdat het te frustrerend werd.
Ik speel altijd single player, dus heb geen zin in een domme AI partner die dood kan gaan en wat voor mij dus ook game over is.
6 is een verbetering maar het is geen RE. Het is gewoon een shooter. Ik wil geen zombies met guns.... Lijkt net alsof ze de films hebben gekeken en daarna de conclusie trokken dat meer actie blijkbaar is wat het publiek wilt.
Al lijkt Revelations wel een stap in de juiste richting.
Quote:
Yup. Ik weet nog heel goed dat je regelmatig langs dat raam liep, je hoorde wat maar kon niets zien. Op een gegeven moment zag je een schaduw van het raam op de muur, je zag er ook een zombie op het raam bonken. Je liep er nog tig keer langs, maar nog steeds niets. Volgens mij kwam er op een gegeven moment zelfs een moment dat ie er niet meer was. En juist toen, knalde hij door het raam waar je al 80.000 keer langs gelopen was.[..]
Dus dat!
Hoop dat ze het met RE2 goed aanpakken, want RE is geen RE meer.
Ooit ging het over zombies, nu zijn het gemuteerden die je overhoop knallen
Gepost door: Sigpro op 14-04-2016 17:10
Dus dat!
Hoop dat ze het met RE2 goed aanpakken, want RE is geen RE meer.
Ooit ging het over zombies, nu zijn het gemuteerden die je overhoop knallen
Gepost door: Sigpro op 14-04-2016 17:10
Uren lang puzzelen om iets voor elkaar te krijgen. Uren lang rond dwalen op niets af omdat je niet weet waar je heen moest. Uren lang nadenken over wat je nou moest doen, tot je op een gegeven moment he-le-maal weer bij het begin was. En juist daar was je een klein dingetje vergeten. Die had je over het hoofd gezien.
Ik weet nog de eerste keer dat ik Crimsons tegen kwam -_- Schrok me kapot :')
Nee, Resident Evil is niet meer wat het was. Om elke hoek kon je rustig je camera draaien om even om het hoekje te kijken. Om de zoveel tijd kwamen er weer van die vervelende button mash auto play stukken waar je als een bezetene ADHD'er op A moest drukken en vervolgens op B. Niemand zit daarop te wachten.
En zeker niet op geïnfecteerde Afrikanen die met een dikkere gun dan jijzelf op je af kwamen rennen, verschuilen achter die zandzakken of dat muurtje omdat ze nog slim zijn ook.
Nope, nope, nope. 4 was fout, 5 idem dito en 6 ook. Back to basics. Back to fixed camera settings en zombies.
Edit. Laten we de ''on-rail shooters'' er maar even tussenuit, want daar kan ik werkelijk uren overeen kotsen
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
More bang for the buck!
Quote:
Ik zie het meer als een evolutie van de serie. Resident Evil 4 is naar mijn mening een draai in de goede richting. Fantastisch spel met een geweldige sfeer en perfecte pacing. Hoe de serie verder is verlopen zijn de meningen over verdeeld, maar geef RE4 de credit die het verdiend.[..]
Yup. Ik weet nog heel goed dat je regelmatig langs dat raam liep, je hoorde wat maar kon niets zien. Op een gegeven moment zag je een schaduw van het raam op de muur, je zag er ook een zombie op het raam bonken. Je liep er nog tig keer langs, maar nog steeds niets. Volgens mij kwam er op een gegeven moment zelfs een moment dat ie er niet meer was. En juist toen, knalde hij door het raam waar je al 80.000 keer langs gelopen was.
Uren lang puzzelen om iets voor elkaar te krijgen. Uren lang rond dwalen op niets af omdat je niet weet waar je heen moest. Uren lang nadenken over wat je nou moest doen, tot je op een gegeven moment he-le-maal weer bij het begin was. En juist daar was je een klein dingetje vergeten. Die had je over het hoofd gezien.
Ik weet nog de eerste keer dat ik Crimsons tegen kwam -_- Schrok me kapot :')
Nee, Resident Evil is niet meer wat het was. Om elke hoek kon je rustig je camera draaien om even om het hoekje te kijken. Om de zoveel tijd kwamen er weer van die vervelende button mash auto play stukken waar je als een bezetene ADHD'er op A moest drukken en vervolgens op B. Niemand zit daarop te wachten.
En zeker niet op geïnfecteerde Afrikanen die met een dikkere gun dan jijzelf op je af kwamen rennen, verschuilen achter die zandzakken of dat muurtje omdat ze nog slim zijn ook.
Nope, nope, nope. 4 was fout, 5 idem dito en 6 ook. Back to basics. Back to fixed camera settings en zombies.
Edit. Laten we de ''on-rail shooters'' er maar even tussenuit, want daar kan ik werkelijk uren overeen kotsen
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 19:11
Yup. Ik weet nog heel goed dat je regelmatig langs dat raam liep, je hoorde wat maar kon niets zien. Op een gegeven moment zag je een schaduw van het raam op de muur, je zag er ook een zombie op het raam bonken. Je liep er nog tig keer langs, maar nog steeds niets. Volgens mij kwam er op een gegeven moment zelfs een moment dat ie er niet meer was. En juist toen, knalde hij door het raam waar je al 80.000 keer langs gelopen was.
Uren lang puzzelen om iets voor elkaar te krijgen. Uren lang rond dwalen op niets af omdat je niet weet waar je heen moest. Uren lang nadenken over wat je nou moest doen, tot je op een gegeven moment he-le-maal weer bij het begin was. En juist daar was je een klein dingetje vergeten. Die had je over het hoofd gezien.
Ik weet nog de eerste keer dat ik Crimsons tegen kwam -_- Schrok me kapot :')
Nee, Resident Evil is niet meer wat het was. Om elke hoek kon je rustig je camera draaien om even om het hoekje te kijken. Om de zoveel tijd kwamen er weer van die vervelende button mash auto play stukken waar je als een bezetene ADHD'er op A moest drukken en vervolgens op B. Niemand zit daarop te wachten.
En zeker niet op geïnfecteerde Afrikanen die met een dikkere gun dan jijzelf op je af kwamen rennen, verschuilen achter die zandzakken of dat muurtje omdat ze nog slim zijn ook.
Nope, nope, nope. 4 was fout, 5 idem dito en 6 ook. Back to basics. Back to fixed camera settings en zombies.
Edit. Laten we de ''on-rail shooters'' er maar even tussenuit, want daar kan ik werkelijk uren overeen kotsen
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 19:11
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Quote:
Helemaal mee eens, resident evil is geweldig, zeker op de wii
[..]Ik zie het meer als een evolutie van de serie. Resident Evil 4 is naar mijn mening een draai in de goede richting. Fantastisch spel met een geweldige sfeer en perfecte pacing. Hoe de serie verder is verlopen zijn de meningen over verdeeld, maar geef RE4 de credit die het verdiend.
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Quote:
Natuurlijk verschillen de meningen, en er zijn inderdaad best wat mensen die 4 tof vinden. Maar wat mij betreft verdiend 4 totaal geen credit. Sterker nog, 4 zou juist credit moeten inleveren! Alleen het feit al dat je niet meer terug kunt nadat je een deur in bent gegaan bijvoorbeeld vind ik al een heel zwaar meetellend min punt. Bij de eerdere RE's had je natuurlijk ook dat je niet meer terug kon, op sommige stukken. Maar dat was omdat de boel ingestort was, of omdat de trein ontspoorde, realistische en verklaarbare logica dat het niet meer kan. Maar omdat je een deur in gaat en de game hem automatisch saved, is echt niet tof.[..]Ik zie het meer als een evolutie van de serie. Resident Evil 4 is naar mijn mening een draai in de goede richting. Fantastisch spel met een geweldige sfeer en perfecte pacing. Hoe de serie verder is verlopen zijn de meningen over verdeeld, maar geef RE4 de credit die het verdiend.
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Ik vond het juist vet hoe je bij o.a RE1 helemaal terug moest om in het begin iets te doen wat je toen nog niet kon doen. Maar je zat wel vanaf het begin al te kijken hoe je dat moest gaan doen, liep je laveloos te zoeken naar oplossingen terwijl die oplossing zich vanzelf voor doet aan het eind.
Nee, ik vind dat 4, 5 en 6 totaal geen credit verdienen. En heb ze alle drie gespeeld, en heb mij er ook wel mee vermaakt. Maar dat is niet omdat ik ze o zo goed vond. Maar omdat ik ze gewoon wilde spelen.
Wat ik overigens wel heel vet vond van 5, is dat je de wapens kunt upgraden en als je dit voldoende gedaan hebt, dat je de inf. ammo hebt. Dat vond ik wel echt heel tof. Dus 5 krijgt een hele credit. Maar niet meer dan een hoor.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Quote:
[..]Ik zie het meer als een evolutie van de serie. Resident Evil 4 is naar mijn mening een draai in de goede richting. Fantastisch spel met een geweldige sfeer en perfecte pacing. Hoe de serie verder is verlopen zijn de meningen over verdeeld, maar geef RE4 de credit die het verdiend.
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Ik zie Resident Evil nu als franchise die zijn draai nog moet vinden, die nog niet helemaal heeft gevonden waar het naar toe moet. Maar Capcom doet wel iets goed want Resident Evil 5 en 6 hebben meer verkocht dan alle RE games bij elkaar.
Gepost door: Youngneal op 14-04-2016 22:02
Veel van een product verkopen betekent niet dat het gelijk een goed product is!
Quote:
[..]
Yup. Ik weet nog heel goed dat je regelmatig langs dat raam liep, je hoorde wat maar kon niets zien. Op een gegeven moment zag je een schaduw van het raam op de muur, je zag er ook een zombie op het raam bonken. Je liep er nog tig keer langs, maar nog steeds niets. Volgens mij kwam er op een gegeven moment zelfs een moment dat ie er niet meer was. En juist toen, knalde hij door het raam waar je al 80.000 keer langs gelopen was.
Uren lang puzzelen om iets voor elkaar te krijgen. Uren lang rond dwalen op niets af omdat je niet weet waar je heen moest. Uren lang nadenken over wat je nou moest doen, tot je op een gegeven moment he-le-maal weer bij het begin was. En juist daar was je een klein dingetje vergeten. Die had je over het hoofd gezien.
Ik weet nog de eerste keer dat ik Crimsons tegen kwam -_- Schrok me kapot :')
Nee, Resident Evil is niet meer wat het was. Om elke hoek kon je rustig je camera draaien om even om het hoekje te kijken. Om de zoveel tijd kwamen er weer van die vervelende button mash auto play stukken waar je als een bezetene ADHD'er op A moest drukken en vervolgens op B. Niemand zit daarop te wachten.
En zeker niet op geïnfecteerde Afrikanen die met een dikkere gun dan jijzelf op je af kwamen rennen, verschuilen achter die zandzakken of dat muurtje omdat ze nog slim zijn ook.
Nope, nope, nope. 4 was fout, 5 idem dito en 6 ook. Back to basics. Back to fixed camera settings en zombies.
Edit. Laten we de ''on-rail shooters'' er maar even tussenuit, want daar kan ik werkelijk uren overeen kotsen
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 19:11
Yup. Ik weet nog heel goed dat je regelmatig langs dat raam liep, je hoorde wat maar kon niets zien. Op een gegeven moment zag je een schaduw van het raam op de muur, je zag er ook een zombie op het raam bonken. Je liep er nog tig keer langs, maar nog steeds niets. Volgens mij kwam er op een gegeven moment zelfs een moment dat ie er niet meer was. En juist toen, knalde hij door het raam waar je al 80.000 keer langs gelopen was.
Uren lang puzzelen om iets voor elkaar te krijgen. Uren lang rond dwalen op niets af omdat je niet weet waar je heen moest. Uren lang nadenken over wat je nou moest doen, tot je op een gegeven moment he-le-maal weer bij het begin was. En juist daar was je een klein dingetje vergeten. Die had je over het hoofd gezien.
Ik weet nog de eerste keer dat ik Crimsons tegen kwam -_- Schrok me kapot :')
Nee, Resident Evil is niet meer wat het was. Om elke hoek kon je rustig je camera draaien om even om het hoekje te kijken. Om de zoveel tijd kwamen er weer van die vervelende button mash auto play stukken waar je als een bezetene ADHD'er op A moest drukken en vervolgens op B. Niemand zit daarop te wachten.
En zeker niet op geïnfecteerde Afrikanen die met een dikkere gun dan jijzelf op je af kwamen rennen, verschuilen achter die zandzakken of dat muurtje omdat ze nog slim zijn ook.
Nope, nope, nope. 4 was fout, 5 idem dito en 6 ook. Back to basics. Back to fixed camera settings en zombies.
Edit. Laten we de ''on-rail shooters'' er maar even tussenuit, want daar kan ik werkelijk uren overeen kotsen
Gepost door: King Bowser op 14-04-2016 19:11
Dit dus!
Schrikmomenten kon ik echt waarderen, sfeer was gewoon tof na deel 3 heb ik dat niet meer gehad!
Deel 4 was wel ok maar die heeft het verpest!
Remake van RE2 komt eraan, hoop echt dat ze terug naar hun roots keren, RE2 staat bij mij nog steeds op nr 1.
Quote:
King. Waarom zeg je dat nou... Ik dacht dat wij iets hadden...Natuurlijk verschillen de meningen, en er zijn inderdaad best wat mensen die 4 tof vinden. Maar wat mij betreft verdiend 4 totaal geen credit.
Quote:
Sterker nog, 4 zou juist credit moeten inleveren!
Gepost door: King Bowser op 15-04-2016 07:58
Gepost door: King Bowser op 15-04-2016 07:58
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Iedereen weet dat dit de beste Resident evil games ooit waren:
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
Ahh Survivor en Dead Aim heb ze nog steeds ergens in de kast liggen.
Survivor heb ik 2 jaar terug nog op mijn telefoon uitgespeeld onderweg naar huis/werk
Over sfeer gesproken. Het is nu gewoon een actie game. Vroeger had je ruimtes daar hoorde je geen muziek, alleen de wind een beetje waaien, of soms alleen voetstappen van iemand met natte sokken en schoenen, doordrenkt met bloed waarschijnlijk. En ammo? Tja, daar moest je maar zuinig mee doen. Want als je dat niet deed, had je bij de eerst komende mini boss een probleem en kon je deze met je handgun verslaan. Als je daar nog voldoende bullets voor had omdat je zowel je shotgun als je handgun bijna leeg gerateld hebt op die hunter die je nooit had verwacht, hij is snel, hij is sterk, hij moet zo snel mogelijk ondersteboven en vol met kogels dus je leegt alles wat je hebt! Dikke pech voor jou, want 4 kamers verder komt er een mini boss, daar moest je je ammo voor bewaren -_-
Hoe vaak ik op die manier dan ook wel dood gegaan ben, en tijdens het zwarte scherm dacht ''wanneer had ik ook alweer voor het laatst gesaved?'' en je ziet dat je weer het halve spel opnieuw moet doen... Man man man, wat een tijden. Dit is allemaal niet meer.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Quote:
Wat mij trouwens wel opvalt. De meeste mensen die roepen dat RE 4, 5 en 6 leuk zijn, zijn geboren na 1995. Zal het aan de generatie liggen? Ik heb nog wel eens momenten gehad dat er door mij heen ging ''misschien moet ik stoppen, het is nu 2345 dus het is donker, ik ben alleen thuis, het is wel wat griezelig met die dode sfeer.
Over sfeer gesproken. Het is nu gewoon een actie game. Vroeger had je ruimtes daar hoorde je geen muziek, alleen de wind een beetje waaien, of soms alleen voetstappen van iemand met natte sokken en schoenen, doordrenkt met bloed waarschijnlijk. En ammo? Tja, daar moest je maar zuinig mee doen. Want als je dat niet deed, had je bij de eerst komende mini boss een probleem en kon je deze met je handgun verslaan. Als je daar nog voldoende bullets voor had omdat je zowel je shotgun als je handgun bijna leeg gerateld hebt op die hunter die je nooit had verwacht, hij is snel, hij is sterk, hij moet zo snel mogelijk ondersteboven en vol met kogels dus je leegt alles wat je hebt! Dikke pech voor jou, want 4 kamers verder komt er een mini boss, daar moest je je ammo voor bewaren -_-
Hoe vaak ik op die manier dan ook wel dood gegaan ben, en tijdens het zwarte scherm dacht ''wanneer had ik ook alweer voor het laatst gesaved?'' en je ziet dat je weer het halve spel opnieuw moet doen... Man man man, wat een tijden. Dit is allemaal niet meer.
Gepost door: King Bowser op 15-04-2016 11:31
Over sfeer gesproken. Het is nu gewoon een actie game. Vroeger had je ruimtes daar hoorde je geen muziek, alleen de wind een beetje waaien, of soms alleen voetstappen van iemand met natte sokken en schoenen, doordrenkt met bloed waarschijnlijk. En ammo? Tja, daar moest je maar zuinig mee doen. Want als je dat niet deed, had je bij de eerst komende mini boss een probleem en kon je deze met je handgun verslaan. Als je daar nog voldoende bullets voor had omdat je zowel je shotgun als je handgun bijna leeg gerateld hebt op die hunter die je nooit had verwacht, hij is snel, hij is sterk, hij moet zo snel mogelijk ondersteboven en vol met kogels dus je leegt alles wat je hebt! Dikke pech voor jou, want 4 kamers verder komt er een mini boss, daar moest je je ammo voor bewaren -_-
Hoe vaak ik op die manier dan ook wel dood gegaan ben, en tijdens het zwarte scherm dacht ''wanneer had ik ook alweer voor het laatst gesaved?'' en je ziet dat je weer het halve spel opnieuw moet doen... Man man man, wat een tijden. Dit is allemaal niet meer.
Gepost door: King Bowser op 15-04-2016 11:31
Ach ja, gelukkig maken ze nog steeds Silent hill games...
toch?
(Kijkt naar konami's release agenda en ziet pachinko machines)
Aw...
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Quote:
Dat hoor je mij ook niet zeggen maar als een game goed verkoopt dan heeft Capcom het idee dat het de goede richting in gaat.[..]
Veel van een product verkopen betekent niet dat het gelijk een goed product is!
Gepost door: Sigpro op 15-04-2016 10:35
Veel van een product verkopen betekent niet dat het gelijk een goed product is!
Gepost door: Sigpro op 15-04-2016 10:35
*Ja, kom maar op, ga maar haten, doe maar, ik haal Daggiewaggie erbij!*
Quote:
Daar ben ik het inderdaad mee eens. Als het verkoopt, zal het wel goed zijn. Als zij games blijven maken met die insteek, blijven ze dus ook crappy games maken -_- Jammer ook dat er altijd nog RE 4, 5 en 6 lovers zijn die het toch kopen. Ik zou heel Crapcom eens een schop onder hun reet willen geven. Ze moeten gewoon een poll eruit sturen naar alle fans of men ''horror survival'' wil of ''just another shoot 'em up''. Wedden dat die eerste categorie gaat winnen...
[..]Dat hoor je mij ook niet zeggen maar als een game goed verkoopt dan heeft Capcom het idee dat het de goede richting in gaat.
Gepost door: Youngneal op 15-04-2016 12:30
Gepost door: Youngneal op 15-04-2016 12:30
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com